Çin Malı-Okuyunuz Lütfen!!

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında burakakgun tarafından paylaşıldı.

  1. burakakgun

    burakakgun Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Kasım 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Abilerim,ablalarım,çok değerli kardeşlerim;
    Yazımın ilerleyen satırlarında bana kızmamanızı diliyorum sadece paylaşmak istediğim fikirlerim var. Esasta 1 sene önce istediğim motoru alabilecek kadar parayı çıkarabilecekken foruma girip bilgi sahibi olmak istedim. Çok bilgilendim sayenizde. Ekipmanların ne kadar önemli olduğunu anladım. Hatta kask takmayanlar kaza sonucu ölünce müstehak diyenlerin yazılarını okudum.(giden can sonuçta denmemesi lazım). Neyse konuma geri döneyim. Ben doğma büyüme İzmir'liyim. Yıllardır motoru olan arkadaşlarım oldu. Bisikletini motora dönüştüren de oldu. Mobilete binen arkadaşımda oldu... Ankara'dayım 7 yıldır. Burdaki motorların %50-60ı çin malı. (zaten çok motosiklet kullanıcısı görünmüyor burda). Onları bir yana koyayım İzmir'de trafikte bulunan motorların en az %80 çin malıyken burda okuduğum yazılarda herkesin fix lafı var. Aman diyim çin motordan uzak dur. Merak ediyorum bu forumdaki yorum yapan herkes Türkiye'de motor kullananların benim tespitimle %20lik-%30luk kısmı mı? Tamam herkes ister kaliteli motosiklet. Fakat şöyle bir gerçek var, kaç yıldır motosiklet istiyorum birikmiyor para napayım almayayım mı? Sakın bana ucuz etin yahnisi yavan olur, Kalitesiz ürün alacak kadar zenginsen alın demeyin. Bakın yoldaki otomobillere; tofaş,renault,dacia dolu. Halkın bütcesi olsa herkes BMW,Mercedes,vb. alır gezer. Şimdi araba 4 teker, motosiklet 2 teker diyeceksiniz. Kaza riski var. Her araçta ölme ihtimali vardır. Şansa bırakmamak gerekir. Heleki motosiklet kullanıcısıysanız. Çok motosiklet kazası gördüm bugüne kadar,sizin paylaştıklarınız da dahil. Çoğu yüksek hızdan ve dikkatsizlikten ve otomobil kullanıcılarının duyarsızlığından kaynaklı. Motosikletin kalitesiyle çok önemi yoktu, ne yarış motorları,ne chopperlar gördüm parçalanmış. Düzenli bakımını yaparsan Çinler yarı yolda mı bırakıyor yani. Bende isterim Ybr olsun başlangıç motorum. Ama cebinde 500-1000 arası parası olanlara hiç alma daha iyi diyip motosiklet sevgisini öldürmek niye? Zaten evde anne baba, sevgili karşı geliyor. Herkesin kafasındaki ön yargıyı yıkmaya çalışıyorsun,motor sevginizi köreltmeden. Soğuyor insan sonra.
    Ayrıca 50-60 yaşına gelmiş abilerimiz (bilgilerine ve deneyimlerine diyecek bişey yok) her motor almak istiyene direksiyon kursuna git, özel ders al demelerini niye? Kendileri 40 yıl önce özel ders mi aldılar acaba? Bayırda arka sokakta düşe şaşa öğrenmediler mi bu motosikleti kullanmayı? Özel derse gidecek parası olmayan adam almasın mı motorsiklet? Parası varsa gider zaten. Kimse de gel kardeş özel derse gidecek paran yoksa beraber gösterelim demiyor :(
    1000 TL. si olan adam araştırmış şunu alayım bunu mu diyor, ordan biri zıplayıp 2000-3000 TL. lik motosikleti alması söylüyor. Adam da biliyorum ama napayım diyor bunlardan biri olacak. Bekle 2 sene daha cevabı geliyor. Biriktir paranı. Binme motosiklete deniyor...
    Kimseyi eleştirmiyorum ama içimde kaldıkça bu sözler olmuyor. Paylaşmak istedim sizinle. Kafama koydum alıcam bi Çin zaten. bozulursa da ustaya götürür yaptırırım. Yaparken seyrederim, anlarım sorunları neler. Kendim elimden gelen tamirlerini yapmaya çalışırım.
    Hiç olmazsa MOTO YOKO olmam.
    Maruz görün içimden gelenleri yazdım size.
    Belki Motosiklet sahibi olamayacağım böyle giderse bu bilinçli kafamla, çünkü çin malı almamam gerekiyor ya. Para biriktiririm, yaş ilerler, o sırada evlenirim, çocuk olur. Tam motor alacak param olduğunda da araba almam gerekir, yine alamam :)
     
