1000 km rodaj hk.

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında iskender yıldırım tarafından paylaşıldı.

  1. iskender yıldırım

    iskender yıldırım Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    bursa-osmangazi
    Motosiklet:
    Honda
    öncelikle forumunuza yeni katılmış birisi olarak herkeze merhaba

    gecen ay 98 model 900 rr aldım.krank,pıston,yatak yeni değişti. ilk 1000 km lik rodajı sehır ıcınde kesınlık le kullanmayıp şehir dışı yollarda yapmam söylendi.(pek mantıklı gelmedı bana ama) tecrubelerınız ıle lütfen 1000 km lık rodaj hakkında ki düşünceleriniz...
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Selam
    Haddim olmayarak bir şey diyebilirmiyim
    Şimdi siz sizi hiç tanımayan bir topluma girdiğinizi varsayalım.Bir sürü insan var orda.Çeşitli meslek gruplarından kişiler.Bayanlar ve baylar.
    Ve siz ortaya gelip arkadaşlar ben şuyum buyum demeden kendini tanıtmadan gruptan bir şeyler (bilgi tecrübe vs vs) istemen nasıl olur nasıl tepki alırsın.
    Yada o gruba kendinizi tanıtım biraz sohbet ettikten sonra bu isteklerini dile getirseniz size nasıl yardımcı olabilirler.
    Şahsi görüşümdür.
     
    Recep Varlı bunu beğendi.
  3. iskender yıldırım

    iskender yıldırım Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    bursa-osmangazi
    Motosiklet:
    Honda
    peki özür dilerim.

    ismim iskender yıldırım bursa da yasıyorum.yasım 30 makina bakım teknisyeniyim.

    foruma bır goz gezdırdım yenı uye tanıtımı fılan dıye sanırım yok yada ben goremedım o yuzden bole pat dıye oldu herhalde buda belkı sorunumdan dır havalar bu aralar cok ıyı gıdıyor ama ben daha motorun sadece uzerıne oturabilyorum :)
     
    Umur.Arsoy ve Recep Varlı bunu beğendi.
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha


    Bu linklere tılayıp göz gezdiriniz
    http://www.motosikletforum.com/forumdisplay.php?f=16

    http://www.motosikletforum.com/forumdisplay.php?f=53

    Sorunuzun cevabı
    http://www.motosikletforum.com/forumdisplay.php?f=21

    Aramıza hoş geldiniz.
     
  5. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    aramıza hoş geldiniz.
     
  6. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Aramıza hoşgeldiniz diyerek sorunuzun cevabına geçiyim....


    Hocam madem makina teknisyenisiniz size teknik olarak yazarsam daha rahat anlarsınız.

    İçten yanmalı motorlarda bildiğiniz üzere rodaj denen bir kullanım süresi vardır. Motor parçaları birbirleri arasında milimetrenin yüzde hatta binde değerinde çalışır ve çok hassastır. Bielirli bir süre yeni parçalrın birbirine alışması takip eden süredede motor yağının varsa yağ filtresinin değişmesi gerekir. Buraya kadar bildiğinizi düşünerek şehir içi şehirdışı kullanım farkına gelelim.

    Rodaj süressince belirli kurallar vardır ilk olarak bunları hatırlayalım

    -Maksimum hızın dörtte üçünü geçmemek gerekir
    -Ani kalkış ve ani duruşlardan uzak durmak gerekir
    -Motoru yüksek devirlerde çalıştırmamak gerekir
    -Uzun süre sabit hızlarda gitmemek gerekir...
    -Motora fazla yük bindirmemek ve sıkıştırmamak gerekir


    Şimdi şehir içi ve şehirdışı kullanım durumuna gelelim. Açıkçası ben araçların rodajının şehir içinde olmasını şehirdışına nazaran daha fazla tavsiye ederim. nedenine gelince. İlk olarak şehirdışında uzun süreli aynı hızda gidemezsiniz sürekli hız değişimleri olur. Ayrıca şehir içinde yapılan km deki yapılan motor devri şehir dışına göre daha fazladır. yani şehir içinde 1000 km yaptığınızda motor şehirdışındaki 1000 km ye göre daha fazla çalışır buda daha iyi bir alışmayı getirir beraberinde. Bu sebeple rodajda önemli olan şehr içi veya dışı kullanım değil doğru ve düzenli bir kullanımdır... Siz motorunuzu yüksek devirlere çıkarmazsanız. örneğin iki kişi binmezseniz binsenizde yarım gaz çeyrek gaz civarı giderseniz motoru düşük devirlerde tam gaz yerine orta devirde yarım gaz rampa çıkartırsanız. Ani hızlanmalar ve druşlardan kaçınırsanız rodajını istediğiniz yerde atlatabilirsiniz.. Bu sebeple verilen bilgi teoride doğru olsada pratikte pek hükmü olmayacaktır...
     
