CBF600-ER6F-GSR600 Konusunda yardım

Konu, 'Naked Motosiklet Kullanıcıları' kısmında İrfan.Ölmez tarafından paylaşıldı.

  1. İrfan.Ölmez

    İrfan.Ölmez Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Şubat 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Selamlar ben foruma yeni üye oldum bikaç bilgi buldum kullanıcalar net olarak
    100km de şu kadar yakar parçalar pahalıdır vs. gibi bilgi yazmamışlar benim ricam bu motorların kullanıcıları varsa onlardan bilgi almak.. öncelikle kendimden bahsediyim üniversite öğrencisiyim yaşım dolayısıyla hız merağımda var ama en az hıza verdiğim önem kadar yakıt tüketimi gibi motorun çıkarıcağı masraflarlada yakından ilgileniyorum öğrenciyim sonuçta... kısacası elinizde 10000 TL olsa ve dediğim gibi öğrenci olsanız ve benim verdiğim konulara önem verseniz bu 3 motordan hangisini alırdınız.. Vermem gereken bi bilgi daha bu motorun ilk motorum olması sanırım.. motor eğitimi aldım CBF 150 kullandım 250 likle başlamam gerektiğini biliyorum ama 1.80 boyundayım ve motorun altımda sinek gibi görünmesinide istemiyorum =))) daha fazla uzatmadan bu 3 motor hakkında bilgi rica ediyorum ilginiz için şimdiden teşekkürler..
     
  2. İrfan.Ölmez

    İrfan.Ölmez Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Şubat 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    bişey daha eklicem hyosung gt 250 r ı düşünüyodum aslında ben ama marka için çok güvensiz dediler ve parçalarının vs sorun çıkarıcagını bi sorun çıktıgında pahalıya patlıyabilcegini söylediler bu motor hakkındada bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim.. hem benim için daha akıllıca olur 250cc yle başlamak..
     
  3. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Konu kilidi açılmıştır forum kurallarına gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler..
    Gelelim sorularınıza :) Öncelikle aldığınız eğitimi sadece trafiğe kapalı alanda mı aldınız? Kaçbin km yol tecrübeniz var. Eğer trafike hiç tecrübeniz yoksa hemen 600 cc ile başlamayın derim.Yoğun trafik büyük bir tehlike kimse bizi görmüyor hatta görsede özellikle üzerinize süren sizi tehlikeye bilinçli olarak atmaya çalışan insanlar pardon hayvanlar mevcut.Düşük cc motor trafikte hakimiyet açısından daha kolaydır ve kendinizi daha çabuk geliştirebilirsiniz.Bence max 250 cc ile başlayın.Kaskınızı ve korumalı mont pantolon eldiven bot gibi ekipmanlarınızı motor almadan önce tamamlayın.Hız tutkum var demişsiniz motosikleti hız yapmak için kullanmayın hız tukunuz varsa hızlı trene binin :D
     
  4. İrfan.Ölmez

    İrfan.Ölmez Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Şubat 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    ewt trafiğe kapalı alanda aldım eğitimi bu herkesin bildigi honda güvenli sürüş 1 eğitimi kilometre yaptıktan sonra diğerlerinide almayı düşünüyorum... aslında dediğiniz gibi bende 250 lilikle baslamak istiyorum ama hem kaslı görünen hemde beni tatmin edebilcek tek motor hyosung gt 250 r gibi ama bu motorlada ilgili net bilgi alamadım forumdan bana net olarak yakıt tüketimi parça fiyatları vs. ve st kanuni hyosung farkı nedir enjeksiyonlu olması daha mı iyi gibi bilgiler lazım biliyorum çok karman çorman oldu ama eminim benim gibi msj atan çok vardır siz anlamışsınızdır ne demek istediğimi :D
     
  5. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Benimde hyosung düşündüğüm zamanlar oldu olumlu diyende olumsuz diyende var karışık biraz bu konu :) Ninja 250 düşünebilirsin ama 1.80 boyum var diyorsun arkadaşım senin ne işin var bu motorlarla ya ben senin boyunda olcam varya hatta bi 10 cm yeter hiç Er6 ya biner miyim ?( bunu söyledğime inanamıyorum ama olsun :D) binmem tabiki :D Alırdım bi KLE 500 yada transalp ahh ahh :D Şimdi diyebilirsin sen benim onlar hoşuma gitmiyo bizim yollar hoşuna gidiyomu derim bende :D Bu arada söylediğin 3 motordan tabikide Er-6Fi tercih ederim hatta ettim bile :D ama sen etme bu boya o motorlar iyi gitmez al bi KLE 500 dağ taş tepe çamur deme :D
     
  6. İrfan.Ölmez

    İrfan.Ölmez Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Şubat 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    :D benim dayım ve sevdiğim bikaç abim endurocu onlarda bana bu tip motorlar almamı söylüyolar ama ben öyle gezicek bi motorcu diilim şehiriçi kullanıcam bu bilgiyi vermemek benim hatam çok özür dilerim... Peki şöyle bi ufak yardım istiyim hyosung için direk kalitesiz motor alma dermisin? zaten bu yazı atlattıktan sonra yine kış başında tecrübeme güvenerek 600cc ye geçerim yani yaklaşık 7 ay fln kullanıcam motoru.. 7 ayda bana masraf çıkarırmı memnun edermi bi hyosung gt 250 R ??
     
  7. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Öncelikle hoşgeldin İrfan,

    Sana tavsiyelim, hızdan ve görünüşten ilk etapta uzak dur. Bu tarz zararlı alışkanlıkları bir kenara bırak.

