Aprilia Caponord Etw 1000 bilgisi

Konu, 'APRILIA' kısmında Hakan Karael tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    APRILIA ETV 1000 CAPONORD
    [​IMG]
    DİZAYN
    Geniş ön cam ve el korumaların üzerine yerleştirilmiş sinyaller, sürücü ve yolcuyu maksimum derecede rüzgardan koruyor. Motorun orta bölümü (yakıt deposu ve şasi) mükemmel sürüş pozisyonu ve rüzgar koruması sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir. Arka tarafa doğru daralan yapısı, motorun rahat kullanımını ve yeterli miktarda aerodinamik hava akışını sağlar. Diğer spor modellerde de olduğu gibi Caponord da tüm rüzgar tüneli testlerine tabi tutulmuştur. Böylelikle turbulans engellenip, aerodinamik kabiliyeti ile sürücü ve yolcunun korunması arasında mükemmel denge sağlanmıştır.

    MOTOR
    ETV 1000 Caponord, Aprilia’nın güçlü, 60 derecelik V çift silindirli motoru ile donatılmıştır. Bu motor Caponord’a yüksek beceri ve çok yönlü kullanım imkanı sağlamaktadır. Güçlü ve agresif olan RSV’nin motoru Caponord için özel olarak ayarlanarak rahat kontrol, dengeli güç dağılımı, daha düz tork eğrisi elde edilmiştir. Kısaca, motor daha uzun yollar için rahatlatılmıştır.

    -Yatay yerleştirilmiş, 60 derecelik V çift silindirli motor (kısa ve kompakt yapısı şasiye çok uygun bir şekilde yerleşmektedir) , silindir başına 4 sübap ve üstten çift egsantrikli (DOHC) Egsantrik zamanlama sisteminde zincirin yanında dişliler de kullanılmıştır.

    -EFI (Elektronik yakıt enjeksiyon sistemi)

    -CDI (kapasitif deşarjlı ateşleme) , CDI çift bujili ateşleme sistemi (TSI-Twin Spark Ignition) ile birlikte kullanılarak her silindirdeki ateşlemeyi çift buji ile sağlar. Ateşleme zamanı, yakıt enjeksiyon sitemini de kontrol eden motor yönetim sistemi tarafından kontrol edilmektedir.

    -Kuru karter yağlama , kuru karterler ıslak karterlere göre daha sağlam ve kompakt yapı sağlarken, motorun ekstra koşullarda dahi yağsız kalma riskini yok ediyor. Yağlama sisteminde yağ pompasının yanında, ikinci bir pompada yağ dönüş hattına yerleştirilmiştir. Ayrı bir yağ deposu ve yağ soğutucusu motor bloğunun ön kısmına yerleştirilmiştir.

    -Sübap zamanlama sisteminde beraber kullanılan zincir ve dişli , motor bloğuna yerleştirilerek silindir kafasının boyutları küçültülmüştür.

    Aşağıdaki sadece Aprilia’ya ait patentli uygulamalar Caponord’da kullanılmaktadır:

    -AVDC (Anti Vibration Double Countershaft) sistemi. Motor kranklarında çift countershaft kullanılarak vibrasyon engellenmektedir

    - PPC ( Pneumatic Power Clutch) destekli hidrolik debriyaj sistemi arka tekerleğin kilitlenmesini engellemektedir.

    Aprilia ETV 1000 Caponord’u mükemmel touring makinası yapan özellikler:

    -Özel olarak dizayn edilmiş piston ve ateşleme odası, özellikle alt devirlerde ideal kompresyon oranı (10.4:1) oluşturarak daha düz tork eğrisi elde eder.

    -Özel kam mili yapısı düşük devirlerde daha fazla tork elde etmeyi sağlar.

    -47 mm’lik gaz kelebeği düşük hızlarda da yumuşak güç ve tork geçişi sağlar.

