2011 Honda CBF 150 ilk 200 km incelemesi.

Konu, 'Naked Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Emrah Ürger tarafından paylaşıldı.

  1. Emrah Ürger

    Emrah Ürger Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Anamur-Adana
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar Çarşamba günü gidip bayiiden motosikleti aldım öncelikle benzin konusunda bu kadar az yakan motosiklet görmedim 2,4lt/100km bire bir sıfır hata ile kendi ölçümümdür motorun ilk KM leri olduğu için ve benim de motora alışma sürecimi göz önüne alırsak son derece ekonomik ben bu sınıfta daha az yakana rastlamadım. Lastiklere gelince bu motosiklette istemediğiniz bir şeyi söyleyin deseler direk lastikleri çıkarın derim, gerçekten de bu lastiklerle yola çıkacaksanız bir kez daha düşünmeniz lazım, virajlarda alabildiğine yavaşlayıp mucurlu yollarda gerekirse 1 inci 2 nci vitese düşüp motosikleti öyle geçirmeniz gerekiyor. Başka negatif özelliği yok yokuş tırmanış performansı 10 numara, yani yokuşta bayılma çekmeme hatta 4 veya 5 inci viteslerde bile vites düşürmeye gerek kalmadan çoğu dik yokuşu düz yolda gider gibi tırmanıyor.Motordan saçma sapan sesler gelmiyor şakırtı takırtı gibi, titreşim derseniz belki arabaya binseniz daha fazla titreşim olur, mükemmel bir süspansiyon sistemi var zaten göbekten amartsör olması konforu ve görünüşü bakımından motoru bir üst sınıf gibi gösteriyor. Daha önceki modellerde arkadaşların şikayetlerinden birde farın direk dinamoya bağlı olmasıydı ve kısık gazla gece sürüşlerinde farın ışığı yetersiz kalıyordu 2011 modellerinde bu sorunu da çözmüşler motosiklete daha güçlü bir akü bağlayarak farı direk bu aküye bağlamışlar ve farın şiddeti motor rolantideykende aynı 9000 devirdeykende aynı ayarda, haa birde kornası çok güzel benim diyen otomobilin kornasından çok çıkıyor sesi, 2011 CBF 150 hakkındaki ilk izlenimlerim bukadar , farklı birşeyin farkına varırsam yine yazarım iyi formlar.
     
    emre külcü bunu beğendi.
  2. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    bılgılendırme ıcın tesekkurler cbf 150 ler guzel motorlar Okadar ınsan boşuna bu motorları onermıyor
    Sana bır sorum olacak bu yenı modellerde devır saatı var Acaba devır saatı sorunsuz çalısıyormu ayarını tam yapamamıslar falan dıe dedıkodu geldı kulagıma dogrumudur
    Bılgılendırırsen ıyı olur
     
  3. Emrah Ürger

    Emrah Ürger Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Anamur-Adana
    Motosiklet:
    Honda
    Yaklaşık 14 yaşımdan beri otomobil, traktör motosiklet, kamyonet gibi araçları kullanıyorum yani 16 yıldır arabanın devrini motor sesini motosiklete nazaran çok çok daha iyi bilirim fakat söyleyebilirimki CBF 150 nin devir saatine laf edenler kesinlikle farklı maksatlarla karalıyorlardır, zira bir kez bile kullansanız motosikleti göreceksinizki devir saati bire bir çalışıyor hiçbir sorun yok.
     
    Ekrem Kalafatoglu bunu beğendi.
  4. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    Bilgiler için teşekkürler bende bir cbf 150 kullanıcısı olarak en güzel seçimi yapmışsın diyorum...

    Lastik konusunda sana katılıyorum yeni alacak arkadaşlar yada alanlar değiştirsinler direk prelli hız viraj lastiği tavsiye ederim ben arka ön 150 liraya taktırdım pirellininkini...

    Görünüşü yol tutuşu süper ben ayrıca racing kullanıcısı olduğum için bazı viraj hareketlerini cbf imdede deniyorum dizliklerim yere sürtüyor yani okadar yatıyorum banamısın demiyor....

