Bayan SÜRÜCÜLERİMİZ

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Biliyor musunuz? OMM kayıtlarına gore, 1999 yılından bugüne kadar, düzenlenen çeşitli eğitimlere katılarak, "RoadCraft Motosikletli Polis El Kitabı" ile belirlenen sürücülük sistem ve standartları ile tanışmış motosiklet sürücülerinin toplam sayısı 2.200'e yaklaşmış durumda . Bunların içinden kaçı kadın sürücü diye merak edeniniz oldu mu? Dün akşam kayıtları bir kez daha gözden geçirdik.

    Tam 185.
    Sağdan saydım 185, soldan saydım 185.
    Bu sonuca çok şaşırdım.
    Eğitime katılanların %10'u bile değil.
    Ne bileyim…
    Sanki daha fazlayız...
    Daha fazla olmalıyız..
    Bir hata olmalı diye düşündüm..

    Kayıtlara baktığımda dikkatimi çeken bir başka şey ise eğitime ve kendini geliştirmeye gönül vermiş, gayret, sabır ve çalışma ile motosiklet kullanma becerisini geliştiren bu sürücülerden, aldıkları eğitimin sonuçlarını derecelerine yansıtanların sadece 6 kişi olması. Gerçekten bir elin parmaklarını ancak aşmışız.

    Sizler gibi motosiklet kullanmayı seven, çoğu zaman sizlerle aynı yolları paylaşan 1'i IAM, 5'i Gold seviyesinde olan bu 6 kadın sürücümüzü tanımak ister miydiniz?

    Buyurun, bu arkadaşların kendi ağızlarından kendilerini tanıttıkları metinler:

    Fatoş CANLI (Ankara)
    Ekim 2010
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arzu Bıyıklı
    IAM-A.R.A. Üyesi
    İzmir

    [​IMG]



    Konservatuar bale bölümü mezunuyum, ama mesleğimi icra etmiyorum.

    12 senelik evliyim ve eşimle beraber İzmir'de motosiklet yedek parça ve aksesuarları satış ve pazarlama sektöründe hizmet veriyoruz.

    Motosiklet geçmişim birçok insana göre oldukça fazla. 16 yıldır profesyonel olarak sektörün içindeyim. Zaman içinde Yamaha XT 600, Motoguzzi Breva750, Yamaha fz6 Naked gibi motorlarım oldu. Şu aralar bir motorum yok ama tabi ki gönlümden geçen bir aslanım var...

    OMM ile ilk kez 2003 yılında Paola Volpara' nın İzmir'de vermiş olduğu seminer ile tanıştım. Aktif olarak ilk eğitimlerimi Uğur Ertekin' den aldım.

    Jon Taylor ile 2 kez iki günlük ARA Yol eğitimlerine katılarak Gold derecesine ulaştım. Devamında 2009 yılında, ilk kez katılmış olduğum IAM testinden geçerek Türkiye' deki ilk kadın IAMA.R.A. Üyesi olmaya hak kazandım.

    Ama bu dereceme rağmen sürücülük anlamında halen daha öğrenecek çok şeyim olduğunu gayet iyi biliyorum. Çünkü motosiklet sürmek gerçekten dipsiz bir kuyu gibi.

    Almış olduğum eğitimlerin en büyük getirisi olan ''artan farkındalığım'' ve daha da ''bilinçli kullanımım '' sayesinde, motosiklet kullanmaktan çok daha fazla keyif almaya başladım.

    [​IMG]

    Kadın sürücü olmanın fiziki bir zorluğu olduğuna kesinlikle inanmıyorum. Büyüklüğü, ağırlığı ne olursa olsun, üstüne oturduğumda sadece parmak uçlarımın yere değdiği her türlü motoru kullanabilirim, kullanıyorum da. Ama arabamız olmadığından her gün motosiklet üstünde olup, gerek kendi başıma gerekse eşimin arkasında 100 kilometreye yakın yol yapan bir kadın sürücü olarak sosyal zorlukları olduğunu zaman zaman düşünmüyor değilim.…..

