bi arkadaş akılversin... v-storm tranalp yada hangi sport turing.

Konu, 'Ne Almalıyım Nereden Almalıyım' kısmında met0704 tarafından paylaşıldı.

  1. met0704

    met0704 Misafir

    öncelikle hepinize selamlar.
    arkadaşlar ben yeniyim ve benim bi sıkıntım var. ben bi motosiklet almak istiyorum ve kısmetse şehiriçindede uzun yoldada kullanacam rakıngler yoruyormuş ne alacagımı şaşırdım tabı ekonomısıde onemlı. yanı ben hem bıraz sport goruntusude olan hemde yormayacak bıseyler arıyorum fakat tecrubesızım işte sizler ne tavsıye edersınız. suzuki v-storm, honda transalp yada sport-turing lerden tavsıye edebılecegınız bısey varmı. lütfen yardım edin ve yardımcı olun bana. yani işte istediğim şeyi az çok anlattım en fazla 650 cc cıvarında bişeyler tercıhımdır. 1,83 boyda 95 kılo cıvarındayım bunlarıda dıkkate alarak ne önerirsiniz.
    bu arada 4 yıldır motor kullanmıyordum zamanında kullandıgımdada 250 cc cıvarı şeyler kullandım pek tecrubelı sayılmam ama karar verdım bundan sonra hayatımda motor olmalı.
     
    Hakan Karael ve öner coskuner bunu beğendi.
  2. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    şimdi bu iki motor da ne kadar birbirine benzese de aslında biri enduro biri değil!!

    v strom neden enduro değil : elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu gibi korumalar yoktur, jantları tel değil alaşım janttır, amortisörleri serttir, lastikleri tubeless dır, kuru akü kullanılır buda demektirki yolda kalırsan su falan ekleyemezsin bide ısınır, beygiri yüksek, torku düşüktür asfaltta işe yarayacak bir özelliktir arazi koşullarında beygir sökmez:)

    yani burdan şunu çıkarıyoruz; eğer arada dağa, bayıra vururum dersen trans, yok ben
    çamur, çakıl sevmem dersen v strom:)

    ha bana sorarsan sen ne alırıdın diye tabiki KTM 990 ADVENTURE;)
     
    öner coskuner bunu beğendi.
  3. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Barış beyin tespitlerine katılıyorum. v storm benimde çok sevdiğim bir motordur ancak arazi kullanımında transalp kadar randıman bekleme. Bunun dışında özellikle uzun yolda tek geçeceğim bir motordur. gerek hızlanmaları ara toplamaları yakıt sarfiyatı ve rahatlık konusunda bence en iyi uzun yol motorlarından birisi ancak arazide transalp kadar olacağını zannetmiyorum...
     
  4. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bende arkadaşlarıma aynen katılıyorum...
     
  5. met0704

    met0704 Misafir

    Arkadaşlar değerli görüşleriniz için çok çok teşekkür ederim. önemsenmek çok guzel.
    dağ tepe pk çıkacağımı düşünmüyorum ama uzun yolda kullanacam kısmetse. yakıt sarfiyatı ve en önemlisi yormaması. ikiside birbirine çok benziyor tabiki inceliklerini sizin gibi ustalardan öğrenebiliyoruz. bi arkadaş bunların dışında CBF 600 ABS önermiş, ne dersiniz arkadaşlar. parça teminleri işçilik maliyetleri çok farkediyormu.
     
  6. met0704

    met0704 Misafir

    bu arada ismim metin. yakında nickimi değiştircem, adaşımın müsadesiyle:)
     
  7. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    cbf 600 biliyorsun honda buda v strom gibi aslında yol motoru bence sen
    v strom yada cbf 600 arasında karar ver birde maddiyat önemli tabii:)

    http://www.bisikletmotosiklet.com/
    cbf 600
    Teknik Özellikler
    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
    Motor hacmi (cc) 599,9
    Silindir çapı& strok (mm) 65x45.2
    Sıkıştırma oranı 11.6 : 1
    Yakıt sistemi 4 adet 34 mm´lik VP tipi karbüratör
    Max güç (ps @ dev/dak) 77,5 / 10500
    Max tork (Nm @ dev/dak) 58 / 8000
    Ateşleme Elektronik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 6 vites
    Güç Aktarımı O-Ring zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 2170x765x1230
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1480
    Sele yüksekliği (mm) 785 (±15)
    Yerden açıklık (mm) 130
    Yakıt kapasitesi (litre) 19 (3,5lt rezerv dahil)
    Tekerlekler
    Ön/Arka U-profilli 6 çift kollu alüminyum döküm
    Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
    Arka 160 / 60 ZR17 M/C (69W)
    Süspansiyon Ön 41 mm´lik kartuş tipi teleskobik çatal,120mm esneme aralıklı
    Arka 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amortisör, 125mm esneme aralıklı
    Frenler Ön Çift piston kaliperli 296x4,5mm´lik çift hidrolik disk, ABS, cüruflu ************l balatalı
    Arka Tek piston kaliperli 240x5mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu ************l balatalı
    Ağırlık 202 kg
    Renk seçenekleri Gümüş, Lacivert, Siyah



