Bugüne kadar test ettiğimiz, kullandığımız motorları yazalım

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Berkay Ömür tarafından paylaşıldı.

  1. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Beyler bu başlıkta bugüne kadar sahip olduğumuz, deneme imkanı bulduğumuz motorların ARTILARINI - EKSİLERİNİ yazıyoruz. Yazalım ki bizler için sağlıklı olur, almayı düşünen arkadaşlar için de önden fikir olmuş olur. Ben başlıyorum.

    Honda CBR 125R 2005 Model
    [​IMG]

    Artıları:

    +Racing model ve grenajları şık olduğu için görünüşü sizi ve etrafınızdaki insanları her zaman cezbediyor. ( sürekli bu motor 600 cc mi diye soranlar oluyordu :))
    +Seri ve atak bir motor, 125 cc ye göre kolayca hızlanıp bu hızını koruyabiliyor. ( bir ybr gibi yavaştan hızlanmıyor yani )
    +Yakıt konusunda 200 km ile bir depo gidiyordum. ( fakat benim motorda sıkıntı vardı, yakıtı olduğundan fazla yakıyordu )
    +Yedek parça ve servis imkanı çok rahat. Her yerden temin edebilirsiniz parçasını.
    +Bakımını kolayca yapabilirsiniz.
    +Frenleri gerçekten iyi. ( çift disk ön-arka )
    +Tamamen asfaltta kullanılmak için tasarlanmış. ( Demirköy kampı enduro denemem sonucunda alt grenajı kırmıştım :D )
    +Rüzgarı kesiyor, rüzgarlı havalarda motorun etkilendiğini görmedim.

    Eksileri:

    -Grenaj ve şıklık meselesinden bahsetmiştim, düştüğünüz zaman üzülebilirsiniz.
    -2 kişi için kullanımı gerçekten zor. ( Artçı arkamdayken ön fren kullandığımda artçı üzerime geliyordu. Bu da sürüşü olumsuz etkiliyor )
    -Titreşimi var.
    -Çok basarsan 100 km geçersen çok yakar.
    -Amörtisör ve süspansiyon olayı iyi değil. ( Asfalt yollar malum köstebek yuvası gibi )
    -Uzun yola gelmez. Kısa mesafelerde bile 2 saat üzeri kullanımda oturuştan kaynaklı sırt ağrıları meydana gelir.
    -Yan çanta, topcase falan takamazsınız. Takarsanız saçma gözükür. ( Dolayısıyla uzun gezilerinizde birden fazla bagaj lastiğine ihtiyaç duyarsınız )

    Aklıma gelirse daha Honda için ekleme yaparım.
     
    Gürsu ve mehmetpolat bunu beğendi.
  2. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    YAMAHA YBR 125 ESD 2012 model
    [​IMG]

    Artıları:

    +Eski model ybr lere göre depoların yanlarına eklenen ek grenajlar ile görüntü güçlendirilmiş. ( Gayet şık duruyor. )
    +Koruma demiri ve topcase takabilirsiniz. Hatta ve hatta heybe yan çanta da takabilirsiniz.
    +Şehir içi ideal bir motor.
    +Eğer hız meraklısı değilseniz şehir dışı uzun yol gezileri yapabilirsiniz. ( 90-100 km arası ortalama süratı )
    +Yakıt olayı aşırı iyi. Yeni nesil karbüratör takmışlar. ( Koydukları bu yeni nesil karbüratör bir nevi enjeksiyon görevi görüyor. 50 km ile 485 km yol yaptım şehiriçi. )
    +2 kişi için gayet uygun. Sürekli artçılı kullandım ve çok rahattı.
    +Çok seri ve atak değil, Honda CBR 125'e göre daha yavaştan hızlanıyor. ( racing motor olmadığı için zaten)
    +Kullanımı gayet rahat ve kolay. ( Bu yüzden başlangıç aşamasındaki herkes bu modeli tercih ediyor. )
    +Frenler gerçekten iyi. Honda CBR 125'in ki kadar olmasa da frenler gayet iyi. ( ön disk, arka kampana )
    +Asfalt, dağ, bayır, çamur her tarafa girebilirsiniz bu motorla. ( tabi iyi bir lastiğiniz olduğu müddetçe )
    +Bakımını kolayca yapabilirsiniz. Yanında verilen el kitabıyla motor ile ilgili herşey yazıyor. ( şu parçayı sökerseniz şu olur falan )
    +Yedek parçası çok ucuz. Servis olanağı çok yaygın. ( Honda'ya göre daha ucuz hem servis hem parça bakımından )
    +Titreşim neredeyse yok. Olsa bile siz hissetmiyorsunuz. ( Yamaha bunu çok iyi yapmış. )

