akü yardım lütfen

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında selcukkoray tarafından paylaşıldı.

  1. selcukkoray

    selcukkoray Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    burhaniye
    Motosiklet:
    Honda
    selam arkadaşlar 3 haftadır soguk ve kar yuzunden eve soktugum honda cbr'ım pazar gunu marsa bastıgımda mars basmadı hıc ses cıkmadı bıle ne yapmalıyım yani motor ve aku bakımından yapılması gereken en dogru hareket nedır ....:confused:
     
    Hakan Karael bunu beğendi.
  2. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    akunuzu baska akuden destek alarak calıstırınız ve motoru kullanmadıgınız sure ıcerısınde haftada bır kerede olsa mutlaka kontagına basıp en az on dakıka calıstırınız ben aynen bu sekılde yapıyorum motorum dısarda olmasına ragmen tek marsta alıyor
     
  3. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    akü değerleri çok önemli hiç kullanmıyor isen en azından düzenli şarj etmeni veya arada servet hocamın dediği gibi çalıştırmanı tavsiye ederim
     
  4. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşım düşülen en büyük hatalardan birisi budur. yatan motorda her defasında aküyü sökün diye söylüyorum ancak pek uyulmuyor. Neyse şimdi sorunun cevabına bakalım. İlk olarak cbr 125 in aküsü ön koltuğun altında. buna ulaşmak için ilk olarak arka koltuğu aç. ön koltuğun arkasında bir alyanlı civata var bunu sök ve sonra ön koltuğu arkaya çekerek yukarı kaldır ve çıkar. sonrasında akünün kapağını göreceksin. Bu kapağıda açmak için eğer orjinali bozulmamışsa bir plastik pim var. bunuda arka çamurluktan bir tornavida ile iterek çıkar. sonra bu pimin etrafındaki plastik parçayı çıkar ve kapağı aç... Aküye ulaştıktan sonra artı kutup başındaki lastik korumayı çıkar. bir otomobilden kablolar ile artıyı artıya eksiyi eksiye bağla ve marça bas motor çalıştıktan 20 30 saniye sonra kabloları birbirine ve gövdeye değidirmeden ayır ve ters şekilde geri topla...


    Bu zor gelirse mecburen vurdurucaksın. Bunun içinde bir yokuş bul motoruna bin 3. vitese al ve motor hızlanında debriyajı bırak çalıştır ancak bunu yaparken arka tekerin bir an kızaklayacını unutmayarak yap derim aksi taktirde dengen bozulur. vurdurma ile motoru çalıştırdıysan en az 15 dakika dolaş derim...
     
    Turgay bunu beğendi.
  5. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    alarm takılıysa o da durduğu yerde aküyü yiyor.
    Ayrıca varsa immobilizer yada motorunuz Honda olduğuna göre yanıp sönen HISS göstergesi (bu gösterge kapatılabiliyor) akü de biraz zayıfsa bunlara yol açabiliyor.

    Buna benzer bir durum V-Strom'da başımıza geliyor.Kontak kapalı olsa dahi gösterge ekranında sürekli açık kalan led gösterge takımı 1-1,5 ayda aküyü marş basmaz hale getiriyor.

    Sonuçta motosiklet aküleri çok küçük ve zayıf.Özellikle sıvı olanlar.Sanıyorum ki jel olanlar biraz daha dayanıklı.

    altan
     
    Turgay bunu beğendi.
  6. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM
    Diğer arkadaşlarında dediği gibi eklemek istediğim tek şey en fazla 2 günde bir motoru çalıştırmanız aksi takdirde böyle problemle karşılaşmanız normal...
     
  7. selcukkoray

    selcukkoray Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    burhaniye
    Motosiklet:
    Honda
    teşekkürler arkadaşlar
    sanırım akuyu cıkarıp sarza goturecegım yada motoru vurdurup calıstırıp bıraz bınecegım hepınıze teskkurler
     
  8. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam eğer akü orjinal yuasa ise şarşla pek uğraşmayın. takviye ile çalıştırıp bir müddet gezerek akünün şarj olmasını bekleyin eğer bundan sonra şarj tutmuyorsa sakın şarjla uğraşmayın ben çok uğraştım yinede baş edemedim ve en son orjinal aküsü pahalı olduğu için malesef çin malı akü alıp taktım ve öyle kullanıyorum. orjinalinin eski halinden çok çok iyi...
     