    Ama, motosiklet kesinlikle sadece erkeklerin dünyası değildir.

    En çok kızdığım ve anlam veremediğim şey, maalesef birçok erkek sürücünün halen daha ''en süratli gidenin'', almış olduğu anlamsız risklere rağmen,''en iyi sürücü'' olduğunu düşünmesi ve bunu sadece ve sadece erkeklerin başarabileceğine inanmasıdır.

    O'nlar ''Sistemli'' kullanımın getirisi olan ''akıcılığı'' ve ''çabukluğu'' hala anlayabilmiş değiller. Katılmış olduğum IAM Testinden geçtiğimde, bu konuda, bir bayan sürücü olarak, herkese en iyi cevabı verdiğime inanıyorum.

    Kadın sürücüler her fırsatta yollarda olmalı.. Doğru örnek olmak.. Özendirmek ve daha da önemlisi; trafikte motorculara saygının fazlalaşması adına bu camiada çok önemli bir yerimiz olduğuna inanıyorum.

    Bu hobiye başlamak, sürüşünü geliştirmek isteyen hemcinslerime tavsiyem "sadece biraz cesaret ve doğru eğitim"..
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Burcu Eriş
    BMW F650 GS
    OMM Üyesi, Gold, İstanbul

    [​IMG]



    Merhaba,

    Aslında yazmayı pek beceremem. Ama açıkçası bu yazı benden ilk istendiğinden beri hem ne yazacağımı düşünürken tıkanıp kalıyor, hem de insanları bir parça da olsa bu güzel hobiye teşvik edici etkisi olabilir diye heyecanlanıyorum.

    5 yıl öncesine kadar motora herhangi bir ilgim olmamıştı. Açıkçası o vakte kadar hiç hayalime de girmedi. Ta ki abimin artçısı olarak motosikletli bir geziye katılana kadar.

    İşte o geziden sonra motosiklet benim de hayallerimi süsler oldu ve ilk motoruma 2006 yazında kavuştum. Motorumu teslim almaya, bacağımda kısa bir yazlık pantolon ve spor ayakkabılarımla gitmiştim. Şimdi düşününce veya sokakta birinin motosiklete motosiklet pantolonu harici bir pantolonla bindiğini görünce bile şaşıp kalıyorum. Ne kadar şanslıyım ki, o kıyafetlerle düşüp bir yerime zarar vermemişim. Cahil cesareti dedikleri işte böyle birşey. Şimdiyse en kısa mesafe de olsa , tam ekipmansız motosikletimi çalıştıramıyorum bile.

    Ailemden gizlice bu işe kalkışıp motoruma kavuşmama destek olan abim, eğitim konusunda da beni bilinçlendirip yönlendirerek motosikletteki ilerlememe vesile oldu.

    [​IMG]

    Aldığım eğitimlerin üzerimdeki katkısının ilk günden beri hep farkında oldum. Sürüşümün üzerine yeni bir şeyler kattıkça heyecanımın ve yollardan aldığım keyfin her bilgiyle, her ilerlemeyle daha da arttığını farkettim.

    Yine de eğitimin bu kadar faydalı olduğunu daha önce beraber sürüş yapmadıgım arkadaşlarımla yaptıgımız bir Sünnet Gölü gezisinde farkettik. Eğer hava koşulları normal sıcaklık değerlerinin üzerinde değilse ve siz yolun sonunda sucuk gibi terlemişseniz, bu işte bir yanlışlık arayın. Fakat , eğitim aldım nasıl olsa deyip benim yaptığım gibi rehavete kapılmamak gerekiyor. Ben bunu Ağva yolunda acı bir tecrübe yaşayarak öğrendim. Neyse ki şans torbam doluymuş. Yoksa o gün tanıştığım insanla bugün evlilik hazırlıkları yapıyor olamazdım.

