350 Jawa Style ve Mondial 150 rf 4 teker sistemi :)

Konu, 'Motosikletinizin Resimleri ve Videoları' kısmında Alican tarafından paylaşıldı.

  1. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Selamlar uzun süredir el yapımı şeyler paylaşmak istiyordum ve kendime uğraşacak iki tane motosiklet buldum.Bi tanesi geçen yıl binme fırsatını bulduğum jawa 350 style di aslında hazır çalışır durumda almayı düşünürken yeni çalışmaya başladığım yerin arka bahçesindeki stili toplamaya karar verdim.Daha önce restore edilmeye niyet edilmiş boyası yapılmış motor rektefesi yapılmış ve şaseye tutrulmuştu.İlk durumu böyle idi yanındada 4 teker olacak rf yatıyor.
    [​IMG]
    Motosikleti yerinden çıkarıp tamirhaneye getirdiğimde durumun çok daha ciddi olduğunu anladım stilin ayak basamakları arka fren kolu koltuğu yoktu.Ön fren merkezide tamir olmayacak kadar deforme olmuştu biraz canım sıkıldı ama devam..
    İlk olarak karbüratör temizliği ile başladım.
    [​IMG]
    Karbüratörü temizlerken içinden ort 100 gr a yakın su ve çamur kıvamında bir sıvı çıktı şarşırmadım çünkü motosiklet 3 yıldır yerinden bile oynamamıştı :)Ufak bir şey beni hayretlerle bıraktı karbüratördeki gaz fişeği aşağı yukarı mobilet pistonu kadardı.Bi an bu makinenin benzin canavarı olduğu aklıma geldi:)
    [​IMG]
    Karbüratörü temizleyip yerine taktıktan sonra ekzozları takmak için depodan çkardım üzerinde plastik yanıkları vardı iyice temzledikten sonra yerine takacaktım ki eksoz contaları aklıma geldi silindire eğilip baktımda baya geniş bi delik gördüm lomayla ölçünce 32 lokma rahatlıkla giriyordu.Eve gidip conta kestim.[​IMG]
    3-4-5-6-8 Artık yoruldum kesmekten vazgeçtim basar sıvıcontayı geçer giderim diye düşündüm.Sonra hallederiz deyip atlıyoruz...
    [​IMG]
    Bi bakarımki motorun ön askı demiride yok şimdi yan bastık desene demir çekiç işimiz var hey gidi heyy Sonra hallederiz deyip atlıyoruz...
    Es kaza şu platin kapağınıda açayım debriyaj telini yerine takayım dedim.Kapağı açtığımda hayatımda gördüğüm en ilkel bir o kadarda karışık bir sistem karşıma çıktı.
    [​IMG]
    Yok çakmak taşları kelebekler ,platin, meksefe benim daha hiç görmediğim sitemler sağlam bi küfür edesim geldi :)Ustama sistemi gösterdiğimde oda aynı tepkiyi gösterdi mecburen ilk ustam ahmet ustayı aradım.Tüm kabloları 5 cm daha renkleri tuturarak uzatıp izole et hepsinin uçlarına geçme fiş tak ben akşam uğracağım yanına dedi.Tamam dedik :) Akşam bekle bekle gelmez dükyanı kapattım gidiyorum derken geldi tüm uçları yerleştirdi motosiklete elektrik verdik ateşleme bobinlerine kıvılcımlar gelmeye başladı platin ayarını yaptı eksoz contaları mevzusunu sorduğumda jawada eksoz contası yokmuş oksozu direk geçiriyormuşuz.burdan sonrasını halledersin koçum deyip gitti :)Gelip ve gitmesi yaklaşık7-8 dk sürdü bumuydu dert derken bugünlük jawayı kenara aldım ve biraz parça ihtiyacı var.Listesi burada fiyatlarını bilen arkadaş varsa yardımcı olabirmi ?
    Ön fren balatası
    Üst fren merkezi
    Sağ sol sinyal far kütükleri
    Arka fren pedalı :)
    fren teli arka
    KM-Devir teli
    Ön far
    Sperlik
    Sperlik camı
    Motor ön askı demiri
    Bobinler
    Benzindeposu takozları
    Koltuk
    Eksoz son susturu kapakları
    Jawanın Devamını buradan paylaşmaya devam edeceğim...
    125 MT(İsmi:Ahlaksız) yide bakıma aldım 1 haftadan beri babam defransiyel bilyalarını alacaktı bu sabah bi süpriz almış ondanda bi kaç görüntü.
    [​IMG]
    Bilyanın birini bloğa çakarken ezdirdim deforme oldu bidaha kaynak yapıp yerinden çıkardım :(:(
    [​IMG]
    Neyse sıvı contayla yaptğım contasıda güzel oldu eksoz çok daha sessizleşti.0 kaçırma ile beni mutlu eden motor oldu.Ne kadar ahlaksız olsada Vefakar 16.000 km ye ulaştı.Nice kmlere ahlaksız.
    Ve yine topickten 150 rf den 4 terkerlekli sakat aracı yapma maceramızı paylaşacağım.Malum tamirhane şartlarından dolayı telefon elimizde sürekli fotoğraf çekemiyorum kusura bakmayın hayırlı akşamlar.
     
