Artçı meseleleri :) :( Ufak bir kaza.!

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Noyan Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Buyur bakalım şenol abi :) Gittim sanıp sevindin değil mi ama buradayım.Yaz boyu eşimle Sapanca Marmara Ereğlisi ,Adapazarı,İstanbul içi vs.Yol yapıp durduk , çok da zevkli oluyor , Amma velakin eşim arkada olduğu zaman motor freni kullanırsam sanırım motor kendini sert kapatıyor ve o arkada oluşundan ötürü bu baskıyı sağlam hissediyor , elleri ağrıyor , kolları ağrıyordu,bende debriyaj artı arka fren desteği ile yavaşlatıp tam durma anında ön fren desteği ile motoru durdurordum arkanda taşıdığın eşin olunca zaten agresif bir sürüş sergilemediğin için hiç bir problem yaratmıyordu bu durum.Lakin geçen gün bir yere geç kaldım ve sanırım yetişmek için epey sert kullandım,2.20 2.30 gibi süratler gördükten sonra varacağım yere vardım ve temden çıkıp ara yere girdim zaten ne olduysa orada oldu,agresif sürmeye devam edip büyük bir mandalık eseri (kendime inanamıyorum ama herkeze söylerken ben sinirlerime yenildim)önümde duran minibüse korna çalmama rağmen eleman hareket etmedi bende sağından fırlamak istedim ,ve olan oldu meğer amca önünden ters yöne sapmaya çalışan başka bir mandaya yol vermek için durmuş,ben sağdan fırladım ,ters yöne giren de önüme fırladı,artçı taşımakta ki alışkanlık nüks edip de debriyajı bir an durma reflexi ile sıkıverince de motor freninden hiç faydalanamadığım için ön frene sarılmak durumunda kaldım,motorun arkası havalandı...Ardından kendimi arabanın önünde buldum,motorumda hiç bir şey yok , ön çamurluk sadce çatladı,bir kaç da çizik.Bende de hiç bir şey yok bir çizik bile yok azcık boyun ağrısı o kadar.Arabanın ön cam çatladı tampon çatladı :) Ön çamurluğu değiştirdim.Çizikleri zaten pasta cila ile kapattık süper oldu , lakin fark ettim ki panik frende debriyaj kullanmak pek mantıklı değilmiş.30 ile yada taş çatlasın 40 ile yaptığım kaza bu.Şimdi aynı durumla karşılaşsam eminim durdururum o makinayı ,sezon boyu yaşadığım tek hata o da trafik kural ihlalinden kaynaklı idi.Karşılıklı ihlal sonucu.Fakat eşim arkada iken debriyajsız duramıyorum o yokkende motor freni hiç yapmadığım için el alışkanlığım tam tersi gelişti bunu nasıl düzeltirim diye düşünüyorum. :( İşte böyle Şenol Abiii , anlatmaya değer yaşadığım tek bu oldu ,gezdik gördük gerisi güzeldi :) Ama burdayım gördüğün gibi :) Efsunluyum ben bana bişi olmaz demiştim sana ilk motoru aldığımda da olacaksa da olur demiştim , bak haklıymışım .Ama şu anda şuna inanmıyorum,panik fren çalışılmaz çalışılırsa panik olmaz adı üzerinde anlatılmaz yaşanır :) Panik fren :)
     
  2. oktay.selvi

    oktay.selvi Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Yamaha
    geçmiş olsun.fren konusunda el alışkanlığı kazaya yol açmış :(
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  3. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Geçmiş olsun, touring veya enduro tarzı bişey alın da rahatlığı görün derim ben, racing-sport tarzı makineler eziyet...
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  4. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Noyan çok geçmiş olsun, inşallah bir daha böyle bir talihsizlik yaşamazsın.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  5. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Geçmiş olsun tek diyebileceğim panik frende debriyaj sıkılr.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yazacak çok şey var ama anlayacak yok.O yüzden susma hakkımı kullanıyorum.
     
  7. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Ben Şenol abi susma hakkımı kullanmak yerine bilgilendirmeye çalışma hakkımı kullanmak istiyorum .Noyan kardeşim okumanı isteyecem. İnşallah okursun. Bak ben aradım üşenmedim senin için sen de bu emeğe karşı okumaya üşenmezsin umarım..

