600cc kullanmak için aranan kriterler..

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında azigun tarafından paylaşıldı.

  1. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    öncelikle slmlar..
    yaklasık 6 aydır sahibinden.com da
    suzuki gsr600
    honda cbr600f
    yamaha fz6
    ilanlarını dolasmaktayım artık o kadar arastırma sonucu adeta bütün piyasayı ezberledim..:D
    3 yıldır motor kullanmama rağmen bu zamana kadar 150 cc üzeri hiç kullanmamıstım ama geçen hafta yurtdısı tatilimde cbr600rr la tanısma fırsatım oldu..2 günlüğüne kiraladığım rr dan inanılmaz keyif aldım tabi bu işlerin keyfi olmadığının farkındayım kesinlikle ustalık gerektiriyor ama öte yandan kiraladığım motorun üstünde gerçekten kendimi rahat hissettim sadece dönüşlerde problem yaşadım virajlarda utanamsam durup ayağımla iterek döncektim:D:D..
    ilk sorum bu sorunu kendi çabalarımla sürekli deneyerek çözebilirmiyim çünkü gerçekten geçiş moturu fikri bana hiç cazip gelmiyor..
    bir diğer sorum ise cbr600f ilanlarında sürekli belirtilen bir özellik en rahat 600 lük şeklinde..yukarıda belirttiğim 3 model arasında kaldım açıkçası..600cc
    ilk baslarda biraz hayaldi bnm için ama son 1 aydır ciddi bir şekilde satın almayı düşünüyorum..
    yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden çok tşkler..:rolleyes:


    bu arada foruma yeni üye oldum gerçekten tüm emeği geçen arkadasların ellerine sağlık çok kapsamlı bir bilgi platformu olusmus..
     
  2. ANIL

    ANIL Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.390
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Aramıza Hoş Geldiniz..Ben ChopperCıyım :) Racing'lerden Anlamam Ama Honda iyidir Sanırım..Ama Yinede Gerçekten Tecrübeli Ve Doğru Yönlendirebilecek Üyelerimizin(abilerimin)olduğuna Eminim...Şimdiden Hayırlı Olsun Allah Kaza Bela Vermesin..
     
  3. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    çok tşk ederm dostum..
    bnde bilgi alabileceğimi umut ediorm.. =)
     
  4. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Öncelikle MF ailesine hoşgeldin azigun...Üç senelik motorsiklet ve trafik tecruben var,bence 600rr'ı biraz tecrube edip,tepkilerine alışıp kullanabilirsin tabii ki...:);) Keyifli forumlar...:)
     
  5. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    hosbulduk cok tsk ediorm hocam..
    yalnz bu arada 600rr dsündüüm modeller arasnda deil ona cesaret edemiyorum test etme imkanı buldum dönüşlerde problem yaşıyorum..
    ama gsr600 fz6 veya cbr600f modelleri hakkında bilginizi paylasırsanız çok sevinirim..
     
  6. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    suzuki gsr600 naked, honda cbr600f racing, yamaha fz6 naked
    elimizde iki naked bir racing motor var ve 3 yıldır motor kullanan yeni arkadaşımız
    bu arada aramıza hoş geldin:)
    3 yıl demişsin ama kaç km olduğunu bilmiyoruz ama 3 yıl az zaman değil
    ve ben 600 cc ye geçiş için yeterli olduğunu düşünüyorum.

    yukardaki modellerden motor olarak hemen hemen hepsi birbirine yakın
    ama tarzını sen belirlemelisin.
     
    azigun bunu beğendi.
  7. hamityavuz

    hamityavuz Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    safranbolu
    Motosiklet:
    Honda
    bu yazmış olduğun makinaların birbirinden aşırı bir farkları yok.bu makinalarda oturma stilleri farklı olup denge sorunununu yavaş dönüşlerde yaşayabilirsin.Önemli olan makinaya hakim olabilmektir 3 senedir vitesli bir motosiklet kullanıyorsan elbetteki kısa zamanda adapte olabilirsin f serisi ile rr serisi arasında sürücü eğimi farklıdır f birazdaha az yorar.
     
    azigun bunu beğendi.
  8. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    evt bnde öyle dsünüorm açıkçası..600rr kullandıktan sonra bi kaç gün bileklerim ağrıdı açıkçası..:D gsr600 ve fz6 iki seçenek arasndaym açıkçası su an..
    çok tşk ediorm bilgiler için.. =)
     
  9. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Şimdiye kadar kullandığın motordan daha ağır ve değişik tarz bir motor olduğu için dönüşlerde problem yaşaman gayet doğal,motorun ağırlığına alıştıkça problem olmaktan çıkar...;) Barış'a katılıyorum,tarz olarak ne istediğine karar vermelisin önce...Bence diğer motorları da bir test edip,kesin kararını ondan sonra ver...;)
     
    azigun bunu beğendi.
  10. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    İlk olarak aramıza hoş geldiniz. İlk olarak 600 rr ile 600 f arasındaki dönüş dengesinde öyle aşırı bir fark yok. hatta hemen hemen aynı diyebilirim. Anladığım kadarı ile sizin sorununuz ebat büyüklüğü, ağırlık ve ss tarzı olmuş söylediğiniz şikayette. 125-150 cc lik makinalar genelde 150 kg altıdırlar kasalarıda bir racing e göre daha dardır. ve eğer ss tarzı bir makina kullanmadıysanız (cbr 125 r 125 gibi) söylediğiniz motorların yani ss in kullanımının farkı çoktur ve hemen hissedersiniz. hatta şöyle bir şey desem pekte abartmış olmam heralde durmuş trafikte bir ybr 125 600r dan daha kıvrak olmakta. neyse konumuza dönersek 3 yıllık tecrübeniz varsa zaten motorun nerede nasıl davranacağını öğrenmişsinizdir. aslında en ideali geçiş motoru ile binmektir ancak mademki alacaksınız ne olursa olsun 600 lük bir makinada dikkat etmeniz gereken husus altınızdakinin 100 hp ler üstü güç üreten ve bir çok spor otomobilden dahi seri bir makina olduğudur. mesela söylediğiniz virajlarda gaz verememe sorununuz aslında çok önemlidir. bu sebeple en azından 7-8 ay motorunuzu iyice tanıyana kadar gaza basmayın dokunun.... denge probleminide zamanla motorunuzu tanıdıkça çözersiniz ama dediğim gibi bu makinada gaza basmayın alışana kadar dokunun. yoksa altınızda tabuta dönüşür.


