Bmw G 650 X Country

Konu, 'BMW' kısmında Recep Varlı tarafından paylaşıldı.

  1. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    BMW G 650 Xcountry ile avangard sürüş tarzı.
    [​IMG]
    Pistte fazlasıyla yakışıklı. Şehirde park etmek için son derece şık. Kısa mesafelerde kullanmaya doyamayacaksınız. Şık görünümü ve güçlü özellikleriyle bu motosiklet elde etmek isteyeceğiniz her şeye sahip. Yüksek performanslı tek silindirli motorunu, zarif ve ferah şasi aksamları çevreliyor. EU-3 katalitik konvertörü ile en son teknolojiye sahip motor işletimi sayesinde son derece düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyon seviyesine sahip olan bu dayanıklı ve güçlü motor, rakipleriyle arasında büyük bir fark kaydedecek. Ve bu fark hem yolda, hem de arazide oldukça güçlü bir şekilde hissedilecek. BMW G 650 Xcountry, gerçek bir mücadeleci. Yüksek kalitesi, dayanıklılığı, gündelik kullanıma uygunluğu, uzun bakım aralıkları ve güvenilirliği ile BMW markasının karakteristik bütün özelliklerini barındırıyor. Tüm bu özellikler BMW G 650 Xcountry'yi benzersiz bir motosiklet hâline getiriyor.

    Su soğutmalı, tek silindirli 4 zamanlı, dört supap, üstten çift eksantrik, kuru karter tipi yağlama

    Çap x Strok 100 mm x 83 mm

    Silindir Hacmi 652 cc

    Motor Gücü 7.000 dev/dak'da 39 kW (53 bg)

    Azami Tork 5.250 dev/dak'da 60 Nm

    Kompresyon oranı 11.5 : 1

    Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / BMW motor yönetimi sistemi, çift ateşleme

    Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör, EU-3 emisyon standardı

    Performans / Yakıt tüketimi

    Azami hız yaklaşık 170 km/sa

    90 km/sa sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 3,4 lt

    120 km/s sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 4,8 lt

    Yakıt tipi Kurşunsuz süper, 95 (RON) minimum oktan oranı

    Elektrik sistemi

    Alternatör Üç fazlı alternatör 280 W

    Akü 12 V / 10 Ah

    Güç aktarımı

    Debriyaj Yağ banyolu ve mekanik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj

    Şanzıman Motor bloğuna entegre edilmiş daimi senkromeçli 5 ileri vitesli şanzıman

    Tahrik Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir


    Şasi / frenler

    Şasi Dökme alüminyumun yan elementlerine ve alüminyum arka bölüme sabitlenmiş köprü tipi çelik şasi

    Ön çatal / süspansiyon Ters çatal, Ø 45 mm

    Arka çatal / süspansiyon Dökme alüminyumdan çift taraflı salıncak, merkezi yaylı amortisör, manüel ayarlı yay sertliği ve amortisör açılması

    Hareket mesafesi ön/arka 240 mm / 210 mm

    Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1.498 mm

    Kaster (normal konumda) 116 mm

    Gidon açısı (normal konumda) 61.5°

    Jantlar Telli jant

    Ön jant 2.50 x 19"

    Arka jant 3.00 x 17"

    Ön lastik 100/90 S 19

    Arka lastik 130/80 S 17

    Ön fren Tek disk, 300 mm çap, çift pistonlu yüzer kaliper

    Arka fren Tek disk, çap 240 mm, tek pistonlu yüzer kaliper

    ABS Opsiyonel ekstra: BMW Motorrad ABS (kapatılabilir)


    Ebatlar / ağırlıklar

    Uzunluk 2.185 mm

    Genişlik (aynalar dahil) 907 mm

    Yükseklik (aynalar hariç) 1.205 mm

    Sele yüksekliği, yüksüz durumda 870 mm

    Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.940 mm

    Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1 160 kg

    Kuru ağırlık 2 148 kg

    İzin verilen toplam ağırlık 335 kg

    Yük kapasitesi (standart donanımla) 175 kg

    Kullanılabilen depo kapasitesi 9,5 lt

    Yedek depo yaklaşık 2,0 lt
    [​IMG]
     
    Hakan Karael, ulas ve ANIL bunu beğendi.
  2. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Patika yollar için çok iyi bir motosiklet. Torku oldukça yüksek..

    Anlamadığım şu hem ABS koyuyorsun hem de arazi motoru yapıyorsun. Her ne kadar opsiyonel olsada BMW şu abs olayında vazgeçmeli bence.. Yakında racinglere de koyarlar
     
  3. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    bmw benim çok gıcık olduğum gs olayından vazgeçti ya artık alınabilir ;)
     
  4. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    güzel makina yamaha mt03 den sonra tek silindir 600 lük torklu bir makina bana ilk bakışta mt03 ü anımsattı zaten.
     
  5. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Benim fikrim mt3 bundan daha şık bir makine.
     
  6. Haluk

    Haluk Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    14 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    295
    Motosiklet:
    Honda
    Son zamanlarda BMW süper çirkin motorlar tasarlamaya başladı. En çirkinlerinden biri bu olsa gerek. Bu motor olsa olsa uzun yolda MT3'ün refakatçi malzemecisi olur. MT3'e çanta yakışmayacağından semer buna vurulur. Geçen temmuz gittiğim eşek adasında bundan daha yakışıklı silüetler vardı.

    [​IMG]
     
  7. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    abartmayın arkadaşlaar sonuçta bmw bu yamahadan çok daha fazla uzun ömürlü ve dayanıklı olacağına eminim zaten bmw.nin en büyük özelliği bu değilmidir? yamaha piyasası olan motosiklet ama sağlamlık ve uzun ömürlülükse kesinlikle mukayese kabul etmez artı ben o kadar çirkin olduğunuda düşünmüyorum
     
  8. Haluk

    Haluk Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    14 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    295
    Motosiklet:
    Honda
    Takılıyorum be Recebim :). BMW'nin kalte ve dayanıklılığı piyasada sadece bir iki markayla kıyas kabul eder tabiki. Tartışılmaz. Ama tasarım konusunda tarihi Alman kabalığından bir türlü kurtulamadıklarını düşünüyorum. Göze hoş gelmiyor bence. Tasarımcılar tabiki dünyanın dört bir yanından gelen insanlar ama onaylayanlar gene şişko sakallı Bavyeralılar olunca sonuç da bu.
     
  9. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    bak o kunuda haklısın ben bi ara benim klr 250 ile bmw takaslıyacaktım sırf üstünde kocaman gs yazıyor diye istememiştim:):)
     
    ANIL bunu beğendi.
  10. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    sen de inanmadın haluk ama neyyse gurbetçi kardeşlerimizi üzmenin manası yok :)
     
  11. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Kesinlikle katılıyorum Erol hocam ;)
     
  12. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Alem adamsın abicim yaa...Ben BMW 'ye sempati duyan bir Beşiktaşlı olarak bu söylediğini hiç akıl edememiştim :) Baya bi fanatiklik seninki...

    Abi bu muhabbetde geçen çirkin tasarım yorumlarınıza da 2-3 yıl öncesine kadar olan modeller için sonuna kadar katılıyorum...Tasarım konusunda çok berbattılar...Ancak şu son 3-4 yıl içerisinde BMW'de olanüstü bir tasarım var bence.Özellikle F800GS'le bence olayı bitirdiler...Gerçekden dört dört'lük bir alet çıkmış piyasaya...Ben Almanların böyle bir alet yapacaklarını hayal bile edemezdim.Daha da odun gibi modellerle devam edecekler diye düşünüyordum.:)Ama şaşırtılar valla...Ama aynı BMW'nin Racing tasarımında Japonlardan öğrenecek çok şeyi olduğunu düşünüyorum...:)

    Bu başlık altında söz konusu olan G 650 X Country ise benim gerçekden hoşlandığım bir motorsiklet.Gerek görünüşü gerekse cadde ve off-road kabiliyeti dolayısı ile benim için çok ideal bir alet.Ben az nüfüzlu bolca güzel dağları olan bir bölgede oturduğum için bu alet tam bana göre.Ancak uzun yol kabiliyetinden şüpeliyim.Gerçi BMW de sitesinde bunu vurgulamış.Bu alet şehir içi,doğa gezileri ve yakın yerler için ideal.Parası olanlar hiç durmasın bu krizde :)
     

    Ekli Dosyalar: