2000-2004 arası BMW F650 GS/DAKAR sahiplerine duyurulur!!!

Konu, 'Güncel Haber ve Duyurular' kısmında BirKan tarafından paylaşıldı.

  1. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    Bu konuyu başka bir forumda gördüm. Şaştım kaldım. Hepimizin incelemesi gereken bir durum. Aşağıdaki yazı siteden alıntıdır. Şahsımla ilgisi yoktur. Ben size hızlıca bir çeviri yaptım. Ama linkleri tıklayınca, kazaları görünce ürperdim. Yine de motorumu seviyorum
    Yazı bu:

    As some of you may have seen on other motorcycle forums, there is a growing concern over
    a potential manufacturing defect on the 2000-2004 BMW F650GS/Dakar. This defect is
    potentially fatal, as it causes the axle mount on the front forks to collapse without warning.

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=371650

    Old & new forks

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=371650

    You can also check the status of your forks at

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=393785

    So far we have knowledge of 27 cases worldwide, 19 of which we have the owner details.
    BMW's response has been evasive, denying any knowledge of prior failures and claiming
    abuse. There are indications that some cases have been settled in court, with a non-
    disclosure clause. An interesting fact is that BMW changed the design of the part in October
    2002.

    The US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has now launched an
    investigation into the matter, where BMW North America is forced to disclose all knowledge
    of failure, all legal actions concerning it, why they changed the design, etc. Hopefully this will
    bring more facts to the public, as these records will all be published.

    What is important now is to uncover as many failures as possible. NHTSA has said that they
    will include international incidents where sufficient details are provided. If you have
    documented knowledge to such an incident, We would encourage you to lodge a report with
    the NHTSA, this can be done online.

    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/ivoq/index.cfm

    You can post the NHTSA ODI number to the advrider.com thread on fork checking. This will
    assist in tracking the number of failures.

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=393785

    Or alternatively you can contact f650gs@crossroadz.com.au.

    We would also appreciate it if you could help us spread this message to other local forums
    that you think are relevant.



    Çevirisi:

    2000-2004 BMW F650GS/Dakar modellerinde üretim kusuru mevcut.. Bu hata ise ön çatal akslarında üzerindeki bir anda kırılması sonucu ölümcül kazalara sebebiyet vermesi.

    Buraya bir bakın.
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=371650

    Eski ve yeni çatal
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=371650

    Çatalınızın durumunu buradan kontrol edebilirsiniz
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=393785

    Dünya çapında şu ana kadar 27 olay var ve bunların 19 sahibinden aldığımız bilgilerle sabit.BMW'nin olayla ilgili bir vurdumduymazlığı ve inkar etmesi sözkonusu. En ilginç olanı ise BMW’nin 2002 Ekim ayında parçanın tasarımını değiştirmesi.
    ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenlik İdaresi (NHTSA) Şimdi bir çalışma başlattı ve dizaynı neden değiştirdiğini BMW Kuzey Amerika’ya soruyor.
    Şu anda önemli olan; mümkün olduğunca çok arızalı ve kazalı olayı ortaya çıkartmak. NHTSA uluslararası olayların da şayet yeterli belge delilleri var ise buna eklenebileceğini söylüyor.

    Bu aşağıdaki adreste online da yapılabilir.
    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/ivoq/index.cfm

    NHTSA ODI numarasını ADVrider’a gönderebilirsiniz.
    Bu işlem hataların sayısı takibinde yardımcı olur.
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=393785

    Ya da şu f650gs@crossroadz.com.au ulaşabilirsiniz.
     
    oguzhan bunu beğendi.
  2. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    Böyle bir kusuru nasıl yapabiliyor bmw şaşırıyorum! Bu şekilde kazalardan ölen inşallah olmamıştır. Yazıklar olsun verilen paralara
     
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    ben yırttım benimki 2005:)
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hocam senin ki son versiyonlardan :)
    Ama ALLAH var çok iyi alet.Ben 2002 modelini kullanmıştım.Çok temiz açılışı yapılmıştı.185 i gördüm.Amacım hız değil tabii de ama yüksekliği torku en keskin virajlarda bile sürücüsüne güven veren bir alet.
     
  5. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Vay be, ayrılmış gitmiş. Metal yorulması mı acaba :(
     
  6. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM
    Döküm hatasına benziyor almanlar genelde dökümler bu hale gelmesin diye toprak altında en az 2 yıl bekletirler bu dökümler o aşamadan geçmemiş olabilir bu toprak altında bekleme aşaması dökümlerin içindeki boşlukların oturmasını sağlar eğer olay böyle ise 2000-2004 bmw sahibleri her an tehlike içindeler bu yüzden dikkat etmek gerekir bmw sahiplerine duyurulur...
     
