600 cc (hornet, fz-6)

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Olgun Tuter tarafından paylaşıldı.

  1. Olgun Tuter

    Olgun Tuter Misafir

    Arkadaşlar,

    Foruma yeni katıldım,
    250cc tecrübem var, 600cc bi motor almak istiyorum.
    Amaç 600cc ye alışmak ve tecrübeden sonra izinlerde 2-3 hafta uzun yok yapmak mesela balkan turu gibi.

    Motorda ABS mutlaka olsun istiyorum. Honda Hornet ve yamaha Fz-6 çok hoşuma gidiyor, hafif ve kullanımının rahat olduğunu duydum. Ancak uzun yolda nasıl bir performans gösterir bilemiyorum. bunlara çanta ön cam vs takılabilinir mi...?

    600cc lik Enduro tip motorlar da sanki ağır gibi geliyor bana. 600 cc de tecrübe kazanıp daha sonra 1000 lik enduro düşünüyorum

    Sizler ne önerirsiniz? :confused:
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Forum Kuralları
    * Forum kuralları: http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=26
    * Nick'iniz Ad.Soyad formatında olmalıdır: http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=1436
    * Üye bilgileri eksiksiz ve doğru olmalıdır: http://www.motorsikletforum.com/prof...do=editprofile
    * Üye olunca kendinizi tanıtan bir mesaj atınız: http://www.motorsikletforum.com/forumdisplay.php?f=21
     
  3. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Olgun motosiklet forum ailesine hoş geldin, iyi forumlar.
     
  4. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    öncelikle foruma hoşgeldiniz sağlıklı, huzurdolu, neşeli forumlar dilerim. Sonra,
    fz-6 ve hornet gibi motorlarla tek kontak fizana bile gidersin ayrıca direk fazer almakla 1000 lik enduro alma arasında çok fark yokki enduro motorlar 2 silindirdir ve 4 silindirli bi hornete fz ye göre 2 kat daha yumuşak başlıdır.
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hoş geldiniz
    250 cc de ne kadar tecrübeniz var.Yani kaç yüz bin km.
    250 cc ne kullandınız.
    "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri aldınız mı.
    250 cc ile hangi yollarda ve hava şartlarında kullandınız.
    Fz6 veya hornet birbirine uyan araçlar modeller.Ama enduro motosikletlerde sürüş dinamiği oturuşu çok farklıdır.Yani fz6 veya hornetten sonra 1000 lik enduro da bocalarsınız.İki farlı kullanım tarzından bahsediyoruz burda.Biri fz6-Hornet = sport turing
    Diğeri
    1000 lik enduro = Capanord - Varadero - F 800 GS -1200 GS gibi
    Bence siz önce iyi bir "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimi alın.Ondan sonra becerinize ve sürüş keyfinize göre bir araç alın.
    Tabii Full korumalı kıyafetleri ve Kafanızı korumak için KASK ı da unutmadan.
     
  6. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hoşgeldin Olgun... Profilindeki bilgileri tamamlar ve tanışma bölümüne detaylı bir tanıtıcı metin atarsan seviniriz. Bu şekilde her seferinde sana sorular sormak zorunda kalmaz insanlar :)

    Linklere imzamdan ulaşabilirsin...
     
  7. Olgun Tuter

    Olgun Tuter Misafir

    Selamlar,
    Belki inanmıyacaksın ama şu anda Fizzandayım.
    2 silindirli 600cc bir makine ile tecrübe kazanmak daha faydalı olarak anladım yazını...
     
  8. Olgun Tuter

    Olgun Tuter Misafir

    Selamlar,
    İzinlerde motora binmeden önce sürüş eğitimlerine katılacağım.
    Yazılardan anladığım kadarıyla 500-750cc lik 2 silindir ya da tek silindir bir motorda tecrübe kazanmak daha iyi olacak gibi.
    Standardı, prosedürü olan şantiyelerde çalışmanın verdiği bir kazanç olsa gerek, attığım her adımın ne kadar emniyetli olup olmadığını tartan bir yapıya sahip oldum artık.
    İlginiz için teşekkürler,
     
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu topikte yazdığım sorulara başka topik açarak cevap vermeniz çok ilgiç
    Herhalde aşırı sıcaklardandır.
    Neyse

    Buraya yazdığın aletlere binmeniz için siz bence biraz daha bekleyin.
    Türkiye'ye döndüğünüzde sürüş eğitimi değil "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimi alın.Sürüş eğitimi ile Güvenli Sürüş Teknikleri ağitimleri arasında dağlar kadar fark vardır.Bunu ancak işin içine girince anlayacaksınız.

    Ve siz bu tecrübeyle sakın 250 cc lerden yukarı çıkmayın.
    Birde teorik bilgiiyi eğitimi bilen birinin nezaretinde olmadan pratiğe dökmek geri dönülmez telafisi mümkün olmayan sonuçlara götürebilir.Yazın bunları bir yere.