Almanya da motorsiklet ehliyeti,

Konu, 'Yurt Dışından Katılanlar' kısmında Ahmet.Aydin tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmet.Aydin

    Ahmet.Aydin Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    60
    Herkeze selamlar,

    forum dostlarimizdan birinin isteyi üzerine Almanya da motorsiklet ehliyeti nasil yapildigi hakkinda bilgilerimi aktarmak istiyorum.
    Motorsiklet ehliyeti 18 yas ve üzeri iki senelik max. 25 kw motorsikletleri kullanma hakki ile basliyor. Bu süre icinde büyük hatalar ile dikkat cekmediginiz takdirde otomatikmen daha güclü motorsikletleri kullanma hakkina sahip oluyorsunuz. Fakat agir hatalardan dolayi (kirmizida veya stop isaretinde gecme, alkollü yada uyusturucu kullanirken yakalandiginizda, asiri sürat vs.) pskolojik bir teste tabi tutulup trafige uygun bir karektere sahip olup olmadiginiz kontrol edilir ve en kötü ihtimal ehliyetiniz imtal edilir.
    25 yas üzeri sahislar otomatikmen daha güclü motorsiklet kullanma hakki kazaniyorlar.

    Sahsi görüsüme güre, Almaya da üc deyisik kalitede motrosiklet imtahalari vardir.

    1.) Berlin gibi büyük sehirlerde. Trafik yogunlugu ve beklentilerden dolayi bence en agir imtahanlar ve beklentiler buradadir.
    2.) Kasaba ve köylerde. 5 ana caddesi ve 3 tane yan sokagi olan yerlerde elde ettiginiz ehliyet (tabii abartiyorum biraz)
    3.) 7-9 gün icinde tatil gibi intensiv köhne yerlerde hotel incl. kaldiginiz ve kalitesi cok tartisilan ehliyetler.

    Hepsinde su aynidir;

    - Minimum 5 x 45 dakkika sehirler arasi sürüs
    - Minimum 4 x 45 dakkika Otoban
    - Minimum 3 x 45 karanlikta sürüs

    Yukaridaki minimum saatler mecburidir ve sadece cok tecrübeli sürücüler bile bunda kalamazlar.

    Bunun yaninda kusana kadar parkurda asagidaki ögretimden geciyorsunuz;

    1.) Büyük slalom: 5 koni 9 metre ve son iki tanesi 7 metre aralikla bir cizgide dikilir. En az 30 - 40 km/h ile konilere devirmemek sureti ile geciyorsunuz. Direksyonu cevirmekten daha ziyade baldirlariniz ve beliniz ile yönlendirmek mecburiyetindesiniz.

    2.) Kücük slalom (4 x 7 olarak taninir) 4 koni 7 metre araliklarla min. 30km/h ile aralardan gecilmeli. Teknik ayni büyük slalom gibi.

    3.) Stop and go

    4.) Yavas slalom: 6 koni 3,5 metre araliklarda kurulmus ve azami sürat 5 km/h. Ayakla yere deymek yok.

    5.) Ani manevra (firensiz): 50 km/h ile iki diametral duran koni arasindan gecip baslangic hizasinda durmak. Manevra yine baldir ve belden olmali.

    6.) Ani manevra (firenli): 50 km/h hiz ile yine yukardaki konilere yaklasiyorsunuz ve ilk koniye gelmeden 30 km/h firenleyip yine manevra yapip cikis noktasinin izasinda yaklasik 15 metre sonra duruyorsunuz.

    7.) Bir 4,5 metrelik eninde cemberin disinda hizinizi deyistirmeden 2 inci viteste ayakligin yere hemen hemen deyecek sekilde (ayakkabinin dis kisminin asfalta hafif deyecek sekilde) yatay 3 kere döüsü ve ardindan ikinci bir cemberin etrafinda ayni sekilde bu sefer tesr tarafa yatarak kullanma. Yani bir sag dönüs bir sol dönüs.

    8.) 90 derece ayagi yere deydirmemek süretigle dönüs.

    Yukaridaki figürlerde sadece bir tekrarlama hakkiniz var. Bu yarim saatlik imtahandan sonra ardindan bir de minimum 30 dakkika sehir icinde, otobanda yada tek seritli bir yolda imtahana giriyorsunuz. Bu imtahinin ikinci bölümünüde hatasiz kullanirsaniz ehliyetinizi aliyorsunuz.

    Almanya da motorsiklet ehliyet maliyeti yöreye ve kabiliyete göre yaklasik olarak € 1.200 - 2.000 civarindadir.

    Ben ehliyetimden hemen sonra bir Türkiye turuna cikmak istedigimden cok iyi bir hoca aldim ve ona göre bir egitim sectim. Bu sürede yaklasik 2.000 km yol yaptik ve yukarida belirtdigim figürleri biktirana kadar defalarca idmanini yaptik.

