acaba ibrede bi sorun mu var?

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında nofear_onur tarafından paylaşıldı.

  1. nofear_onur

    nofear_onur Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    3
    arkdaşlar cbr 125 le arkadaşla gezioruz onda da mobilet var ben ondan çok daha hızlı gidiorum hatta fark atıyorum ama durunca kaç bastın diye sorduğumda 130 diyo benim motor ise 120 yi geçmio acaba ibrede bi sorun olma ihtimalı var mı?
    cevaplarınız için şimdiden saolun herkese kazasız belasız sürüşler dilerimm....
     
  2. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Çin malı motorların ibreleri yanlış gösteriyor...:)
     
  3. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşım ik olarak sorunu senin motorunda arayalım ön lastiğin orjinalmi? eğer benim gibi öne 110 luk lastik taktıysan hızı ve kilometreyi normalden az görmen normaldir. ama yokön lastiğin 80 lik orjinal lastikse büyük ihtimal öbür arkadaşının motorunun göstergesi problemli..
     
  4. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    arkadasın sallıyoda olabılır:)espiri bir tarafa verilen 2 cevapta dogru..birde ibre hata payı onemli..otomobil dergisinde yazılana gore mercedesin e200 modeli ibre 100 gercek hız 96 imis ve buda sınıfının en iyi gösterge gercek hız oranlarından biriymiş..belkide senin arkadasının kullandıgı markanın gosterge gercek hız oranı daha assagıdadır.
     
  5. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam o hangi dergiymişte öyle yazmış anlamadım. o zaman fiat grubunun göstergeleri mercedesten daha gerçekçi. Albea ve sienanın hız hata payı + %2 yani 100 km gösterirken araç 98 km ile gitmekte... bu ndurumdada mercedesten daha doğru bir sonuç gösteriyor demektir. bu sebeple o derginin verilerinde bir yanlışlık var... Hata payına gelincede hemen hemen tüm araçlar yaptığı hızdan biraz daha fazla gösterir ancak lastik ebatları ile oynanmamışsa birisi 120 yaparken diğerinin 130 yapması demek hata payından çok arıza var demektir..
     
  6. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    orduda tunel var turkıyeının en uzun tuneli.her 2 girisindede radar var kacla gittiginizi gosteren(ceza yazmıyor:) )ben hicbir motorlu vasıtayla ibreyle onu tutturamadım..tutturanı ne gordum ne duydum.150 ibre 134 radar..bu fazer.210 ibre 177 radar nissan pickap.160 ibre 142 radar hyo 250.120 ibre 108 wolksvagen bora..dedigim gibi bunlar benım dıkkat edipte hafızamda kalanlar..deneme yanılma yontemıyle.bahsi gecen 210 da ben arabayı kullanmıyordum.yukarıyla butunlesıp bildigim tum duaları okuyordum:):):)
     
  7. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    emre ben okudugumu soyluyorum..ben test yapanlara gore aktarıyorum..ve bu okudugum yazı 2004 yılı olması lazım.benım anlatmaya calıstıgım seyse mercedeste bile bu hata bayı varsa cinde hayli hayli vardır..belkide bir miktar bilincli yapılmıstır.üretici firma tarafından..benım dusuncem 2. arkadasın kullandıgı motorda ibre hatasından ziyade uretici firma olayı abartmıstır....
     
  8. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Oradaki radarla gerçeği tutturamamnız gayet doğal. ancak bunun en güzel öğrenme yolu aracı dinamometreye bağlamaktır. bir dönem modifikasyon işi ile uğraşırken sürekli dinamometre ölçümleriyle haşır neşirdim. ve dinamometrede ibredeki hız ile gerçek hız arasındaki fark % cinsinden alınabiliyor ve doğru bir sonuç oluyor. bu sebeple ben o derginin yazısına inanamadım. sınıfının en az hata payı derken. daha bir çok araç var bu söylediğim hata payındanda daha az hata payı olan. örneğin mercedes 0403 lerin ibresindeki hata payı %1 dende düşük. yani 100 km ile giderken göstergede de 100 e çok yakın bir hız görüyorsunuz.
     
  9. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    ilgili arkadaslar olursa arkadaslara italyadan aldıgım test dergilerini ve cd leri yollayabilirim.yazın tabı..belki italyanca ama olsun..teknik terimler hep aynı..
     
