Angel eyes far yapımı

Konu, 'Motosiklet Aksesuarları' kısmında kadir.boz tarafından paylaşıldı.

  1. kadir.boz

    kadir.boz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul/esenler
    Motosiklet:
    Mondial
    evet arkadaş hem maliyetinden hemde el becerisini sevenler için mükemel bir örnek hemde motorsikletiniz daha güzel gözükecek

    Alıntıdır...

    Otomobillerini modifiye edenlerin son gözdelerinden birisi angel eyes yani melek gözüdür.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Araçların görüntüsünü, estetiğini değiştiren bir modifiye olduğu kesin, ayrıca araca bir ruh da katıyor.
    Gelelim projemize;

    Melek gözü yapımı için ihtiyaç duyacaklarımız;
    1- Jaluzi perdelerinin apartı olan çubuğumuz
    2- 2 adet led ve tercihen 220ohm luk bir direnç
    3- 8mm çapına tekabul eden bir kavanoz
    4- bir adet fırın
    5- elektrik bandı
    6- kablo


    Jaluzi perdelerinin apartı olan çubuğumuz;
    [​IMG]
    [​IMG]



    Bu çubuğumuz uzun olduğu için yeteri uzunlukta kesiyoruz.
    [​IMG]


    Kesilen bu saydam plastik çubuğu fırına koyup hafif şekil alması için yumuşamasını bekliyoruz;
    [​IMG]

    Daha sonra fırından çıkan çubuğu, bir cam kavanozun yada yuvarlak başka bir malzemenin etrafına sararak şekil almasını sağlıyoruz.
    [​IMG]

    Daha sonra bu plastiğin 2 ucuna led lambaların içerisine girebilmesi için matkap ile delik açıyoruz.
    [​IMG]


    Açtığımız deliklerin içerisine LED lambaları sokuyoruz.
    [​IMG]

    Sonra led lambaların 2 ucunu + ve - kutuplarına uygun şekilde bağlıyoruz. LED lerin bağlanması ile ilgili olarak http://ledcalculator.net/ sitesinden faydalanabilirsiniz.
    [​IMG]


    Daha sonra bu çemberin üzerindeki çizgilerin oluşması için, halka çubuk üzerine çizikler atıyoruz. Drill aleti kullanabileceğiniz gibi normal testereleri de kullanabilirsiniz.
    [​IMG]

    Bu çubuğun uçlarına taktığımız LED lambalara güç verildiği zaman görüntü aşağıdaki gibi olur.
    [​IMG]

    bence süper birşey denemek lazım el meği var sonuçta daha değerli olur
    el becerisi nekadar iyi ise orjinala okadar yakın olur:D
     
  2. Erdal Özgüner

    Erdal Özgüner Site Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    786
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    istanbul/küçükçekmece
    Motosiklet:
    Yamaha
    güzel çalışma
     
  3. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Vay be, çok hoş duruyor... Sorun motorsiklette bunları takacak yer olmaması.
     
  4. kadir.boz

    kadir.boz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul/esenler
    Motosiklet:
    Mondial
    yukarıda takılmış motorsiklet resimleri koydum zaten kendi motorunuza uygun varsa veya yine elbecerisi iyi olan biri onu monteliyecek abaratıda yapar;)
     
  5. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    İki uyarı:

    * Görüntülerden kavanoz YARIçapı 8 cm gibi görünüyor.

    * Eğer 12V'a bağlanacaksa direnç için 220 Ohm değeri çok düşük.

    Minyatür LED'ler 1-20 mA arasında akım çekmek için tasarlanmışlardır. Daha büyük olan power LED'ler kullanılacaksa bu rakam 350 mA'e kadar çıkabilir (çapları büyüktür).

    Dolayısı ile kullanılacak direnç enerji kaynağı ve seçilen LED'in verileri birlikte değerlendirilerek bulunur. Yüksek akım daha çok ışık demek olsa da elektrik sistemine bindireceği yük de artacaktır.

    Bunu yapmaya kalksam değişik değerlerle biraz deneme yapar öyle karar verirdim.
     