    Mesut Korkmaz ve Ozgur Baglama bunu beğendi.
  2. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili Kardeşim,

    22 sene önce 24 taksitle aldığım Jawa marka yerli malı bir motor ile başladım , ne disk fren vardı ne de adam gibi lastik. Nolan kasklar motosiklet fiyatına satılıyordu o zamanlar .

    Yani bir anlamda haklısın biz 40 yaş üzeri motorcular sizlerin bugün sahip olduğunuz imkanlara sahip değildik .

    Ama ;

    O günlerde parası olanlarımız bile eğitim imkanına sahip değildik YOKTU ! şimdi var.

    Çin malı motora binebilirsin önemli olan o motordan kapasitesinin üzerinde bir beklenti içerisinde olmaman . Yarın öbür gün "bilmemne marka model motorla 140 gördüm" gibi bir başlığın yazarı olmaman gerekir.
    Bizim motora başladığımız dönemdeki trafik yoğunluğu ile bugünkü yoğunluk karşılaştırılamaz bile bu bizim en büyük şansımızdı. Kabul ediyorum pekçoğumuz şans eseri hayatta kaldık ama bugün trafik o gün olduğu kadar affedici değil.
    Sizler çok daha fazla risk altındasınız bu nedenle hiçbir mazeret eğitimsiz olmanı mazur göstermez. Eğer eğitim başlıklarını dikkatle incelersen hiçbir eğitmen eğitiminin "teorik" kısmı için ücret talep etmez en azından eğitimlerin teorik kısımlarına katılabilirsin .
    Kapalı alan hakimiyet eğitimi fiyatları ise 2-3 depo benzin civarında dolaşıyor, benzin alabiliyorsan eğitimde alabilirsin.
    Korumasız olarak motora binmeyi düşünüyorsan zaten baştan vazgeç "hayatta ve sağlıklı olmak motosiklete binmekten çok daha iyidir".

    Sevgilerimle
     
  3. Arda Karaca

    Arda Karaca Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İzmir/Foça
    Motosiklet:
    BMW
    Okan bey söylenecek herşeyi söylemiş cevap olarak. Bence paran neye yetiyorsa en iyi motor odur. Çin malı motorlar dayanıksızdır ama kullanılmaz değildir. Koruma olayı ise olmadan gerçekten binmemek daha iyi.
     
  4. burakakgun

    burakakgun Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Kasım 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Okan abi cevabın için teşekkür ederim. Ben zaten korumasız motora binmeyi aklımın ucundan bile geçirmiyorum. Sadece yazımda korumasız kullananlar ölünce iyi olmuş tarzı konuşanları kınadım. Giden bir can sonuçta. Buarada kapalı alan hakimiyet kurslarının fiyatlarını bilmiyorum ama uygun olursa gideceğim. Amacım sadece çin mallarını bu kadar yerden yere vurmanın nedenini merak etmem. Ankara'da Etimesgut'ta oturuyorum. Trenleri kaldırdılar. 23 dakikada Gazi Üniversitesi'ne gidiyordum şimdi 90 dakika sürüyor yolum. Amacım bir motosiklet sahibi olup Motosiklet sevdamı da yaşayıp aynı zamanda kendimi trafikte otobüs sefaletinden kurtarmak. Hız tutkum yoktur inşallahta olmaz. Şehir içinde 50-60km. hızı geçmeyi de düşünmüyorum açıkçası. Sanırım dediim motosikletlerde istediğim hızda gidiyordur. ben arabayla 140 yapmaya gelemiyorum zaten, hele motosiklette düşünemiyorum :) İyi akşamlar.
     