    Ani Duruşlarda Debriyaj Kullanımı


    "Panik frende debriyaj kullanılır mı, kullanılmaz mı?" şeklinde bir soru ve devamında farklı farklı cevaplar.

    Ani duruşlardaki debriyaj kullanımıyla ilgili, bir konuyu daha (bence en önemli sebeptir) önemle vurgulamak istiyorum..

    Öncelikle bilgilerimizi tazelemek adına çok basit bir bilgi; Motorun yol üzerindeki ileri hareketi (gidişi), duruşu (frenleme) ve dönüşü (viraj alması), yani her şey yol tutuşuyla ilgilidir. Yol tutuşundaki her şey, sadece ve sadece motorun üzerindeki 2 adet kauçuk lastik vasıtasıyla yapılır.

    Yol tutuşu, ağırlık (ağırlık dağılımı) demektir. Örneğin içi 50 kg. ağırlıkla dolu olan bir koliyi mi itmek kolaydır, yoksa içi boş olan bir koliyi mi? Elbette içi boş olanı. Bu da, üzerinde ağırlık olan nesnede tutuş vardır demektir.

    Motora bindik ve 1. vitese takıp gaz verdik. Ağırlık nereye gider? Elbette arkaya. Bu sebeple arka lastiğimiz içi dolu koli haline gelip, patinajda kalmaz ve yola tutuşu gerçekleştirir. Bu sayede de motor ileriye doğru yürür.

    Frenlemede ne oluyor? Ağırlık öne doğru gidiyor. Yani ön lastiğimiz içi dolu koli haline geliyor ve tutuş önde oluşuyor. Bu sebeple de motoru Ön Fren durdurur diyoruz. Çünkü artık arka lastiğimiz (ağırlık öne gittiği için) içi boş bir koli durumundadır. Yeterli tutuşa sahip değildir, bu yüzden de gerçek beklenen durdurma görevini hiç bir zaman tam olarak yerine getiremez. İyi bir sürücü bu prensibi çok iyi bilir ve ağırlık transferlerini her zaman, şartların tam olarak oluşması için (transferin tamamlanması) yeterli zamanı vererek gerçekleştirir (progresif ön fren kullanımı).

    Şimdi gelelim asıl konumuza;
    Debriyajın görevi nedir? Ya da daha da öncesinde, motorlu araçlardaki motorun görevi nedir, ne için kullanılır? Basitçe; motor çalışarak bir güç üretir, bu güç, aktarma organları vasıtasıyla, kinetik enerji olarak lastiklere iletilir ve aracın hareketi gerçekleşir. Debriyaj, bu gücün kinetik enerji olarak kullanımında, basitçe bir nevi ara nokta (iletilsin veya iletilmesin) görevi yapar.

    Yukarıda dedik ki; motor üzerindeyken yolda gidiş, duruş, viraj alma, hep tutuş vasıtasıyla gerçekleşir. Normal kullanımda bu var olan yol tutuşu, lastiklerimizde, devamlı bir paylaşım halindedir. İyi bir sürücü bu paylaşımı hep dengede tutmayı bilir. Zaten kullanım esnasında, var olan tutuştan fazlasını zorlarsanız kendinizi bir anda yerde bulursunuz.

    Şimdi (burası çok önemli dikkatlice okuyun lütfen); motosiklet üzerindeyken, gerekli anlarda, lastiklerdeki var olan tüm tutuşu, o yaptığımız işe verirsek, o işin en mükemmelini yaparız. Yani, tek bir iş, tek bir tutuş görevi.

    Örneklemek gerekirse; gaz verip ileriye doğru giderken aynı anda frene asılmazsınız. Viraja girdiğinizde lastiğin yan yüzeylerindeki tutuş gribini kullanırken sadece viraj yaparsınız. Frene dokunmazsınız ya da gazı aşırı açmazsınız. Zaten yaparsanız tehlike yaşama olasılığınız yüksektir, çünkü başka tutuş griplerini de işin içine sokmuş olursunuz.

    Şimdi buraya kadar özetlediklerimize göre ani frenleme anını düşünün. En çok ihtiyacımız olan şey ön lastikteki (ağırlık öne gitti/tutuş önde) maksimum tutuştur. Tekrar hatırlayalım!!; tek iş, artı var olan tüm tutuşun kullanımı; eşittir mükemmelliyet.

    Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz.

    Unutmayalım; TUTUŞ her şeydir. Onu kullanırken akıllı ve bilinçli olmamız lazım ki sorun yaşamayalım. Acil duruş gerektiren pozisyonlarda, debriyajı çekip çekmeme konusunda karar gene de sizin. Ben, var olan tutuşun tamamını (frenleme anında öne giden ağırlığın tamamını) önde görmek istediğim için, debriyajı çekerim.

    Hepimiz motor KULLANIYORUZ. Ama SÜRMEYE başlamanın ana kuralı onu her şart ve koşulda, zamanında ve doğru şekilde, DURDURABİLMEYİ bilmek, becerebilmektir.

    Bu arada eğer TATKU‘yu doğru şekilde uygularsanız, pozisyonunuz, bakışınız yol üzerinde doğruysa, öngörünüz yerindeyse; ACİL FREN kullanma durumunuz hiç olmayacaktır.

    Dünyada motosiklet kazalarının en düşük olduğu ülkelerin başında İngiltere ve Almanya gelmektedir. İleri ve Güvenli sürüş konusunda, nerdeyse dünyanın en iyi motor kullanıcıları, İngiliz ve Alman motosikletli polisleridir. ART-ARA; teori, pist ve yol kurslarında; İngiliz RoadCraft (Motosiklet Yol Sanatı) ve Alman ADAC sistemlerini kullanmakta ve uygulamaktadır. RoadCraft Sistemi, İngiliz Motosikletli Polislerinin eğitiminde kullanılan sistemin, yol sürücülerine uyarlanmış halidir.

    Güvenli sürüşler dilerim

    Sevgilerimle

    Yazan :
    Uğur ERTEKİN

    Ekleme Tarihi :
    09 Ocak 2008 , Çarşamba
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Göktuğ kardeşim dostum eline sağlık.Ama Noyan kardeşimiz ve diğer bir kaç kişi için bunlar bir anlam ifade etmiyor.
    Bir çok kimse sana bana bize birşeyler ispatlamaya çalışıyor.
    Ne diyor mesajında Noyan.Bak ben hala biniyorum ölmedim.
    Ne yapayım yani şimdi ben.Ne diyeyim bu söz üstüne.
    Ölmediyse onun yararına.Şansı varmış ölmemiş.Ama Noyan kardeş için ölüm kurtuluş.O aykırı bir şahsiyet.O yüzden Noyan ve diğer bir kaç kişi artık sözün bittiği yerdeyim.
    Ben ölmemeleri için daha az riskli ve Güvenli Motosiklet kullanmalı için yol gösteriyorum onlar ölmek için çaba sarfediyor.
    Neden yıpratayım kendimi.
    Sonra beni anlayışsızlıkla vurdumduymazlıkla vs vs bila bila larla suçluyorlar.Suçlamalar neyse de ben yazıyorum ben okuyorum.Benim yaşadıklarımı onlar yaşamadılar inşallah yaşamazlarda ama anlamayan kişilerle diyalog kapım artık kapalı.
    Saldım çayıra mevlam kayıra Göktuğ dostum.
     
