Bmw test etmeğe gittim(f 800 gs - k 1200 gt)

Konu, 'BMW' kısmında hay.alper.est tarafından paylaşıldı.

  1. hay.alper.est

    hay.alper.est Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Edremit/Balıkesir/Türkiye
    Motosiklet:
    Keeway
    Bu afişi görürüz görmez tamam kesin gitmeliyim dedim.

    [​IMG]

    Bu alttaki fotolar gidiş ve dönüş fotolardır direk test hakkında yazıları okumak istiyorsanız fotoları es geçin.

    Evin önünde mülayim bakışlı halim.Ne kadar masum çıkmışım:)
    [​IMG]
    Edremitten çıkarken ışıkta bekledğim sıra.
    [​IMG]
    İzmir balıkesir yol ayrımı
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Balıkesire 70 km var, daha yolun başındayız.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Çin malı motorun göstergesi 100 km fazla gösteriyor aslında ben 10 la gidiyorum :p
    [​IMG]
    Dere tepe düz gidiyorum
    [​IMG]
    Sonunda testin yapılacağı mekana gidiyorum otoparkta beni bmwler karşılıyor benim motora sıkı sıkı tebbihliyorum bak abilerin yanında huysuzlanma
    [​IMG]
    Bi gidiyorum alana ana bir motormu var diyorum sonra yoldan sesleri duyuluyor hmm test ediliyorlarmış.
    [​IMG]
    Bunlar dönüş yolundan
    [​IMG]
    orda bir köy var uzakta
    [​IMG]
    Yapılan km 182 değil 200 km filan ben geç sıfırladım.
    [​IMG]
    Bunlarda lastiğin yere deydiği kısımları balıkesir yolu çok virajlı hele bir viraj dön allah dön bitmiyor gibi geldi nevrim döndü :mrgreen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Test sırasında foto çekemedim tek olduğum için ve başkasınada al çek edemedim o an fazla düşünmüyor zaten insan altında 800 ve 1200 makina olunca.:queen:

    Evet sıra geldi testten notlar aktarmaya.

    Randevu saatim gelince ordaki bmw danışma masasına gittim ehliyet falan filan prosedür işte.Herşey tamam al dediler f800 gs senin bin heycanla karışık ne dir bu bmw markasının özelliği öğrenmek açıkçası. ::winkwink

    BMW F 800 GS

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cruiserdan sonra f 800 gs yüksek geldi boyum uzun olmasına rağmen (1.85 cm)ayaklarım tam yetmiyormuş hissine kapıldım.Neyse bindim çalıştırdım ve yola çıktım ilk vites gayet hızlanması süper taki devir kesici girene kadar sonra vites yükselt böylelikle 3 viteste 140 km/h ulaştım ondan sonra motor yüksek hızda güven vermedi açıkçası motorun lastikleri enduro tipi olduğu için daha fazla basmadım yemedi yani.Birde 140 km /h ön rüzgarlık fazla iş yapmıyor kaskıma yapılan rüzgar baskısını his ettim fazlasıyla.Makul hızlarda dönüşüne gidişene baktım gayet tatmin edici, kıvraktı bi kere bırt diye araç aralarına girebiliyordum bu dağ keçisi ile, küçük sinyalleri ayrı tatılı bir hava katmış.Motorun egzoz sesi ilk bineneler için kokutucu ya doğrumu yapıyorum acaba bu motora binmekle diyor insan, gücünü egzoza yansıtmış bir motor.Ama motora binince egzoz sesi unutuluyor vay be diyor iyimiş.Gösterge paneli bence gayet güzel motorla uyumlu.

