Başlangıç motosikletlerine genel bir bakış

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bursa Enduro üyesi bir Hocamızın (M.E.B Sürüş Eğitmeni ve Sınavcısı) Erhan Hocamızın yazısını sizlerle paylaşmak istedim.





    BAŞLANGIÇ MOTOSİKLETLERİNE GENEL BİR BAKIŞ

    Motosiklete başlangıç aşamasında hangi motorla başlamalıyım sorusu, kişilerin her zaman aklını kurcalamıştır. Forumlara girilip hemen Ybr 125 mi, yoksa Cbf 150 mi gibi başlıklar görürsünüz. Yeni başlayanlarda bu heyecanlı bir topik, eskilerde ise bir tebessüm şeklinde karşılanır.
    Sürekli kafayı kurcalayan bir konudur bu aslında.

    Kimileri Scooterla başlar:

    Pozitif yönler :
    Vitesle, debriyajla uğraşmaz denge meselesini çözene kadar. Vitesli motorsikletten daha pratik bir alettir o. Konforu da cabası! Yağmurlu havalarda ayaklar ıslanmaz, ön cam sizi rüzgârdan ve yağmurda korur. Şehir içinde vazgeçilmezdir ve inmesi binmesi kolaydır. Efe ağabeyimin, Yünel, Egemen kardeşimin ve Hüseyin ağabeyimin en sevdiği oyuncaklarıdır. Ve şöyle bir söylev vardır:” Bir gün herkes scootercı olacak….”
    Ne kadar doğrudur bilinmez, cevap gelecekte saklı.

    Negatif yönler :
    Uçan sandalye üzerinde olmak gibidir. Bacaklarınızın arasında sıkacağınız bir depo yoktur. Narin yapılı motosikletlerdir, çabuk dağılırlar. İniş esnasında gaz kestiğinizde boşa alınmış bir motor gibi akar ve siz de fren yapmak zorunda kalırsınız. Deposu küçüktür. Motor kısmı arkada olduğundan ağırlık merkezi farklıdır. Frenajı itina ister. Daha fazla yazmayayım yoksa beni topa tutacaklar.

    Kimileri 125 – 150 cc katagorisini seçer.

    Pozitif yönler :
    Hafiftir, ayaklarınız yere değer. Park etmesi, inmesi binmesi kolaydır. Benzini itinalı kullanır. 300 km’den - 450 km’ lere kadar 11 litrelik deposuyla sizi ihya eder. Commuter sınıfı dediğimiz bu sınıfta (raicing tarzı olmadığı sürece) sizi yormaz. Ybr için ben roys roys tabirini kullanırım. Cbf biraz daha uzun ve serttir. Çok da dengeli bir alettir. Cbf in 3. vites aralığı Ybr’ ye göre daha uzundur. Uzun yıllar sorunsuzca bineceğiniz safkan Japon motorsikletlerdir.
    Bu motorsikletlerle dünya turu yapanlar vardır. Bozuk arazide de sizi gezdirebilirler. Dozu kaçırmadığınız sürece. Oturuş pozisyonu en rahat motosikletlerdir. Kendinizi geliştirmek için biçilmiş kaftandırlar. Sabredip 2 yıl binebilirseniz çok şey öğreneceğiniz motorsikletlerdir. Bana motorculuğu Ybr öğretti desem yeri vardır. Koyun bir Motor koruma demiri, korkmayın motorunuza kolay kolay bir şey olmaz. Hayatı Ybr 125 üzerinde geçen ağabeylerimiz vardır. (Bakınız Şenol SEL). Bazı ülkelerde bu sınıf 2 yıl mecburidir. Daha sonra cc büyütebilirsiniz.

    Negatif yönler : Araç sollamada yetersiz kalır, kamyonlarla uzun yolda cebelleşirsiniz. Bir scootercı sizi yolda geçerse şaşırmayın; bu aletler 100-120 km ye kadar gidebilirler. Başka da kusuru yoktur. Benim Ybr ‘m hala insanları eğitmeye devam ediyor. Onca işkenceye rağmen.
    Unutmadan çok uzun boylu arkadaşlarımız için uygun değildir. Uzun boylu biri oturduğunda dizleri gidona değebilir. Bu da sizleri farklı arayışlara itebilir. Bu katagoriyi seceklerin, Çin mallarından uzak durmaları kendi hayrınadır biline…


    250 cc 400 cc Kategorisi.

    Bana göre başlangıç motoru sınıfının en iyisi, olması gereken motorsikletler. Grubumuzda cbf 250, Ybr 250, Honda Falcon 400, Suzuki Drz 400 gibi motorlar olmuştur. Klasik tarzda da Honda rebel 250 ve Suzuki intruder 250 gibi motorsikletler tercih edilmiştir. Klr 250 Honda Xl 200 Enduro sınıfında çok kullanılan motosikletlerin başını çekerler. Tek silindirli 20 bg’ in üzerinde güç üreten bu motorlar araç sollarken de başarılıdırlar.