  5. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    İyi araştırırsan nispeten daha az sorun çıkaran bir çinli bulabileceğinden eminim ama burada unutmaman gereken en önemli şey usta faktörüdür. Eğer iyi bir ustan var ise çinli bir motor ile mutlu olmamak için bir sebep yoktur , ustanın kötüsüne düşersen BMW den bile soğuturlar adamı.

    Sevgiler
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  6. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Burak bey yazdıklarınızda haklılık payı var. fakat;

    forumdaki deneyimli abilerimiz çin mallarını yererken, daha iyi motosikletler önerirken amaçları motosiklet hevesi olan arkadaşlara daha az sorun çıkaracak ve heves kırmayacak motosikletler önermektir. yeni başlayanlar için bu çok önemlidir. bi heves motosikletin başına gidip de marş basmayınca ya da keyif kaçıracak yedek parça problemleri çıkarınca, "abi size güvendik ama bak ne oldu" diyecektir o motosikleti alan.

    bir de bu bi tavsiyedir, emir değil. isteyen istediğini yapar. çim malı motosiklet alana ceza kesmiyorlar ya:D


    eğitim konusuna gelince, bu da herkesin kendi bileceği iş. ve bu konunun sıklıkla tekrar edilmesinde fayda var. çünkü eğitim almak isteyip de nereye başvuracağını bilmeyen bir sürü sürücü var. ya da sürcü kursları haricinde güvenli sürüş eğitimleri olduğunun bilmeyenler var. ailesini eğitim alacağını söyleyip ikna edenler var...

    eksik donanım ve eksik bilgiyle yol alıp da kaza yapan sürücülere açıkçası ben de üzülmüyorum. bu işi adam akıllı yapan insanların da üzerine leke atmış oluyorlar. keşke böyle olmasa ama oluyor işte.

    velhasıl yapılan uyarılar olabilecek kötü durumlara dikkat çekebilmek içindir. kimsenin başaka bir niyeti olduğunu zannetmiyorum.
     
  7. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Çin malını zorlamadan kullanırsan o kadar da kötü değildir, yalnız şehir içi 50-60 la gitmek pek gerçekçi değil, trafik neyse ona uymak lazım, özellikle ana yollarda. Öncelikle kask, sonra montu almanı tavsiye ederim. Çizme yoksa boğazlı bot yada bi basket ayakkabısı boğazsız ayakkabıya göre daha iyi koruma sağlar, bi süre idare edebilirsin.

    Trafiğe direk çıkmadan bi süre boş yollarda biraz pişmende fayda var.
    Ehliyeti de henüz almadıysan bi an önce başvur, almak bikaç ay sürüyor.
     
  8. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Jinlun 150-5 ile başlamıştım. Gösterişli ve bakımlıydı. 1 yıl kadar kullandım. Hiç arıza yapmadı desem yeridir. Bakımlarını yapmayı söke taka öğrendim. Ucuz bir motor olduğundan bakım e tamiratı yaparken meraklı davranıp her yerini kurcaladım. Parçası ucuzdu. tam basınca 100 ü zaten geçmiyordu. o yüzden 70-80 ile gidiyordum genelde E-5 de.Eğitimlerimden bazılarını da bu motorla almıştım. Satarken üzüldüm, ilk göz ağrımdı :) Sonra daha az sorunsuz denilen virago taklidi bir motor aldım, hem daha ufak tefek duruyor ve görsel olarak beni tatmin etmiyordu, hem de bir iki kez yolda bırakmıştı, Bir türlü kanımız uyuşmadı onunla sattım hemen ve şimdi kullandığım Suzuki İntruder 250 yi aldım. Ne farkı var Jinlun ile Suzuki nin dersen, kullanım artı larını bir yana bırakırsak her hangi bir parçasını söküp eline aldığında anlıyorsun.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  9. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Burak kardeşim bazı bakımlardan haklısın.Ama hiç bir şey için acele etme zamanla hepsi olur inşl...Zaten hayata her istediğimiz anında olsaydı çok ufak şeylerde bile heyecen duymaz,zevk almazdık.Dünya şuan olduğundan daha çekilmez bir yer olurdu.Sana cevap yazan herkezin görüşüne bende kaktılıyorum.
     
    burakakgun ve onur ekmekcı bunu beğendi.
  10. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    Sayın ankaralı burak kardeşim:D bazı fikirlerine bende katılıyorum arkadaşlar gibi fakat şöyle birşey varki; nekadar inkarda edilse motosiklet işi bir tutku olmanın yanı sıra keyif işidir ve her keyfi işin bir maliyeti vardır bukeyfi yaşamak istiyorsan benim gibi başkayerlerden kısıp oraya ayırman gerekir eğer elinde yoksa...

