Bu sefer iki konum var tek başlıkta eritmeye çalışacağım.

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Noyan Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    1) Birinci konum şu: Kanuni racer almak isteyen arkadaşımızın yazdığı başlığa gerçi yazdım ama,sanırım onun konusu ile ilgisi olmadığı için kimse cevap yazmamış o yüzden bir de böyle sormak istedim.Şimdi havalar bozmaya yakın,ben yağmurlu havalarda hem risk olarak hemde ıslanmak vs.Gibi faktörleri göz önünde bulundurarak en azından ulaşım aracı olarak motorumu kullanmak istemiyorum.Dolayısı ile belki iki ay yada 3 ay ya haftada bir kere çalıştıracak şekilde yada artık hangisi sağlıklı olacaksa hiç çalıştırmadan motoru kapatmak istiyorum,ne şekilde bırakmalıyım,depoyu full mü bırakmalıyım yoksa boşaltmalımıyım zincirler nasıl olmalı iki lastiği birden yerden keseyim mi aküyü ne yapayım gibi ? Hiç çalıştırmazsam akü ölür mü,yağı bir daha çalıştıracağım zaman artık miyadını doldurmuş mu olur falan gibi bir dolu şey ile ilgili ya bir link varsa yada cevap verebilecek arkadaşlar varsa çok faydalı olacaktır.

    2) İkinci konum da şu: Şimdi daha önce bir kaç yerde yazdım sanırım,bazen trafikte orda burda gidiyorum 20-25 km kadar yol katedip varacağım yere vardığımda örneğin bir arkadaş ile sohbet etmek için duruyorum motoru kapatıyorum,kapatmaz rölantide bırakırsam yada anahtarı on konumda bırakırsam sanırım fan yada benzeri bir soğutma devreye giriyor bir vınlama sesi geliyor bu aküyü çok zorlayan bir şey mi? ama kaparsam her zaman olmasada bazen motor küt kalıyor ve hani aküsü biten arabaların marş basmaması yada zorlanması gibi marş basmıyor,sonra aküyü diyelim farının fişini çekiyor ve kapatıyorum bir kaç dakika bekletiyorum çalıştırıyorum hiç bir şey yok gibi çatır çatır marş basıyor farı da bağlayıp devam ediyorum,bu neden olabilir akü mü ölmüştür yoksa daha ciddi bir şeyler mi vardır.Servisi illaki aküden diyor ama akünün kendini bu kadar çabuk toplaması da şaşırtıcı değil mi?Acaba diyorum elektrik tesisatında yada şarj eden kablolamada yada en kötü ihtimalle şarj dinamosunda marş dinamosunda bir şey olabilir mi ne yapmam lazım?
     
  2. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    noyan birinci soruna cevaplayım garajın var kısında azda olsa sıcak oluyosa donmayacak kadar,akünü sökmene gerek yok ama garajın yok veya varda soguk oluyosa akünü sökecen ılık bir ortamda evde muhafaza edecen,daha sonra yıkayacan motoru bi güzel,zincirini yagla,sizin motorlarda orta sehba yok mecburi lastikler yere basıyo lastiklerin altına tahta koy,kısın arada birde lastikleri dönder bastıgı yer degişmiş olur,lastigin bozulmaması için,havaları tam olsun bu arada,üzerinide hava alan bir şeyle kapa,örtüyle ,yapılacak bunlar,birde akünü kısın ayda bir tak biraz calışsın rölantide,bunu gerekmiyoda özlersin sesini, ben demesemde yapardın zaten:D:D


    2 sorunun cevabı ise,25 km re filan yapıldıktan sonra durman gerektidinde motorunu az calışsın rölantıda 2 dakka filan,sonrasında istop edebilirsin,marj basmaması nedenleri cok aslında ben yazayım,akün bozuk olabilir,şarzı yetersiz yapıyo olabilir,kullanım hatasıda olabilir,mesela bazıları yapar kontagı acar lanbalar yanar marşa basmaz mont giyer v.s motorun kontagını dokundıgunda motoru calıstıracan,gereksiz rölantide uzun tutma,birde moorun orjinal ampüllerin dısına cıkma bazıları lambalar güçlü olsun diye farklı ampüller kullanır yanlış bu