    Yaşadığım deneyimlerle önemini daha iyi anladığım RoadCraft Sistemi' nin daha fazla insana ulaşabilmesine katkıda bulunmak için geçen yıl OMM derneğine resmi üye oldum. Kişisel gelişimimi sürdürmek adına çok severek kullandıgım F650 GS model motorum ile IAMA.R.A. Testlerine hazırlanmaya devam ediyorum. Herkese keyifli sürüşler dilerim..
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Fatoş Canlı
    BMW F 650 GS
    OMM Üyesi, Gold, Ankara

    Merhaba,

    [​IMG]

    Ben kim miyim? Tıpkı sizler gibi, sabah yola çıkmadan önce motorunun başına geçip etrafında "şöyle bir kontrol turu atayım" ayağına, yüzünde kocaman bir gülümseme ile yoldaşını selamlayan bir yol tutkunuyum.

    Bir zamanlar "yol dediğin 500 km'den başlar" diye düşünürdüm. Şimdi "Mavim" ile birlikte olunca her bir kilometrenin ne kadar büyük bir sevinç kaynağı olduğuna inanıyorum.

    Motosiklet ehliyetimi ve ilk motorumu 2007 yılında bir arkadaşımın "hadi" demesi ile aldım. Şu anda BMW F 650 GS kullanıyorum. Bu yıl yaklaşık 17 bin kilometre yol yaptım ve yıl henüz bitmedi. Hepsi de canım ülkemde.

    Her biri yeni bir başlangıç, yeni bir umut kıvamındaki sürüşlerimde iki rotanın yeri ayrı. Biri MarmarisDatça yolu, diğeri DevrekaniÇatalzeytin. Her ikisinde de dağlar, tepeler, orman, deniz, viraj ve dostlar var. Yolları dostlarımla paylaştığımda herşey, her yer daha güzel geliyor. Tıpkı bilgiyi paylaştığımızda arttığı gibi.

    Yola çıkmayı mı daha çok seviyorum, yolda olmayı mı? Bu sorunun cevabını hala arıyorum ve bulabilmek için epey bir süre daha yollarda olmam gerekecek sanırım. Ne yapalım, cevaba ulaşmak için emin olmak lazım. Sizce de yeterince doğru bir amaç değil mi?

    [​IMG]


    OMM'yi ilk kez 2009 yılında duydum. Ancak tanışmamız 2010 yılı Ocak ayında Ankara'da yapılan teori eğitimine kısmetmiş. Mart ayında katıldığım A.R.A. Total sürüşünde derecem 30 idi. Bahar aylarında OMM'nin yasal üyeleri arasına katıldım. Eylül ayında da Jon Taylor'ın eğitmenliğinde Ankara'da düzenlenen 2 günlük yol çalışmasına katılarak derecemi Gold'a yükselttim.

    Hala yolun çok başındayım. Motosiklet sürüş becerilerimin gelişmesi için öğrenecek ve paylaşılacak çok şey olduğunu her sürüşümde bir kez daha anlıyorum. OMM Ankara Çalışma Grubunda "arkadaşlar, eğitim şart" diyor ve Ankara'da OMM dostları için düzenlediğimiz RoadCraft'larda bilgi paylaşırken, en az katılımcılar kadar birşeyler öğrendiğimize inanıyorum.

    Motor kullanmaya başladığımdan bu yana en çok karşılaştığım sorular "kocaman makinayı nasıl idare ediyorsun?", "Korkmuyor musun?". Çevremde, motosikleti dik tuttuğunuz sürece sadece 10 gr ağırlığında olduğunu ve motosikletin tek başına kimseye zarar veremeyeceğini bilmeyen o kadar çok kişi var ki.

    Motosikletim için son zamanlarda ne mi yaptım? Dün bir arkadaşım ile birlikte gidon takozunu düzelttim ve takılan gaz kütüğündeki sorunu çözmek için elciği gevşettim. Bugün lastik arıyorum. Yarın ise, hmmm.. Sanırım öncelik sırasına göre listeden seçmeliyim.