    K 1200 GT

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Tournig sınıfının abilerinden bu motor 4 silindir ve 152 beygir gücünde kağıt üstünde gayet tatmin edici bir teknik verisi var.Üstüne bindiğim anda o hantal görüntüsü birden gidip kuş gibi bir gidonuyla ve bacaklarınızın altında rahat duruşuyla adeta kendini size bırakıyor.Vaybe gayet rahat üstüne oturup gaz açınca hadi uzun yola götür beni dercesine size yalvarıyor.Büyük arka lastikleri yol tutuşu performansı artırıyor ve yüksek hızda dengeyi hiç bozmuyor.Km saati 200km/h göstediğinde vay be şimdi 200 km leylemi gidiyorum diyorsunuz ve ön rüzgarlık size bunu hiç hissettirmiyor.Frenlere gelince onlar benden tam not aldılar gerçekten yüksek sürattan birden durmak istiyorsanız işte bu frenler bunu yapıyor ve dengeyi bozmadan.

    Ben iki model arasından k 1200 gt beğendim .
     
  2. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    tebrikler, güzel deneme olmuş

    Bu denemeler ehliyeti olan herkese açık mı? belli bir şartı var mıdır?
    kaza hasar durumunda masrafları kim karşılıyor?
     
    Furkan.Celebi bunu beğendi.
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Belli bir ehliyet yaşı istiyorlar.Birde ibraname imzalıyorsunuz.Olası kaza durumunda BMM sorumlu değil.Ve motosiklete gelebilecek hasarların bir miktarını siz karşılıyorsunuz.Trafik tutanağında sürücü hatası alırsanız tamamı size ait oluyor.
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  4. hay.alper.est

    hay.alper.est Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Edremit/Balıkesir/Türkiye
    Motosiklet:
    Keeway
    [​IMG]

    [​IMG]

    Sağolsunlar benide başka bir foto makinesindenden çekmişler.
     
  5. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    alper acık bir itiraf sen bu resmi koymasaydın senin bu motoru test ettigin konusunda süpeye düşmüştüm,ama belge olunca fikrim degişti bağışla böyle düşündüğüm için,, heeeee
     
  6. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    F800 fazla tatmin etmedi demek
    hayalimdeki motordu üzüldüm :(
     
  7. hay.alper.est

    hay.alper.est Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Edremit/Balıkesir/Türkiye
    Motosiklet:
    Keeway
    Önemli değil bir çok kişi sizin gibi düşünmüştür.Abi zaten ben tahmin etmiştim daha konuyu açarken bu genç çocuk sallıyor pembe rüyalar içinde diye ama işte belgesi kanıtı.

    Abi tatmin etmedi değil yanlış anlama güç olarak gayet tatmin edici sadece lastikleri asfaltta uygun değil bende tournig motorcu olduğum için garipsedim.Birde ön rüzgarlık bek işe yaramıyor gibi geliyor onun dışında on numara makine sonuçta bmw.
     
  8. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    hayalperest bir kaç sorum daha olacak :)

    motor almadan deneyim kazanmak adına, bu test işi çok karlı işmiş, tüm detayları öğrenmek istiyorum da..

    Şenol hocam benim sorumu yanıtlamış aslında ama, belki farklar vardır, bir de sen yazarsan sevinirim.

    - herkes kullanabilir mi? kaç yıllık ehliyet gerekiyor? yaş, meslek ... gibi şartlar var mıdır?
    nelere imza attın, neler söylediler, hemen atlamadın galiba motora ?

    - F800GS asfalta pek uygun değil dedin, mesela sana göre, uzun süreli Karadeniz, Doğu Anadolu gibi turlarda yorar mı? yola uyumu mu iyi değil? ne gibi eksikler gördün?
    bu arada keeway den sonra bunları saptayabilmene de şaşırdım?

    - hiç enduro yapma fırsatın oldu mu? yani yol dışına çıkıp arazide GS ile gezme şansı?
    toplamda kaç saat, kaç km deneme hakkı veriyorlar?
     
