Amerika'daki motosiklet kullanicilari

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Gürsu tarafından paylaşıldı.

  1. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Oncelikle "ben amerika gordum" tarzi bir insan degilim onu belirtmek isterim. Ben sadece ABD'de motor kullanma sansina sahip oldugum icin gozlemlediklerimi soylemek istiyorum. Farkli bir bakis acisi olur, insanlar bilgilenir. Baska bir amacim yok.

    Benim Amerika'da gozlemledigim en buyuk eksiklik, surus egitimi eksikligi. Pek cogumuz, hemen her seyin yurtdisinda daha siki ve kontrollu oldugunu dusunuyor ama motosiklet ehliyeti almak Turkiye'dekinden kolay. Dunyanin en kolay 20 tane sorusunu cevapliyorsunuz ve ehliyetinizi hemen sinavin sonunda veriyorlar. Bu ehliyet ile sadece kendiniz ve hava aydinlikken motor kullanilabiliyor. Yani artci tasimak ve hava karardiktan sonra motora binmek buyuk suc. Polisin durdurmasi yeterli. Cok agir cezalar var. Verilen bu ehliyetin amaci aslinda sizin daha iyi bir suru olmaniz. Cunku 1 yil icinde istediginiz zaman yol testini aliyorsunuz ve gercek ehliyetinizi veriyorlar. Yol testi Turkiye'dekinden biraz daha guzel. 8 cizme, sola saga donusler vb. seyler var.

    Eyalet sistemi oldugu icin her eyalette farkli bir kanun var. Benim yazdiklarim benim yasadigim eyaletin kanunlari. O yuzden baska biri baska bir sey de soylerse sasirmayin. Ancak oldukca siki bir eyalette oldugumu belirteyim. Cogu yerde asagi yukari boyle.

    Benim motor kullanicilarinda gordugum ve inanamadigim en buyuk sorun kirmizi isiklardaki duruslari. Bizler her zaman motoru viteste tutarken Amerikalilar kesinlikle bosa aliyor. Motorun cesidi hic farketmez, cok buyuk cogunlugu motoru bosa aliyor. Defalarca sormama ragmen boylesinin daha mantikli oldugunu dusunuyorlar. Bulundugum eyalette kask takmak mecburi. Ama kiyafet istege bagli. O nedenle yazin sort, tshirt ve kasktan ibaret yuzlerce motorcu gormek mumkun. Benim bile icim elvermiyor onlari yolda izlemeye. Korkuyorum. Ama onlar gayet rahat.

    Bir diger konu trafikte motorculara verilen onem. Aslinda bu Turkiye'den farkli degil. Buradaki tek fark, motorcular serit ihlali yapmadigi icin ve hiz limitlerine kesinlikle uyuldugu icin cok daha az kaza olmasi. Yoksa her yerde ayni okuzler var. Sinyal vermeden serit degistiren, aniden yavaslayanlar, kuyruguna takilip seni rahatsiz edenler vb.

    Hiz limitleri cok siki kontrol edildigi icin tum trafik 65-75 mil arasinda gidiyor. O yuzden 1000rr da 600rr da ben de, harleyciler de birbirimizden pek uzaklasmiyoruz. Turkiye'deki gibi insanlarin birbirine hava atma veya egsoz sesi dinletme gorgusuzlugu olmadigi icin motorlar birbirini cok nadir geciyor.

    Simdilik aklima gelenler bunlar. Aklima geldikce yazmaya calisicam.
     
    Omer, Şafak, Barış ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  2. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Aslında motoru vitesde tutmak yorucu oluyor bence. Yani kırmızı yeşile dönmeden önce aradaki sarı ışıkta vitese takacak yeterli zaman var teorik olarak. Ama genel olarak aceleciyiz, millet daha sarı yanmadan kornaya basmaya başlıyor.
     
  3. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Ben Türkiyeyle arasında çok bir fark goremedım sadece hız limitlerinin sıkı kontrol altında tutulması gayet güzel
    Vitesi boşa alma konusuna gelincede ben genelde 15 sn den fazla zaman varsa kesinlikle boşa alırım
    zaten trafıkte motor kullanıyoruz debrşyajı sureklı sıkıyoruz insanın eli ağrıyo debriyajı bırakıp elimi dinlendirmek için zaman bulmusum nıe motoru vıteste bırakayım :D
     
  4. Serkan 06

    Serkan 06 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    Işıkta motoru viteste tutmanın asıl sebebi ani oluşabilecek durumlarda (örneğin arkadan hızla gelen ve durmayacak durumda olan araçlar için) motora hareket verebilmektir.
     
    OmuR, Gürsu ve Arda Karaca bunu beğendi.
  5. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Ben ehliyeti almadan once motor surus egitimi almistim Turkiye'de. Hocam israrla viteste tutulmasi gerektigini soylemisti. Bir nedeni Serkan Kamil 'in de dedigi gibi ani durumlarda kacabilmek, diger nedeni de olur da bir aksilik olursa vitese falan girmezse falan gibi evhamli bir yaklasim idi. Ama bir kere oyle ogrenince, oyle devam ediyor iste. Turkiye'de genelde gordugum herkes ve arkadaslarim da hep viteste tutuyor. Burada en cok bu dikkatimi cekti. Evet bazen elime kramp bile giriyor ama aliskanliklari degistirmek cok zor :)
     
    Serkan 06 bunu beğendi.
  6. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bilgiler için teşekkürler Gürsu. Benim merak ettiğim diğer bir konuda oradaki motosiklet fiyatları ve taşıt vergileri.Bu konuda da bilgilerini paylaşırsan sevinirim.
     