    Şehir içi 600 cc motor gerçekten gereksiz. Fazla yakıt, fazla arıza, fazla masraf.

    Hiç motor kullanmamış birinin altında 600cc naked direk ölüm makinası bence. (ben gaza basmam, kendimii bilirim, v.s. diyenlerde var)

    Cbf 150, cbr 125, ybr 125 gibi motorlar kendilerin kanıtlamış sağlam, masrafsız, hakimiyeti kolay başlangıç için süper motorlar. Birikimi az olan arkadaşlarda bunların çin versiyonlarına bakabilir.

    Boyunun hiç bir önemi yok, yani uzun olmasının hiç bir önemi yok. Cbf 150 ile cbf 600 arasında boy farkı yok varsada 1-2 cm dir.

    Şimdi Ziyaya sormanı isterim 125 cc den kaç defa düşmüş ve kaç km kullanmış, 6500 cc den kaç defa düşmüş ve kaç km kullanmış :)

    Forumda kalıcı olman dileğiyle... altındaki motorun 125 cc olması sana birşey kaybettirmez aksine kazandırır. Sonrasında 600 cc geçersin daha yaşın genç, acele etmeye gerek yok.
     
    Ziya Çerezci bunu beğendi.
  8. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    İrfan sana tavsiyem, 600 cc den uzak durman. Temiz bir cbf 250 al bir sene kadar bin. ondan sonra 600 cc ye geçebilirsin. Ancak mutlaka ve mutlaka Güvenli sürüş ve ileri sürüş eğitimleri alman. Kapalı alanda yapılan eğitimler sadece motoru tanımak için yapılan eğitimlerdir. Asıl eğitim yollarda olur.
     
  9. İrfan.Ölmez

    İrfan.Ölmez Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Şubat 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için aslında ortak paydada buluşuyoruz bende sizler gibi 250 ccyle başlamayı düşünüyorum ama görüntüye malesef önem veriyorum ve 250 cc olupta görünümü iyi olan bi hyosung gt 250 r var bu motoru 7-8 aylık süreyle kullanıp daha sonra 600 lük motora geçmeye düşünüyorum sizler bana bu motoru tavsiye edermisiniz sorun çıkarırmı bana 7 ayda?
     
  10. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Sorun çıkarıp çıkarmayacağı, motorun şuanki hali ve senin kullanmanla alakalı, düzgün kullanırsan hiç bir motor kolay kolay sorun çıkarmaz yeterki bakımlarını eksik etme.

    6-7 ayda 1000 km binipte 600 cc geçme sakın. En az 5000 yap ve eğitim almaya devam et.
     
  11. İrfan.Ölmez

    İrfan.Ölmez Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Şubat 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Tmm teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.. Dediğim gibi bende sizin gbi 250 cc yi düşünüyodum..o zmn ben temiz hyosung aramaya başlıyorum 1-2 hafta içinde motoru alıp güzel haberi paylaşırım sizlerle..=)
     
  12. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Düşmeyen motorcu yoktur düşücek motorcu vardır :D diyerek söze başlayalım:D
    Cbr125R 3500 km kullandım 1 kere durduğu yerde yan ayağı açık sanıp bıraktım heyecandan :D motor patt yerde sonrasında paniklememem gereken bir yerde ani ön frene dokundumi ön teker kilitlendi ve ben yerdeyim.Ybr 125 200küsür km beypazarı yaptım :D(Göksel abi artçım :D)Sonrasında ER-6f ile 1500 km yaptım bunda da ufak 1-2 sey oldu detaylara girmyelim.Kısacası motorcu düşmez diye birşey yoktur, o yüzden tam koruma yola çıkmalıyız her zaman düşmenin aklımın ucunda olmadığı anlarda düştüm yani her an düşebilceğimiz aklımızda olmalı :DToplamda 5000 kmden fazla :D yol yaptım ortalama 1 yıl içinde :)Çok değil ama az da değil :D

    Bu arada Umut abi sen hiç düşmedin mi? :D
     
  13. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Bende çok düştüm Ziya, sayısını bilmem :)
     
  14. Berkan Obakan

    Berkan Obakan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2010
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Mondial
    hocam öncelikle 3 setifikası ve pist tecrübesi olan biri olarak yazmak istiyorum.7 yıldır motor kullanıyorum, son 2 senedir yaz kış kar yağmur aktif olarak kullanıyorum. şuan işe gidip gelemek için 150 cc mıondial kullanıyorum, 600cc -650cc 1000cc makinalar kullandım.

    Motorsikleti alıp 7-8 ay binme ile tecrübe olmaz. yazptığın km çok önemli.

    trafikte motoru tanımak önemli değildir. trafikteki HAYVANLARI tanıman çok daha önemlidir.Düşük cc ile yaptığın bir bilek harekti ile hızlanan moturunun; bir hayvanın kapı açması ile, telefonla konuşurken üzerine çıkması gibi, müşteri avlayıp aynasına hatta önüne bakmadan giden taksi şöförleri gibi bazı insanların hatalrını telafi etmen yada hafif sıyrıklar ile atlatmam mümkündür.Ancak en ufak bilek hareketi ile yarım saniyede +50km arttırabilen bir motorda bu tarz engellere sinek gibi yapışman içten bile değil.

    Motor ne zaman kayar nerde kayar? ne kadar gaz vermek gerekir. Ön frenin panik halinde kilitlememek için trafiğe kapalı alanlarda ne kadar çalıştın.Bunların hepsi maddi manevi büyük hacimde başına iş açar.



    aman dikkat.. önce tecrübe ve akıl sonra eğlence derim. saygılar.