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sevgili kardeşim.Bence sen şu anda GS için fazla heveslenme.
    Önce ehliyetini al.Sonra full korumalı kıyafet ve ekipmanlarını ve kafanı koruyacak kaskını al."Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimlerini al.
    Ve 125 -150 cc segmentinde düzgün bir motosikletle azcık pişmeye çalış.

    BMW almak sorun değil.Verirsin 15.500 € alırsın.
    Sonrası sorun olabilir.
    10 bin km de bakıma girmek nereden baksan 1000 TL bakın ücreti var.
    Her 10 bin bakımda bu meblağı öedemeye hazır olman lazım.
    F800 GS in tur camını takarsan sorun biter.Oda 450 €.Ha birde çanta alayım dedin mi oda sana 1500 € ya mal olur.
    Birde motor koruma alayım dedin mi oda sana 400 ç€ ya mal olur.
    Oldu olacak sis farıda alayım dedin mi mesela Toureg alayım dedin mi 1000 € daha çıktı cepten.
    Arazi için lastikleri değiştirmen lazım.Oda nerden baksan 600 € cviarında.
    Asfalt için ayrı Hard arazi için ayrı lastikler kullanman lazım.
    Ha dersen ki 1200 GS tamam senin hatalarını tolere edebilir ama F 800 GS o hataları affetmez.Canın duble yanar.Hem maddi hemde fiziki olarak.
    F800 GS tecrübeli sürücü ister.

    Bu test sürüşlerinde öyle arazi performansı denemenize pek izin vermezler.Tanıdığınız yoksa ve sizin tecrübelerinizden emin değiilerse bunları yapmanız asla izin vermezler.Asfalt yolda max 20 km lik bir turdur bu.Trafiğin nispeten az olduğu yerlerde bu testler yapılır.

    Ben kullandım arazide ve asfalatta.Yaklaşık 500 km kadar.
    Tecrübeli sürücülerin tatmin olduğu bir makine.85 bg lik gücü yeterli.Uzun soluklu geziler için oldukça tatminkar.Ama tecrübeli sürücüler için.
     
    Onur Alan ve Emre PALAK bunu beğendi.
  10. hay.alper.est

    hay.alper.est Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Edremit/Balıkesir/Türkiye
    Motosiklet:
    Keeway
    Evet herkes kullanabilir, ehliyet yılına bakılmıyor, yaş meslek gibi şartlar yok,

    İmza olarak test ediceğiniz motora ilgili kağıt düzenleniyor ehliyet bilgileriniz kağıda geçiriliyor motor modeli kağıda geçiriliyor ve tüm sorumluluğu üstünüze aldığınıza dair imza atıyorsunuz.

    Motor hakkında biligi veriyorlar gidondaki tuşları anlatıyorlar merak ettiğin soruları cevaplıyorlar dikkatli olmanı temmenliği edip yola çıkıyorsunuz.

    Asfalta yüksek süratlerde pek güven vermedi dedim oda enduro lastikleri olduğu içindir uyumluluk konusunda bişey söylemedim çünkü ne virajda yattım nede ıslak asvaltta denedim.

    Abi motor rahat yorma gibi bir şey söz konusu olamaz.İlk mesajımda da söylediğim gibi ön rüzgarlık 100-120 km/h sonra işlevselliğini kaybediyor.Bunun dışında kötü bir izlenim yaratmadı motor.Ama şunu söyliyim boyunuz ne kadar uzunsa o kadar iyi olur bu motoru kullanmak için.

    Keewaydan sonra neden bunları saptamama şaşırdın abi onu anlamadım:confused:

    Motoru şehir içinde veriyorla ve 4 kavşak gidip dönüyorsun yani toprak zemini görmüyorsun bile girip enduro yapasın.5-10 km lik bir yoldur test ettiğimiz yol.

    Bir motor için birifingle beraber 45 dk filansürüyor test.Tabi yolda hızına bağlı ben 800 gs le fazla basmadım biraz daha uzun sürdü 1200 gt ile 200 km/h seyrettiğim için kısa sürdü.:D


    Eğer almaya niyetliyseniz kesinlikle test ediniz.