    Eksileri:

    -Görünüşü biraz daha şık ve kaslı olabilirdi. ( full koruma giyince millet beni kurye zannedip adres soruyordu :D )
    -Amörtisör ve süspansiyon konusu yine çok kötü. ( cross motor kullanmadım ama cross motorlar hariç bütün küçük cc motorların süspansiyonları tahta resmen )
    -100 km geçersen, hesapladığından fazla yakar.
    -7000-8000 arası vites değiştirmen gerekir. ( aksi halde gereğinden fazla bağırıyor motor, bu da titreşime sebep oluyor )
     
    mehmetpolat bunu beğendi.
  3. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    KAWASAKİ ER6-N 2006 model
    [​IMG]
    Artıları:

    +Kaslı ve yakışıklı. ( street ve naked tarzı motor sevenlere öneririm. )
    +Çok seri ve atak motor. ( malum 600 cc )
    +Kullanımı gayet rahat, uzun yol yapabilirsiniz.
    +Şehir içi için tecrübe isteyen bir motor. ( Çabuk hızlandığı için kaza yapma olasılığınız var. )
    +Frenlemesi mükemmel. ( zaten 600 cc motor da olması gereken de bu zaten. )
    +Artçılı kullanım isteğe bağlı. ( Artçının tutanacağı yer yok. Arkada küçük bir yer yapmışlar ama yüksek hızlarda işe yaramıyor. Ya depoya yaslanmak zorunda kalıyor, ya da size sarılıyor )
    +Tamamen asfalt için yaratılmış. ( Motor asfaltta gürül gürül gidiyor. )
    +Çift silindir, titreşim yok.
    +Süspansiyon olayı gayet iyi. ( Lastikler de kalın olunca hemen hemen hiç hissetmiyorsunuz. )

    Eksileri:

    -Hızlı motor. Sürekli hız yapma ihtiyacı hissediyorsunuz.
    -Servis olanağı Honda ve Yamaha kadar çok yaygın değil. Yedek parça olayı Türkiye'de pek yok. ( hepsini yurt dışından alıyorlar, bu da sizi bekletiyor 1-2 ay )
    -Bakımını bilen biri yapabilir. Herkes yapamayabilir.
    -Çok basarsan çok yakar.
    -Artçılı kullanım isteğe bağlı. ( Artçının tutanacağı yer yok. Arkada küçük bir yer yapmışlar ama yüksek hızlarda işe yaramıyor. Ya depoya yaslanmak zorunda kalıyor, ya da size sarılıyor )
    -Topcase takabilirsiniz fakat yan çanta falan ancak heybe takabilirsiniz. ( Demir memir çok saçma olur. )

    Motor bende 1 hafta kadar kaldı. 1 haftalık gözlenimlerim bunlar :) 3 günlük de Honda 600 f tecrübem var. Onu yazmiyim hiç, 3 günde birşey anlamadım. :D
     
    mehmetpolat bunu beğendi.
  4. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    dostum seninkisi gibi yazarsak yandım ben :) bi deneyeyim
     
    Berkay Ömür bunu beğendi.
  5. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Berkay sen okulu mu astın ?
     