    Tanrım şükürler olsun, gerçekten gidilecek çok yol, yapılacak çok şey var..
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Pınar Gürdağ
    Kawasaki ER6N
    RoAdar, Bursa

    Merhabalar,

    [​IMG]

    1983 yılında Bursa'da doğdum, Bursa'da büyüdüm ve Bursa'da yaşıyorum. Ama motosiklet ile tanışınca bu şehri ve yakın ve uzak çevremdeki güzellikleri daha fazla tanımaya başladığımı fark ettim. Müzik öğretmeniyim ama öğretmen olmama rağmen motoruma ayırdığım zamanın profesyonel yaşantıma ayırdığım zamandan daha fazla olduğunu fark ettim!

    Herkes gibi benim de motora başlama hikâyem var…

    2008 Eylül'ünde bir akşamüstü "motosikletten nefret eden BEN" bir arkadaşımın ısrarları sonucu eve motorla bırakıldım ve o rüzgarın tadını iki teker üstünde almış oldum. Sonrasında ise rüzgârı arkada artçı olarak hissetmek yerine bir sürücü olarak daha fazla hissetmeliyim dedim ve beni rüzgârla ilk tanıştıran o motoru satın aldım.

    İlk 1 yılımda motor konusunda dikiş tutturamayınca 4 motor değiştirmiş buldum kendimi. Şuanda ki motorum ise ER6N. Büyük cc' li motorun üstünde bir bayan gördüklerinde "Abla bu motor sana büyük gelmiyor mu?" "Aaaa anne bak arkada kuyruğu var bu motoru abla kullanıyor" "Korkmuyor musunuz?" yada "Bu motor ağır değil mi size?" gibi komik şaşkınlık verici sorularla çok karşılaşıyorum. İşte o anda o insanları karşıma alıp saatlerce "Motosiklet Yol Sanatı" kitabını anlatasım geliyor.

    [​IMG]

    İlk 1 yılım ileri ve güvenli sürüş eğitiminden bihaber olarak geçti. 2009 Haziran'ında ART'dan ilk eğitimimi aldım. Yani motorculuk hayatımı "eğitimden önce.. eğitimden sonra" olarak 2 şekilde adlandırmaya başladım. Meğersem birçok şeyi bilmediğimi ve sadece şans eseri büyük kazalara karışmadığımı fark ettim.

    Eğitimle tanışmamdan 1 yıl sonra Gold derecesine ulaştım ve ardından RoSPA testlerine katılıp ROADAR oldum. Bunlar biraz zaman ve çokça kilometreyle geldiğim bir noktaydı. Sağlığım elverdiğince de gideceğim daha çok kilometreler ve göreceğim bir sürü güzellikler var…

    Bizler ölene kadar güvenli bir şekilde motora binmek adına sürüş eğitimleri alıyoruz ve bazen günler hatta haftalar süren ciddi rotaları gerçekleştiriyoruz. Motorun üstündeki kadın yada erkek olsun hiç fark etmez (ki bir bayan sürücü olarak umarım Türkiye'deki motor kullanan bayan sürücüler artar) bu hayat felsefesini ancak eğitimle birleştirirsek zevkli güvenli eğlenceli sürüşler yapabiliriz diye düşünüyorum. Yoksa hayat boyu arkamızdaki Yusuf'tan kurtulamayız!

    Neyse bu kadar yazmak yeterli. Şimdi motorumun yanına gidip bakımıyla ilgilenmem gerek. Sizlerle de elbet yollarda karşılaşacağız bir gün. Herkese güvenli ve ileri sürüşler dilerim…

    Kalın sağlıcakla..
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sezi Zaman
    The Denizindelisi
    Honda Hornet 900
    Gold - Istanbul

    Şehir Plancısıyım.

