600f için lastik, acil yardım dostlar...

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Alpay Fatih tarafından paylaşıldı.

  1. Alpay Fatih

    Alpay Fatih Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Selamlar dostlar

    Motorumu yeni aldım pek anlamıyorum lastik alıcam internetten, metzeler m5 alacağım fakat 120/60ZR17 ve 120/70ZR17 olarak iki lastik var. tamam bu ön lastik onu anladım da bu 60,70 ve ZR17 neyi gösteriyor? motorda şuanda 190 lık arka lastik var. onuda değiştirmek istiyorum, 180 mi almalıyım yoksa 190 mı?
    honda 600f için hangisini almalıyım. yardımlarınızı bekliyorum
     
  2. Yilmaz.Turac

    Yilmaz.Turac Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    viyana
    Motosiklet:
    Honda
    slm alpay öncelikle hosgeldin foruma..

    Lastiklerin üzerindeki rakamların ne anlama geldiğini açıklayalım.
    Örnek olarak P 205/50V15 ölçülerindeki lastiği alırsak:

    İlk harf olan ‘P’, ‘Passanger Car’ anlamındadır.
    Tam olarak karşılığı ‘Yolcu Otomobili’ ama biz sadece ‘otomobil’ diyelim.
    Bu harf çok da önemli değil aslında, isterseniz gelin diğer harf ve rakamların anlamına bir göz atalım....

    İlk rakam ‘205’, lastiğin mm. olarak genişliğidir. 205 mm. yani 20,5 cm.

    İkinci rakama dikkat! Bu rakam ‘Aspect Ratio’ olarak adlandırılır ve ilkinden farklı olarak mm. veya cm. şeklinde bir uzunluk belirtmez.
    Lastik yanak yüksekliğinin yani profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir.
    205/50 boyutunda bir lastikte profil, lastik taban genişliği olan 205mm.’nin %50’si kadar, yani 205 x %50 = 102,5mm.’ dir.

    Şimdi en önemli kısma geldik: Hız Değerleri... H, V, Z gibi harflerle ifade edilen bu değer,
    astiğin normal şartlar altında uygun bir basınçla ve aşırı yüklenmeden çok uzun süreli olmamak şartıyla ne kadarlık bir hıza dayanıklı olduğunu gösterir.
    En sık rastlanılanları şunlardır:

    Q (max.160 km/s)
    R (max.170 km/s)
    S (max.180 km/s)
    T (max.190 km/s)
    U (max.200 km/s)
    H (max.210 km/s)
    V (max.240 km/s)
    Z (240 üzeri)
    W (max.270 km/s)
    Y (max.300 km/s)

    Genel olarak bir lastiğin hız değeri ne kadar büyük olursa,
    yüksek hızlarda oluşan ısınmaya karşı o kadar dayanıklı olacağını söyleyebiliriz.
    Özellikle modifiye edilmiş bir otomobilde stabilite, daha başarılı hızlanma, frenleme ve viraj kabiliyeti için bu tip lastik kullanımının şart olduğuna inanıyorum.
    Bu sebeptendir ki aile tipi normal bir sedan otomobil için ‘S’ veya ‘T’ tipi lastikler yeterli olabilirken, bir Ferrari fabrikadan ‘Z’ değerinde lastiklerle çıkmaktadır.

    Son harf olan ‘R’ stands for ‘Radial’ anlamındadır.

    Son rakam, lastiğin üzerine oturduğu jantın inch olarak çapını verir.
    Bu örnekte lastik 15inch’ lik bir janta monte edilebilir anlamındadır..

    umarim yardimci olmustur..
     
  3. munir

    munir Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    yılmaz arkadaşımız güzel anlatmış 600 f in orjinal arka lastik ebatı 180-55-zr17 ,ön lastik ebatıda 120-70-zr17 dir.bazıları arka lastiği kalın takabiliyo 190 200 falan ama tavsiyem orjinalinden şaşma çünkü lastikler sürtünme,hız falan vs bazı kriterlere göre belirlendiği için o yüzden, fabrika çıkışı neyse o ebattan kullan