Ben önde artçı arkada

Konu, 'Motosiklet Kaza Haberleri' kısmında Yılmaz.Ankara tarafından paylaşıldı.

  1. Yılmaz.Ankara

    Yılmaz.Ankara Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Kanuni
    bukadar kaza haberlerini okuyunca kendi yaşadığım bir motosiklet kazasını burada paylaşmak istedim.

    8 arkadaş Gaziantep/Nizip ilçesinden hancağız barajına gezi için gidiyorduk 6 motosiklet vardı ben ve bir arkadaşım birer artçı ile seyahat ediyorduk. seyir halinde arada hızımızı arttırıyorduk tabi max 110-120. Baraja 10 km mesafede keskin bir viraj varmış (varmış diyorum çünkü ilk defa gidiyordum.) bu mesafede gurubun en önünde seyrediyordum viraja ait en ufak bir uyarı levhası yol üzerinde yok. hafif rampa ve viraj U dönüşü viraja tahmini 50-60 km hızla girdim o an ben motoru yatırdıkca virajın arttığını gördüm. baktım olacağı yok kenardan asağı gideceğiz. motoru tap yatırıp altımdan kaçmasına izin verdim. tabi bunlar sadece 2-5 sn lik bir olay o anda arkama baktığımda arkadaşım hala arkamda oturuyordu ama altımızda motor yoktu. yolun kenarından asağı savrulup gitti. bende arkadasımla oturur vaziyette biraz yerde süründükten sonra. aya kalkıp baya bi güldük :)

    içimizi cız ettiren bukadar olaydan sonra bunuda sizlerle paylaşmak istedim kazasız belasız sürüşler dilerim arkadaşlar.
     
  2. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Geçmiş olsun inşallah koruma ekıpmanınız wardır o anda da pek zarar gormemıssınızdır umarım
    motor a noldu altınızdan kaydıda rampadan aşşa gittimi acama ? :)
     
  3. Yılmaz.Ankara

    Yılmaz.Ankara Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Kanuni
    saolasın kardeşim eski bi olay yazayım istedim. motor aşağı doğru yuvarlandı sanırım 6-7 metre yükseklik vardı. siper parçalandı depo ezildi gösterge panelleri krıldı 4 sinyal lambasından 3 ü gitti dümen eğilmişti motorunda bi sorun olmadı şükür. yani oradan cıkardıktan sonra eve kadar yavaş avaş taşıdı beni :)
     
  4. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Başınızdan geçen olayı anlattıgınız ıcın teşekkurler Her olay bızım ıcın (en azından benım için) bir tecrube
    motorunda maşallahı warmıs okadar yıpranmasına ragman hareket etmıs :)
     
  5. Yılmaz.Ankara

    Yılmaz.Ankara Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Kanuni
    bide kanuni çürük işe yaramaz derler. R1 okadar yuvarlansa ne olurdu acaba :))


    bu arada yukarıda korumadan bahsetmişsin. hemen cevaplayım üzerimde kot takım vardı kumaşa göre %10 daha ii koruyor :) gözlerimde güneş gözlüğü vardı en azından hızdan dolayı havadaki sivri sinekler gözüme girmiyordu :) ama ellerimde bişi yoktu neyazıkki :))
     
    Ekrem Kalafatoglu bunu beğendi.
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçmiş olsun

    Eldeki bilgileri tazeleyelim.Yanlış anlamalara izin vermeyelim.

    100 km hızla giderken saniyede 27,7 metre yol alırsınız
    100 km hızla düşerseniz 65 metre sürünürsünüz.Sürtünme esnasında ortaya çıkan ısı 770 derece ulaşır ki en sağlam kemiklerimizden kalça kemiğimizin erime derecesi 520 derecedir.

    Kot pantolon kumaşa göre %10 koruyabilir ki buna biz kısaca şans deriz.Ama motosiklet pantolonu sizi korur yanmaktan veya diğer şeylerden.
    Güneş gözlüğü gözünüz bir nebze korur ama KASK kafanızı çok daha iyi korur.KASKtaki vizör hem sineklerden hemde önde giden araçların fırlatabileceği taş çakıl toz topraktan çok daha iyi korur.Kol kırılırsa acı çekersin ama yaşarsın kafa kırılınca geçmiş olsun demeyiz ALLAH rahmet eylesin deriz.

    Okunuz inceleyiniz.http://www.motosikletforum.com/showthread.php?p=113153#post113153
     
    celal serdar çelikten bunu beğendi.
  7. Yılmaz.Ankara

    Yılmaz.Ankara Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Kanuni
    ben onları espri olsun die yazdım abi. ben ve arkadaşım dahil çizik bile almadık. kalçamızın üzerine sürünmemize rağmen bunu yazdım zaten buradan korumanın var olduğunun anlaşılması gerek. ne hızı severim nede agresif kullanırım. benim için motor güzel bir seyahat aracıdır. tabi birde gurupla birlikteyseniz daha mükemmel.
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yollarda illaki tabela olması gerekmiyor ama yol size bazı ipuçları verir.Biz buna kısaca yol okuma sanatı diyoruz.Yolu okuyabilmek çok çok önemli.Ayrıca virajlar içinde bazı şartların oluşması gerekli.Hız Vites Konum
    Motosiklet ile nasıl viraj dönüş hazırlığı yapılır viraja girmeden ne yapmamaız lazım viraj içinde hızımız ne olmalı viraj içinde iken neleri yapmamamız neleri yapmamız uygulamamız lazım virajın kesnliğini nasıl anlarız viraj çıkışında neler yapmalıyız gibi ve daha bir çok konuyu akredite olmuş "Güvenli Sürüş" teknikleri eğitimcileri göstermekte.

    Bu tür eğitimlere gitmenizde çok fayda var.Ve de şiddetle herkesin ihityacı var.
     
    celal serdar çelikten bunu beğendi.