  6. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
     
    Berkay Ömür bunu beğendi.
  7. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    [​IMG]

    YAMAHA YZF R125

    + 13,5 LT DEPO İLE 400 KM YOL YAPILIR.
    +120 KMh KADAR RAHAT HIZA ÇIKAR SONRA IKINARAK 145 ZORLA RÜZGAR VARSA 130 ÜZTÜNE ÇIKAMAZ.
    +ARTÇI RAHATSIZ POZİSYON.
    +UZUNYOL YAPILMAZ BENİM TERCİHİM ZATEN +250CC ÜSTÜ UZUNYOL.
    + BÜYÜKMOTOR HAVASI VERİR ARAGAZI İSTERLER.
    NOT : BEN AKŞAMLARI ŞOYLE Bİ ÇEVREYOLUNDAN SAHİL TURU ATICAM SOSYALLEŞMEK İSTİYORUM DİYORSAN AL.
    KULLANIŞLI DEĞİL GİTTİKCE GİTME HİSSİ VERECEK BİR MOTOR DEĞİL, SAYGILAR.
     
    Gürsu ve Berkay Ömür bunu beğendi.
  8. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Hahah vize haftasi abi sinava girip geldim. Baktim boyle bir baslik yok ise yarar diye ugrastim birsz :D
     
  9. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ellerine sağlık canım. Bence harika bir fikir.:harika:
     
    Berkay Ömür bunu beğendi.
  10. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Gidilirdi evet fakat benim motorda skinti vardi o yuzden hic goremedim 200 uzerini :D
     
    mehmetpolat bunu beğendi.
  11. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    cb125e.jpg
    CB 125..

    ARTILARI
    +Ucuz fiyat
    +Az yakıt (100 km 2lt )
    +Oturuş pozisyonu

    EKSİLERİ
    +Gösterge paneli çok hoş ama devir saati yok
    +Sele çok sert rahatsız edici
    + Arka süspansiyon çok sert
    +Titreşim var ama çok fazla rahatsız etmiyor
    +Lastikler tubeless değil
     
    Berkay Ömür ve mehmetpolat bunu beğendi.
  12. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    cbf 150.jpg
    CBF 150

    ARTILARI
    +Yakıt yüketimi az
    +Sele rahat
    +3'lü çanta rahat bir şekilde takılabilir
    +Artçı sürüşü hiç engellemiyor
    +Çekişi ve hızıda 150 cc için gayet başarılı
    EKSİLERİ
    - Daha kaslı olabilirdi
    -Lastikler hiç güven vermiyor
    -Vites ileriki zamanlarda geçmeme gibi problemler yaratıyor
    -Kafa krenajı direksiyon ile beraber olsa çok iyi olurdu ziraa gideceğiniz yeri göremiyorsunuz..
     
  13. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    virago.jpg
    Yamaha Virago 535...

    ARTILARI

    +Sınıfına göre yakıtı gayet iyi
    +Şaftlı olması çok artı bi durum yağlama derdi yok
    +V motor
    +Güçü bana göre gayet iyi ama genel olarak tartışmaya açık

    EKSİLERİ
    - Hava soğutmalı
    -Arıza çıkarması halinde uğraştıracak bir motor (parça bulmak adına)
    -Debriyaj bazı modellerinde sıkıntılı
     
    mehmetpolat bunu beğendi.
  14. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    kle 500.jpg

    KLE 500

    ARTILARI
    +Sınıfına göre ucuz
    +Yakıt tüketimi az ama yüksek hızlarda çok yakar
    +Parçası rahat bulunur özellikle 2.el olarak
    +Su soğutmalı 2 silindir
    +Artçı için rahat motor ama topcase yoksa gaza yüklenmeniz tehlike

    EKSİLERİ
    -Yüksek bi selesi var güçlü ve uzun boylu değilseniz kesin yatırırsınız
    -Yan rüzgarlara çok açık bi yapısı var
    -140 KM yi geçince yatıkı racing motor gibi yakıyor
     
    Berkay Ömür ve mehmetpolat bunu beğendi.
  15. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    f650 gs.jpg

    BMW F 650 GS

    ARTILARI
    +Sorunsuz ve kemikli bi motordur
    +2004 ve üzerini en sağlam versiyondur
    +ABS gayet iyi çalışıyor
    +Selesi ultra rahat
    +Gidonu ve dengesi bütün bmw ler gibi gayet iyi
    +Tek silindir ve torklu bi motor
    +Tek silindir ama titreşim yok

    EKSİLERİ
    -Ben eksi felan göremedim bu motorda...
     