    dip not:D,,, biraz bekleyip akünün güclenmesi normal, topluyo kendini, ama senin sorunun bana akü geliyo,birde ampüllerin orjinalmi,marj motorunun bunla alakası yok sende lamba fişi cıkınca calıştıgını söylüyon zaten,jarz dinomosu yok biliyorum jarz bobinni var motosiklerlerde arabanın jarz dinomosundan farklı yani,yetersiz sarzda olabilir seninki bobinden,yada konjektörden dolayı
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  3. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Abi orta sehpam yok da :D ön arka iki adet sehpam var iki lastiği de yerden keseyim ben o zaman birde kapatmadan önce olmassa kızıltoprakta şu erol abinin dediği bir servis var tek geçerim demişti oraya götüreyim motoru iyice baksınlar şu akü işine kafam temiz olsun demi birde bizim forumdan bir arkadaş vardı Ulaş dı sanırım adı onun da mı servisi bişeyi var acaba ya?Ben gerçi uzun süredir Pazarbaşı hondaya götüreyim istiyorum ama onlar baya ciddi çalışıyorlar gibi bir izlenim yaratmıştı bende.Abi Xenon kit taktırayım diyordum ben ya bu akü işi nasıl çözülecek of ya :( Aküden değilde yetersiz şarj falan ise neden olur tek akü bozuk olsa buna da tam ikna olsam sıfırlayacam aküyü ama daha önce serviste de baktılar değerler normal görünüyor dediler.Bir daha yaprsa değiştirelim aküyü dediler yanlız bu servis bana 2007 lastikleri iteleyen servisti o yüzden biraz güvenim sarsıldı bu adamlara karşı.Birde farlar normal sarı far ama dur bakayım soracağım bir olmazsa aldığım adama...Sorununu bir anlasam :( Birde normal araba brandasına benzer bir brandam var işte hava aldıracağını pek sanmam kumaş olarak ama altını üstünü pek sıkmazsan hava girişi yapıyor :D yıkamaya falan gelince :D Elimden gelse küvete sokup ılık suyla yıkayacam ama :D üşümesin diye :D
     
  4. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    akü alırkende suna iyce dikkat et yeni model olmasına üzerinde akünün modeli yazar 2009 modelini al birde orjinal amperlisini al,cin malı ucuz olurda tavsiye etmem,ama işini görür diyelim,dedigim gibi ampari orjinal apper degerinde al bazan düşük amperli aküleri veriyolar,gerci ulaşın dedigi servis sorunu hallader,insallah eksik jarz filan olmaz konjoktör,sarz bobinine ihtiyac kalmaz pahalı cünkü bu parcalar:D:D:D:Deee hava atmak deyil ekzozu bagırta bagırta,aradada böyle sorunlar cıkacakki servislerde bagırtsın sesini,cebini:D:D:D:D
     
  5. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Baartsan cebimi :( tabe para zaten oluk oluk akıyor abi nereye saklıyacağımı bilemiyorum harcamak lazım böyle :(

    Abi farları falan orjinalmiş,servisinden alacağım aküyü de 280lira falan fiyat çekmişlerdi heralde 280liralık çin aküsü değildir diye düşünüyorum zaten servisten bir daha kazık yersem genel müdürlüğünün kapısına dayanacağım hondanın bu istanbulda bir tane adam gibi servis yok mu diye , servis daha önce de uyarmıştı beni bu çin aküleri için bir parçası varmış onu yakarsın 2000liradan aşağı kurtaramazsın kendini diye heralde hem uyarıp hem çin malı itelemezler demi?Ama şimdi eski sahibi olan adamla da konuştum inan iyi niyetli bir adam sanmıyorum diyor şarj bobini gibi bir problemi olsun aküdendir falan dedi bilmiyorum tabi bildiği bir şey olsa söylerdi sonuçta sattı artık motoru diye düşünüyorum off abi ya dua ediyrum bobindi bilmem ne idi çıkmaz başıma ya birde dedi ki adam akü ise hiç değiştirme şimdi havalar bozuyor zaten kapatacaksan motoru yaza al yenisini dedi,mantıklı geldi yeni aldığım akü de bekleyecek yoksa öööyle,muayenesi geçti motorun ona götürecem kapatmıyorum o yüzden daha ama bakalım ya pouf :( Şarj ile ilgili bir şey olup olmadığını anlamanın bir yolu yok demi abi ?