    Çin malı konusuna gelince okadar büyüğümüz üstatlarımız kalitesiz yolda bırakır adamı motordan soğutur diyorsa vardır bi bildikleri değilmi... Şimdi bir çin malı alıp 1 sene bineceğine üstüne çok fazla değil 500 yada 1 milyar kat hadi 1.500 olsun honda yada yamaha bir motosiklete bin kalitenin farkına var kafanda ağrımasın:D

    Zaten arkadaşlarımında dediği gibi ana yollarda şehir içi dahi olsa 50 60 la gitmek ölüme davetiye çıkarmaktır bence.. Çünkü araç sürücüleri bizi görmüyorlar ve hızları saatte 100km den az olmuyor genelde, o hızla arkandan birinin çarpmasını istemezsin sanırım....

    Herşeyi bir yana bırak burak kardeş bak benim yaşım 22 okadarda büyük sayılmam honda cbf 150 sinden tut yamaha r1 ine suzuki 1300r hayabusasına kadar kullandım ve kullanıyorumda hala bunu sana anlatmamdaki amaç hava atmak falan değil yanlış anlama sakın:D Amacım yaşlanarak değil yaşayarak tecrübe kazanıldığını sana belirtmek..

    Söylediğim gibi bende yaşayarak tecrübe kazanan biri olarak çin malına karşıyım başın ağrır kafayı yer motoru yakarsın o derece :D Şimdi 1 -1.5 mılyarı çine vericene az sabret kalıcı bi motor al bak bende hayabusada var ama başlangıç motorum olan cbf 150 ye bınıyorum hala şehir içinde hatta şehirler arası bile banamısın demıyor yaını eksıltme koy benzını gıt gıdebıldıgın kadar ıstedıın kadarda sıkıstır banamısın demıyor:D

    Kısaca az daha sabret biriktir önce ful donanım koruma kıyafetlerını kaskını eldivenını dızlıklerını vesayreni al:D Daha sonra ehliyetini al uzun sürüyo çünkü daha sonrada az sabret bıraz fazla bırıktır honda yada yamahaya bin baslangıc ıcın en ıdaal motosıkletler yamaha ybr 125 ve honda cbf 150 dir bunlara odaklan bence benım nacızane fıkırlerım bunlar gerisi sana kalmıs:)
     
  11. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW

    Sevgili Kardeşim,

    Arkadan çarpmaların %80 lik kısmı dururken gerçekleşiyor , yolda hareket halindeyken oluşan kazalarda arkadan çarpmaların oranı %5 i bile bulmuyor.
    Bu %5 lik dilimden kurtulacağım diye kendini %95 lik tehlikenin ortasına atıyorsun. Lütfen bu yanlış tavsiyeyi vermekten vazgeç ,trafikte her hızdan araç için yer vardır yeterki kurallara uy .

    Sevgilerimle
     
    burakakgun, onur ekmekcı ve Şenol SEL bunu beğendi.
  12. Arda Karaca

    Arda Karaca Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İzmir/Foça
    Motosiklet:
    BMW
    Motosiklet ile 50-60 kilometre hız ile giderken arkadan çarpma sonucu oluşabilecek kazalardan çok otomobil sürücüleri tarafından sürekli sollanmak motosiklet sürücüsünü daha çok zorlar. Sizi araç olarak görmediği için neredeyse otomobilin yarısını bile karşı şeride geçirmeden sizi sollarlar. Hatta bazen çok kenardaysanız şeridinden kayma gereği bile duymazlar.

    Bu durumu bir de İstanbul'da trafiğin yoğun olduğu yollarda düşünün. Yolun en sağından 50-60 kilometre ile gidiyorsunuz. Hepimizin bildiği gibi de sağ şeritte en çok kamyonlar bulunmaktadır. Bu şekilde yol almak Bering Denizinde kral yengeç avcılığı yapmak kadar tehlikelidir.

