125 CC Super Sportların hepsi burda (karşılaştırma)

Konu, 'Motosiklet Karşılaştırmaları ve Sürüşleri' kısmında Fatih GÜLTEPE tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    APRILIA RS 125
    [​IMG]


    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor Su soğutma, tek silindir, 2 zamanlı
    Motor hacmi 124.8 cc.
    Motor gücü 29 hp / 11000 rpm
    Tork 14 Nm / 6500 rpm
    Çap x strok 54 x 54.5 mm.
    Sıkıştırma Oranı 12.5 ± 0.5:1.
    Karburatör Dell’Orto PHBH 28.
    Ateşleme Elektronic CDI
    Çalıştırma Elektrikli
    Akü 12 V – 180 W
    Şanzıman 6 vites
    Frenler Ön: 320 mm disk. Arka: 220 mm disk
    Jantlar Alüminyum alaşımlı. Ön:3.00 x 17”; arka 4,00 x 17”.
    Lastikler Tubeless radyal. Ön:110/70 17”; arka 150/60 17”.
    Uzunluk 1955 mm
    Genişlik 720 mm
    Yükseklik 1100 mm
    Koltuk yüksekliği 805 mm
    Dingil aralığı 1345 mm
    Yakıt Tankı Kapasitesi 14 lt (3.5 lt rezerve).


    YAMAHA YZF R125
    [​IMG]

    TEKNİK ÖZELLİKLER
    MOTOR
    Tipi Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindir, 4 supap, SOHC
    Hacim 124.66 cc
    Çap x strok 52.0 X 58.6 mm
    Sıkıştırma oranı 11.2:1
    Azami güç 9.000 dev/dk. 11.0 kW (15 BG)
    Azami tork 8.000 dev/dk. 12.18 Nm (1.24 kg-m)
    Yağlama sistemi Yağ banyolu karter
    Yakıt besleme sistemi Yakıt enjeksiyonu
    Debriyaj tipi Yağlı, çok diskli helezon yay
    Ateşleme sistemi TCI
    Marş sistemi Elektrikli
    Şanzıman sistemi Sıralı, 6 vites
    Son aktarım sistemi Zincir tahrikli
    ŞASİ
    Şasi Çelik Deltabox
    Ön süspansiyon Teleskobik çatallar
    Ön çatal esneme mesafesi 130 mm
    Arka süspansiyon Salıncak (monokros)
    Arka çatal esneme mesafesi 125 mm
    Ön fren Tek disk, 292 mm
    Arka fren Tek disk, 230 mm
    Ön lastik 100/80-17 M/C
    Arka lastik 130/70-17 M/C
    BOYUTLAR
    Toplam uzunluk 2,015 mm
    Toplam genişlik 660 mm
    Toplam yükseklik 1,085 mm
    Sele yüksekliği 818 mm
    Tekerlekler arası mesafe 1,355 mm
    Minimum yerden yükseklik 155 mm
    Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 138 kg
    Yakıt kapasitesi 13.8 litre
    Yağ kapasitesi 1.15 litre


    DERBI GPR 125 R
    [​IMG]


    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor Tek silindirli 2 zamanlı Euro 2

    Silindir hacmi 124,76 cc

    Karbüratör Mikuni 28

    Soğutma Suyla

    Marş Elektrikli

    Kompresyon oranı 12,5 : 1

    Maksimum güç 23 hp

    Yağlama sistemi Otomatik mikser

    Ateşleme Elektronik C.D.I.

    Vites kutusu 6 vitesli

    Ön süspansiyon 40mm ters çatal-Kurs 120 mm

    Arka süspansiyon Tek amortisör-Kurs 110 mm

    Lastikler 110/70x17” 130/70x17”

    Ön fren 300mm disk-çift piston radyal kaliper

    Arka fren 180mm disk-çift piston kaliper

    Aks arası 1.355 mm

    Maksimum yükseklik 1.130 mm

    Sele yüksekliği 810 mm

    Toplam uzunluk 2.024 mm

    Toplam genişlik 760 mm

    Yakıt deposu 13 litre

    Yağ deposu 1,5 litre

    Ağırlık 125 Kg.