    Fakat ne yazikki genelde motorsiklet ehliyeti yapan insanlar ve hele gencler paraya cok dikkat edip en kisa zamanda ve en ucuz bir sekilde ehliyeti alma sevdasindalar. Bu yüzden motorsiklet kazalarinda ölenlerin en büyük kismi 18 - 25 arasi. Ne yazikki bazi ehliyet egitim hocalari bu konuda sorumsuzca hareket ediyorlar.

    Bu durumu ben baska bir sporda da cok gördüm ve cok tehlikeli buluyorum. Dalgiclik. Turistik yerlerde 1 haftada size dalgic lisansi verirler. Profesyonel bir okulda almanya da 3 ay egitim görürsünüz.

    Fakat sucu ben burada daha ziyade motorsiklet ehliyeti yapanlarda görüyorum cünki bu denli tehlikeli bir araca binmek icin en kisa yolu tercih eden benim gözümde bastan bir hata yapiyor. fakat gelin siz bunu 18 yasinda bir gence anlatin:)

    Bunun yaninda bir dip not: Ehliyeti yaptiginiz hocalar ve imtahani yapanlar tabii tecrübeli motorsiklet kullanicilari. Mesela benim hocam hemen hemen bütün derslerde ikinci bir motorsiklet ile bana eslik etti. Cok yagmurlu hava sartlarinda araba ile eslik edip walky talky ile kumanda verip arkamdan geliyordu:)
    Fakat sunuda belirtmek isterim; benim hocam gibileri de burada enderdirler, daha ziyade motorsiklet hastalari, ögrencilerini bu denli egitimden geciriyorlar.


    Umarim biraz da olsa sizlere buradaki sartlari acikliyabildim.

    Herkeze iyi yolculuiklar
     
  2. Ahmet.Aydin

    Ahmet.Aydin Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    60
    ..bir önemli konuyu atlamisim:)

    Teori dersi. Bu derse katilma mecburi dir ve imtahan basari ile verilmeden pratik imtahanina girme hakkiniz olmuyor.

    Pratik dersi iki kategoride oluyor;

    1.) 6 x 90 dakkika genel trafik bilgisi
    2.) 4 x 90 dakkika motorsiklet teorik bilgi

    A1 olarak kademeli ehliyet icin teorik imtahana hazirlik söyle oluyor:

    Yaklasik 350 temel soru 60 tane ankette 30 soru icine dagitilmis oluyor. Yani deyisik anketlerde ayni sorular tekrar geliyor. Sorularin her biri agirlik derecesine göre 2 ve 5 puana arasi puana sahip. 10 puandan fazla kirigi olan sinavdan kaliyor.
    Berlinde artik kagit üzerinde deyil compüter önünde oluyor. Sizi compüterli bir masaya oturtuyorlar ve kura sistemine göre softwear programi size 60 anketten 30 soruluk bir anket seciyor.

    Kademesiz imtahana girenler bunun iki katini calisiyor. Yani 30 soruluk 120 anket ögreniyorsunuz ve temel soru adeti yaklasik 450 soru. Imtahanda yalniz 20 soru soruluyor. Kirik yine sadece 10 puan üzeri oluyor.

    Size direksyon kursuna gittiginiz hoca bir CD veriliyor ve evinizde bu sorulara compüterde hazirlanabiliyorsunuz.Sirf anket sorularini okumak, kademeli icin 1.800 kademesiz icin 3.600 soruyu okumak ve bunlara dogru cevabi tiklamak demek oluyor. Fakat bu softewarler cok mükkembel. Yanlis cevapladiklariniz hafizaya aliniyor ve dogru cevaplayana kadar tekrar ediliyor.

    Benim bu imtahana hazirlanmam intensiv 3,5 günümü aldi.

    Fakat bu sadece bir ezber isi ve caliskanliga dayali oldugundan bu konuya deyinmeyi bile unutmusum:)

    Iyi yolculuklar
     
  3. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bilgiler için teşekkürler Aydın Bey...

    Almanya'daki sıradan eğitimler bile buradaki güvenli sürüş eğitimleri ile aynı seviyede görünüyor. Hatta bazı güvenli sürüş eğitimlerinde bile trafik sürüşü yok.

    Yazılı sınav ise sadece genel motor bilgisinden ibaret. Motorsiklet kullanımı ile ilgili teorik bilgiler ise gene güvenli sürüş eğitimlerinde veriliyor.

    Anlaşılan bizdeki GS eğitimlerinin sayısını ve yaygınlığını arttırıp bunlara ehliyet verme yetkisini vermeden burada birşeyler düzelmeyecek... Milli Eğitim sistemi ile yapılandan 1000 kat daha iyi eğitmen olsalar bile o kişilerde bu yetkinin olmaması çok acayip bir durum.