  7. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    Motosiklet çatal ve akslarını kimse toprak altında tutmaz iki yıl boyunca. Ağır sanayii için geçerli olabilir ama.
    Çeviride de yazdığım gibi, 2002'de dizayn değişikliğine gidildi. Sanırım malzemeden çok dizayn hatası, mühendislik hatası var. Bana söylenene göre bu kazalar hep Amerika'da olmuş. Ama bir kere daha soracağım bu kazaları.
     
  8. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM
    Hocam toprak altında derken gömülmüyor özel bir kumun içinde beklemeye alınıyor döküm ömrünün uzun ve direncinin sağlam olması için yapılan bir aşama yani..Almanlar bir çok makine parçasında uyguluyor bu sistemi buda otomotiv sektörü olduğu için sadece fikir yürütmek istedim ama uçuk bir fikir olmadığınıda belirtmek isterim....
     
  9. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    Uçuk bir fikir olmadığını biliyorum. Yanlış anlamayın sakın. Kumlama tekniği farklı şekillerde kullanılıyor. Boru bükmelerinde tutun da, taşlamaya kadar.
    Aklıma gelen diğer bir konu; bu F serileri A.B.D.'ye ayrı imalat olarak gidiyor. Avrupa ve diğer kıtalara satılanlardan farklılıkları var. Yakıt tankı, sele gibi...
    Hatta F serisinin isim uzantısını değiştirip Amerika için tekrar üretim bandına aldılar. Şenol Sel arkadaşımızın dediği gibi gerçekten güzel motosiklettirler bunlar.
    Acaba böyle bir fark bu çatal için de geçerli mi?
     
    Erol Ceyhan bunu beğendi.
  10. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    bende max 190 gördüm, zaten kadran max 200.ayrıca yüksek devirde
    gaz kesiyor.
     
  11. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    O hızda uzun süre gidemez kimse. Böbreklerim ağzımdan çıkıyor titreşimden. TA ise 10 lt filan yakar 100 km'de(190 km zaten görmez) ve siz gaz açamazsınız yakıtım biter yolda kalırım diye.:)
     
  12. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    anlamadım???
     
  13. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    Demek istediğim siz sürekli 190 km ile gidebiliyor musunuz BMW motosikletinizle? Otobanda gaz kesmeden 20- 30 km boyunca?
     
  14. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    the venturer, paylaşım için teşekkürler.
    barış ben senin gibi yırtamadım :( benim makinam 2001 ve risk altındayım demektir.
    185km/h hızı ben de gördüm ancak kısa süreli tabiki. Uzun yolda deneyemedim henüz.

    Eskişehir yolunda denenebilir barış :p
     
  15. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    ben max 190 km gördüm dedim.
     
  16. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    bende uzun yolda denedim. afyondaki düzlükler çok uygun ama bizim
    ön tekerleğin büyük olması, ayrıca motorun bu iş için dizayn edilmiş
    olmaması yüksek süratlerde pek güven vermiyor.ayrıca dakarın tur camı
    normal gs'lerden daha yüksek ben uzun yolda sağlam dayak yiyorum
    sizi düşünemiyorum:)
     
  17. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    dayak yeme meselesi apayrı bir konu zaten :) hele ki bir kapalı kasa kamyonetin arkasına düşüp rüzgarına kapıldıysm bir sağdan vuruyor, bir soldan.
     
  18. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    Touring cam yaptırın bence. Ben çok memnunum.Sadece omuz başlarım doğal olarak rüzgar alıyor o da eskisi gibi değil.
     
  19. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Konu ile ilgili Borusan Birlik'teki arkadaşla görüştüm. Benim bildiğim böyle bir olay yok dedi. Amerikada satışa sunulan motosikletler Avrupa pazarındakinden farklı oluyor dedi. Yukarıdaki yazıda 27 olay kayda geçmiş deniliyor. Sayı 27 ama satılan motorlara oranı ne acaba?
     
  20. BirKan

    BirKan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    193
    Motosiklet:
    BMW
    Böyle bir olay var ve mahkemesi sürüyor fakat bizimkilerin ,her nasılsa, haberi yok. İlgi alâka meselesi bu. Evet farklı üretim sözkonus fakat farklılık sadece benzin depo, ve bazı aksesuarlarla kısıtlı. Motor ve diğer aksamlar aynı.