Cbr 125 Lastik

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında dayanc tarafından paylaşıldı.

  1. dayanc

    dayanc Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    Merhabalar..
    Honda cbr 125 gerçekten çok güzel görünümlü bir motor fakat lastikleri gerçekten çok ince.. Lastik değişimi olurken kalınlaştırma şansımız olabilirmi?
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosikletin aeorodinamiğini bozar.Hızını keser.Stabiletisini bozar.
    Malumunuz Honda AR-GE si milyarlarca dolar yatırımı olan bir kuruluş.Sizcede bu cbr 125 R ı yapan çizen mühendisler yanılmış olabilirler mi.
     
  3. necdet buz

    necdet buz Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Honda
    ön 2.75 -18 arka 90-90-18 dir orjinali ince gibi gelebilir.şenol hocanın dedigine katılıyorum bunlar araştırmalar sonucunda bulunan degerler.ancak tecrübemiz şu oldu cbr larda arkayı bir deger arttıurdıgımızda fazla bir problem yaşamdı kullanıcılar yani michelinin pilot activ deseninden 100-90-18 taktırabişlirsin oda yaklaşık bir cm lik kalınlık gösterir.izmirdesin ugra buz motora görüşelim manavkuyudayız 02324623685
     
  4. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Bence sadece motor degil arabada bile bir parcanın oynaması aerodinamigi olumsuz etkiliyor. siz siz olun orjinalden cıkmayın
     
  5. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    birçok araba fabrikadan çıkarılırken ekonomik olsun diye donanımsız çıkar. çamurluklarının derinliğine bakarsınız oldukça fazla boşluk görürsünüz. özellikle japon arabaları. motorlarda böyle bi durum yoktur tabi. ancak bence de 1 ölçü arttırmak çok olumsuz bir sorun yaratmaz. elbette değerler değişir. ancak görüntü de güzelleşir. ben 125 lik motoruma bunu uyguladım. sonuç daha başarılı.
     
  6. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    bunun size dönüşü yakıtta artış, güçte kayıp ve hızda azalma olucaktır. tabi lastik oranlarının artışına bağlı olarak. yüzeye tutunma da ise lastik kalite ve deseni değişmedikce taban artışı tutunmayı artıracaktır. kolay gelsin...
     
  7. dayanc

    dayanc Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.. Çok küçük geliyordu görüntüsü ve o motora sahip olursam büyütmeyi düşünebilirim..
     
  8. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    necdet abi ankara'da yaşıyorum.galiba michelin lastikleri yalnızca sende var.bir kaç ay sonra lastikleri sende yenileyeceğim..
    görüşmek dileğiyle...
     
  9. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam bu motorun orjinal lastik ebatı ön 80/90 17 arka 100/80 17 dir. Ben motorumda arka lastiği öne aldım. arkaya ise 130 70 17 ebatında pirelli taktım. görünüm güzel oldu ancak bir kaç eksiside var bularıda belirteyim.

    Daha önce detaylı olarak yazdım ancak okumadın heralde tekrar kısaca alıyım. Bu lastiklerle fren mesafem kısaldı bu benim için bir artı ancak jant genişliğinden kaynaklı olarak yol tutuşum azaldı. Yani virajlara eskisine nazaran daha yavaş girmek zorunda kaldım. Ayrıca orjinal üstü lastiklerin zararını sıralarsam;

    -Yakıt tüketimin artar,
    -Debriyaj balatası zincir gibi malzemelerin ömrü kısalır
    -Son hız ve hızlanman düşer

    Bunlarıda düşünerek bu değişikliğe gitmende fayda var derim. Ayrıca bu motorda öne 110 luk lastik alıyorsan çamurluğu yuları alman gekecek yoksa benim gibi iki haftada bir ön çamurluk krarsın...
     
  10. dragrace05

    dragrace05 Misafir

    bence orjinalı bozma hızdan ve dengeden kayıp oluo
     
  11. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    çatalı genişletip biraz daha kalın bir jant takabilirsin ama 125cc makina gidişi falan ne olur bilmem