Analiz

Konu, 'Motosiklet Kaza Haberleri' kısmında tolga.sensoz tarafından paylaşıldı.

  1. tolga.sensoz

    tolga.sensoz Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Tekirdağ
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Merhabalar,

    Bu foruma üye arkadaşlardan bir ricam olacak,başlıklarda farklı olaylarda var derlemekte zorlandım.Aşağıdak sorulara göre kaza tipi ,kaza sebebi ve yaralanma derecesi,yaralanma bölgesi,korunma durumu ve koruyucunun nitelikleri,hız durumu,motor tipi.:)
    Çok soru oldu ama eğer gerekli ilgiyi gösterirseniz bu bilgileri harmanlayıp koruyucu kıyafet seçimi ve kaza tipleri ile ilgili bir şey çıkarmak istiyorum ortaya,
    İlgi gösterirseniz çok memnun olurum.

    Kaza tipi: (kayma ,arkadan çarpma vs.)

    KAza sebebi :(dikkatsizlik,yağış,çukur,hız vs)

    yaralanma derecesi:(kırık,yanık,yırtılma,kopma vs)

    yaralanma bölgesi:(kol bacak,sırt,omuz,iç baldır,diz vs. detay)

    Korunma(kullanılan ekipmanlar ve özellikleri,örn. dirsekte sert ce onaylı korumamı köpük mü veya başka bir standartmı)

    Hız:

    Motor tipi (ss,cruieser,enduro...)

    Eğitim seviyeniz:(eğitim aldınızmı ,evet ,hayır)
     
    Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.
  2. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Öncelikle aramıza hoşgeldin Tolga ilk başlangıcı ben yapayım öncü olarak o zaman ;)

    Kaza tipi: Yandan çarpma

    KAza sebebi :dikkatsiz bayan sürücünün şerit değiştirmek suretiyle yankapı hizasından çarpması ..

    yaralanma derecesi :hafif doku zedelenmesi

    yaralanma bölgesi : kol bacak,diz,el bileği

    Korunma : motor koruma demirleri ve full koruma ekipmanları

    Hız: 65 km.

    Motor tipi : enduro

    Eğitim seviyeniz eğitim aldınızmı : iyi , evet
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  3. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Kaza tipi: High Siding

    KAza sebebi : Agrasif kullanım. Tamamiyle sürücü sebepli.

    yaralanma derecesi :Omuz Bağları kopması

    yaralanma bölgesi : Omuz

    Korunma : Full koruma

    Hız: 50-70 arası

    Motor tipi : Enduro

    Eğitim seviyeniz eğitim aldınızmı : Birçok Eğitim aldım . Seviyem konusunda birşey diyemem
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  4. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Kaza tipi: Arkadan çarpma + Low siding

    KAza sebebi : En sağdaki aracın önüme geçerken onunda önündeki aracın frenlemesi sonucunda ani frenleme yapması. Sebebi tabiki bu değil. Benim önceden bilgi toplayıp doğru konumlanmamamdan oluştu. Sabah mahmurluğu. Tamamiyle konsantrasyon eksikliği.

    yaralanma derecesi : Yok

    yaralanma bölgesi : Yok

    Korunma : Full koruma

    Hız: 90-110

    Motor tipi : Enduro

    Eğitim seviyeniz eğitim aldınızmı : Birçok Eğitim aldım . Seviyem konusunda birşey diyemem
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  5. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Umarım işinize yarar.
     
    Enes ŞİMŞEK ve tolga.sensoz bunu beğendi.
  6. tolga.sensoz

    tolga.sensoz Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Tekirdağ
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Bir an ilgi olmayacak diye çok korktum.Sağolasınız.Yabancı forumlardan da bilgi topluyorum.Paranoyak mı oluyorum ne:)

    Ama faydalı birşeyler çıkıcak.
     
  7. tolga.sensoz

    tolga.sensoz Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Tekirdağ
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Teşekkür ederim,

    Sanırım high side olunca düşme şiddeti ile bağlarınız da hasar oldu.Geçmiş olsun öncelikle.Full korumadan kastınız darbe emici ped mi yoksa ce onaylı bir darbe emici mi?
     
  8. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    İlkinde Üzerimde Richa Mont Richa pantolon richa eldiven tcx bot arai kask clover bellik vardı. High siding olunca yüksekten düşüp darbe aldığınızdan kıyafetler çok fazla bir koruma gösteremiyor. masanın üzerine çıkıp omzunuzun üzerne atlamak gibi.

    2. kazada : Revit mont, Polo Pantolon, Diadora MX4 bot , Revit eldiven, Arai kask vardı. Low siding olunca 50mt ye yakın asfaltta sürüklendim. Tek bir çizik bile yoktu.
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  9. tolga.sensoz

    tolga.sensoz Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Tekirdağ
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Söyleyin saat kaçtı,hava kaç dereceydi:):):),

    Şaka bir yana çok teşekkür ederim samimiyetiniz için

    Saygılar;,
     
  10. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    --------------------------------------------------------------------------------

    Kaza tipi: Düşme-Sol yana

    KAza sebebi : Dikkatsizlik-Tedbirsizlik. Rampa aşağı düşük süratte inerken yeni dökülen mıcıra ön tekeri kaptırma.

    yaralanma derecesi : Yok

    yaralanma bölgesi : Yok

    Korunma : Kask, dizlik, eldiven

    Hız: 15-20 km.

    Motor tipi : Cruizer

    Eğitim seviyeniz eğitim aldınızmı : Yetersiz, eğitim almadım
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  11. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW

    Mıcırlı bir bölgeden veya yağ gibi dökülmüş bir yüzeyden geçerken en iyi hamle debriyajı sıkmaktır.
     