    o.somuncu ve Ziya Çerezci bunu beğendi.
  2. Burak Aslan

    Burak Aslan Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    KARŞIYAKA
    Motosiklet:
    Asya
    Çalışmanızdan ve azminizden dolayı sizi tebrik ederim.Fotoğrafların devamını bekliyoruz. :)
     
  3. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Güvendiğim dağlara karlar yağdı istediğim parçaların hiçbirini il sınırları içerisinde bulamadım.Çıkmacı ile aram olmadğından orayada gidemedim.Yürüsünde herşey yavaş yavaş olur zihniyeti ile ön balatalarımı çaktırmaya gönderdim.
    Bir takım buji bir de arka motor saplaması ile bu işi halleriz diye düşünüyordum.
    2-3 günden beri motoru tam verimli olarak çalıştıramadığım için canım sıkkındı ayak marşına vurmaktan bacaklarıma ağrılar girdi.Uğraşıp dururken internetden karbüratör hava ayarına baktım çeyrek turmuş:eek: işe bak be ben iki günden beri boşa motor tepiyomuşum.Neyse karbüratörü çeyrek tura ayarladım motor çalıştı fakat sol silindirde sürekli bir verimsizlik vardı agresif çalışıyor yada hiç çalışmıyodu sağ eksoz tabanca gibi atarken sol soğuk soğuk üflüyodu.Bujileri çıkartıp temizledim icraat yok.Bujilerin yerini değiştirdim motor tam tersi tepki verdi sol çalışıyor sağ ölüydü anladımki bi takım buji şart :)
    Fren basamağıda bulamadığım parçalar arasındaydı konyadan sipariş ettim gelene kadar scooter marş kolundan kendime fren kolu yaptım:)
    [​IMG]
    Ön balatalar gelene kadar bari fren merkezinin yağını doldurayım hazır olsun dedim yağı bir koydum 1 saate fren merkezi kendini saldı camdan kolun dibinden heryerden siydirdi adeta :DScooter ön fren merkezi ile yola devam :)
    Eski merkezi sökerken.
    [​IMG]
    Yeni merkez güzelce benzinle yıkanıp deliklerine tek tek hava basıldı.
    [​IMG]
    Amayinede içime sinen bi temizliğe ulaşmadı .
    [​IMG]
    Ön balatalar gelene kadar merkez kapağı açık kalsın.
    Öğle bakti can sıkıntısından benzin deposunu siliyordum.Kapağın etrafını silmek için kapağı açtığımda içinden dehşet pis bir koku geldi.Benzin musluğu çıkarıp depoyu temizledim.Çok az bi şey çamur çıktı okadar :)Musluğu temizlemek için döndürme valfinin vidasını sakın sökmeyin takarken insanın kulaklarından ateş çıkıyo valla :)
    [​IMG]
    Bu işe başladığımdan beri canımı sıkan bir mevzu vardı.Motorun askıda durabilmesi için motor kulaklarının önden şaseye bağlayan ufak bir 10-12 cm uzunlığunda bir yardımcı demir olması gerekiyordu.Bunu kendim yapabilirdim fakat içime bi güvensizlik çöktü.Motor ani tepkilere açık bi motordu eğer sağlam yapamassam motor arkadan şase kulaklarını kırabilirdi.En iyisi demir doğramacı yapsın dedim görgüsüz 100 lira fiyat biçti üstüne üstün kaynakla tutracakmış.Bi sinirle arka bahçede üçgen delikli profili alp kesim biçtim ortaya şöyle bi şey çıktı görsel anlamda kötü ama işlevsel olarak iyi bi şey çıktı.
    [​IMG]
    [​IMG]
    En son bu hale geldi.
    [​IMG]
    Motosikletin yürür vaziyete gelmesi için ön balataları ve arka motor saplmasının olması gerekiyor.Bugün kocaeli balatada ön balatlarım çakıldı.NGK bujileride aldım.Sabah saplamayıda aldım mı allah izin verirse motosikletime binmek nasip olacak.
     
  4. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    aksiliklere rağmen motoru hızla topluyorsunuz. kolay gelsin. motosikleti toplayıp, yaptığınız gezilerin de fotoraflarını paylaşırsınız.
     
  5. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Ehliyetim olduğu zaman inşallah karadeniz sahil turuna çıkmayı planlıyorum.Tamirhaneyi kapatıp parça aramaya çıkamadğım için işler yavaş yürüyor.Jawa ile beraber bi tanede hurdayı 4 tekere çeviriyoruz o bitti resimleri oparlamaya çalışıyorum :)