    Not: akü ile ilgili esas kafamı karıştıran bir de şu: şimdi bekliyor motor iki gün mesela e aküden olsa gidip başına bastımmı almaması lazım ama cart diye alıyor marşı farlar marlar açıkken sonra yol yapıyorum dediğim gibi 25-30km ondan sonra diyelim duruyorum bir yerde hop zorlanıyor tırr tırrrt ediyor almıyor marşı farı söküyorum yerinden iki dakka bekliyorum küt gene marş alıyor sora devam ver gazı gidiyor e akü ölü olsa iki gün bekleyip nasıl çalışır birden küt diye sonra yolda giderken esas şarj etmesi lazım değilmi ? durunca neden gidiyor :(
     
  6. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369


    noyan 2 gün bekleyip calışması dedimya akü dinlendiginden dolayı topluyo bi atımlık barudu oluyo oda sen kullanıp calısıyo yol gidince düşmesi yukardaki yazdıgım nedenlerden bitanesi kesin diyom yadıklarımda birtanesi cıkacak ya akü,ya şarz bobini yada konjektör 3 den biri sorunun
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  7. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Sağol abi sanırım kendimi en ucuz aküyle kurtaracağım umarım aküdendir :D yada kutuma mı gitsem acaba :D Kutumu açtırayım en iyisi...
     
  8. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    noyan sorununu cözdükden sonrada buraya yaz,sunuda diyim yeni aküde alsan en az bir ay sonra cıkar aküdenmi başka bişeydenmi diye eger bir ay sonra gene aynı şeyleri yaparsa sıfır aldıgın aküylede geri kalan 2 secenek,konjektör yada şaz bobininden biri,,,,


    not insallah aküyle kurtarırsında sorun cözülmüş olur
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  9. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    noyan akü almadan önce biyerden emanet akü bul dene bence,hemen 280ty yi bayılma eger sorun cözülürse yeni akü al,hatta alma bahara dogru al sonuçta motoru kullanmayacan,bide akünü sarz edipte tekrar boşalıp başalmadıgınada bak dene,birde sarzı ölçtür,14 dü gecesi lazım dicital sarz ölçüm aletiyle
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  10. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    14'ü geçmesi mi lazım ?Abi eminmisin bu değerden serviste 13 civarı bir değer ölçüyorlardı şarj edilmiş haline akünün normal falan idare eder ya 3 senelik akü falan filan dediler bir daha yaparsa aynı şeyi değiştiririz demişlerdi .Sen şimdi 14ü geçmesi lazım falan deyince bu kesin aküden o zaman ya?İşte diyorum bende böyle yok farı sök kullan yok vurdur çalışsın bir kaç gün daha idare edeyim sonra bahara doğru sıfır akü alayım yeni aldığım aküde beklemesin boşu boşuna öyle ?Bilmiom böle düşünüyorum ya bakalım bir...Emanet akü de nerden bulayım ki abi ya iki üç tane benim motora binen tanıdığım var istanbulda onlarda da kendilerinde anca bir akü vardır kullanıyorlardır.Öyle bir şansım yok ki ama dur bakalım bir ya sorayım bulursam denerim onu da..
     
  11. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    tam sarzlı akü takıldıkdan sonra 14 leri görmesi gerekiyo
     
  12. Ergun Erensir

    Ergun Erensir Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Motosiklet:
    Honda
    Slm.Anladığım kadarı ile kışın motor kullanmıyorsunuz.Arkadaşlar saklama koşullarını zaten yazmışlar,bir daha yazmayayım.Akü ile ilgili tavsiyem,motosikleti garaja çektiğinizde üzerindeki aküyü sökün anlaşıldığı kadarı ile miyadı dolmuş.Yeni sezonada iyi bir akü alırsınız.Perpada yuasa'nın distribütörü var,oradan yada internet üzerinden entel enerji sitesinden temin edebilirsiniz.Şarj kontrolünü de en kolay şöyle yapabilirsiniz,motoru çalıştırın (tercihen karanlıkta),farı açın rölantide ki ışık miktarı ile gaz verdiğinizdeki ışık miktarını karşılaştırın.Gaz verdiğinizde ışık miktarı artıyorsa sorun olması az ihtimaldir.Kolay gelsin.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  13. Huseyin.Guvendik