  7. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    Tam olarak orani bilmiyorum, acikcasi su anda internetten de bakmadim ama vergiler yine her eyalete gore degisiyor. Burada, 3000-5000 $ arasi motorlarda 300-500 arasi odeniyor. Asagi yukari yuzde 10 denebilir yani. Ama bu sadece alim satim vergisi. Yillik vergiler gayet makul. 1000cc leri bilmiyorum ama 250-600 arasi motorlarda yillik 50-200 dolar arasi.

    Motor fiyatlarina gelince. Benzin cok ucuz oldugu icin otomobil de motor da ucuz. Bu arada benzin su anda galonu 3.75$. Turkiye'dekinin 4te biri yani.

    Ben daha yeni bir Hyosung GT250R aldim. Teslim edilmesini bekliyorum. Gelir gelmez fotolari paylasicam. 2012 model motoru 4000 dolara aldim. ikinci elleri 2-3 bin arasi.

    En cok merak edildigini tahmin ettigim CBR600RR in fiyati 12ooo dolar.

    Honda 250R, hyosungla ayni. 4000 dolar. Ben Hyosung'un sekline sevdali oldugum icin hyocuyum. 600luk makineden de korktugum icin simdilk boyle :) Ileride kendimi hazir hissedersem tabi ki 600rr isterim :)

    Aslinda genel olarak soyle bir fiyatlandirma yapsam yanlis olmaz 250 cc motorlar, honda, yamaha falan farketmez 4-8 bin arasi. 600ler 8-12 gibi oluyorlar. onlarin ustu de allah ne verdiyse gidiyor. Goldwing 25000 bin falan.

    Ikinci elde soyle bir sikinti var amerika'da. Bu araba icin de gecerli. Olay Turkiye'deki gibi gerceklesmiyor. Yani Turkiye'de almak istedigin motoru gidip goruyorsun. Icabinda ustaya gosteriyorsun falan. ABD'de bu tarz seyler cok nadir. Saticiya, "motoru ustaya gostermek istiyorum" dersen kaale almaz. "aliyorsan al" der. Bu da kulturle alakali bir sey. Burada "guven" cok ust duzeyde. Adam motorunda bir sey olmadigini soyluyorsa inanmak zorunda kaliyorsun. cunku motoru birine goturup gosteremiyorsun. Bir ustayla motora gidip bakayim dersen de ustaya sirf o bakis icin nerden baksan 200-300 dolar para vermek gerekir. Cunku adamin mesaisini aliyorsun.

    Buradaki en buyuk problemlerden biri o yuzden motor tamiri. Her sey saat ustunden hesaplandigi icin iscilik cok pahali. Mesela motorun ufak bir arizasi var ve tamirciye biraktin. Belki 15 dakikalik bir is ama motor orada 3 saat kaldiysa 3 saatlik ucret odeniyor. Ortalama olarak da 50-75 dolar arasi bir saatlik ucret. Ustelik buna parca fiyati falan dahil degil. Zaten o yuzden kazali motor ve araba alip satanlar cok buyuk paralar kazaniyor. Cunku atiyorum senin 5 bin dolarlik motorunda 3 bin dolarlik hasar var (aslinda buyuk bir hasar degil ama saat uzerinden oldugu icin cok tutuyor). O motoru 3bine tamir ettirmek yerine cogu kisi tamirciye veya bu isi yapan birine 1-2 bin dolar arasi bir paraya satiyor. O adam motoru tamir ediyor. Kendisine maliyeti belki 500 dolar bile degil. Ondan sonra 3-4e birine satiyor.

    Aramizda tamirci, parcaci olanlar vardir eminim. Arkadaslar uzulerek soyluyorum Turkiye'de degeriniz bilinmiyor.

    Ozetle boyle.

    Bu arada sunu belirtmem lazim bu paralar turk parasina cevrilince cok buyuk ama bir amerikali icin cok da buyuk degil. Turkiye'de asgari ucretle calisilan islerin aynisini yapan birisi burada ortalama 2bin dolar kazaniyor ayda. Dolayisi ile her isteyen 600rr alabilir. Hayal degil yani. Zaten kredi, taksitle alma imkani da oldugu icin hic zorlayan seyler degil.
     
    Omer ve Serkan 06 bunu beğendi.
  8. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha

    Türkiye'deki adaletsizlik işte tam bu noktada başlıyor.Üzerine fazla söz söyleyip kafa yormaya değimez.Her toplum hak ettiği gibi yönetiliyor.Hakkını aramazsan başkasının çaldığı elektiriğide ödersin ödemediği vergiyide... Millet boşuna canım ülkeden kaçıp gitmiyor...
     
    Gürsu bunu beğendi.