    HONDA CBR 125R
    [​IMG]

    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 2 valfli, SOHC tek silindirli
    Silindir çapı & strok (mm) 58 x 47.2
    Motor hacmi (cc) 124.7
    Sıkıştırma oranı 11 ; 1
    Yakıt sistemi 28 mm VK tipi karbüratör
    Max güç 13.2 hp/10000dev/dak
    Max tork 10.1 Nm/8000dev/dak
    Ateşleme Kapasitör deşarjlı (CDI)
    Çalıştırma Elektrik
    Şanzıman 6 vites
    Aktarım O-Ringli zincir
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 1920x675x1070
    Teker arası mesafesi (mm) 1.294
    Sele yüksekliği (mm) 776
    Yerden yükseklik (mm) 172
    Yakıt deposu (litre) 10
    Tekerlekler
    Ön/Arka U-profilli 6 kollu alüminyum döküm
    Lastikler Ön 80/90 17M/C 44P
    Arka 100/80 17M/C 52P
    Süspansiyon Ön 31 mm´lik teleskobik çatal, 109 mm esneme aralıklı
    Arka Monoshock amortisör, 120 mm esneme aralıklı
    Frenler Ön Çift piston kaliperli 276x4mm´lik hidrolik disk,
    cüruflu metal balatalı
    Arka Tek piston kaliperli 220x4mm´lik hidrolik disk,
    cüruflu metal balatalı
    Ağırlık 115 KG

    RIEJU RS2 125
    [​IMG]


    TEKNİK ÖZELLİKLER
    TEKNİK ÖZELLİKLERİ
    MOTOR: 4 ZAMANLI 125 CM3
    PİSTON ÇAP STROK:54X54 MM
    ŞANZIMAN:5 VİTES
    SOĞUTMA ŞEKLİ: HAVA SOĞUTMALI
    ATEŞLEME SİSTEMİ:ELEKTRİK
    AĞIRLIK:107 KG
    YAKIT TANKI:7.4
    GÖSTERGE: DİJİTAL
    ARKA LASTİK:130/70-17
    ÖN LASTİK:100/80-17
    SON SÜRAT:150 km/h

    HYOSUNG GT 125 R
    [​IMG]


    TEKNİK ÖZELLİKLER
    MOTOR: DOHC 4 VALF V TİPİ YAG SOGUTMALI
    ATEŞLEME:ELEKTRİKLİ
    HACİM:124.7 CM3
    BEYGİR:14.2hp/ 10500rpm
    ŞANZIMAN:5 VİTES
    SİLİNDİR ADEDİ : 2 SİLİNDİR
    AGIRLIK 150 KG
    ÖN LASTİK:110/ 70-17
    ARKA LASTİK:150/ 70-17
    YAKIT TANKI:17 LİTRE
    RENKLER:SARI KIRMIZI SİYAH

    Cagiva Mito 125

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor Tipi Tek Silindirli, 2 Zamanlı katalitik konvertörlü
    Hacmi 124.6 cc
    Soğutma sistemi Su soğutma
    Çalıştırma Elektrik marşlı
    Vites sayısı 6
    Ön fren Disk 320 mm
    Arka fren Disk 230 mm
    Ön süspansiyon Ters teleskopik - hidrolik çatal
    Arka süspansiyon Geliştirilmiş tek hidrolik şok emici
    Lastik ebadı ön/arka 110 / 70-17" - 150 / 60-17"
    Boş ağırlık 129 kg
    İz genişliği 1375 mm
    Asgari yerden yükseklik 150 mm
    Sele yüksekliği 760 mm
    Yakıt depo kapasitesi 14 lt
     
  2. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    DERBİ GPR 125 R benim tercihimdir..
     
  3. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    bana gorede aprilla ama hyosung 125cc makınamı cıkarmıs:)
     
  4. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Aprilia gibisi varmı be 29 beygir hemde 125cc.
     
  5. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    (Teknik özelliklerde "N zamanlı" ve "X silindirli" kavramları biraz karışmış galiba...)
    Hayır karışmamış, gerçekten tek silindir iki zamanda 29 HP var !

    İlginç olan, 125cc, 4 zamanlı, 2 silindirli cihazların "neredeyse" 250cc'lik 2 silindirli abilerinin güçlerinde olmaları.

    İlginç olan, 125cc, 2 zamanlı, 1 silindirli cihazların "neredeyse" 250cc'lik 2 silindirli abilerinin güçlerinde olmaları.

    Öte yandan fiyatları da neredeyse onlarla aynı.
     
  6. berkan okan

    berkan okan Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Gölbaşı, Ankara
    Motosiklet:
    Mondial
    Benim oyum yamahaya arkadaşlar
     
  7. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bende yamaha derim...
     
  8. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Bunun nedeni tecrübe adamlar resmen motor değil tecrübe satıyolar Aprilia nın pistlerdeki başarısı gün geçtikçe artıyor bunu cadde motorlarınada yansıtıp para kazanıyolar ben Aprilia firmasına sonuan kadar güveniyorum verilen paranında karşılığını eminim fazlasıyla verebilecek bir motordur.
     
  9. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    2 zamanlı ile 4 zamanlıları kıyaslayamayız... 2 zamanlılar kendi içinde , 4 zamanlılar kendi içinde değerlendirilmeli....
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  10. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Silindir mi demek istedin? Dedigin dogru da, cogu motorsiklet dort zamanli zaten.
     