  10. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    dogrudur..bu isle ugrastıgın için sana inanıyorum..ben sadece okurum ve aksini ispatlayamadıgım surecede bu ısın erbablarına ınanmakla yukumluyum.hiç dinamometreyle olcmedım keske ole bir imkanım olsada olcsem..severim istatistik rakamlarını..hobi gibi birsey bende..bildiklerimizin hepsi dogru demiyorum..aklıma yatan yeni dogrular oldugu muddetcede kabullenmekten zevk duyarım:)
     
  11. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam bu tarz yazılar ne yazıkki basında olabiliyor. mesela hangi gazeteydi tam hatırlayamadım yazar vatandaşın birisi çıkmış efendim otobüslerin hız ibreleri yanlışmışta. otobüsün tekeri büyük olduğu için hızları ibrede gösterilenden iki katı daha fazlaymışta vs...vs.... ve inanın buna inanıpta benimle haklıymış gibi tartışmaya giren üstelik sanayici arkadaşlarım oldu. ya tamam teker çapı büyüktür bir otomobil 1 devir atınca atıyorum 3 metre yol gidiyorsa bu 6 metre gider ama göstergeside ona göre ayarlanır.. artı motorlar ve bazı araçlar hariç hız şanzıman çıkışından alınan bilgiyle okunur. bu sebeple basının yazılarındada yanlışlık yada hata olabiliyor. önemli olan sizinde dedğiniz gibi yanlışlığı kanıtlanıncaya kadar bir bilgiye doğru demektir.
     
  12. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    yukarda yazdıgın yazıya tamamen katılıyorum.bende meslegim icacı bir sanayideki motor ustası kadar motor bilgim.bir kaynak ustasının bilgi ve becerisinin % 75 kadar kaynak bilgim bir elektirikcinin % 75 kadar bilgim var..bilginin köseli hatları olmaz.kati fikirli ve dusunceli olmamak lazım.o arkadasların teker hesabına gülerim:))fabrika cıkısında teknisyenlerin bu durumu hesaplayamamıs olduklarınımı dusunuyor bu arkadaslar:)
     
  13. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Vallahi o kadar çok bilgisiz insanımız varki inanamazsınız. inanın bazen kendi bilgimden şüphe ediyorum. Millet olarak nedense her işten anlarız hastalanırız doktordan iyi biliriz, aracımız bozulur ustadan iyi biliriz , bir dava açılır hakkımızda avukattan daha bilgiliyizdir ama hiç bir işimizi hakkıyla yapmayız. Tabi bunun başı yine eğitimden geçmekte ve bu bizde sıfıra yakın diyebiliim. konuyla alakasız ancak iki rönek verirsem yerinde olur.

    bunları kendimi övmek için yazmıyorum sakın yanlış anlaşılmasın. mezun olduğum bölüm o yıl 40 dan fazla otomotiv teknikeri mezun verdi. bunlardan piyasada iş yapan yada yapabilecek kapasitede kaç kişi var biliyormusunuz? sadece üç kişi. peki bu nasıl oldu? Birisi çıraklıktan yetişme rot balans ve lastik ustası meslek lisesi motor bölümü geçişli ve türkiyede benim gördüğüm lastik jant ve ön düzenden en iyi anlayan kişi diğeri baba mesleğinden yetişme çıraklıktan gelme mekanik ustası 35 yaşında bir abimiz ve son olarak yine çocukluktan sanayide yetişen ben. peki neden üçümüz? üçümüzünde ortak özelliği var. ilk olarak yaptığımız bu işi seviyoruz daha açığını söylersek bir çok kişi üstümüzün yağına tırnaklarımızın karasına bakıp küçümsede biz bu işte huzur buluyoruz. diğeri ise araştırıyoruz. örneğin mekanik ustası abimiz 35 yaşında yeni bir şeyler öğrenirmiyim diye bizimle okuyan bir insandı. üçümüzde kısıtlı imkan ve gelirlerle bilgisayar alıp kullandık. yeni teknolojileri takip ettik. gelen aracın sadece arızasını gönderip yollamadık inceledik yeni veya bilmediğimiz bir sistem varmı diye? ve en önemlisi kimsenin dediğine doğru demedik. okuduk. doğrusunu değişik bir çok kaynaktan bulduk ve iş yapabilecek kapasitedeyiz. O kadar kötü bir okulmuyduk? hayır. hocalarımız ellerinden geleni yaptılar elimizde kısıtlı olan tüm inkanları kullandırdılar ama meslekiçi eğitim olmadığından yaşlarıda büyük olduğundan yeni teknolojiyi tam öğretemediler bundada onların suçu yoktur çünkü meslek içi eğitim verilmedi. peki diğer arkadaşlar neden bir yerlere gelemedi? bir arkadaşım meslek lisesi motor mezunuydu. ve otomotiv okuyordu bizimle ve böyle bir insanı benim gözüm kapalı yaptığım ehliyetin motor dersine ben çalıştırdım. biz bu üç kişi maç siyaset veya kadınlardan konuşmadık. işimizle ilgili konuştuk tartıştık. Okuduk araştırdık yeni sistemler denedik ve sadece işimizle ilgili yerlerde kesin fikrimizi beyan ettik. fakat bu arkadaşlar bunlara daldı. sonucuda böyle oldu.