    Turgay, Recep Varlı ve Ozgur Baglama bunu beğendi.
  7. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    arkadasım aramıza hosgeldin..umarım keyifli vakit gecirirsin
     
  8. Murat Koseoglu

    Murat Koseoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    54
    Motosiklet:
    Kawasaki
    aramıza hoşgeldin öncelikle umarım iyi zaman geçirirsin forumlarda ..

    0 km motor aldıgınızda rodaj süresi ne kadar oluyor ki arkadaslar ?
     
  9. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    "1000 km bakımı" denen kavram, bir şekilde "rodaj sonrası bakım" bildiğim kadarıyla. Ama Emrah arkadaşın da belirttiği gibi çok görece kavramlar bunlar. Üstelik artık modern ve iyi markalı motorlarda rodaja gerek bile yok deniyor. Birçok yerde de 500 km yeter ibaresi var.
     
  10. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Murat hocam;

    Rodaj süresi her vasıtaya göre değişiklik gösterir.. Örneğin otomobil motorları ortalama 1500-3000 arasıdır-ki ilk rodaj bakımı yavaş yavaş kalkmaktadır. Daha düşük devirli ağır vasıta motorlarında biraz daha uzun olabiliyor ancak yüksek devirli özellikle motosiklet gibi makinaların motorunda 500 ila 1500 arasında atlatılmaktadır.. En İyisi motorun kullanım kılavuzuna bakmaktır.. Kesin bilgi orada yazmaktadır.

    Bülent hocam..

    O halkımızın arasında yaygın ve yanlış bir kanı ne yazıkki.. Rodaj kuralı haşlen geçerli ancak eskisi gibi sert değil. Günümüzde özellikle cnc gibi tezgahların artmasıyla parça yüzeyleri daha hassas işlenebiliyorAncak yinede birvbiri arasında bir milimetrenin binde 5 i binde onu ile çalışan hassas parçalar var. Bu sebeple rodaj süresince motoru yormamak ilerisi için iyi olacaktır. rodaj bakımının kalkmasına gelince. Rodaj bakımında yağı mutlaka değişirdik çünkü rodajda yağa karışan metal talaşlarını eski sistemde filtreler çok fazla üstünde tutamazdı. ancak yeni teknoloji filtreler yüksek kapasiteli ve eskisi gibi fazla talaş çıkmadığı için örneğin yağ değişimine gerek yok diyebiliyorlar ancak yinede değişmesi faydalı olacaktır. Bir diğeri ise eski motorlarda örneğin bir subap ayarı yapılırdı rodaj sonrası. Artık hidrolik iticiler çıktı subap ayarı tarih oldu desek abartmış olmayız. bu sebeplerle İlk rodaj bakımına gerek olmayan vasıtaların sayısı artıyor ancak yinede bence en azından 1000 km sonunda motosiklet için konuşursak bir yağ varsa yağ filtresini değiştirmek ilerisi için iyi olacaktır...
     
    Bülent.Ö ve Murat Koseoglu bunu beğendi.
  11. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    hosgeldin hocam
     
  12. iskender yıldırım

    iskender yıldırım Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    bursa-osmangazi
    Motosiklet:
    Honda
    öncelıkle hosgeldın dıyen arkadaslara tesekkur ederım.hosbulduk...

    bana da sehır ıcı pek mantıklı gelmedı dedıgım de hıc kımse 0 km arabasını alır almaz kendını sehır dısı yolunda bulmuyor.Ayrıca hemen sehır ıcı trafıgınde kullanmaya baslarız dur-kalklar,dık yokuşlar derken kımsenın aracına bişey oldugunu duymadık bunu soleyınce motor ıle arabayı kıyaslamayın denılıyor.Dogacak bır problemde de tamırcının kullanıcı hatası dıyerek sucu uzerıme atmasından korkuyorum acıkcası.(gercı bole bır kontrol mekanızması olamayacak ama)
     