  6. kadir.boz

    kadir.boz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul/esenler
    Motosiklet:
    Mondial

    çok doğru abicim sonuçta deneme yanılma yöntemi ile en doğru sonuça ulaşmak mümkün
     
  7. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    saygılar kardeşim. çok güzel olmuş. sanırım bu alanda teksin forum da :)
     
  8. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    vay be!! harika işçilik:)
     
  9. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Teşekkürler, bu konuda bizleride aydınlattığın için. Gayet güzel bir çalışma olmuş...
     
  10. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    aynı sistemi arabaya yapıyım ben:)
     
  11. Behçet Kemal ÖZEN

    Behçet Kemal ÖZEN Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosiklet:
    Suzuki
    Benim Sym de orjianlinde var :) Yoksa kesin denerdim :) Emeğine sağlık güzel bi uğraş.
     
  12. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Öncelikle güzel paylaşım için teşekkürler.

    Teknik konuya gelince deneme yanılmaya gerek yok :) LED'leri üreten firmaların katalog bilgileri yeterli.

    Örneğin ben yan çantalara taktığım stoplardaki LED'leri kırmızı ve sarı ile değiştirdim. Kırmızı olanlar 8000mcd, 1,9V ve 20mA. Sarı olanlar 6000mcd, 2,2V ve 20mA. Siz de mavi olanların teknik verilerini bulabilirseniz. Şu hesapla gereken direnç değerini hesaplayabilirsiniz ;)

    R: Direnç(ohm) VR: Direnç gerilimi (volt) IR: Direnç akımı (amper)
    VL: Led gerilimi (volt) IL: Led akımı (amper)
    E: Akü gerilim (volt)

    Kırmızı LED için örnek
    VR=E-VL
    VR=12-1,9
    VR=10,1 Volt

    IR=IL= 0,02Amper (20mA)

    R=VR/IR
    R=10,1/0,02
    R=505 Ohm
     
    kadir.boz ve Bülent.Ö bunu beğendi.
  13. Mustafa Bilgin

    Mustafa Bilgin Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.güzel çalışma olmuş..
     
  14. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Kesinlikle :) Ben de bunu demek istedim "alınacak LED'e göre değişir" derken...

    Bu noktada iki not.

    1) 505 Ohm hazırda bulunan bir değer değil. Onun yerine hazırda bulunanlardan hesaplanır (ör. iki 1 kOhmlardan ikisini paralel bağlayarak 500 Ohm elde edilir).

    2) Daha güçlü LED'lerin (aydınlatmada kullanılacak kadar güçlü) akım değerleri daha yüksek, daha önce de dediğim gibi 350 mA'lik bile var. Bu değerler ÜST değerler, sonrasında LED (diyot) yanar. Bu LEDlerden çok kullacaksanız (motorun her tarafını ışıl ışıl yapmak) toplam akım değerleri motorsiklerde görece güçsüz olan aküleri zorlar. Bu nedenle akımı azaltmak istersiniz. Sonuçta daha yüksek değerde direnç seçerek daha az aydınlık elde edersiniz.

    Yanılmadan deneme burada devreye giriyor: Ne kadar ışık yeterli diye gündüz/gece bakarsınız.

    :)
     
    kadir.boz bunu beğendi.
  15. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Güzel bişey ama orjinali gibi olmaz.
     
  16. kadir.boz

    kadir.boz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul/esenler
    Motosiklet:
    Mondial

    aynen öyle abicim olayı kopartmışınız bende yapmayı düşünüyorum ama far bölümüne uygun bir fiberglass kestirmeliyim monliyebileceğim:cool:
     
  17. kadir.boz

    kadir.boz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul/esenler
    Motosiklet:
    Mondial
    işciliği sağlam yaptıktan sonra olur hemde 10 numara olur modifiyecileri görüyorsun neler yapıyorlar sonuç olarak kızma ama orjinaleride uzaydan inmedi
     
  18. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM
    Abi tekniği gördün ebatları ayarlamak senin elinde istediğin büyüklükte olabilir değilmi...
     
  19. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Doğru söze ne denir :)
     
  20. kadir.boz

    kadir.boz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbul/esenler
    Motosiklet:
    Mondial
    aynen öyle motoruna arabana en uygun slindrin yarı çapını ölçüp oyna uygun bir parça kestirip yda bulup sarılarak yapılıabilir:D