Biraz bakım yaptım: Fren sistemi !..

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında o.somuncu tarafından paylaşıldı.

  1. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arkadaşlar biliyorsunuz motor kullanmanın temel kuralı,onu zamanında durdurabilmektir..Bunun da gerçekleşmesi için fren sisteminin bakımlı ve sağlam olması gereklidir..
    Motorumu revize derken ön ve arka balataları yerli balatalar ile çaktırmıştım..

    Araba debriyajlarının balatasından kesilerek çakılan ön disk kaliperlerin tutuşundan memnundum..Yalnız arka tambura çakılan şerit balata hem tutuşu yetersiz hem de ses yapıyordu..
    Bu amaçla sipariş ettiğim parçalar İngiltere'den geldi:

    Arka- ön balatalar
    Fren lambası mişoru
    Ön fren ana merkez tamir takımı
    Vites kolu lastiği ve 4 ad.lastikli nikelajlı pul
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    En pahalı olanı da bu hidr.tamir takımı:
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Sonra kapalı bir mekana giderek arka balataları değiştirdim..Tekeri de sökmüşken rulmanlarını da değiştirdim..(Ön tekerin rulmanını bir ay önce değiştirmiştim)

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Ön kaliper balataları ile ana merkez tamirini bir başka müsait güne bıraktım..Onları da yapınca buradan paylaşırım..
     
  2. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Osman hocam çalışmaların göz dolduruyor.Yanlız sekman mz arka balatalardaki gibi kampanayamı takılıyor.Yoksa başka yerin mi ?
     
  3. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Alican onlar ön fren hidrolik ana merkez tamir takımları..Pul ve segman pistonu taktıktan sonra yerine sabitlemek için kullanılıyor..Pistonun uç kısmına, yani segmandan sonra toz lastiği takılarak tamamlanıyor..

    Ben onları takarken foto çekip göstereyim.
     
  4. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Ellerine sağlık Osman abi. Ne güzel uğraşıyorsun valla. Ben de kapalı bir mekan bulsam darmadağın yapacağım motoru da yerim yok yapamıyorum.
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  5. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Valla ne güzel motosikletten anlamak ya, benim motora yolda bişey olsa, olduğu yere bırakırım :)
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  6. ahmet geyin

    ahmet geyin Organizatör

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    tekirdağ - çerkezköy
    Motosiklet:
    Hyosung
    osman abim yine yapmışsın bakımını yakında bi dükkan açta bize usta arattırma.abi rulmanlar ne malı skf en iyisi biliyosun bence bidahakine onlardan kullanabilirsin selamlar
     
  7. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Teşekkürler Ahmet..Ben de en iyisi diye aldım..NSK Japon malı ve ORS'nin iki katı..Tanesi 9,5-10 TL gibi almıştım Çorlu'dan..
    Kendi yağı ve yağ kaybını önliyen keçeleri var..Sadece takıp kapatıyorsun..(İkişerden 4 tane gerekiyor)
     
  8. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Daha öğreneceğim çok şey var :) Fotoları dörtgözle bekliyorum.Bu arada süper üyü oldum hadi hayırlısı:)
     
  9. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    osman abi harika işler çıkartıyorsun.abi bu arada nerelerdesin ? t.dağ ? tavşanlı ?
     
  10. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Tavşanlı'dayım Onur..Malum soğuk havalar başlayınca buraya kaçıyoruz!..:)
     
  11. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ön frenlerin bakımıyla devam:

    İlkönce yeni ön fren balatalarını değiştirdim..Çünkü ana merkezi tamir ederken fazla hava yapmasını önlemiş olurum:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Sonra ana merkezi söktüm..Önce aynayı çıkarıp,hidrolik hortum bağlantısını çözdüm:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Sonra tutucu bağlantıyı:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Fren levyesini de söküp:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Sıra geldi segmanı çıkarmaya..Bulduğum segman pensesinin ucu kısa gelince,pense ile tuttuğum çivi ile çıkardım..

