benzin tasarrufu yapmanın yolları

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında agcam tarafından paylaşıldı.

  1. agcam

    agcam Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2008
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    KTM
    Benzinden Nasıl Tasarruf Edebiliriz!

    benzin fiyatlarının devamlı artması ve ağır ekonomik şartlar bizi motosikletlerimizi tasarruflu kullanmamızın en önemli yeridir. Benzin zamlarını engellemek hükümetimizin dışında kimsede değil ama,! motosikletimizi doğru kullanıp teknik bakımlarını zamanında yaparak daha az benzinle daha çok kilometre yapmak bizlerin elinde. Motorlu araçlarda normalin üstünde ve normal olmayan ölçülerde benzin harcaması iki ana kaynaktan meydana gelmektedir. Bunlardan birincisi aracın kendisinden kaynaklanan gereksiz harcamalar, diğeri ise sürücüden kaynaklanan gereksiz harcamalardır.



    Araçtan Kaynaklanan Gereksiz Harcama:

    motosikletimizi zamanında dikkatli ve muntazam yağlanmalıdır. Aksi halde yağsızlıktan dolayı
    sürtünme artacağından güç düşecek, parçalar çabuk aşınacak, bunlar da benzin tüketiminin artmasına sebeb olacaktır,


    Bujilerin ayarsız, bozuk ve pis oluşu her 10 litrede 1/2 litre fazla benzin sarfiyatına sebep olur

    Karbüratörün ayarsız ve pis oluşu, jikle kelebeğinin iyi açılıp kapanmayışı,
    spiral hortum içindeki
    çelik telin tutukluluk yapması, keza el gazının aynı şartlarda bulunması benzin tüketimini artırır.

    Motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzeme ile bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki
    bozukluklar verimi düşürür benzin sarfiyatını arttırır.
    Tekerlek, lastik havalarının az olması yüzünden sürtünme artar, güç azalır ve dolayısıyla yakıt
    tüketiminin artmasına sebep olur.

    Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır ve yakıt sarfiyatı artar.
    Debriyaj kaydırması, hava filtresinin tıkalı olması, soğutma sisteminin normal olmayışı yakıt sarfiyatını artırır.


    Sürücüden Kaynaklanan Gereksiz Harcama:

    Sık sık şerit değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmıza ışığa yaklaşırken
    hızı koruyup ani frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az yakıt tüketimi sağlar. Ayrıca bu
    sayede balatalarda daha az yıpranır.
    Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan kaçının.

    Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini arttırır. Motoru çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız

    1’inci kilometre sonunda motoksiletinizin yaktığı benzin 3 dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır.

    Yani motosikletinizi üç dakika ısıtmak için harcanan benzinle 1 km yol yapılabilir. Ayrıca motor normal
    sıcaklığına 4 kilometre yol katedildikten sonra ulaşıyor ve tüketim fabrika verilerine yakın hale geliyor.

    Bu nedenle kısa mesafelerde motosiklet kullanmak yerine yürümek daha ekonomik.

    aracınızı yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin motosiklet kullanırsanız

    o kadar az yakıt tüketirsiniz ve motosikletiniz de o kadar az yıpranır. aracı akan trafiğin hızına uygun
    kullanın ve sadece önünüze değil, daha ileriye bakarak trafik akışını izleyin. Akan trafiğin hızına

    uyulmadığı için sürücünün mecbur kaldığı ani frenaj ve ani hızlanmalar yakıt tüketimini arttırır.

    Önünüzdeki aracı çok yakın takip etmeyin. Devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsanız ilave
    benzin pompalanmasına neden olur.
    motosikletinizdeki bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor
    gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir. Standart bir motosikletlerde her 10 kg. Fazlalık için
    100 km.’de 1 litre tüketim hesaplanabilir.
    Hava koşulları yakıt tüketimini sanıldığından daha fazla etkiler. Soğuk havalarda uzun süre çekili
    jikleyle gitmek en sık yapılan hatalardan biridir. Jikleyle motor devri normal rölanti devrine yakın
    sabit yere gidip motor ısındıkça kademeli olarak jikleyi kapatmak önemli ölçüde tasarruf sağlar.
    Yağmurlu ve karlı havalarda lastiklerin yuvarlanma direnci artığı için daha fazla yakıt tüketilir.
    Kış mevsimi şartları için özel olarak üretilen kış lastikleri yakıt tüketimin artırır.
    motosikletiniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın. Bu sistemler motor çalışır
    durumda ve araç viteste giderken el gazdan çekildiğinde yakıt akışını kestiği için
    hiç yakıt tüketmez.
    Yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın . Vites boşa atıldığında motor
    freni ortadan kalkacağı için motosikleti durdurmak veya belli bir hızı korumak zorlaşır. Kontak
    kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığıiçin yapılacak birkaç santilitrelik benzin tasarufuna karşılık
    ciddi kazalarla karşı karşıya kalınabilir.


    Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük
    viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur.

    Hız sınırlarına uymaya gereğinden fazla hızlı gitmemeye dikkat edin. 90 km’den sonraki her 1 km
    artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km. Hızla giden bir motosiklet 80 km hızla giden
    bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir.
    motosikletinizin mekanik aks***** zarar veren ve yakıt tüketimini artıran “ saldırgan” sürüşten kaçının;
    ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almayın. Çok düşük devirlerde
    kullanılan bir motosikletin motoru daha çabuk yıpranır. Bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan
    tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.
    Gaz kolunu sonuna kadar basmadan da hızlı gidilebilir. Bunun için motosikleti fazla zorlamadan
    hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterlidir. Aniden hızlanmak gereksiz yere gaza ve frene
    gereğinden fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak,
    yakıt sisteminde oluşan sızdırma %50'ye kadar varan benzin sarfiyatına, neden olur.


    Bu şekilde benzinden tasarruf ederek hem kendi harcamalarımıza kısıntı getirmiş, hem de ülke ekonomisine katkıda bulmuş olursunuz.
    A L I N T I
     
  2. agcam

    agcam Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2008
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    KTM
    site deki son zamanlarda motor harici çok konu oldu, motorsiklet ile alakalı konuları paylaşmaya ne dersiniz...
     
  3. ismetakbal

    ismetakbal Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    kardeş bende mobylette bionik 52 motor var genelde 45 km hız üstüne gerekli olmadığı sürece çıkmıyorum sizcce bu hız iimidr yada tasarruf için hızı birazdahamı düşürmelimiyim
     
  4. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    * Forum kurallarını okudunuz mu?
    * Nick'iniz Ad.Soyad formatında mı?
    * Üye bilgileriniz eksiksiz ve doğru mu?
    * Kendinizi tanıtan bir mesaj attınız mı?
     
  5. orcun serter

    orcun serter Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Adatepe/İstanbul
    Motosiklet:
    Çelik
    gerçekten çok faydalı bilgiler.bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim...