2. El Honda CBR 125 R Bir Takım Sorular...

Konu, 'Honda' kısmında Can Doruk tarafından paylaşıldı.

  1. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Herkese selamlar...
    Daha öncede belirtmiştim ama tekrar edersem fayda olur.
    Motosiklet kullanmaya ilk olarak 50 cc'lik scooter ile başladım.
    Ardından 100 cc scootera geçtim ve oldukça tecrübe kazandım.
    Artık gerçek anlamda vitesli bir motosiklet almak istiyordum.
    Bunun üzerine ufak çaplı bir araştırma yaptım ve Honda CBR 125 R'nin başlangıç için ideal olduğuna karar verdim.(İleride Racing tarzında devam etmeyi düşündüğüm için)
    Bugün sanayiye gittim ve orada samimi olduğum bir usta ile bu konuyu görüştüm.
    Daha önce kendisiyle alışverişimiz olmuştu.
    Kendisi uzun zamandır tanıdığım, güvendiğim ve işinde başarılı olan bir büyüğüm.
    Bu zamana kadar da motorun her türlü bakımını kendisine yaptırdım.
    Ayrıca çevresi geniş olduğu için 2. el piyasasıyla haşır neşir durumda.
    Fikir sahibi olabilmek adına çeşitli markalar hakkında sorular sordum.
    Aprilia RS 125 için hem o fiyata başlangıç için değmez, İtalyan malından uzak durcan, parçaları pahalı, sorun çıkardımı baş ağrıtır vs. dedi.
    Yamaha YZF R125 için fiyatının çok yüksek olduğunu ve yine başlangıç için o fiyata değmeyeceğini belirtti.
    Hyosung için de o da problem yaratan bir makina tarzında konuştu.
    Japon malından şaşma diyerek son noktayı koydu :)
    Bunun üzerine karar kıldığım Honda CBR 125 R için fiyat aldım ve 2500-3500 TL arasında temiz bulabileceğini söyledi.
    2008 ya da 2009 model olursa iyi olacağını söyledim.(Hem kasa olarak, hem de 2007 yıl itibariyle enjeksiyonlu modeller olduğu için)
    Usta karbüratör sisteminin Türkiye şartlarında daha sağlıklı olduğunu düşünüyor.
    Bunun sebebi olarakta şunu belirtti.
    Şimdi ben yolda bu motorla kalmış olsam, enejksiyonlu ise tamir etmem olanaksız.Ama karbüratör olsaydı çıkarıp bir iki işlem yapıp taktım mı canavar gibi çalışır.Yani enjeksiyon iyi ancak bozuldu mu tamiri zor ve masraflı.Ancak karbüratör tamiri kolay ve çok masraflı değil.Ama tabi ki enjeksiyonlulara göre daha zayıf.
    Ayrıca km konusunda da tereddüte düştüm.
    Yüksek kmde olması sizce büyük bir sorun teşkil eder mi?(Örneğin 20.000 km)

    2 soru halinde sormak gerekirse;

    1)Enjeksiyon-Karbüratör sistemi konusunda sizce ne yapmalıyım?(Ben enejksiyonluda karar kıldım)(Enjeksiyonlu 2500-3500 bulabileceğini söyledi, ancak karbüratör de iyi olabilir dedi)
    2)Km bazında değerlendirdiğimizde yüksek(20.000 gibi) km sizce büyük sorun mudur?

    Sonuçta km düşük olan modellerde fiyat biraz daha yukarılarda.
    Ancak başlangıç motoru olacağı içinde çok büyük rakamlar vermek istemiyorum.
    Full korumalı kıyafet ekipmanlar için ve de eğitim için bir bütçe ayarladım.
    Geriye sadece motor için kesin karar vermek kaldı.
    Şimdiden görüşleriniz için teşekkürler.
    İyi akşamlar...

    (Ayrıca konuyu nereye açacağım konusunda ikileme düştüm.Eğer yanlış yerde ise yetkili kişilerden konuyu ilgili bölüme taşımasını rica ediyorum)
     
  2. Gökhan TUNALI

    Gökhan TUNALI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Eskişehir,yazları Ayvalık.
    Motosiklet:
    Honda
    Enjeksiyonlusu yeni çıktı ve bütün dünya enjeksiyonluyu problemsiz oluyor diye tercih ediyor.
    Dikkat edeceğin tek husus benzini yakıt kalitesinden emin olduğun firma ve istastondan alman.
     
  3. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Enjeksiyon kolay kolay problem çıkartmaz,bence bunu hiç kafana takma...CBR 125 doğru bir karar...Kilometresine gelince: Yüksek kilometredeki motoru alırsan satarken biraz zorlanabilirsin,onun dışında bir problem teşkil edeceğini zannetmiyorum(eğer bir kaza veya başka bir arızası yoksa tabii)...;)Ama kilometre nekadar düşük okadar iyi tabii normalde...;)
     
  4. A.h.M.e.T

    A.h.M.e.T Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Saymış olduğun bütün 125liklere niyetlendim. Şunu alırım, yok yok bunu alırım. Şurası böyle burası böyle diyerek en sonunda yine cbr'e geldım:) Bende cbr almak istiyorum. 2009 öncesine bakmıcam hiç. Alırken satacağımı hesap ederek düşük km olmasına dikkt edicem. Sonuçta cbr dışındaki diğer 125liklerin 2.ele düşmesindeki kadar zarar etmeyeceğim cbr da bu açık ve net (kaza gibi durumlar hariç). 2010 kasaların 2.ele düşer sanırım bu yıl bitiminde. Bu sezon alamıcam ben malesef. Önümüzdeki sezona hayırlısıyla. Can eğitimi nerden alacaksın? Araştırmasını yaptın mı?
     
  5. orhan şahin

    orhan şahin Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    20 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    alanyaa
    Motosiklet:
    Honda
    alıcaksan cbr 125 al bendede var repsol km 35 .000 ama motoru bızım tek teker arıfe gosterdıgımde masallahı var dedı motorun yanı anlıcagın motor sıfır gıbı satmaya kalksan 2005 modellerı 3.500 ytl den baslıyo 2.000 2.500 gıbı fıyatlarla cbr alıcaksan ıyı bı tandık motorcuya goster oyle al derım bnmkı 2005 model super serı motor cbr 125 200 lklere kafa tutan bı hacmı var artı genclk ıcın super bı goruntu kızlar bayılıyo ustelık ;););)
     
  6. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Öncelikle forumumuza hoşgeldiniz lütfen imzamdaki forum kurallarını okuyun ve eksikleri tamamlayın şu an 4 mesajınız var kendinizi tanıtan konu açmadan mesaj atarsanız hesabınız tarafımdan banlanacaktır