    Suzuki DL 650A VSTROM (ABS) Teknik Özellikleri

    Renkler Mavi, gri, opak siyah, kırmızı
    Garanti 2 yıl veya 30.000km
    Motor
    Tipi 4-zamanlı, DOHC, 90° V-twin, çift buji, elektronik yakıt enjeksiyonu, SDTV
    Sübaplar 4, silindir başına
    Soğutma sistemi Sıvı soğutmalı
    Silindir hacmi 645 cm3
    Çap 81,0 mm
    Strok 62,6 mm
    Sıkıştırma oranı 11,5 : 1
    Maksimum güç 67 hp / 8800 dd
    Maksimum tork 60 Nm / 6400 dd Aktarma
    Tipi Zincirli
    Şanzıman sıralaması 6-vites
    Elektrik
    Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
    Çalıştırma sistemi Elektrikli marş
    Ölçüler ve kuru ağırlık
    Toplam uzunluk 2290 mm
    Toplam genişlik 840 mm
    Toplam yükseklik 1390 - 1420 - 1450 mm (ön cam yüksekliği ayarlanabilir)
    Aks arası mesafe 1555 mm
    Zeminden yükseklik 165 mm
    Sele yüksekliği 820 mm
    Kuru ağırlık 194 kg (197 kg ABS'li)
    Yakıt depo kapasitesi 22 Litre
    Şasi
    Ön süspansiyon Yay ön yükleme ayarlı teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Arka süspansiyon Eklem tip, sekme ve yay ön yükleme ayarlı, mono amortisör, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Ön fren Çift disk, (ABS versiyonu da mevcut)
    Arka fren Disk (ABS versiyonu da mevcut)
    Ön lastik ölçüsü 110/80-R19 M/C (59H) Tubeless
    Arka lastik ölçüsü 150/70-R17 M/C (69H) Tubeless
     
    Turgay bunu beğendi.
  8. met0704

    met0704 Misafir

    teşekkürler barış. sıfır alamam ikinci el düşünüyorum. etrafta temiz bişeylr düşerse alıcam sanırım v-strom yada cbf 600 hangisi uygun denk gelirse onu alacam ıkısıde guzelmış.
     
  9. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    ben kross kullandığım için rasinglerden falan fazla anlamam ama türkiye şartlarında az yakanla yokuşu çabuk çıkandan vazgeçmemeklazım
     
  10. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Cbf 600s Abs al rahat et kardeşim. Ne demişler Honda Hayat Onda.
     
  11. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    transalp almanı öneririrm hem herzaman ikinci el değeri olan bir motosiklet hemde hem arazide hemde uzun yolda keyif verir sende satacaksın birgün nasılsa o yüzden honda al bence ;)
     
  12. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
  13. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Honda Transalp 10 numara motor bence ;) Onu alma gücüm varsa alırım, kaçırmam..
     
  14. met0704

    met0704 Misafir

    teşekkurler arkadaşlar bendede yavaş yavaş transalp a doğru bı meyıl başladı ve dedıgınız gıbı bende ılerde satacam. sanırım ustasını bulmakda pek zor olmaz ıkıncı el 2005-2006 model denk gelırse anlaşabılırsem alacam araştırıyorum. hayırlısı artık.
     
  15. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    bana sorarsan Aprilia 650 xtrail pegaso ya bak derim :)
     
  16. Tamer Atay

    Tamer Atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    184
    Şehir:
    Mardin
    Motosiklet:
    Honda
    Ben Honda transalp kullanıyorum... Uzun yolda hiç sıkıntı yaşamıyorum. Biraz fazla yakıyor...bence tek dezavantajı bu.. Bakarsın birgün dağ taş tepe dolaşmak isteği doğar içinde. İşte o zaman v-stroım ile sıkıntı yaşayabilirsin..Birlikte gezdiğimiz v-stromu olan arkadaşım onu satıp transalp almayı düşünüyor..Dag tepe gezmek için...
     
  17. met0704

    met0704 Misafir

    hakan aprıllada cok muhteşem duruyor yanlız ben şuan egede yasıyorum fakat bı yıl gıbı bı zaman sonra sonra kısmetse memkleketım mardın e gıdecegım oralarda aprılladan anlayan kımseyı bulabılecegımı sanmıyorum.
     
  18. met0704

    met0704 Misafir

    arkadaşlar aprilla pegaso 650 hakkında bılgısı olan varsa bıraz benı bılgılendırebılırmı?? yakıt sarfıyatı uzun yoldakı durumu ve sefrvıs parca temını nasıl acaba??? bılgısı olan kullanan varsa lutfn bıraz benı bılgılendırsın? mesela transalpten v-stromdan aşagı kalır yanı neler?
     
  19. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
  20. met0704

    met0704 Misafir

    hakan kardeş aprilla pegasu 650 hakında bıraz bılgılndırebılırmısın? ikinci el olanları transalp ve v-stroma gore daha makul, eksik kalan yanı ne yakıt dayanıklılık ve bılhassa uzun yoldakı performansı nasıl.