    Bir diğeri ise stajda başıma geldi. Büyük bir fabrikada stajımı yaparken işe yeni başlayan ODTÜ mezunu bir mühendis vardı. Yapılacak bir ölçüm için fikrimi sundum ve eski mühendislerin hoşuna giderek dediğimin doğru olduğunu ve ölçümü benim yapmamı söylediler neyse bu vatandaş yanlız ölçüm için hazırlanırken geldi yok efendim niye ordan yapıyosun yanlış çıkar şöyle yapman lazım böyle olur falan felan bilgiçlik havaları. sonra bana devirdaim pompasının yerini sordu. Benimde bir özelliğim vardır çok biliyorum havalarındaki adamları rezil etmeyi severim. tabi hemen yakıt enjeksiyon pompasını göstererek su devirdaim pompası bu dedim. sonucu ne biliyormusunuz? gelen baş mühendise ölçümü ben yaptım diye anlatırken yakıt enjeksiyon pompasına devirdaim poması diye anlattı ve tabi ben sinirlenerek stajyer olmama rağmen bunu başımdan alın bir şeyden anladığı yok diyerek ayağını kaydırdım. böyle olmasını istemezdim ama durum böyle... Bir insan ODTÜ ismini taşıyorsa bir otomotiv fabrikasında çalışıyorsa oraya işe başlamadan azda olsa o işle ilgili bilgi toplaması okuması lazım ama sıfır.... ve bakıyorumda inanın çok şaşılacak şeyler var. odtü itü gibi imrenerek baktığımız yerlerden staja gelen öğrenciler araç mekaniği üzerine hiç bir şey bilmiyorlar..Tabi hepsi için bunu diyemeyiz ancak benim gördüğüm bu yönde.. şimdi sormak istiyorum sizlere benim okuduğum okul oxford ayarında bir okulduda benmi bilmiyordum? bu köklü okullardamı hiç bir şey öğretilmiyor? öğrenciler öğrenmekmi istemiyor? yoksa ben süper zekamıyım? artık içinizden yorumlarınızı yapın.. eğitim kötü deseniz yine bizlerin suçu, öğrenci öğrenmiyor deseniz yine bizlerin suçu.. kısacası bu ülke için bir şey yapılacaksa topu sürekli bir yerlere hatalı dahi olsalar atmaktan ziyade ne iş yapılıyorsa onu en iyi şekilde kendini sürekli geliştirerek ve hakkıyla yapılması gerekir. yoksa herşeyi bilip hiç bir şey bilmemek çok kötü...

    biraz uzun oldu kusura bakmayın..
     
  14. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    130-120 arada 10 km fark var. bence bi ara sen yola bakarken motorun 130 yapmış
    olabilir, yada arkadaşın yanlış görmüş olabilir, yada arkadaşın sayıyı yuvarlamış olabilir,
    yada sen sayıyı yuvarlayıp azaltmış olabilirsin, yada arkadaşın gerçekten atıyo olabillir................................. ama nihayetinde arada 10km fark var 100 değil!!!!!!!;)
     
  15. tayga berat kılıç

    tayga berat kılıç Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2008
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    55
    bu zamanlarda tüm motorlar hatalı DOĞUYOR anladınız:)
     
  16. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Bu lafı duyunca kulağım ÇİN ladı desem yanlış olmaz heralde....