    Goktug Uguz bunu beğendi.
  9. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Biraz benimki de kızım sana soyluyorum gelinim sen anla muhabbetine döndü zaten fırssat cıktı makaleyi paylasayım dedim. Belki baska arkadaslarımız da okur.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  10. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bugün Erol Başkanımın yazdığım bir mesaj vardı.Okumak ayrı şey okuduğunu anlayaıp algılayıp uygulayabilmek ayrı şey.
    Sen de çok iyi bilirsin ki bu tür uygulamaları okuyup uygulayamazsın.Önce alt yapıyı oluşturmak lazım.Bu da Eğitimlere katılarak olur.
    Hiç kimse ama hiç kimse kendi yanlışlarını göremez görse bile kabul edemez egolarımız buna engel olur.Bu yüzden eğitim alın aldığınız eğitimleri kendi aracınızla uygulayıp geliştirin diyoruz ama karşımıza hep duvarlar çıkıyor.
    Bunu forumda çok daha rahat görebilirsin.
    Biz sen ben bir kaç kişi eğitim alın dedikçe birileri eğitimcilerin aldığı paraların hesabını yapıyor.
    Başka birileri de benim aldığımı varsaydıkları komisyonların hesabını yapıyor ki ALLAH'tan o bu forumda değil.Beni yalakalıkla suçluyor.Sende tanıyorsun o hasta şahsiyeti.
    Bende diğer eğitmenler gibi vaktimi naktimi Motosiklet Kültürü için harcıyorum.
    Motosiklete binenler sürenler/kullananlar daha az riskli daha Güvenli bu eylemi yapsınlar deyip uğraşıyorum.
    Cebimden çıkan çok ama bu işten cebime giren hiç yok ama illede birileri bunu kaşıyıp duruyor ve işte zaman zaman o yara kanıyor.Yara kanadığı zaman canım yanıyor ve hiç te istekli verimli olamıyorum o zaman da.
    O zaman da bu zaman şimdi.
    Bu forumda olsun diğer forumlarda olsun hep birileri lafla peynir gemisi yürütüyor.İş icraate gelince herkes sus pus oluyor.
    Bu camiada en kolay eylem 'KLAVYE MOTORCULUĞU' dur.
    Sende bunu en iyi gören bilenlerdensin.
    Ama ben sen ve bir kaç kişi bizler Klavye Motocusu değiliz.
    Hep söylediğim bir şey var.
    Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
    Hazır birileri bu keşifleri yapmış sana yol gösteriyor al öğren uygula sonra yaz.Lafla çıkma karşıma.Suçlamalarla çıkmayın karşıma.
    Laf üretmeyin eylem yapın deneyin sonra çıkın karşıma diyorum.
     
    Goktug Uguz bunu beğendi.
  11. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Ya hocam herkes istedigini dusunmekte serbesttir. Bosveer.
     
  12. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Sevgili Göktuğ yazın için çok teşekkür ederim okumayacağıma dair bir tereddütün var sanırım ki illaki oku ben üşenmedim vs...Yazılar ile başlamışsın , burada yaşı en küçük olanımızdan en büyük olanımıza kadar hatta yeri geldi hakarete varan yazılar yazan insanların ki bile dikkatle okudum ben özellikle benim konu başlığım altında yazılmışsa ,kaldı ki eğitici nitelikte güzel bir yazı ,fizik yasaları ve eylemsizlik kanunu gereği arka lastik ve debriyaj mantığı yani çekişin arka lastikde olduğu sürece durmayı zayıflatması doğru bu yüzden ani frenleme anında birden debriyaj işe yarayabilir , tabi aradaki durma mesafesi yeterli olursa ama yazının en sevdiğim kısmı ki benim yaptığım kazada ki en büyük eksikliğim bu idi,durma açın ,ve görüşün yeterli ise zaten panik frene ihtiyaç duyulmayacağını yazdığın kısımdı bana göre.Çünkü zaten dolmuşun sağına girip gazı açtığım anda yol görüşüm sadece yanından geçtiğim dolmuş ve önümde ki dar boşluk kadardı kazanın en büyük sebebi bu idi çünkü tersden gelen aracı değil farketmek görmedim bile birden önüme çıktı.Ve ben o anda gazı açmıştım kafamda ki karar panik fren yada motoru durdurmak değil tam tersine gazı iyice açıp her ne kadar burnunu soksa da o tam yolumu kapatmadan önünden fırlamak idi,lakin olamadı :) Önümü tamamen kapattı , durma anında demekki istemeden de olsa doğru bir karar verip debriyajı tamamen asılmışım ama zaten arac önümü tamamen kapattığı anda tam olarak duramayacağımı anlamıştım.Ön freni ne kadar yumuşaktan serte doğru asıldıysam da son raddede artık tamamen sıkmak zorunda kaldım ki.Bu da arka tekeri bir nebze de olsa havaya kaldırdı.Ön gidonu hiç kırmayıp düz tutabildğim için motor kaymadı ve artistik bir şekilde arabanın sağ sinyalinin olduğu hizzadan (araç karşıdan geliyordu) vurdum hatta CBR 'ın farları arasında olan üçgen keskin bir hat var orası aracla temas edecek kadar arka kalktı.Benim komprese bindirmekten kastım şu idi aracı ilk fark ettiğim anda kaçabilmek yerine durmayı kafama koyup elimi gazdan çekseydim ardından debriyaj ön fren kombinasyonu bu motoru durduracaktı eminim.Lakin sanırım yazıda örneklenen (yanlış varsa düzelt)Yüksek hızlarda yada akıcı trafiğin içinde ki bir frenleme.Ben duran motoru dolmuşun arka hizzasından kaldırdım dolmuşun arkasından sağına girdim , girdiğim anda gazı açtım zaten hızım 30ları bulmuştu bile,ve dolmuşu geçtiğim anda aracı farkedip gaz kesmeden devam edip iyice sağ boşluğa kaydım ama araç inatla önüme kırarak bana yol bırakmadı tam o anda da frene asıldım.