    [​IMG]

    Motosiklet maceram 3.5 sene önce babamın bana bu motora bineceksin dediği CBF150 ile başladı. Kapalı alanda debriyaj, fren, gaz nedir öğrendikten sonra ilk trafiğe çıktığım anı unutamıyorum. 60 km. hızla giderken kaskımın içinde mutluluk çığlıkları atıyordum. Çünkü ışık hızına çok yakındım. Aradan yıllar geçti. Şu anda kaskımın içinde bana mutluluk çığlıkları attıran yol canavarım Honda Hornet 900'üm var. 70.000 km civarında yol tecrübem var (aslında çoğu kısmı tecrübesizlik üstüne ama öğreniyoruz işte)

    OMM ile 2 sene önce Womenriders'ın düzenlediği bir A.R.A. Kontrol sayesinde tanıştım. İlk eğitmenlerim sevgili Engin Balaban ve Namık Kutlu idi. Bu eğitimden sonra her sene en az birer kere yol eğitimi ve kontrol eğitimi almaya çalıştım. Güvenli sürebilmek adına elimden gelen her şeyi yapmaya çalışıyorum. OMM motosikletle yere yapışmaktan çok, üstüne binip gitmenin daha güzel olduğunu gösterdi. Bu eğitimler sayesinde her gün bir önceki güne göre kendimi daha güvenli hissediyorum. Şimdi tek amacım öğrendiğim her şeyi sürüşüme yansıtarak daha uzun yıllar motosiklete binmek.

    [​IMG]

    Yoğun bir şehirde yaşamanın bütün dezavantajını, sabahları işe giderken mis gibi deniz kokusu yerine arabaların egzoz dumanlarını içime çekerek, çoğu zaman "kusura bakmayın görmedim" cümleleriyle bir bayan olarak değil bir motorcu olarak yaşıyor, yaşadığım her şeyi kötü bir anı olarak değil de tecrübe olarak değerlendiriyorum.

    Çevremdeki herkesi motosiklet konusunda cesaretlendirmeye çalışıyorum. Arkadaşlarımı teşvik etmeye çalışıyorum. Özellikle bayan arkadaşlarıma "yapamazsın, beceremezsin" diyenlere kulak tıkamaları gerektiğini söylüyorum. İlk başlarda ne kadar çok düştüğümü, ayağımı yere koymak yerine motosikleti yere bırakıp kaçmayı tercih ettiğimi anlatıyorum. Ama artık ayağımı yere koyabildiğimi söylüyorum

    Motosiklet, hayatımda git gide daha fazla yer kaplamaya başladı. Virajlı bir yolda giderken o an aklımda sadece yol ve motorumun olması hiçbir sporun, filmin ve hatta tatlının yerini tutamaz. Motorumun ruhu var. Binmediğim zaman özler beni, en az benim onu özlediğim kadar. Yollarda tek ruh oluruz, birbirimizi biliriz. Hayalimdeki motora bindiğim için çok şanslıyım. Umarım yıllar sonra hala aynı motora biniyor olurum (Ama tabi ikinci bir motor olarak KTM 250 EXC neden olmasın ki)..

    Bilgisayarımda bir masa üstü resmim var. Türkiye'de gittiğim ve gitmek istediğim yollar. Her gün bu yolları en kısa zamanda gitmeliyim diye bakıyorum. Bu rotaların ardından hayalimdeki rota yolu güzel olan herhangi bir yerdir.

    Yollarda görüşmek üzere
     
    Ergun Erensir bunu beğendi.
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Zeynep Kamacı,
    BMW F650,
    Gold - Bursa

    [​IMG]

    Dolu dolu 5 yıldır motor üzerindeyim, hani bir dönüp baksam çok gibi gelir, bazende bi yere gidemediğim için hayıflanır dururum. Kısaca bu motor işi benim için gezmekle bir anlam ifade eder. O seleye oturup yol kenarında hızla kapanan ağaçların görüntüsüne bakarken oksijenle cilalanmış bir kalp çarpıntısı gelir ki bana sormayın. Hala ilk günkü gibi mutluluk verir. Bunun için çok şükrediyorum. Hepimizin isteyebileceği gibi çok daha erken tanışmak isterdim bu keyifle, ancak o kadar şanslı değilmişim. Kısmet böyleymiş. Şimdi benim için her ne kadar durum böyle olsa da başkaları bu işin keyfine olabildiğince çabuk varsın diye çenemi hiç kapamıyorum. Sonra bana teşekkür ederler.

