3 valf motor hakkında??

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında Recep Varlı tarafından paylaşıldı.

  1. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    arkadaşlar merhaba geçen gün gördüğüm bir motosiklet ilgimi çekti cup-100 motorda 3 valve yazıyordu sizce bu hacimdeki bir cup tipi motosiklet için 3 valve iyi ir şeymi artıları eksileri nelerdir yoksa iki valve mi tercih edilmeli şimdiden teşekkür ederim :)
     
  2. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    nerdesiniz arkadaşlar? nerde bakiim bozkurthakan turgaydağ metinulucan ulaş biraderlerim? minicik bir 100 cc 3 valve hakkında beni bilgilendiremeyecekmisiniz.. :(
     
  3. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Recep kardeşim ben bilgilendirmek isterdim ama hiçbir bilgim yok bu konuda :)
     
  4. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    senin yüreğin sağolsun erol abicim :) ben :Dvelev ki:D bozkurthakan kardeşimden umutluydum ama hayalkırıklığı yarattı bende olsun onunda canı sağ olsun :)
     
  5. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Şu aranızdaki didişmeye bayılıyorum ya, ne güzel anlaşıyorsunuz öyle :)
     
  6. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    zaten ulaşa bahsettim hakanla stand-up projemiz olsun dedim ilk buluşmada yaparız bişeyler :D bu arada ilk buluşmayı ayarlasak ne güzel olur benim bara geldiklerinden beridir görüşemiyoruz..
     
  7. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşım söylediğin motosikletten hiç görmedim. ancak 3 valfe sahip motorları inceledim. valf veya Türkçe olmasada bizim kullandığımız terimle subap içten yanmalı dört zamanlı motorlarda kullanılan bir parçadır. Emme ve egsoz diye iki görev çeşidine ayrılır ve görevi enne zamanında bir vana gibi çılarak içeriye hava yakıt akışını sağlar egsoz zamanında ise diğer subap açılarak egsoz gazları tahliye olur. şimdi dört zamanlı bir motorda zaten silindir başına en az 2 subap olması şarttır. 3-4-5 subaplı sistemnlerde var. en ideali aslında dört subap sistemidir silindir başına. ancak 3 subaplı motorlarda var. bunun avantaji ne olur? emmede veya egsozda iki subap varsa diğerinde bir subap vardır. örneğin emme de iki subap varsa daha fazla hava yakıt karışımını daha kısa sürede silindire alabilirsin. bunun sayesinde motor gücü artar. egsozda çift ise egsoz gazları bir yerine iki subap boşluğğundan atılacağından yine motor gücü artar. düzgün kullanımda yakıt tasarrufu sağlanır. avantajı budur.
     
    Recep Varlı ve Metin bunu beğendi.
  8. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    3 valf (yada 4) motorun hava-benzin karışımı ile dolma ve oluşan egzost gazını atma zamanlarını kısaltan dolayısı ile de motorun daha yüksek devirlere çıkmasını sağlayan bir özelliktir.

    Hangi motorda olursa olsun devri ve dolayısı ile performansı arttıracağı için istenen bir özelliktir.

    Bir ileriki aşaması silindir başına çok valfli (3-4 hatta 6 olanları bile vardır) ve değişken zamanlamalı sistemdir.
    Bu sistemde motorun devir ve güç aralığına göre sibopların açık kalma süreleri triger kayışının tahrikinden nispeten bağımsız olarak ayarlanarak tork eğrisinin daha düz olması sağlanır (türkçesi; motor daha düşük devirlerden itibaren en yüksek tork değerine ulaşarak bunu uzun bir devir aralığında tutar.:D)

    Kısacası kaliteli motorlarda 3-4 valf devri ve performansı yükselten iyi bir şeydir.
    Dandik makinalarda potansiyel problem kaynağı :p

    altan
     
    Recep Varlı ve Metin bunu beğendi.
  9. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    şimdi 100 cc minik bir cup motor için 3 subaplımı 2 subaplımı avantajlıdır onu size danışmak istiyorum devirli kullanılırsa bakımları düzgün yapılırsa hangi seçim daha ekonomil performanslı ve sorunsuz olur?
     
  10. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Recep kardeşim yabiki 3 subap sistemi daha iyidir. tek kötülüğü rektefe zamanında eğer subaplarının değişmesi gerekirse iki yerine üç subap alırsın.
     
    Recep Varlı bunu beğendi.