    Eğitim sırasında 2000 km yol yapmış olmanız çok iyi. Sizi uzun gezinize yeterince hazırlamıştır umarım.
     
  4. Ahmet.Aydin

    Ahmet.Aydin Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    60
    Sayin Bülent Bey,

    böyle bir geziye ne kadar hazirlanirsam hazirlanayim eninde sonunda acemiyim. Bana ve hocama kalan sadece riski minimuma indirme cabasi oldu. Fakat benim bana göre en büyük avantajim;korkakligimin cesurlugu. Burada korkakligi positif anlamda pasif kullanici olarak nitelendiriyorum yani beyni kilitleyen korkakliktan bahsetmiyorum. Mezarliklar cesurlarla dolu oldugundan ben uzun yasayan korkaklardan olmayi tercih ediyorum:)

    Tabii eninde sonunda karsiniza trafik kayidelerine uymayan yada ruh hastasi söförler cikarsa istediginiz tecrübeye sahip olun hic bir sey fayda etmiyor. Bu dünyanin her yerinde gecerlidir.

    Almanya da statistiklere göre motorsiklet kazalarinin %80 ni karsi taraf sucludur. Ben böyle informasyonlarin her zaman arkasina bir soru isareti koyuyorum. Almancada bir söz vardir: kendim manipule etmedigim hic bir statistige inanmam:)

    Bir örnek: sehirler arasi düz bir yolda motorsikletli olarak 90 km/h gidiyorsunuz. Bir tarla yolunda sagdan bir arabanin yaklastigini görüyorsunuz. Yol sizin fakat hic bir önlem almadan hiziniza devam ediyorsunuz. Adam birden yola cikiyor ve sizlere ömür. Statistikde sizin hakli oldugunuz görülüyor cünki yoli kesen araba oldu. Fakat bu durumda motorsikletli önlemlerini alabilirmiydi ve neden almadi. Ben yasal trafik kanun haklarindan söz etmiyorum cünki bu durum apacik tartisilmaz. Fakat bile bile ladesler cok can aliyor. Almanya da ölenlerin en büyük kismi sehirler arasi tek seritli yollarda meydana geliyor. Bu kazalarin %25 i agaclara vurmakdan ibaret, gerisi kirli virajlar, asiri hiz ve alkol.

    Ben yaya ve bisikletlilerle beraber trafik zincirinin en ince halkasini olusturuyorsam kendi emniyetim acisindan her zaman haksiz gibi kullanmayi tercih ediyorum. Mezar tasimda; ama hakliydi yazsa ne olur bana eninde sonunda hic bir sey getirmiyor. Tabii araba ve agir tasit söförlerini burada cok daha fazla bilgilendirilmesi gerektigi ayri bir konu. Ben olsam her ehliyet yapani, araba olsun kamyon olsun otobüs olsun hepsini zoraki motorsiklet imtahani yaptirirdim:) Ben kendimde yasiyorum bunu. Motorsiklet ehliyeti yapmakta oldugumdan beri motorsikler sürücülerine zaten olan duyarliligim bir kat daha artti.

    Hepinize iyi yolculuklar
     
  5. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Tamamen aynı görüşleri paylaşıyoruz :)
     
  6. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    İşte işini ciddiye almak diye buna denir.
    Ahmet bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Ben motosiklet ehliyetimi alırken (B sınıfı ehliyetim vardı) sürücü kursuna kaydımı yaptırdım ve bana yalnızca falan tarihte yazılı sınav var dediler.
    Ben hiç eğitime katılmadım. Yazılı sınavdan sonra direksiyon sınavı var dediler.
    O zaman motorum tamirden çıkmamıştı ve sürücü kursunun motosikleti ile sınava girecektim.
    Sınavdan bir gün önce sürücü kursuna gittim ve dedim ki ben yarın sınava gireceğim fakat sınavda kullanacağım motosikleti hiç tanımıyorum. En azından bir kez bineyim de sınavda yabancılık çekmeyeyim dedim.
    İnanın benim zorlamamla bir kez sınava gireceğim motosikletle biraz dolaştım.
    Yarınki gün de sınava girdim ve kazandım.
    Ama yapılan sınav göstermelikti. 1,5 metre aralıklarla konular 10 adet taburenin arasından 1. vitesle hiç atlamadan geçip tekrar başladığınız yere geldiğinizde sınavı kazanmış oluyorsunuz.
    O gün sınava girenlerin içinden kaybeden hiç kimse olmadı.
    Sanırım Türkiyenin heryerinde yapılan sınavlar bu şekilde oluyor.
    Ondan sonra da hiçbir bilgi verilmeden bu kişiler trafiğe salınıyor.
    Yazık çok yazık.
     
    Murat Burak bunu beğendi.
  7. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.
     