  11. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    gerek enjeksiyonlu olması gerekse deltabox şasi ve exup gibi artılarıyla bence yamaha r-125 ;)
     
  12. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    abi umarım yardımcı olur... alıntıdır..

    iki zamanlı...

    İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. Fakat bu iki strokta, 4 zamanlı motorda oluşan 4 işlemde (emme, sıkıştırma, yanma, egsoz) meydana gelmektedir. Yani emme ve sıkıştırma 1 strokta , yanma ve egsoz 1 strokta yapılır.

    Emme ve sıkıştırma [değiştir]

    Bu motor tipinde emme ve egsoz sübapları yoktur. Emme ve egsoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.

    Yanma ve egsoz [değiştir]

    Pistonun aşağı itilmesi ile egsoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egsoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısıma yeni karışım dolması ve egsoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.

    Avantaj ve Dezavantajları [değiştir]

    * İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
    * Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
    * Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında başarılı değildir.
    * Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
    * İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.
    * iki zamanlı motorlar dört zamanlı motosikletlere göre daha atiktir ve daha büyük bir şürüş keyfi verir

    Kullanıldıkları yerler [değiştir]

    Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet,bazı küçük teknelerde, scooter, kar motosikletleri ve model uçaklarda kullanılır. Ayrıca motorlu bahçe araçlarında da (çim biçme makinası vb.) kullanılırlar.Büyük yapıdaki iki zamanlı dizel motorlar başta gemilerin ana makinası olmak üzere 2000 hp gücün üzerindeki güçlere ihtiyaç duyduğumuzda iki zamanlı dizeller kullanılmaktadır

    [​IMG]

    dört zamanlı...

    Dört zamanlı motorlar (Dört Fazlı), pistonun bir çevriminin (cycle) 4 aşamada (4-stroke cycle) tamamlandığı motor tipleridir. İçten yanmalı motorlar (internal combustion engines) sınıfında yer alırlar

    Çalışma prensibi [değiştir]

    Motorlarda güç üretimi önce yakıtın içindeki kimyasal enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi, sonra da bu ısı enerjisinin pistonu harekete geçirmesiyle gerçekleşir. Bir dört zamanlı motorda bu işlem şu aşamaları izler:

    1. Yakıt ve hava karışımı pistonun dışarı hareketiyle dolar.

    2. Karışım pistonun içeri hareket etmesiyle sıkıştırılır.

    3. Sıkışmış karışım benzinli motorlarda bir kıvılcım ile tutuşturulur, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklık altında kendiliğinden tutuşur ve yanma gerçekleşir. Yanma sonucu açığa çıkan enerji ile piston dışarı doğru itilir. Bu sayede krank şaftı döndürülür ve kinetik enerji elde edilmiş olur.

    4. Pistonun geri dönüşü sırasında egzoz valfı açıktır ve egzoz gazları pistondan atılır. Döngü böylece başlangıç konumuna gelir ve 1. aşamadan itibaren işlemler yinelenir.

    Motorun bir döngüsünü yukarıda anlatılan 4 aşamada tamamlamasından dolayı bu tip motorlara 4 zamanlı motorlar ismi verilir. Hareket halindeki benzinli bir araçta bu döngü dakikada ortalama 3.000-3.500 defa tekrarlanır.

    İki zamanlı motorlara göre daha verimli olan 4 zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir.

    [​IMG]
     
    Bülent.Ö ve Fatih GÜLTEPE bunu beğendi.
  13. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    abi salcano yok listede ayıp ediyosunuz ama:)
     
    Turgay bunu beğendi.
  14. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    ehuehuehe salcano r125 rr-rRrr modelini neden koymadınız yahu :D
     
  15. Murat Koseoglu

    Murat Koseoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    54
    Motosiklet:
    Kawasaki
    arkadaslar bu motorların içinde en karizması yamaha bence .. 125 cc motor alacagım diyenler mutlaka gidip görmeli su anda kampanya dahilinde 0 km fiyatı 8150 lıra ..

    Aprilia motorun 12000 lıra sevıyelerınde oldugunu bılıyorum ama kesin degil soyledıgım son 1 aydır ıncelemedım ..

    şahsen yamaha derim ve oldukca güzel görüntüsü var
     
  16. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Salcano mu?Öldürdün beni vallaha ama gülmekten.
     
  17. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    evet salcano listede olmalıydı haklısınız ;)

    [​IMG]

    motosikletimi çekemeyen arkadaşlar kendi başını yesin :D şaka bir tarafa bende sizi seviyorum :)
     
  18. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Yamaha gerçekten yırtıcı duruyor.
     
  19. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    serkan teknik bilgine bayılıyorum:)
     
  20. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    eyvallah abi...hastalık bendekisi...:D