CBR 125r Orjinalden daha genis arka lastigin kullanima etkileri

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Erdinc.Akbay tarafından paylaşıldı.

  1. Erdinc.Akbay

    Erdinc.Akbay Misafir

    Selam Arkadaslar,

    Bildiginiz gibi CBR125r race icin iyi bir baslangic motoru, fakat tasarimi nedeiyle arka lastik kalinligi muadillerine gore biraz dar.

    Bu nedenle piyasada bircok arkadasimiz bu motorun arka lastigini orjinalden daha genis lastikle degistiriyorlar.

    Normalde teknik olarak tavsiye edilmesede estetik olarak iyi sonuc veren bu tercihin etkilerini tartismak icin konuyu actim.

    Bu islemden sonra suruse,dengeye,viraj performansina,kaymaya etkileri oluyor mu? hangi daha kalin lastikler jant degistirmeden takiliyor? Yukseklige etkisi oluyor mu vs.

    Tecrubelerinizi, paylasimlarinizi bekliyorum.

    Tesekkurler.
     
  2. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Erdinç kardeşim,ben motorun orijinalliğini bozma derim,çünki bunu yapan arkadaşların Honda'nın mühendislerinden bu işi daha iyi bildiklerini hiç zannetmiyorum,arka lastiği dar yapmalarının mutlaka bir sebebi vardır...Lastiği genişleterek motoru zorlayabilirsin,virajlarda yol tutuşunu azaltabilirsin vs vs...Amaç ile araçları karıştırma derim...
     
    Erol bunu beğendi.
  3. Federal779

    Federal779 Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Kilis
    Motosiklet:
    Suzuki
    Ben 130 Metzeller taktım pişman oldum...
     
  4. aykutdundar35

    aykutdundar35 Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Honda
    ya güzel bir başlık koskoca forumda yanıt weren 2 kişi mi :(
     
  5. ufuktan_

    ufuktan_ Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    3
    Ben yaptım 13 ebat kullandım yol tutuş olumsuz etkileniyor .... Virajlarda sıkıntı yaşıyorsun , öntekerin yatma açısı bitiyor arka tekerlek hala yatış istiyor ... Kazaya davetiye çıkarmanın anlamı yokmuş ben bunu anladım ... O motosikleti tasarlayan mühendisler o arka lastiği bilerek öyle takıyorlar ... Fabrikasyondan şaşmamak lazım

    ayrıca cbr 125 çokda ii bir başlangıç motoru değil .. Yedek parça fiyatları çok pahalı ( ör cbr 125 ve 1000rr' ın sinyal fiyatları aynı )
     
  6. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Benim motorumda orijinade 3.75 lastik iken 4.00 takılmış hem de yeni sayılır..Emniyet açısından denemedim ama orijinal ölçüsünde değiştirmek istiyorum..Yıllardır edindiğim tecrübeye göre imalatta verilen ebatlar daima en iyisidir..Otomobilde ilkönce yakıtı etkiler.Motorda buna ilave olarak yol tutuşu da etkiler..(Sanılanın aksine..) Metin Bey ve ufuktan_ kardeşime katılıyorum..
     
  7. aykutdundar35

    aykutdundar35 Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Honda
    ufuk başladık bi kere ve memnunum baya bu saatten sonrada satamam :D
     
  8. ufuktan_

    ufuktan_ Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    3
    hayırlısı olsun ama .. motor yorulacaktır onuda söyleleyim !!! cbr ın şekli , tarzı bellii onun dışında birşey beklememekte lazım bence tabii .... ama ilk aldığımda banada estetik herşey gibi geliyordu , sonradan anladımki .... imaj hiçbirşey susuzluk herşeymiş :D
     
  9. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    markada değişiklik yapılabilir ama ölçüde asla.. siz siz olun kesinlikle fabrika değerlerinin dışına çıkmayın sadece lastikte değil motordada modifikasyon yapılıyor sonuç daha fazla tüketim daha az güvenlik.. hayatımız estetikten değerlidir ;)
     
  10. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Erdinç bey aynı motor bendede var. 3. sahibi olarak aldım ve 14 aydır bende. Benden önceki sahibi arka 100 lük lastiği öne takmış. arkaya ise çıkma 120 lik bir lastik takmıştı. ön lastiğin durumu iyiydi fakat arka çok kötü olduğu için haliyle orjinalliğini bozmamak için öndeki lastiğini arkaya öne ise 80 lik orjinal lastiğini almak istedim. ancak servisi ön lastiğe o dönemde 400 ytl gibi bir fiyat çekince mecburen arkaya 130 luk bir lastik aldım. görüntü olarak çok güzel ancak teknik o9larak birkaç sorunu var. bu bütün vasılarada kalın lastiklerde böyle olmaktadır. isterseniz bunları yazıyım.

    İlk olarak sürtünme alanı arttığı için orjinal ebatlara göre 100 km de neredeyse kullanım yerine göre yarım litreye yakın bir yakıt artışı oluyor. Motorun ivmelenmesi ve göreceği son hız azalıyor. Kalkışlarda özellikle rampada iki kişiyseniz debriyajı fazla zorluyorsunuz ve buda haliyle debriyajın ömrünün daha erken bitmesine neden oluyor. Ayrıca zincir normalden fazla yüke maruz kaldığından ömrü kısalıyor. Ön tekerin ebatının değişmesi ise kilometre saati hatası olarak geri dönüyor. örneğin motorum yaptığım hızın ve kilometrenin daha azını gösteriyor. Ayrıca arkadakşi orjinal lastik öne alındığı zaman ön çamurluğunda kaldırılması gerekiyor. aksi taktirde lastik dişine giren taşlar çamurluğu kırıyor.. Bu gibi sorunlar var. arkadaşlarımızında bahsettiği denge proıblemleride meydana geliyor. bir otomobilde lastiklerin kalınlaşması yol tutuşumu artırırken motosiklette tam tersi oluyor. örneğin orjinal lastik ebatı ile bu motor daha rahat virajda yatarken şu an o kadar esnek değil...


    Bunları iyi düşünmenizde fayda var. Yapıldıktan sonraki bir kaç resmini ekliyorum.

    Bu motoru ilk aldığımdaki üzerinde olan 120 lik lastik;

    [​IMG][/URL][/IMG]

    Bu ise sonradan aldığım 130 luk lastik;

    [​IMG][/URL][/IMG]

    arkadaki orjinal 100 lük lastik öne alındığında ise durum böyle oluyor;

    [​IMG][/URL][/IMG]


    Umarım bilgiler işinize yarar.
     
    Turgay bunu beğendi.
  11. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    selam

    yzf 600 r yamaha marka motorum var. fabrika verileri arka lastik için 160 . ön lastik 120 . ben geçen sene öne 130 arkaya 180 metzeler sportec m1 taktım. doğrumudur değil midir bilemem ancak bir çok 600 cc supersportlar şu an bu değerler ile üretiyorlar. genel olarak belki biraz daha yavaşladığım ve fazla yakıt yaktığım söylenebilir ancak yol tutuşum ve fren mesafem inanılmaz iyileşti..125 lik motor için durum farklı olabilir..