  13. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    0 km motosikletlerde rodaj süresi fabrikanın uygun gördüğü ilk bakıma kadar olan süredir bu sürenin diğer bakım aralıklarına göre kısa olmasının sebebi motrun içindeki ilk yağla beraber metal tozlarının ve diğer yabancı maddelerin biranönce motordan atılmasını sağlamaktır
     
    Turgay bunu beğendi.
  14. Murat ORAK

    Murat ORAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mart 2008
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ailemize hoş geldnizi keyifli forumlar.
     
  15. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Şimdi baktım, CBR 125R'nin kullanma kılavuzunda 500 km diyor. Sadece tam gazdan ve ani hızlanmalardan kaçının diyor.
     
  16. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    elbette.. diğer bakım aralıklarına bakın 4000 diyecektir çünkü yağlama normal normlarına dönecektir ilk bakıma kadar artçı almamak devrinde ama zorlamadan kullanmak ve sabırlı olup önerilen sürati geçmemek motordan daha uzun km.ler boyunca randıman almamızı sağlar
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  17. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Demek istediğim, sadece bunları diyor. Yukarıda ve başka kaynaklarda geçen şehiriçi/dışı kullanım, süreki aynı hızla gitme vb gibi detaylar yok. Fakat bir mühendis olarak bu detayların anlamlı olduğunu da görebiliyorum... Fazla kısıtlayıcı olarak pazarlama şansını mı azaltmak istemiyorlar, yoksa servis maliyetlerini mi arttırmak istiyorlar acaba? İlginç bir nokta: Bir şekilde motorla gelen kullanma kılavuzunda bakımlarla ilgili check-listler yok. Zamanında İnternet'ten indirdiğim kılavuzda ise var. Nedense çıkarmışlar...
     
  18. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    bülent hocam sen mühendis gözüyle bakarsan tabiki seni tatmin etmez ama o motosikleti parası olduktan sonra ilkokul mezunuda alır tabi ve o kılavuz herkesin anlayacağı şekilde sadeleştirilmiştir kanımca yoksa sana hak eriyorum söz ettiğin detaylar çok önemli detaylar
     
  19. Elbruz Dagistanli

    Elbruz Dagistanli Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Paterson, NJ
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bir motor imal edildiginde daha araca takilmadan tam gaz ve yuk altinda performans testinden gecer.

    http://www.youtube.com/watch?v=8VFScPznGlo
    http://www.youtube.com/watch?v=ZgUkzsjNchI
    http://www.youtube.com/watch?v=5p6NeGo9Qng&feature=related

    Bu her motor icin gecerlidir. Son zamanlarda yuksek performans motorlar icin tavsiye edilen rodaj (Firmalar degil, uzmanlar tarafindan), ilk 30 km sonrasi yaginin motor sicakken degismesi daha sonra 1. vites en son olmak uzere her viteste aracin kirmiziya kadar duzenli basilmasi ve motor freni altinda devrin ve suratin dusurulmesi. Bu piston etrafindaki cemberlerin iyi oturmasini saglar. Aliminyum ve demir arasindaki esnemelere motoru bastan ve parcalar daha yeni ve dayanikliyken alistirir.
    Firmalarin 500 km vb yazmalarinin sebebi genelde araclarin bu zamanda servise gelmelerinin gerekmesidir, bu teknik servise ayrica para kazandirmak ve gevsemis ve tehlikeli olabilecek (motor disinda) diger vidalarin (zincik vs...) ve parcalarin kontrolu icindir. Lakin bu sistem motordan tam performans almak icin iyi degildir.

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Ingilizce bilenler yukaridaki siteye bakip daha detayli bilgi alabilirler. Sitedeki sahis Amerikada motorsporlari cevresinde taninan biri ve bu noktayi ispatlamak icin 300 motor test etti.
     
    Onur Filiz bunu beğendi.
  20. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mesajın yazım tarihine dikkat ettiniz mi ?
    05-04-09, 01:13

    Zaten burası yol geçen hanı olduğu için bu kişi artık aramızda bile olmayabilir.