    Motor seçimine gelince. 600 f lerin sıfırı ülkemizde satılmamakta. bildiğim kadarı ile üretimide durdu deniliyor. bu sebeple 600 rr daha mantıklı geliyor. Ülkemizde de gerek servis gerek yedek parça gereksede ikinci el değeri nedeniyle honda üst sıralarda olan bir marka.. yamahaya da bakacaksınız orta kasa yani 2003 üzeri r6 ları tek geçerim...
     
    azigun bunu beğendi.
  11. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    öncelikle hoş bulduk
    çok tşk ederim verdiinz bilgilerden dolayı..racinge cesaret edersem tercihim tavsiyeniz doğrultusunda olcak..
    öte yandan gsr600 açıkçası gerek duruşu gerekse performans özellikleri ve fiyat olarak çok cazip görünüyor..eğer nakedta karar kılarsam sanırım sahip olacağım motor gsr600 olacak..
    :):)
     
  12. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    MF ailesine hoş geldin Azigün. üç yıl 150 cc kullanan birisi çok rahat olmasada 600 cc bir motosiklet kullanabilir. Ama en fazla bir iki ay içinde acemiliği üzerinden atarsın. Motosiklet seçimine gelince Fz6 bence on numara bir motor, kesinlikle pişman olmazsın.
     
    azigun bunu beğendi.
  13. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW

    MF ailesine hoş geldin hamityavuz. İyi forumlar.
     
  14. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    hmm..öncelikle tşkler..
    gsr600 için düsüncelerinz nelerdir..
    bas ağrıttım gbi ama :D ..
     
  15. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Her ikiside güzel motor. Hangisini alırsan al pişman olmazsın. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben yamaha derim sen suziki dersin, Metin hocam gelir Honda dan başka motora binmem der, yani herkezin zevki farklıdır. Ama sen sen ol gönlündeki motoru beğendiğin motoru al. Eğer gsr 600 ü beğeniryorsan hiç durma al güzel kullanışlı ve sağlam bir motor.
     
    azigun bunu beğendi.
  16. azigun

    azigun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    Istanblue
    Motosiklet:
    Suzuki
    hocam çok tşk ediorm tavsiyelernzden dolayı..
    :)
     
  17. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    3 yıldan sonra istenirse büyük hacime geçilebilinir bence bu saydığın makinalar hepsi 4 silindirli birbirlerinden aşağı kalır tarafları yok(güç bakımından) fz6 fazer kullandım 98hp güç üretiyor vede çok eğlenceli gücü altında hissettiren deli bir makina ,cbr 600f supersport oda biraz yumuşakbaşlı ama 600rr birazdaha kızgın makinadır hepside harika motorlar :)
     
    azigun bunu beğendi.
  18. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha

    Kawasaki Er-6 ve Yamaha Fz-6 nın rakibi olarak piyasaya sürüldü.

    TEKNIK OZELLIKLER

    Motor: Sıralı 4 silindirli DOHC 16 supaplı, sıvı soğutmalı.
    Yakıt sistemi: 38 mm elektronik enjeksiyon
    Çap: 67.0 mm
    Strok: 42.5 mm
    Max Güç: 98 HP @ 12.000 RPM
    Max Tork: 68 NM @ 9600 RPM
    Silindir hacmi: 599.4 cc
    Kompresyon Oranı: 12,5 : 1
    Çalıştırma: Elektrikli marş
    Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
    Aktarma sistemi: Zincir
    Vites kutusu: 6 ileri vites
    Ön çatal açısı: 25,5 derece
    Akü: 12V 12 Ah
    Ön lastik: 120/70 ZR 17
    Arka lastik: 180/55 ZR 17
    Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 310 mm çapında çift disk.
    Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
    Uzunluk: 2,090 mm
    Genişlik: 775 mm
    Yükseklik: 1,075mm
    Aks aralığı: 1,400 mm
    Yerden yükseklik: 130 mm
    Sele yüksekliği: 785 mm
    Kuru ağırlık: 183 Kg
    Yakıt deposu: 16,5 litre
     
    azigun bunu beğendi.
  19. gokhan_candan

    gokhan_candan Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    28
    Motosiklet:
    Kawasaki
    bende senin gibi yeni bir uyeyim forumda hos geldin sende... ilk once
    yazdigin 3 motor da farkli. gsr 600 yaklasik 2 aya yakin kullandim hos bir makine ama gsr ile er-6n kiyaslamani tavsiye ederim bana kalsa er-6n i tercih ederim tam bir tork canavari. racing dusunursen 600f ideal ve kullanimi son derece zevkli. yok naked da karar kilacam diyorsan cbf 600 de dusune bilrsin. oturus pozisyonu olsun (nakedlarda ve racing de bilege binen yuk bunda yok)verdigi guven olsun cok yuksek puan verecegim bir makine ustunde ise 600f in makinesi vardir. son derece guzel bir makine bence bir arastir.
     
    azigun bunu beğendi.
  20. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Aramıza hoşgeldin Hamit kardeşim...Keyifli forumlar...:);)