85 model CG 125 hız problemi ve elektrik tesisatı

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Halit.Yavuz tarafından paylaşıldı.

  1. Halit.Yavuz

    Halit.Yavuz Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2011
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Honda
    öncelikle iyi forumlar arkadaslar. 1985 model honda cg 125 motorum var. motorum 1-2 vites cok güzel ve seri 3 te biraz yorgun kalıyo ama 4 te hiç gitmiyo devir hep düşüyo 3 vites 8000 devir giderken 4 e atınca 3000 devire kadar dusuyo 100 km hızı geçmiyor sizde sorun nedir bu motorda nasıl hızlandırabilirim. ve elektrik tesisatı 6 volt. korna bile calısmıyor ve hiç bi 6 volt parca bulunmuyor bu motoru 12 volta cıkarmam için hangi parçaların değişmesi gerekir?
     
    Ozgur Baglama bunu beğendi.
  2. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    hız problemi karbüratördendir %90 ihtimal.voltaj problemiyle ilgili pek bi fikrim yok bilen arkadaş mutlaka yazacaktır.
     
    Halit.Yavuz bunu beğendi.
  3. Halit.Yavuz

    Halit.Yavuz Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2011
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Honda
    bnde baktırıcam bi motora olmassa performans karbüratoru takıcam
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    CG 125 e performans karburatoru mü
    Bence sadece karburatore baktırın olmadı aynı karburatorun yenisinden alın.
     
  5. Halit.Yavuz

    Halit.Yavuz Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2011
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Honda
    üstünde kendi orjinal karbüratorü var bugun gosterdim tamircime sübapları taşlatalım keselim dedi ve debriyaj balatasıda bitik onuda değiştiricem.
     
  6. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Supap kesilmez ama taşlanır,taşlama 0,10mm yi geçerse o supapların yenisi takılmalı..Çünkü taşlanan supaplar silindir sıkıştırma hacmini büyütür,bu da daha düşük sıkıştırma ve daha düşük güç demektir..
    (Hatta taşlandığı zaman silindir kapak contası 0,30 yerine 0,20 mm kalınlığında takılmalı ki performans düşmesin,eski sıkıştırma hacminde kalabilsin diye..)

    Bence kapağı sökmeden önce orijinal ölçüde bir supap ayarı yaptırıp,karbüratörünü temizlet ve dene sorun devam ederse kapak bakımı yaptırırsın..
     
  7. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    12 Volta çıkarman imkansız gibi birşey..
    Çünkü motorun içindeki statoru değiştirmen gerekli,tabii ona uygununu bulabilirsen..
    Sonra konjektör,ampuller,akü,ateşleme bobinleri,magnetosu vs.(belki tesisat) sigortalar hepsi değişmesi gerek ki bunları uydurman çok zor...Bunlar da motorun yarı parasını geçer!..:)
    Hem ne gerek var ki,sadece ön aydınlatmadan başka yere zararı yok..Onun için de 6V ile çalışan Led ilave lambalar tak,sorunun kalmaz..
     
    Şenol SEL bunu beğendi.