    Devir saati konusunda ekrem arkadaşımın duyduğu söylentileri bende çok duydum ve eskisiyle değiştirene bizzat şahit oldum. Neden değiştiriyorsun neyi var dediğimde birebir göstermiyor demişti. Tabiki kullanmadan kulakdan dolma bilemeyiz bence saate bile gerek yok zaten kulak yeterli... Olması da kötü olmamış tabi sonuçta çoğu motorsiklette var devir saati...
     
  5. cem helimoğlu

    cem helimoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Kasım 2010
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    0
    bende cbf 150 kullanıyorum yakıt gayet guzel benımde olcumlerım sehır ıcınde 2.52 4 kere olcum yaptım ve hepsi sehir içi her seferinde de depoyu tamamen doldurarak ölçüm yaptım.
     
  6. Emrah Ürger

    Emrah Ürger Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Anamur-Adana
    Motosiklet:
    Honda

    Sizin lastik konusundaki deneyiminize güveniyorum daha motosikleti almadan önce okumuştum yazdığınız birkaç şeyi. Tabi bu ayki maaşımı son kuruşuna kadar CBF 150 ye verdiğim için ayın 15 inden sonra lastikleri değiştirebilirim herkez mshelin lastik diyor siz farklı birşey söylemişsiniz prellinin yarış lastiği ebatları genişliği filan aynımı yakıt konusunda değişiklik olurmu yani bu lastiği taktığım zaman.
     
    onur ekmekcı bunu beğendi.
  7. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    Öncelikle güveniniz için teşekkür ederim..Benimde söylediğim şeyler zaten deneyerek ölçerek yaptığım şeyler kulakdan dolma değil ondan emin olun:D

    Herneyse ben sorularınızı cevaplayayım...

    Michelin bu sezona kadar en çok tutulan lastiklerdendi ki halende öyle hani kötü diyemem kalite babında pirelli ile aynı bence...Özellikle prellinin yeni sezon lastikleri dahada bir kaliteli nasıl anlatayım racing motor anlayışı ile yapılmış bazıları ki benim şuanki kullandığım lastik onlardan biri yanaklı falan böyle virajda hiç korkma:D(tabi bu senin virajlarda yatış deneyiminlede orantılı prelli aldın diye virajda hiç kaymıcak diye bir kaide yok ancak diğer markalara göre en iyisi benim nacizane gözlemlerim bunlar)

    Yani anlattığına göre seninde durumun belli şimdi aynı kalitede 2 lastik birinin adı daha çok duyulmuş reklamı çok olmuş:DMichelin e 200 verecene pirelli al 150 160 herneyse 200 ü bulmaz ben yeni aldım çünkü 2 hafta olmadı..

    Benim sana tavsiyem pirelli olur ebatlar aynı resmen cbf 150 ye göre yapılmış cuk oturuyor..:D

    Yakıt olayına gelince lastik yüzeyi 4 mevsim ve kışlık lastiklere göre daha ince ve estetik olduğundan yakıt illaki düşüyor yani hani performans egzozu takınca yakıt artar ya bu tam tersi performans lastiği takıyorsun düşüyor bunu biraz açayım sana...

    Lastiği yapan elemanlar biraz racing mantığı ile yapmışlar şöyleki.;
    - Motor virajda fırtmıyo yere yapışıyor.
    - Taşta mıcırdada korkma lastikteki çukurlar yeterli ölçüde yani yanlız asvalt lastiği değil
    -Lastiği değiştirdikten sonra çekiş farkını yani birim zamanda aldığın ivme farkını direk farkediyorsun zaten nasıl diyeyim kaba tabirle motor bağırdığı kadar gidiyor arkadaş:D

    Hatta bak senin için foto koyayım eski ve yeni lastik arasındaki farkı gözlerinle gör unutmadan lastiğin modeli PİRELLİ MT65 :D

    Geçelim fotolara.......