    Turgay bunu beğendi.
  9. Hüseyin Çankaya

    Hüseyin Çankaya Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2008
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    bence akünü yerinden sök şarz,a ver ve elektirikçine bomelerini ölçtür akünün bomeleri 28 derece olacak eger degilse yani düşükse tam bir dolum yaptır28,in altına düşen akü hep sorun çıkarır
     
  10. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hüseyin bey bizimde hataya düştüğümüz yer burası oldu zaten. elektrlit yok diye bastık saf suyu verdik şarjı sonrasında yumurta kaynatır gibi elektrolit kaynattık... bu motorun orjinal aküsünün üst kapağı zaten açarken belli ediyor. BU tarz işlemlere giremiyorsunuz bu sebeplede sağlıklı olmuyor. Zaten arkadaşımızın sorunu anladığım kadarı ile yatmaktan kaynaklanan bir sorun. akü kendisini doldurduktan sonra bu sorunu gündelik kullanımda yapmazsa sorun yok ancak tekrar yaparsa yani akü şarj tutmazsa değişilmesi en mantıklısı diye düşünüyorum.
     
  11. Hüseyin Çankaya

    Hüseyin Çankaya Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2008
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    zaten olmuyorsa en mantıklısı yenilemek
     
  12. Okay Okyay

    Okay Okyay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    265
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Sevgili Arkadaşım Hemen Kadıköy Motomax git yeni bir cihaz gelmiş 15-19 ytl arası süper bir alet aküne takıyorsun şarjı unutuyorsun ilk günkü gibi süper bişi
    denemelisin.
    Motorunu çalıştırmana bile gerek yok
     
  13. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    arkadaşlar lütfen konu başlığı altında yazılan cevapları okuyup cevap yazalım!!

    burada Emrah.Saka arkadaşımız konuya geniş bir şekilde açıklık getirmiş.
    ama görülüyorki kimse o yazıyı okuma gereği duymamış!! şimdi bende bu yazı
    yerine vurdur, yardır:), su koy, şarja tak, motoru ters çevir, etrafında 3 kere dön.... gibi
    cevaplar yazabilirdim, ama bu soruya yardımdan çok konuyu karıştırmak olurdu.

    aslınsa bu yazıda konuyu dağıtıyor ama böyle durumlar çok sıklıkta olduğu için
    burada yazmayı gerek gördüm;)
     
    Emrah.Saka bunu beğendi.
  14. selcukkoray

    selcukkoray Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    burhaniye
    Motosiklet:
    Honda
    evet dün akşam sonunda motoru gün yüzüne çıkardım motoru vurdurarak calıstırdım 15 20 dakıka gezdıkten sonra kapattım ama sonra yıne bastım motor çalısmadı akü olmusmudur yada ne yapmalıyım
     
  15. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    vurdurarak çalıştır dostum. biyere gidip geleceksen biraz yol yap akü şarj etsin. bence tüm problemlerin bitecek. eğer 20 dk gezintiye hala marş basmıyorsa o akü bitik.. yenisini al derim. tabi 20 dk çalışma sonrası şarj da fazla tutmaz.. en az haftada 1 5dk falan çalışmalı makina..
     
  16. polat

    polat Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Honda
    Dostum kendisi şarj etmemiş anladığım kadarıyla tekrar akü almana gerek kalmadan istersen bi kez şarj ettir aküyü daha sonra tekrar dene muhtemelen yeni akü almana gerek kalmayacaktır devir hesap devri...
     
    fanuc bunu beğendi.
  17. selcukkoray

    selcukkoray Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    burhaniye
    Motosiklet:
    Honda
    arkadaşlar açtığım konuyu kapatıyorum ve tabi motorumdaki sorun çözüldü hemen anlatayım aküyü söktüm ve 2 saat şarza bağladıktan sonra motorumda hiç sorun kalmadı tüm forum arkadaşlara yardımlarından dolayı teşekkür ederim sizinde başınıza böyle bir olay gelirse aküyü şarz ettirin yerinden çıkarmak çok kolay......selamlar
     
  18. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşım umarım bir daha sorun yaşamazsın ancak sen yinede yeni bir akü almaya hazırlıklı ol derim.
     
  19. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Ben vurdurarak calistirmistim. Sonra 1 saat gezdim ve bir daha boyle bir sorun olmadi.
    Aku rolantide daha yavas sarj oluyor.
    Net degerleri hatirlamiyorum ama kabaca 12.4 volt bir aku rolantide 13.2 volt gibi calisip arta kalanla sarj oluyor. Giderken 14 volt guc verip geri kalan 2 voltla sarj oluyor.
     
  20. Osman Başkazancı

    Osman Başkazancı Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2008
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Merhaba arkadaşım. Aranıza yeni katılıyorum. Bu akü boşalma olayını bende sık yaşadığım için epeyi bir tecrübe edindim. Motosikletinizi arkadaşların izah ettiği şekillerde çalıştırsanız bile şarj cıhazına bağlanıp sağlam bir şekilde şarj edilmesi en doğrusu. Motosikletin aküyü şarj etmesi çok uzun zaman alacağı için kısa süre turlamalar pek fayda vermez.