    -SAGEM elektronik ateşleme sistemi. CPS ( Crankshaft position sensor) 10 derecelik açılarla krank pozisyonunu tesbit ederek özellikle alt devirlerde motorun daha akışkan güç üretimini sağlar. Jikle artık tarihe karıştı, rölanti artık otomatik olarak kontrol ediliyor. Sagem enjektörler zehirli gaz atımını azaltarak yasal emisyon limitlerini fazlasıyla karşılamaktadır ve Sagem patentli yakış akım sistem kontrolü bulunmaktadır.

    -Her bir silindir için diferansiyel enjeksiyon ayarları maksimum yanma sağlamaktadır.

    -Yakıt enjeksiyon kontrol ünitesi, gaz kelebeklerinin açılma ve kapanma hareketlerini kontrol eder ve (DIAC- Dynamic Ignition Advance Control Sistemi) enjeksiyon ve ateşleme parametrelerini değiştirerek gücün düzenli olarak üretilmesini sağlar.

    -Hassas olarak ayarlanmış emme ve egzos sistemi düşük devirlerde alınabilecek en yüksek tork’u sağlamaktadır.

    -Yüksek Güçlü Alternatör bu gerçek touring makinasının elektrik enerjisi ihtiyacını fazlasıyla karşılamanın yanında, far ve 12 Volt’luk aksesuar soketine bağlanmış tüm cihazlara yeterli enerji sağlamaktadır.

    Aprilia ETV 1000 Caponord’un motoru krank üzerinde 98 beygir (8,250 r.p.m) ve 6,250 devirde 95 Nm tork üretmektedir.

    ŞASİ
    ETV 1000 Caponord dünyada alüminyum perimetrik şasiyi kullanan ilk ve tek touring motorudur. Sıkıştırılmış alüminyum alaşımdan yapılan şasinin birleşim yerlerinde alüminyum-magnezyum kaynağı kullanılmıştır. Bu sıradışı şasi sınıfındaki en yüksek stabiliteyi sağlıyor.

    Şasi oluşturulurken ağırlık merkezinin mümkün olduğu kadar motorun ağırlık merkezine yakın olması sağlandı. Bunun yanında şasinin bu özel yapısı rahat bir sürüş pozisyonu sağlarken turbulans ve engellemenin yanında bacak ve topuktaki yorulmaları en aza indirmektedir.

    Arka çatal da alüminyum magnezyum alaşımdan yapılmıştır .

    EGZOS

    Egzos sistemi tamamen çelikten üretilmiş çift susturucudan oluşmaktadır. Egzos çıkışlarının yerleşimi ve ebatlarına aerodinamik ve sürüş testleri sonucunda karar verilmiştir.Elde edilen sonuç aşağıdaki teknik ve pratik avantajları sağlamıştır.

    -mükemmel denge

    -düşük gürültü

    -yüksek hızlarda rahatsız etmeyen turbulans

    -Kompakt ve dar kuyruk yapısıyla kolay çanta montajı

    -Euro 2 emisyon standartlarına uygunluk

    SÜSPANSİYON

    Süspansiyon olarak yarış endurolarında kullanılan dayanıklı tip sspansiyonların aynısı kullanılmış, fakat tüm sürüş durumları için konfor sağlayacak şekilde kalibre edilmiştir.

    -50 mm Marzocchi çatal (175 mm) Yine Aprilia ETV 1000 Caponord , 50 mm’lik çatalın standart olarak kullanıldığı dünyadaki tek çift silindirli yol endurosudur. Bu çatal, en üst seviye performans ve sağlamlığın yanında, bükülmemesi ile de sınıfındaki diğer mtosikletlerden farklılık gösteriyor.

    -Sachs arka amortisör yük ve sıçrama ayarlı . APS (Aprilia Progressive System) bağlantısı. Pratik ve kolay ulaşılabilen ayar mekanizması tüm yol, sürüş ve yük koşullarına göre süspansiyon ayarlarının hızlı ve kolay yapılmasını sağlıyor.


    SÜRÜŞ POZİSYONU

    Son derece düşük sele yüksekliği, sürücünün tüm durumlarda güvenli olarak ayağını yere basmasına imkan tanır. Tüm hızlardaki tam rüzgar koruması Caponord’un bir ayrıcalığıdır. Bu rüzgar koruması, geniş camın yanında el koruması ve özel şekilde dizayn edilmiş şasi ve yakıt tankı ile sağlanmaktadır. Sadece Caponord sürücü ve yolcuya uzun yolculuklarda bu seviyede bir konforu sağlayabilir. Caponord’un Perugia Üniversitesi’nde yapılan rüzgar tüneli testlerinde inanılmaz sonuçlar elde edilmiştir. Caponord’un aerodinamik katsayısı (CX) sürücünün motorunu dik olarak kullandığı hallerde bile iyi olduğunu göstermektedir. Kullanılmadığı durumlarda sökülerek geniş bir taşıma alanı oluşturulur. Kilitlenebilir kapak sayesinde yolcu oturmadığı zaman sele altı bölüm kilitlenebilir.

    JANTLAR VE TEKERLEKLER

    Aprilia ETV 1000 Caponord’da patenti Aprilia’da olan telli tubeless jantlarla donatılmıştır.

    İçi boş teller ve başları ağırlığı düşürürken sağlamlığı arttırmaktadır.


    GÖSTERGELER

    Gösterge panelinde çift analog göstergenin yanında kolay okunabilir, çok amaçlı dijital gösterge de bulunmaktadır. Bu dijital göstergede saat, ortam sıcaklığı, radyatör suyu sıcaklığı ile beraber kalan yakıt miktarı litre olarak gösterilmektedir.Bu gösterge aynı zamanda motorun servise gitme uyarısını ve enjeksiyon sistemde oluşabilecek hataları göstermektedir.

    Kolay okunabilir geniş gösterge paneli, mavi renkle ışıklandırılmıştır ( 3 farklı yoğunluk seviyesinde ayarlanabilir) Bu Aprilia’nın hoş görünen ışıklandırması aynı zamanda göz yorgunluğunu azaltmaktadır.

    ELEMANLAR
    Aprilia ETV 1000 Caponord’un frenlerinde de olabilecek en üst teknolojiler kullanılmaktadır:

    -Brembo Fren Sistemi Freudenberg fren hortumları ( teknik karakteristiği metal örgülü hortumlarla aynı) ön frende 30 mm’lik paslanmaz çelik, çift disk ve çapları 32 ve 30 mm olan çift pistonlu kaliperler kullanılmıştır. Arka frende 270 mm’lik paslanmaz çelik disk ve 34 mm’lik karşılıklı çift piston kaliper bulunmaktadır. Yeni tip fren balataları kullanılmıştır.

    -Ayrılabilir dayanıklı sele montaj şasisi

    -Farlarda düzgün ışık dağılımını sağlayan kompleks yüzey yapısı. Farlar, sürüşte en kritik nokta olan ön bölgenin ağırlık dağılımını etkilememesi için özel bir plastikten yapılmıştır. Farlar yatayda ve dikeyde rahatlıkla ayarlanarak yük durumuna göre en optimum hale getirilebilir. Işığın derinliği, genişliği ve yoğunluğu 2 tane H4 55W halojen ampul tarafından sağlanmaktadır.

    -Pratik 12 Volt’luk güç soketi birçok cihazınızı ve aksesuarınızı kullanmanızı sağlar.
     
  2. Engin YALÇINALP

    Engin YALÇINALP Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    107
    Şehir:
    Göztepe-İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hakan çok yakışır bu sana ;)
     
    Hakan Karael bunu beğendi.
  3. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Güzel motor nede olsa italyan, hakanım dayanamaz italyanlara :)
     
    Hakan Karael bunu beğendi.
  4. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Ti amo Aprilia ;=
     
  5. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Erol hocam sanada yakışır biraz alçak olsa ;)
     
  6. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Engin abi kısmetse bu motordan alıcam bekliyorum aprilia sevdamı biliyorsun ;)
     
  7. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok karizma görünüyo, ben burdayım diyor gerçekten.
     