    Huseyin.Guvendik Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2009
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul -Üsküdar
    Motosiklet:
    Honda
    Merhaba, aynı model motosiklet ile geçenlerde, bahsettiğiniz sorunu bende yaşadım. 10-15 km kadar yol yaptım ancak ciddi manada trafik vardı ve sıcaklık göstergesi 105 dereceyi geçiyordu,sonradan farkettim ve fan devreye girdi. Fan çalışır durumdayken stop ettim ve birkaç dakika sonra tekrar çalıştırmak isteyince kontağı çevirdiğim anda tekrar fan çalıştı, ardından marş motoru tak tak tak ederek çalışmadı. Ertesi gün aküyü şarj ettik 4-5 saat kadar ve kendine geldi. Arkadaşların söylemesine göre motorun az kullanılmasından yani yatmasından kaynaklanıyormuş. Şuan hiçbir sorunu yok. Nacizane tavsiyem adam gibi akünüzü şarj ettirin, tekrar aynı şeyleri deneyin ve sonucunda yeni akü arayışına girin. Gerçi okuduğum kadarı ile siz az kullanmıyorsunuz ama yinede o kadar masrafa değmeyebilir.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  14. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Teşekkür ederim herkeze , gaz verdiğimde bir miktar ışık artışı oluyor,bir de ben motoru çok yoğun kullanan biri değilim aslında,bu ara sadece biraz yoğunlaştı,kapatacağım için son tadlarımı yaşıyorum,bu yüzden bu ara sık kullanmaya başladım ama ondan önce dediğiniz gibi iki üç gün kapalı kaldığı oluyordu, evet kışın kullanmayı pek düşünmüyorum çünkü epey masraf yapmam gerek,kışın soğuktan koruması için yeterli ekipmanım yok tabii birde ıslak asfalt vb.Değişik yol koşullarında sürebilecek kadar deneyimli de hissetmiyorum kendimi..Ergun ve Ömer abinin dediği hesap sanırım sezonu böyle kapatıp aküyü sökeceğim yeni sezona yeni bir akü ile başlayacağım mart nisan gibi en sağlıklısı bu olacak,motor bugünde kendini toplamış idi sorun yaratmadı şarj aksamı ile ilgili bir problem yok gibi görünüyor.Motor ısısı olarak da bende 103 105 dereceleri görüyorum hemen her seferde bu normalmi yoksa fazla bağırttığım için mi oluyor sakıncası varmı ki?Tekrar teşekkürlerimle
     
  15. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Noyan aküyle ilgili olarak birkaç da ben yazayım:
    Akünün önce suyuna bak.Suyu eksik iken kullandıysan amper gücü düşer,tamamladıktan sonra da ya 100 km yol yapacan,ya da şarz cihazına bağlıycan..Eğer suyla ilgili problem yoksa akünün amperi düşük olabilir..12 volt 14 amperden düşük olursa söylediğin sorunlar ortaya çıkabilir. Sebep:Motor yüksek sıcaklıkta iken pistonlar daha sıkı çalışır,dolaysıyla marş motoru daha fazla akım şiddetine (amper) ihtiyaç duyar.Buna bir de fan ve far sarfiyatını eklersen akünün gücü yetmez.
    Yuasa aküleri diğerlerinden daha pahalı,çünkü Japon malı ve sanırım bakım gerektirmiyor.Bence akü çin malı da olsa pek farketmez ama su ve şarz durumlarıyla sürekli ilgilenip bakman gerekir.Motor yaz günleri daha çok kullanıldığından buharlaşma daha çok olur,saf suyla ilavesini aksatmamak gerekir.
    Asitli su katılmaz,çünkü asit buharlaşmaz.
    Motorun ısı derecesi termostat ve fan mişörünün derecesiyle ilgili onun bir mahzuru yoktur..
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.