    Bence hatalarım,
    En büyük hatam kararsız kalışım idi,gazlamak yerine tam olarak durmayı seçseydim tehlike anında hiç bir şey olmadan kurtaracaktım.
    ikinci büyük hatam tehlike anının oluşmasına izin verip dolmuşun sağından kaçmak oldu sollamayı deneseydim yada olduğum yerde bekleseydim böyle bir olayın yanından bile geçmeyecektik zaten.

    Tekrar teşekkürlerimle,notun için dikkatle okudum inan.Panik frende ben de motor kompresinin işe yarayabileceğine inanıyordum(yanlış biliyormuşum,yazının ardından sordum araştırdım) ama yazı gayet mantıklı,adı üzerinde bunun panik fren,panik olacak durum yaratmamak en sağlıklısı olacaktır diye düşünüyorum.

    Şenol abiye gelince bir yerde ki bir konu başlığımın altına sanki ölmüşüm gibi bu kişi artık aramızda değil yazmış bende o yüzden bak hala ölmedim dedim :) Nispet yapmak yada bir şeyler kanıtlamak iddasında değilim , hiç bir zamanda olmadım , benim özgüvenim bana yeter,benim motor zevkim de beni bağlar.

    Kazanç elde ettiği ile ilgili de bir dolu şey yazmış ben asla bunu da iddaa etmedim,sadece sektörel hale gelmiş herşeyin altında bir çapan oğlu aramak gerekir."Evcil hayvanlar şeker sepetleri en güzelleri cins olanları ay ne tatlı doğum günü hediyesi olur sevgiliye"
    falan filan ama.Petshop sektöründe ki acımasızlıkları katliamları bir bilseniz aklınız durur."Eğitim sektörü çocuğunuza en parlak eğitimi biz veriyoruz ,onlara sağlam bir hayat,yabancı dil kariyer veriyoruz ay ne güzel çocuğumuz başarılı olacak der inanırsınız.Ama içinde dönen tezgahlara aklınız durur "Sağlık sektörü ona keza...

    :) Şenol abi ne tatlı ne kültürlü bir insan... :) Nerden ne kazanç elde ediyor O'nu bağlar.Yada etmiyor ...Ben sadece neden inatla tek bir eğitmenin adının bu forumda anıldığını ve inatla kendisi tarafından heryerde polemik haline getirildiğini merak ediyorum ,varsa bunun bir cevabı bilelim.Türkiyede ki tek motosiklet eğitmeni adı geçen şahıs mıdır yani?Nerdeyse O'nun ismi eğitimin kendisinden bile önemliymiş gibi bir hisse kapılıyorum bazen yeni gelen arkadaşlara falan yapılan karşılamayı görünce.İşin komiği bu...