    Ama avantajlarım da yok değil hani. Serbest olarak İçmimarlık yapıyorum . Hiç bir zaman yetmeyecekse de, kaybettiğim onca zamanı yerine koymak için bol çalışıp bol bol geziyorum.

    OMM ile tanışmam bundan 34 sene öncesinde sistem ve RoadCrfat ile ilk tanıştığım zamana tekabül eden, güzel bir eğitim serüveninin başlangıcı. Ondan öncesinde ve sürekli olarak Bursa Enduro Klubümüzün içinde deneyimli abilerimiz ve arkadaşlarımla sürekli yaptığımız eğitim sürüşlerimiz olmuştur. Hala da devam etmekte. Bilgi paylaşımı esasına dayanan, fedakar bir topluluğun içinden gelmenin avantajlarını gördüm hep. Daha sonra klüp olarak OMM ile dayanışma içinde yeni eğitimler ve seminerler yapıldı. Ancak sürüş olarak 'sistemle' tanışmam utanç içinde söylüyorum maalesef yaklaşık 6 ay önceydi. Olsun geç oldu ama güç olmadı diyelim. Açıkçası bu işi kurallar dahilinde öğrendiğinde bazı şeyler nasıl da hızlı kapılıyor onu gördüm. İnsan kim olursa olsun bazen altındaki makinenin gücünü unutuyor, tehlike arz edebileceğini göz ardı ediyor ve hatta kimi zamanlar kontrolsüzce gazı çekebiliyor. Ben hiç bir zaman sürüşümde tehlikeli olmadığımı düşünsem de bu eğitim sürecinde tahmin edemeyeceğim derecede olgunlaştım. Sabır ve etrafına saygıyla geçirdiğim anları planlama ve konsantrasyonla doldurdum. Sürüşüme keyif kattım. RoadCraft sisteminin öğrendiğim her öğesini defalarca kez irdeledim, sorguladım. Açıkçası beklentilerimden fazlasını elde ettim. Serüven hala yazılıyor. Eğitimin sonunun gelmediğini artık hepimiz biliyoruz. Peki ya diğer sürücüler? Ben sadece benim yaşamım değil herkesin ki değişsin istiyorum... Eylül ayında IAM teste girdim geçemedim, e artık bir dahakine kısmet..

    'Motosiklet benim için bir yaşam biçimidir' klişesinden uzak olmam kadar, hobi kelimesinin zayıflığı var... Bilemedim ne desem. Ama bi şey var ki hobiden fazlası. Yokluğunu hissedip varlığından heyecan duyduğum, paylaştığım, tad aldığım, keşfettiğim, kaçtığım diğer yarım. Bu tanımlamayla baktığımda üzerinde oturup plan yapabileceğim bir olgu gibi değil. Ömrümün sonuna kadar titrek bacaklarım ve buruşuk ellerimle motor kullanmak istiyorum ve az önce de söylediğim gibi, sadece benim hayatım değil herkesin ki değişsin istiyorum.

    [​IMG]