    Şenol şen 500 km yol yapmış daha çok merak ettikleriniziz ona sorunuz.Bende test ettğim kadar cevaplarım tabi.
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  11. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Şenol Hocam teşekkürler,
    tüm hayallerim söndü :(

    ama haklısınız hocam, daha emeklemeden koşmanın planlarını yapmak mantıksız biliyorum da huyum işte vazgeçemiyorum, şimdiden en son olacak motoru da araştırıyorum.

    Bir çok masrafı, isteği var GS nin haliyle, bu epey bir motor fanı ve deneyimli olmayı gerektirir.
    Elbette en iyisi insanın önce kendisini motor dünyasında tanıması, nereye varmak istiyorum, motorla neler hedefliyorum, ne bekliyorum sorularının yanıtları çok net oluştuktan sonra yolunu zaten otomatik olarak çizecektir, fakat bu bende bir alışkanlık olmuş her alanda bir kaç hamle sonrasını da düşünmeden duramam, bu birazcıkta hayalleri büyük tutmak, ufkumu genişletmek anlamında yardımcı olabilir diye düşünüyorum, yoksa elbette lotodan elime 100.000 tl para geçse GS filan alacak değilim, gayet temkinli davranırım. amaç sadece bilgilenmek, heyecan duymak, ufkumu hayallerimi genişletmek, tabi bu benim yöntemim benim alışkanlığım, yeni başlayacak arkadaşlara özellikle gençlere önermem :)

    hayalperest, abicim keeway den sonra anlamında söylediğim, yani keeway gibi kalitesiz bir çinliden sonra BMW nin sana uzay mekiği gibi geleceğini büyüleneceğini beklerdim, hani analiz edebilmek karşılaştırabilmek için benzer bir çok motora binmiş olmak gerekir diye inanıyorum Şenol hocam gibi, o anlamda söyledim, elbette sende kendi deneyimlerine göre motorun hatalarını artılarını görebiliyorsundur lafım yok ona.

    teşekkürler yardımlar için..
     
  12. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369




    onur kardeşim,bak motor kullanmada cesareti 2 sey destekler,ya o insan bu işin uzmanıdır,tecrübelidir,deneyimlidir,cesareti kendine öz güveni vardır yada kesinlikle tecrübesiz ve deneyimsizdir işin tehlike mahiyetini göremez,,,burdan suna gelecem,heves,tutku,cok sevmek ,heycan duymak tamam buna bişey demiyom ama içi dolu olacak bu işi yaparken,cesaretlenirken,,,ben motor kullanmaya başlamayı,insaat sektörüne benzetirim,önce salam bir temel ve yükselen binalar,bu motor kullanmak ve büyük cc lere gecmekte aynı bunun gibidir,yok öyle temeli atmadan 5 katın betonunu dökmek,dökmeye kalkarsan sonu hüsran olur,ne hevesin ne heycanın nede tutkun kalır,bunları yaşamak istiyosan yavaş sabırlı sindire sindire ilerliyecen,bu olmazsa olmaz bir kuraldır,uyarsın uymasın sana kalmış,,,
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  13. F.Sokmen

    F.Sokmen Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2008
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    turkiye
    Motosiklet:
    BMW
    Kesinlikle katılıyorum. Bu işin şakası yok!

    Şenol bey affınıza sığınarak gerçekten tam olarak anlayamadığım için sorma ihtiyacı hissediyorum: Nasıl tolere edebilir ?

    Biliyorum biraz geç oldu bu konuya dönüşüm ama iş yoğunluğu seyahatler vs sebebiyle ilgilenemediğim tüm konu başlıklarını ancak bu aralar okuyabiliyorum..:eek: ve hiç bir şeyi kaçırmak istemediğim için de böyle hariçten gazel okur gibi sorular soruyorum:(