    Hakan Karael bunu beğendi.
  8. CİHAN ADAR

    CİHAN ADAR Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2010
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İZMİR
    Motosiklet:
    Mondial
    Valla aşık oldum ben yine ya bu ne makina böyle abi ya off offff
     
    Hakan Karael bunu beğendi.
  9. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Aşk da ne kelime bindiğin zaman sevgisiyle bağlayan bir motor ruhu olan herşey güzeldir ;)
     
  10. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Bir zamanlar bir konu açmıştım :)

    "1.66 boy ve transalp hayelmi sizce ?" diye, transalip alalı 1,5 yıl oldu iyi kötü günlerimiz oldu. Şu anda birbirimize karşı herhangi bir kırgınlığımız yok, halen boyum yetişmesede biniyorum, o bana ben ona alıştık artık. Boydan dolayıda bazı istisnalar hariç genelde bir sorun yaşamıyorum.

    Da, ezelden beri Capo'ya karşı gizliden bir aşk beslemekteydim, şimdi bu aşk gün yüzüne çıkmaya başladı. Tabi ha diyince olmaz, kolay değil motor değiştirmek, bir sürü para biriktir, eşini ikna et, falan filan zor işler.

    Transalpi boşadıktan sonra (ne zaman dava açacağım belli değil) bir capo alsak binebilirmiyiz, sevebilirmiyiz birbirimizi acaba ?

    Ve aynı soru 1.66 boy ve capo sizde hayelmi ?

    :)
     
    Ethem Doğru bunu beğendi.
  11. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    abi hayal etmek güzel. hayallerin gerçek olması da. inşallah diyelim. alırsın ve forumda fotolarını görürüz inşallah. bana da nasip olsun.
     
  12. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    İnşallah gün gelir herkes istediği motora sahip olur.

    Çok fena kafayı takmış durumdayım bu motora :) Allah sonumuzu hayır etsin :)
     
  13. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Yakışır sana Umut abi.. ;)
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  14. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    umut senide İtalyancı yapalım gel İtalyan ateşi başkadır ;)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  15. Engin YALÇINALP

    Engin YALÇINALP Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    107
    Şehir:
    Göztepe-İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Ee hadi artık Hakan,artık bu fotolardaki makinelerin üstünde senide görelim
     
  16. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Hakan hocam, bu makinanın üretimi durmuş galiba, ama dehşet bir alet, daha önce bir motorcuda görmüştüm hayran kalmıştım, bir ara motorum yokken uygun fiyatlı bir tane buldum ve almaya kalktım ama ilk motorum olacakti vazgeçtim :)

    Şimdi tekrar ateşlendim, TAyı satıp CAPO alabilirim durumları toplayınca.

    Ama bu motor ne yakar, nasıldır?

    Bilindiği gibi ber kısa boyluyum ama yürek sağlam :):):)

    Ben bu motora binermiyim Hakan hocam ? Diğer binliklere göre sele yüksekliği en düşük olan motor ve acayip karizmatik.

    Sele yüksekliği düşürülebiliyormu hocam...
     
  17. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Umut hocam alçak sele seçeneği var eğer istersen 1 depoyla yaklaşık 300 km yol katedebilirsin yere iyi bastığın sürece problem yaşamazssın denge ve tarz o bir İtalyan beygiri unutma ;)

    [​IMG]
     
  18. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Alçak sele !!!!!

    Teşekkürler Hakan hocam, CAPO ile aramızda ki engeller teker teker kalkıyor ama daha çok engel var :)

    Gelecekte mutlaka altımda olacak, belki yeni sezonda altımda olur...
     
  19. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bunların servis yedek parça durumları nasıldır?
     
  20. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    RT varken bunun esamesi bile okunmaz kosmerim.