  8. berkan okan

    berkan okan Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Gölbaşı, Ankara
    Motosiklet:
    Mondial
    teşekkürler..
     
  9. Yasemin Gül

    Yasemin Gül Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    318
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Keeway
    Gerçekten hakkını verıyorlarmıs. Bızımkı malum söyLemeye dılım varmıyor :))
     
  10. tufan

    tufan Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    çorlu
    Motosiklet:
    Honda
    Ahmet bey teşekkürler,

    Bizde bu uygulama yapılsa zaten ehliyetlerin %90 nı toplanır gibime geliyor.
    Ne yazık, eğitimsizliğimiz her noktada bu durumda inşallah gelecek nesiller düzelir.

    Çok çalışmamız lazım çok.

    Herkese kazasız sağlıklı günler dilerim.
     
  11. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    benim arzuladıgım egitimde buuu pratikde buu fazla lafa gerek yok,bu egitim ve pratikden sonra ehliyet alınacaksaki, türkiyedede olmalı bence,itirazımda eleştirimde olmaz,yoksa türkiyedeki 1 saatlik 1 günlük egitimle ve pratikle bu motosikletlere binilemez,bakın almanyada ,dünya farklı dönüyo olması gerektigi gibi,birde bu arkadaşımız yazdıklarını türkiyede uygulasalar çok sınıfta kalan olur ustayım diye gecinenlerden
     
  12. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    İstanbul trafiğinde motorsiklet kullanmıyoruz ki zaten,hayatta kalabilmek için şaklabanlık yapıyoruz...Sadece motorsiklet kullanmayı öğrenmek yetmiyor,şaklabanlığı da öğrenmek gerek...;)
     
  13. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    metin hocam birde tokatta kullansanız motorunuzu istanbulu mumla arrasınız vallaha,burda giden araba durur bakmışınız birden arkasana balmadan geri geri gitmeye kalkar bu yüzden cok azarlamıştırım arac kullananları
     
  14. Gökmen Tuncbilek

    Gökmen Tuncbilek Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2010
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Almanya
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    :)Merhaba ahmet bey yazdiklariniza tamami ile katiliyorum,cünkü bunlari yani bu imtihanlari birebir kendim yasadim;)Türkiyeden TIR,Kamyon,otobüs,otomobil ve motorsiklet ehliyetim olmasina karsin Almanyada Türk ehliyetiniz gecerli deyil dediler(Cünkü Türkiye Avrupa Birligi üyesi deyilmis) ve ben burda Tir,Kamyon,Otomobil ve Motorsiklet ehliyetini yeniden yaptim ve inanin bayagi terlettiler:)ama olsun bana yarari oldugu icin bilgi ve Tecrübemi arttirdiklari icin adamlara mütesekkirim bile.Saglikla hoscakalin. Not:Kusura bakmayin klavyem almanca harfleri yazdigi icin yahudi konusmasi gibi oldu I harfi yazmiyor:eek:
     
  15. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Gönül ister ki Türkiye'de de eğitimler bu yönde olsun.
    Ancak bunun bu şartlarda mümkün olacağını düşünmüyorum.
    Böyle bir eğitim için sürücü kurslarının bu işi bilen kişilerle çalışması ve bu doğrultuda eğitim yelpazesini genişletmesi gerekir.
    Ancak bunun da şuan ki fiyatlarla olması mümkün değil.
    Ha fiyatlar artırılırsa hemen bu sistem oturur mu derseniz sanmıyorum.
    Ancak işe olumlu tarafından bakmak gerekirse en azından 1200-2000 Euro ehliyet için para ödemiyoruz.
    Eee güvenli sürüş eğitimlerine gruplar halinde katılmış olsak ne kadar para vereceğiz?
    Tabi ki 1200-2000 Eurodan çok çok düşük fiyatlarla eğitimimizi almış olacağız.
    Ne duruyoruz o zaman eğitim almak için?
    Ha paramız yok diyenler olabilir.
    Ama şunu da unutmamak gerekiyor.
    Sigaraya içkiye para verip, eğitim için para yok diyen insanlar var.
    Sırf o ay için sigaraya içkiye para vermese bu parayı eğitime verse, hem sigara ve içkinin zararlarından bir nebze kurtulur hem de bilinçli bir sürücü olur böylece motosiklet kullanırken karşılaşabileceği riskleri en aza indirir.
    Kısacası bir taşla iki kuş vurmuş olur.
    Görüldüğü üzere eğitim almak için güzel bir fırsat var elimizde.
    Yeter ki bunu değerlendirmeyi bilelim...
     
  16. Arif Eser

    Arif Eser Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Suzuki
    Arkadaslar Ben Avusturya da Yaptim Motor Ehliyetin Bir Yildeme ehliyeti verdiler bir yil sonra tekrar 8 saat güvenli sürüs kursuna tabi tuttular sonra ehliyetimi alabildim