    Motor kullanan bir 'kadın' derken evet motoru olduğu yerde yere yatırmaya çalışıp güç gösterisi yapmaya kalkarsak bir noktada kaybedebiliriz. Ama bu sürücü olmak demek değildir. Herkesin düşündüğünün aksine fiziki bir zorluk olduğunu düşünmüyorum. İşin sosyal kısmına gelirsek, motosiklet camiasının tamamına baktığımızda, her ortamda şahit olacağımız genel cinsiyet ayrımını tabi ki görürüz. Bu anlamda hepimizin başından zaman zaman bir takım olaylar geçmiştir. Ben şahsım adına bu tür ayrımların hiç bir anlamda yapılmamasından yanayım. Yani 'bayan motora biner mi??' diyen zihniyetle 'vay be hatuna bak ne güzel kullanıyooo' diyen zihniyet arasında ayrım bakımından fark yoktur. Kaskımı taktığım anda sadece sürücüyümdür. Bu kadar kelam ettikten sonra bunu yazmak da olur mu diyeceksiniz şimdi belki ama, bana kalsa bunları konuşmayı bile geçmiş olmalıydık… Şöyle demekte fayda var, motosiklet dünyasını hala erkek dünyası sanan zihinlerin bir an önce uyanmalarını tavsiye ederim.

    Sayımız her ne kadar az olsa da bizleri örnek alıp arkamızdan yetişen ve güvenli sürüşü ciddiye alan bayan sürücülerin varlığını görünce bu tavsiyeyi daha da şiddetlendiriyorum. Tekrarlamak istiyorum, ben herkesin hayatı değişsin istiyorum. Yolları kadın ya da erkek, aynı duyguları paylaştığım deneyimli ve güvenliğe önem veren sürücülerle paylaşmak istiyorum.

    Bu yüzden de bayan sürücü arkadaşlarıma kulaklarını negatiften çok pozitif fikirlere açmalarını, etraflarını çok daha iyi gözlemlemelerini, eğitimle ilgili ellerine geçen her fırsatı değerlendirmelerini tavsiye ediyorum. Pek çok kadın fiziki kuvvet gerektirdiğini sandığı için bu işe girmeye cesaret edemiyor. Her şeyin başı eğitim derler ya, bol bol konuşmalı anlatmalıyız. Şu anda bir avuç olan bizlere düşen görev bu.

    Her zaman olduğu gibi bu konuda da çok iyimserim. Gelişimin farkındayım. Yeni gelen neslin bu konuda ne kadar duyarlı olduğunun farkındayım. Kadın erkek fark etmeyen bir nesil geliyor ki sormayın.

    Şu an F650 sahibiyim ,motorumdan çok keyif alıyorum kavuşana kadar idealimdeki tek motordu, üzerinde kaskımla oturup gidebileceğim her türlü aracın ve rotanın benim için ayrı bir keyif olacağından eminim .
     
  8. Samet UZUN

    Samet UZUN Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Çekmeköy
    Motosiklet:
    Honda
    takdir edilmesi gereken kişiler =)

    oldukça çok bayan kullanıcı görüyorum fakat eğitimlere katılan sayısı oldukça azmış

    bilinçli kullanınca herşey çok daha güzel oluyo kendimden biliyorum
     
  9. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Güzel bir konu abi teşekkürler
     
  10. halidun kaya

    halidun kaya Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    bostancı
    Motosiklet:
    Hyosung
    maşallah sayıları artar umarım
     
  11. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    güzel bir olay paylaşım :) bursadan 2 tane var. şenol abi bursada motorsiklet eğitimleri sanırım epeyce bir yaygın ve imkanlar daha elverişli ?
     
  12. Murat.A

    Murat.A Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Eskişehir
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sürekli bir tebessümle okudum. Çok güzel.
     
  13. Aytül KARA

    Aytül KARA Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2011
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    30
    Motosiklet:
    Honda
    Eğitimler ne zaman ve nerede yapılıyor?
     
  14. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    İstanbul için 27 Mart pazar günü yapılacak bir OMM A.R.A Control eğitimi var. detaylara aşağıdaki siteyi takip ederek ulaşabilirsiniz.

    http://tr.ommriders.com
     
  15. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Bütün bayan sürücüleri tebrik ederim motora binen herkesin eğitim alması taraftarıyım ;)
     
  16. Berna Aydın

    Berna Aydın Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    antalya
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    sayılarımız artsada araba kullananlar hala nasıl davranacaklarını öğrenemedi türkiyede çok zor=(
     
    Samet UZUN bunu beğendi.