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Yerine bu şekilde takılacak (yeni tamir takımı):

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Pistonun ucundaki diyafram:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Arkadaki lastik piston yağı bu deliklerden basıyor..Diyafram ve önündeki ikinci lastik piston da ,yağın geri kaçmasını önleyip basmayı yenileyince fren boru ve kaliper pistonlarının şişmesini sağlıyor..

    Montaj bitince toz lastiğini taktım ve deterjanla yıkadım:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Ön fren mişorünün görünümü:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Ve yarın yerine takıp hidrolik kanallarına kaçan havasını aldıktan sonra bakımı yapılmış ön frenlerle gezeceğim..

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  12. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Niçin bu tamir takımını değiştirdiğimi yazmayı unuttum sanırım:

    1-Hafif bir hidrolik sızıntısı oluyordu hidrolik keçe pistonlarından..
    2-Yaydaki tansiyon düşüklüğünden olsa gerek,fren levyesini bırakınca fren lambası yanmaya devam ediyor ve elimle geri itmek zorunda kalıyordum..

    Bu sebeplerle yeni tamir takımını değiştirdim..Problemlerin halloduğunu sanıyorum yarın deniyeceğim..
     
  13. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Eline koluna sağlık Osman hocam, bende bugün balataları sipariş ettim ebaydan, sizin kadar derine inmeden balataları değiştireceğim.

    Fazla vaktim olmadığı için aldığım balatalarıda araştırma fırsatım olmadı. Kevlermiş aldığım balatalar :) satıcının açıklamasına göre orjinal balatalardan daha uzun ömürlü ve daha kısa fren mesafesi sağlayan bir yapıya sahipmiş.

    ön ve arka takımını toplam 63 tl ye aldım, kargo ücretide dahil.
     
  14. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Önler takım deyince 1 disk oluyor ambalajda..(Yani 2 ped )Umarım 2 ad diye almışındır..Yanılmıyorsam TA 2 disk heralde..EBC ise daha güvenilir ve garantili.
    Türkiye'de bulsan bile o paraya alamazdın.

    Ben arka 12,5,önler 2 disk için 17,9 GBP..TL ile 70+posta 80tl civarında mal oldu.Diğer aldıklarımla beraber 78+14=92 GBP=215 TL tuttu.
     
  15. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    2 takım ön 1 takım arka diye biliyyorum ama :)

    TA da önde iki disk var hocam. Balata değiştirmenin herhangi bir püf noktası varmı acaba ?

    İlk kez balata değiştireceğim, çok bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum.
     
  16. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Tamam doğru sipariş olmuş...Bir zoru yok kaliperi tutan genelde iki cıvata var.
    Söküp eskileri çıkardıktan sonra kaliper pistonunu geriye itmen gerekiyor..(Çünkü yeni balatalar kalın olup sığması ve diskin araya sığması için)

    Eğer elle itemezsen bir mengeneye takıp bir destek dayıyarak geriye itersin. Sonra yeni balataları yerleştirip yerine tak..Eğer hava yaparsa havasını alman gerekir..

    Bir nokta daha diyeyim; eğer hidrolik haznesinde geri dönüşü engelliyen sibop olabilir..Bu takdirde kaliper pistonu geriye gitmez..Giderse pistonu itince yağ seviyesi yükselecektir..
    Geriye gitmezse ana merkez çıkışındaki rekoru gevşet altına da üstübü koy ki geriye kaçan hidrolik motora dökülmesin..
     
  17. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Teşekkür ederim Osman abi, balatalar gelince inşallah takabilirim, eğer takamazsam telefona sarılıp seni arayacağımdan eminim. :)

    Seninde bana yardımcı olacağından eminim :)

    Keşke yakın olsaydık hocam, sizden öğrenilecek çok şey var.
     
    o.somuncu bunu beğendi.