    Neyse birileri benim yerime beni tartıp biçiyor bir yargıya varıyor benimle konuşmayı boş görüyorsa kendisi bilir , ama inatla o kişiden ders almadığım ve reel efektif olarak bir değer yaratmadığım için mi acaba diye de bir soru işareti aklıma takılmıyor değil hani.Hadi gelin sayfa adminleri madem bu kadar eğitim taraftarıyız.Bende sizlere katılıp araştıracağıma söz veriyorum.Türkiyede bu işi yapan hakkı ile yapan herkezin reklamını yaptığımız bir başlık yada hepsi için birer tane açalım.İçinde Honda da olsun.BMW'nin mesela off road eğitimleri telefonu derselere ulaşabileceğiniz kişiler ve kanallar da olsun.Özel ders verenler , kurumsallaşmış olanlar , isim yapmış olanlar da olsun.Sonra direk tek bir hocanın ismi yerine yeni başlayacak arkadaşımıza bu başlığı tavsiye edelim mesela,ondan sonra anlatalım eğitimin önemini ne dersin Şenol Abi.Kişinin kendisine bırakalım seçimi?Eğer sen de ders veriyorsan seni de yazalım mesela,ilk müşterin ben olacağıma da söz veririm.Madem eğitim bu kadar önemli ve eğitim almış olmam da bu kadar önemli hadi yapalım bunu sayende bende eğitimli olayım...

    İşte bu yüzden Göktuğ kardeş pek sevilmem bu forumda ben.Tacizlerden tut tahriklere kadar neler oldu neler olmadı ki...Bu yüzden de klavye de zaman harcamak yerine motorumla vakit geçiriyordum.Klavye motorcusu olmamak için,aranıza uzun süre bu yüzden katılmadım ki :) Arada bakayım diyorum,şimdi bir hafta sonra da bir izmir yolculuğum olacak mesela , sanırım gene uzun süre görüşemeyeceğiz öldüm sanmasın kimse :) BARUT'a ateşle yaklaştığımdan sadece asimile edilmeye çalışılıyorum :)

    Ayrıca Göktuğ kardeş o kadar değerli verileri eğitme hakkını kullanarak heba etmeseydin nasılsa kendi hatalarımızı anlamayan görmeyen az gelişmiş primatlar olduğumuzdan uygulama şansımız olmayacak bunları :)
     
    H. Nuri ve Can Doruk bunu beğendi.
  13. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Geçmiş olsun dileklerini ileten tüm arkadaşlarıma ayrıca teşekkürlerimle.Sağolun...Bir insanın yazacak çok şeyi olabilir.Bunları paylaşmayacak kadar beni değersiz de bulabilir ama bunu ifade ediş tarzında bile sonrakileri anlaşılsın ve önyargı ile karşılaşmasın diye söyleyeceği ilk cümle geri kalan tüm o çok şeyinden daha önemlidir.Örneğin :
    Bir geçmiş olsunu esirgeyenede sevgiler saygılar :) Benim dergahım insan dergahı , gel ne olursan gel...
     
  14. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    geçmiş olsun noyan abi..sana bir şey demeğe gelmez muhalefet olursun şimdi :D :D..ALLAH beterinden saklasın... bak başka bir konuda da demiştim..fotoğraf yok hani geziler nerde ..fotolar nede :)
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  15. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    sana katılıyorum, noyan ve ben aynı gruptan sayılırız sanıırm şenol hocam:):)noyan geldigini belli etti uzun düz yasısı sayesinde renklendi forum haaa bide kural tanımayan mantıgı:D:D:D:D
     
  16. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    noyon kötülere bişey olmaz denir bizim buralarda:D:D geçmiş olsun
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  17. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Hoşgeldin Noyan, muhabbet etmekten zevk aldığım insanlardansın ;) (Belki hatırlarsın özel mesaj ile merakımı itinayla gidermiştin:))
    Bu arada yaşadığın talihsizlikten ötürü büyük geçmiş olsun.
    İnşallah yaşadığın ilk ve son talihsizlik olur.
    Belirtmeden edemeyeceğim, yine yazınla kendi düşüncelerini net bir şekilde ortaya koymuşsun, tebrik ederim...
     