    Pozitif yönler :
    150 kg yakın ağırlıkları olan bu motosikletler daha iyi yere basarlar. Cbf ve Ybr 250 bir naked görüntüsünde iken diğerleri kendi sınıflarını temsil ederler. Yakıtları yönünden de iyidirler. Depoları 15 L’ ye kadar çıkar. Vergileri azdır. Kullanımı rahat, gaz yönetimleri ise yumuşaktır, bu da virajda size kolaylık sağlar. Fevri tepkiler vermezler. Boy olarak düşünürsek size enduroları tavsiye edebiliriz. Fizik yapısı uyan herkes böyle bir motorsikletle başlasa hiç fena olmaz. Bu motosikletlerden Cbf 250’ yi kullandım. Çok da memnun kaldım. Görüntü itibarı ile de kalın lastikler sizi cezbeder.
    Sonuçta yürümeden koşulmaz… Koşanlar da duramaz. Ona göre…

    Negatif yönler : Türk insanı daima kaşınır…Bu beygirler cılızdır. Beygirleri çoğaltmak lazımdır ve son hıza meraklıdır. Bazılarının altında bu motosikletler Meksikalı Panço’nun Eşeği gibi kalır (Kıbrıs Eşeği) .Bu da cc yükseltmek için bir bahanedir. Çok arıza görülmez bu tarz motorlarda.Görülürse de kullanıcı hatası demek yanlış olmaz. Artçı ile çok rahat edemezsiniz bu katagoride… Söylemedi demeyin sonra. Zaten acemi iseniz ne işi var artçının arkanızda?

    500 cc 650 cc kategorisi…
    Bu sınıfla başlayan arkadaşlarımız, sulak yerlerde büyümüş, at binmiş ,kılıç kuşanmış tiplerdendir. Korku nedir bilmez onlar, zoru seven ve eğitimlerde başarılı olmuş, bileğine hakim ve zeki arkadaşlardır genelde. Biraz da para yönünden sıkıntıları yoktur. Bir de onları motora özendiren arkadaşları vardır bu arkadaşların. Onlar ne alacaklarını önceden belirlerler ve “Sen bunu al. “derler. Bu arkadaşlara aman ha diyeyim, yavaş. Eğitim şart, o kadar beygiri gütmek kolay değil sonuçta.

    Direk 1200 GS’ le başlayanlar… Ulu manitu…

    Motorsikletleri ile özdeşleşen Bursaendurolular.

    Ybr denince Şenol SEL, Harley Fuat abim. Maxi scooter Efe Abim.
    Er 5 denince akla Salim ve Engin gelir meselâ. Kle 500 denince de Bahar ve Serkan Feridun gelir akla. Vestrom denince Rida, Varadero Rekor Mehmet, 1150 ADV Fernar, 1200 Karakuş, 1200 GS ADV Zeki abim, 1200 RT Ali ağabeyim 1200 GT Erkan …

    Erhan ÇALIŞKAN alıntıdır hocam'a Saygılarımla
     
  2. Ahmet Yürekli

    Ahmet Yürekli Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    diyarbakır
    Motosiklet:
    Yamaha
    bende bu foruma ilk üye olduğumda sorduğum ilk soru buydu, (başlangış için ne alsam) o zamanlar ilk düşüncem kanuni racers 200'dü biraz araştırdıktan sonra ybr 125'te karar kıldım ve çokta memnunum.
     
    İsmail ve Şenol SEL bunu beğendi.
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aklın yolu bir
     
  4. kemal akkargan

    kemal akkargan Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2010
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    izmir
    benimde olucak bir gün ybr'm!:)
     
  5. mustafaburaközgür

    mustafaburaközgür Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Harika bi konu :) Anlatım süper.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  6. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Canım gidip bi ybr almak istedi ama alaam bi gün şehiriçi için :)

    Tabi bi 1200 cü olabilirsem :)
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  7. mustafaburaközgür

    mustafaburaközgür Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Abi merak ettim şu an bmw nin hangi modelini kullanıyosun
     
  8. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    çok bişi değil ya :) F650GS ama ilk aşkımdır :)
     
  9. mustafaburaközgür

    mustafaburaközgür Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    hmmm bende diyorum niye sevdim ben bu arkadaşı :D

    gidip gelip F650 bakıyorum bende 96-98 filan. çok beğeniyorum çok hoşuma gidiyor :)
     
    Mehmet Akif bunu beğendi.
  10. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    F650GS candır can :) F650 fazla yakıyor diye biliyorum bence araştır. İmkanlar yetiyorsa 2005 ve sonrası GS'e kaçmaya çalışın.
     
    Mehmet Akif ve Şenol SEL bunu beğendi.
  11. mustafaburaközgür

    mustafaburaközgür Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Para hiç yok :D ama commuterlardan vazgeçtim enduro niyetindeyim. falconlara da bakıyorum ama bakalım kış geçsin napacaz :) çok başınızı ağrıtacam sizlerin :)
     
  12. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    En endurodan şaşma derim. At giib ne iatersen yap :)
     
  13. mustafaburaközgür

    mustafaburaközgür Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    15
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    commuter, çin malı chopper ve scooter çok kullandım artık azıcık daha büyüklerine binmek istiyorum. inşallah ilk fırsatta eğitimlere de başlayacağım. bende endurocu olacağım :)

    commuter, çin malı chopper ve scooter çok kullandım artık azıcık daha büyüklerine binmek istiyorum. inşallah ilk fırsatta eğitimlere de başlayacağım. bende endurocu olacağım :)
     
    İsmail bunu beğendi.
  14. Ibrahim halil akbürü

    Ibrahim halil akbürü Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2014
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    2
    Motosiklet:
    Honda
    cbfb150 ile başladım çok da iyi memnunum fakat egitimlerden haberim yoktu buralardan gitmeden de alsaydım iyiydi. internetimin olmayışı kötü oldu takip etmeye çalışacagım inşallah.