  12. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    ben de öyle yaptım ama frenler de sıkılmıştı tabi. ön teker mıcıra girer girmez motosiklet durdu ve sola yattı. ben ayakta kaldım. tedbirli olsam motosikleti de kurarırdım herhalde.
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  13. ahmet geyin

    ahmet geyin Organizatör

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    tekirdağ - çerkezköy
    Motosiklet:
    Hyosung
    faydalı olma konusunda hiç şüphe yok bence tebrik ederim çok önemli bi konuya değindiniz bence
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  14. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Kaza tipi: Duran cisme çarpma.Kavşakları ayıran refüje çarptım.Sırt üstü 15-20 mt sürüklendim.Kaskım yere bile değmedi.

    KAza sebebi:Eğitimsizlik,Hız,Teknik arıza gaz kolu sıkışması

    yaralanma derecesi:Ayak bleğinde ve kol dirsek yanmalı deforme.

    yaralanma bölgesi:Kol.Ayak bleği

    Korunma:Revilt mont motogen kask korumalı eldiven.
    Hız:100-110 km/h

    Motor tipi Scooter(mt125)

    Eğitim seviyeniz:Yetersiz eğitim:(
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.
  15. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Kaza tipi: Debriyaj teli kopması ile yarı akrobasi haraket:)Debriyaj telinin kopması ile aniden ön kaldıran motorun benzin depo kapağı burnuma çarptı.Kafayı indirdiğinde debriyajsız boşa geçirdim allaha şükür motoru yatırmadım.Olay tamirhanenin içinden motoru dışarı çıkarırken kapalı ortamda meydana geldi.

    KAza sebebi:Eğitimsizlik,Teknik arıza debriyaj teli kopması

    yaralanma derecesi:Burun kırılması

    yaralanma bölgesi:Burun

    Korunma:Koruma yok.
    Hız:10 km/h

    Motor tipi :Yamaha xt660 tenere

    Eğitim seviyeniz:Yetersiz eğitim
    0 km 2011 ybr 125 esd kutusundan çıkarılıp ilk test sürüşüne çıktım arka teker rulmanları içinde dağalıp arka teker kilitlendi.
    Bacağım nasıl olduysa depoyla direksiyonun arasına sıkıştı yüz üstü motorla beraber kapakladım.Kafamda sadece kask vardı.Ufakdan elimin içi deforme odu.2011 Ybr kof çıktı :)
    301 MZ Arka fren kontrolü için kısa mesafe bindim.Kaderin cilvesi ellerimi yıkamayı unutmuşum yağlı elimden incecik debriyaj kolu kaydı:)Gösterge saatleri ön kaldırmanın etkisiyle göğsüme çarptı.Sırt üstü yattım yere 10-15 sn nefes alamadım başka bi problem yok :)
     
  16. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Çok güzel bir konu, ellerinize sağlık. ;)


    -----------------------------
    Kaza tipi: kaza değil, atlatılmış büyük tehlike (1 hafta etkisinden kurtulamadım)

    Kaza sebebi : Aşırı hız, öngörememe, (yol boş nasıl olsa, bas basabildiğin kadar düşüncesi...)

    Yaralanma derecesi : Yok

    Yaralanma bölgesi : Yok

    Korunma : Kask, dizlik, dirseklik, eldiven.

    Hız: 170 km/h

    Motor tipi : Enduro (Varadero) +artçı

    Eğitim seviyeniz eğitim aldınızmı : Orta derece

    Açıklama: 4 şeritli bomboş çevreyolunda giderken ileride yolun sağında duran aracın gelişimi aynadan gör(e)meyerek yol ortasına doğru bir anda U dönüşü yapması, frenlemeyle birlikte son anda yolu ortalamış olan arabanın sağından 10-15 m. kala slalom hareketiyle pas geç(ebil)me sonucu kurtardım. Frenle (ABS) birlikte sağa yatıp kalktıktan sonra hızım 110km/h idi... Allah korudu.
    ---
     
  17. bülent tenikeci

    bülent tenikeci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ocak 2010
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    kastamonu
    Motosiklet:
    Yamaha
    kaza tipi: kepenklere bodoslama dalma şeklinde
    kaza sebebi: acemilik,sakarlık,panik,öngörememe
    motor tipi:Mz 150
    tarih:1997
    yaralanma: fiziksel bir zarar yok ama etrafa rezil oldum
    korunma: kask,mont, eldiven
    hız:15-20 km.
    eğitim:hakgetire


    açıklama:motorumla işe gittiğimde işyerinin altındaki dükkanın önüne parketmek için ışıklardan u dönüşü yapıp kaldırıma çıkmak isterken arka tekerin takılıp kalması üzerine gaz verip debriyajı elimden kaçırmam sebebiyle birden fırlayıp motorla birlikte dükkanın kepenklerine hızla dalmam,motorun yana yatması ve boşta kalan kepenklerin kafama devrilmesi, fakat kasktan dolayı fiziksel zararın oluşmaması.
     
  18. tolga.sensoz

    tolga.sensoz Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Tekirdağ
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Geçmiş olsun,teşekkür ederim bilgileriniz için,
     
  19. tolga.sensoz

    tolga.sensoz Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Tekirdağ
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Teşekkür ederim ,tambir kayba ramak kala olmuş:)
     
  20. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    dostlar Allah kimsenin başına kaza bela vermesin ama yaşanılanlar tecrübe olarak bizleri birazdaha dikkatli olmamızı sağlıyor ama ginede bedel ödeyerek öğrenmeyelim eğitim şart ;)
     
    tolga.sensoz bunu beğendi.