  18. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    başkanım..kötüleri bişi olmaz dio ömer hocam :D sarı kartlardan bana ödünç veririmisin :D :D oyun dışı etmeye hazırlık :D:D
     
    DEMİRAT bunu beğendi.
  19. Elbruz Dagistanli

    Elbruz Dagistanli Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Paterson, NJ
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Gecmis olsun kardes. Allah beterinden saklasin.

    Bende motora ilk 600R la basladim, ama isin ilginc tarafi ilk 1000 lik almak istedim herkez aman 1000 likle baslama 600 le basla daha guvenli olur dedi bende oyle yaptim. Tabi Turkiye kosullariyla olan farkliliklardandir bu buyuk ihtimalle. Okuluna da git dediler ama butun parayi motora verdigimizden (Hatta sigortaya para yetmediydi kacak gezdik biraz) oda nasib olmadi o an sonrada biraz ogrenince pek umursamadik. Bu motor isinde oldugumuz icin bu arada belki 200 300 motorlu adam tanidik. Benim izlenimim kaza yapanlarin okul alakali olmasi degildi, karakter alakali idi. Yani ne kadar okula gitmissede huyuyla suyuyla riskli motor kullananlar BUYUK kazalar gecirdi. Artik ben bunu egolarina, komplekslerine bagliyom. Okula gitmeyipde kaza yapmayan ve ufak kaza yapan arkadaslarda coktu. Ama bu arkadaslar gerek gunluk yasamlarinda, gerek hareketlerinde hep sakin agir davranan arkadaslardi.

    Tabiiki okuluna gitmek teknigini ogrenmek iyidir guzeldir, herkeze tavsiye ederim ama, yapilan her kazayi her hatayi okula gitmemeye baglamak bana mantikli gelmiyor. Bence daha cok insanin kisiligi ve surus sitiliyle ilgili bisey.

    Jay bide Bond diye iki arkadas vardi. Ikisininde pist suspansiyonunu ben yapiyodum. Cocuklar canavar gibi motora binen kendilerine sponsor bulmus, profesyonale gecmis iki arkadasti. Kaza yaptilar, Bond vefat etti, Jay'e pek bisey olmadi ama kiz arkadasi arkasindaydi o biraz kotu oldu ama iylesti. Yani okul , surus bilgisi herseyleri vardi ama adamlar deli gibi biniyodu motora. Bi ornek olsun diye soyluyom. Bence tamamiyle degil ama cogunlukla karakter alakali.

    Tabiiki arkadaslara okulunu kucuk motoru tavsiye etmeli ama dinlemeyenlere aptal veya olmus muamelesi yapmak o insani bizden uzaklastirir ve belkide zamanla ogrenecegi onemli bilgilerden yoksun birakir.

    Foruma her gireni rencide etmektense sabit konu yapalim, guzel guzel aciklayalim ve soru soran arkadaslari o sabit foruma yonlendirelim. Kendilerini alaya alinmis hissetmesinler.

    Ustelik bence genc arkadaslarin canlarinin sIkIlmadan motora binmeyi ogrenebilecegi ve can atarak gidecegi yerde pistlerdir. Bu kadar guvenlik okulu aciliyoda neden Turkiyede duzenli, guzel yaris amacli olmayan pist gunleri (Track Days) yok? Amerika'da genclerden pek guvenli surus okuluna giden yok ama pist gunleri tiklim tiklim. Bu pist gunlerinin ilk yarisi guvenlik egitimine veriliyor daha sonra istedikleri kadar basiyorlar. Gunun sonundada diyolarki ben sokaklarda sapiklik yapmiycam gelcem pistte yapcam. Gayet basarili bi sistem. Guvenli surus egitmenleri bi araya gelip pist gunlerini daha ucuz ve erisilebilir yapmalilar.

    Bunlar benim dusuncelerim. Genc yasima ragmen motosiklet ve motosiklet suruculeri ile cok zaman gecirdim. Tecrubelerim bunlar.
    Tekrar gecmis olsun, burda bi laf vardir "iki cesit motor surucusu vardir, kaza yapmis olanlar ve yapcak olanlar, o yuzden hep korumani giy" diye :) .
     
  20. Mustafa GÖNÜL

    Mustafa GÖNÜL Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ADANA
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Geçmiş olsun arkadaşım ..