    Bu eski lastiklerim biraz uzak bir çekim ama gördüğün üzere jant yanaklarından lastiğin çıkışı dümdüz ve tekerin dişlerini görüyorsun sanki dikdörtgen:D

    [​IMG]

    Birde PİRELLİ MT 65 e bir bakalım..

    [​IMG]
    [​IMG]

    Gördüğün gibi dişler daha düz ve estetik çukurlar orantılı lastik sert görünsede yumuşak bir yapıya sahip ve bir okadarda sağlam.....Birde jant yanaklarına dikkat et çapraz çıkıyor gördüğün üzere ve lastiğin yere temas eden kısmı oval bir yapıya sahip buda virajlara sağlam girmeni sağlıyor ve düz yolda bastıgında o gördüğün yüzeyin 5/2 si yolu tutuyor bildiğimiz gibi basınç ile yüzey alanı ters orantılıdır yüzey azaldıkça basınç artar. Yani lastiğin düz giderken ve virajlarda yola uyguladığı basınç ilk resimdeki lastiğe göre daha fazla buda daha seri hızlanmanı yani beygir gücünü daha verimli kullanmanı sağlıyor dolayısı ile yakıtta düşüyor gazı fazla açmana gerek kalmadığı için umarım anlatabilmişimdir:D
     
    Emrah Ürger bunu beğendi.
  8. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    yeni motosikletiniz hayırlı olsun. yeni lastik alırken tarihlerine dikkat edin. motosiklet lastiklerinin ömrü üç yıldır.
     
    onur ekmekcı bunu beğendi.
  9. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    Aynen tarihe dikkat:D
     
  10. BeRKaN

    BeRKaN Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    oncelikle slm arkadaslar bende bi kullanici olarak bi kac bisey yazcam ..YEni cbf 150 lerden mennun olan cok az oda aldigi motora kotu dememek icin bi kere yeni kasa cbf 150 lerin devir saati dandik ikincisi cogunda hata var mesela bi arkadasin kinin cant yamuk cikti birinin eksoz otuyordu birinin devir saati bozuk tu hele birinikinin daha dogrusu is arkasim daha motor 1000 bakima gitmeden yag yakiyordu 2 kere yapildi ayni efe hondadan sifir talep etdi vermediler 3 kez yaptilar(sifir)motoru bi daha ayni hatayi verirse fark alarak sifir verceklermis.Bu arada ben kuryeyim motokurye bende cbf 150 kullaniyorum ve cok memnunum ama bnmki 2010 model diycegim 2011 alirken ii dusunun ben ybr den baska motor tanimam derdim ama cbf 150 ybr den 3 4 gomlek ustun..Simdi bnmde bi sorum olcak malum onumuz kis lastik alcam bi yer bana unilli lasti onerdi biraz genis taban bu lastigi kullanan arkadaslar yorum yapabilirmi.Tesekkur ederim.
     
  11. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    Bence işini görür ama ben kış için prelli yada mishelin tavsiye ederim...Ha bunlar tuzlu dersen CST yada IRC ılk tercıhın olmalı bence hepsını denedım cunku yaz kıs sıraya koyacak olursak;
    1.prelli
    2.mişlen:D
    3.CST
    4.ırc

    Sakın duro marka falan alma dusersın:D
     
  12. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sayın kabusemre
    Biz bu forumda kimlikte yazılı olan ad soyadı kullanıyoruz.Aşağıda verdiğim linkten lütfen kullanıcı adı değişikliği talebinde bulunuz.
    >>>>>Kullanıcı Adı (Nick)<<<<<
    Anlayışınız için Teşekkürler.
    Motosikletforum Yönetimi.
     
  13. SEÇİL BOZOK

    SEÇİL BOZOK Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2011
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    mrhb;
    Öncelikle teşhisine kesinlikle katılıyorum ki şuan en çok sattığımız motorlar arasında CBF 150 gelmektedir yani doğru bir tercih yapmışsınız...Kişilere önerilerini beklemekteyiz:)