    Berkay Ömür, Şenol SEL ve mehmetpolat bunu beğendi.
  16. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bmw-r-1150-gs_ff798.jpg

    R1150 GS ADV

    ARTILARI
    +Sorunsuz 10 numara bir motor
    +Farları bir araba kadar aydınlatıcı
    +ABS
    +Amörtisörler özellikle adv serisinde muhteşem
    + Dört zamanlı, hava+yağ soğutmalı iki silindirli boxer, silindir başına 4 sübap
    +Fren sistemi çok iyi
    +Tam bir uzun yol canavarı ama gündelik kullanımda eziyetten başka birşey değil

    EKSİLERİ
    - 2. El temiz bulmak gerçekden çok zor
    -Yedek parça amaçlı hırsızların ilk terçihlerinden !!!
    -Bakımları 10.000 km de bir sefer ama ortalama 700 tl kadar tutmakda
    -Pahalı fiyatı gereksiz kılıyor bu motoru... 10 yaşında bir motora 20.000 tl tartışmaya açık
     
    Berkay Ömür, Şenol SEL ve mehmetpolat bunu beğendi.
  17. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    bmw_k_1200_r_2006_1.jpg
    K1200 R :))
    Not: Bu motorun artısı kadar eksiside oldukça fazla başlamadan söylemek istedim :)

    ARTILARI
    +Gösterişli ve oldukça güçlü
    +ABS
    +Yol bilgisayarı (standart bir yol bilgisayarı değil)
    +7 farklı sürüş ve amortisör seçeneği
    +Yan çantaları çok kullanışlı
    +Şaftlı
    +Ayna görüş açısı
    +Dik ve yatarak sürüş rahatlığı
    +Elcik ısıtma
    +Çekişi her kullanıcıyı heycanlandıran tipden (60 km hızda 6. vitesde bile gazı yavaş açmak lazım)

    EKSİLER
    -Yakıt çok harcıyor.. 100 km de 8.2
    -Full elektronik aksam (yolda arıza verirse vakit kaybetmeden yol yardımı aramak lazım)
    -ABS ler arızaya yatkın (tamiri yok değişimi 1.800 avro kadar)
    -Rüzgara göğsünüzü siper ediyorsunuz (turing cam yoksa)
    -Çekişi iyi ama virajlarda fazla dokunamıyorsunuz gaza
    -Siyah şasi olan modeller için oto yıkamalar yanlış seçim.şaside beyaz kalıcı lekeler oluşuyor..
    -2005-2006 modellerde kronik arıza mevcut bu arızanın giderilmesi 3.500 avro
    -2007 modellerde abs arıza vermekde
    -Kısacası para yoksa K1200 r yok demekdir..

    Not : Bu motoru asla önermiyorum.. en azından maddi durumu yeterli olmayan arkadaşlara..ama bu arızaları kesin yaşayacaksınızda demiyorum..
     
  18. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    uyumayan arkadaşlar varmış meğer bnm gibi :)
     
  19. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Ha haa!Benim motorum!Şimdi bunlara ek olarak...
    Artıları:Çooook şirin.( Sarılasım geliyor.)
    Depo tasarımı muadillerine göre çok şık.
    Farı gayet iyi aydınlatıyor.
    Frenleri bu klasmandaki motorlar için gayet yeterli.
    Çooook sessiz çalışıyor.(Kimileri için eksi olabilir.)
    Göstergeleri şık ve aydınlık.Kolay okunuyor.
    Eksileri:Ayak marşı yok.Bence olsa iyi olurdu.Ancak motosiklet güven veriyor bana;ihtiyaç olacağını sanmıyorum.
    Motosikletin üzerinde gelen lastikler yolu iyi kavramıyor.Ancak çıkartıp yeni lastiklerle değiştirmeyi de düşünmüyorum.
    Arka fren disk değil, kampana.
    Bence fiyatını fazlasıyla hak eden bir motosiklet.
     
  20. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Bence sadece görüntüsü için bile alınabilir bu motor.