    Trafiğin hızlı aktığı yollar ve şehirlerarası yollara girecekseniz trafiğin hızına uyabileceğiniz bir motosiklet sahibi olmak bence sağlığa yararlıdır. Ömrü uzatır.

    Saygılarımla.
     
  13. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Yanlış düşünüyorsunuz , bu mantalite yasal hız sınırlarını anlamsız bulan sürücülerin yaptıkları hıza kılıf uydurma çabasından başka birşey değildir.

    Kaldıki motosikletlerimiz güçlerine ve kapasitelerine göre yasal sınıflandırmaya sahiptirler (ruhsatınızdaki araç sınıfı kısmına bkz.) çevreyolu veya otoyol temposunu kovalayamacak kapasitedeki motorlar L1 sınıfında tanımlanır ve bu yollarda kullanılmaları "YASAL DEĞİLDİR" .
    L3 sınıfında tanımlanan motosikletler tüm yollarda kullanılabilirler.

    Yani zaten kanunlar kimin hangi yolda güvende olacağının sınırlarını belirlemişlerdir. Siz ne kadar hızlı olursanız olun daima sizden daha hızlı ve motora saygısı olmayan birileri olacaktır bundan kaçınmanın yolu daha da hızlı gitmek değil bilinçli şekilde sürüş eğitimi almaktır.

    Lütfen bu tür tavsiyelerden kaçınınız.

    Sevgiler
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  14. onur ekmekcı

    onur ekmekcı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2011
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam verdiğiniz bilgiler istatislik olarak doğru öncelikle teşekkür ederim düzeltmeniz içinde... Fakat şöyle birşey varki sizinde söylediğiniz gibi kurallara uyulursa herkeze her hıza yer var trafikte... Peki kurallara uyan varmı?? bunuda izninizle ben hergün ankara trafiği ile boğuşan biri olarak söyleyeyim size....
    %30 hadi biraz daha iyimser olalım 40 lık bir kısım kurallara uyuyor ki bu %40lık kesiminde %60ı motosıklet suruculerını fark ediyor veya görüyor kalan diğer %60lık kısım zaten dikiz aynalarına bakmayı sevmeyen makas atmayı sağa sola dalmayı seven kesimden oluşuyor ki bunların dışında bir kesim daha varki motosiklet sürücülerinden nefret ediyor çekinmeden sıkıştırıyor önüne kırıyor... sizin verileriniz bence eski tarihlere veya başka ülkelere uygun veriler hocam...

    Burası Türkiye-Ankara hocam unutmayın bizlerin alehine çok kavram var trafikte motorcıların adını kötüye çıkaran paketçi çakmalarından tutunda bu paketçi çakmalarına kaba tabirle ayar olan gıçık olan trafik canavarı şoförlere kadar.. O yüzden sizin söylediğiniz ortalama ve yüzdeler ankara trafiğine uzaktan yakından uymuyor malesef hocam keşke öyle olsada her sabah motoruma binerken bugün kaza yapıcammı acaba sitresi ile binmesem...

    Saygı ve Sevgilerimle üstadım..
     
  15. Arda Karaca

    Arda Karaca Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İzmir/Foça
    Motosiklet:
    BMW
    Ben arabamla 90 km hizla giderken bile trafikte sag serite itiliyorum. 50-60 kilometre hizla ister L1 ister L3 motorsiklet kullanin sikinti cekilir.

    Ayrica belirtmek isterim ki ben kimseye tavsiye vermiyorum. Motorsiklet ile hizli gitmeyi hic onaylamiyorum ve kendimde gitmiyorum. Trafige uymak ZORUNDA kaliyorsunuz dedim.

    Ulkemizde trafikte de benden daha iyi bilirsiniz bahsettiginiz kanun ve yasal sinirlar islemiyor. Daha cok orman kanunlari isliyor.
     
  16. Mehmet Sert

    Mehmet Sert Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Mondial
    sunu unutmamak lazım. çinliler 2005 yılında çıkmaya başladı ben zonguldaklıyım burada 2005 ten önce 5 motor varsa şimdi 100 adet oldu . bu nçin malı motorları alanların % 90 ı da hayatında ilk defa motora binenler oldu. motorun ibresinde 120 yazıyo ya adam 120 görecem diye bastıda bastı gaz VS. aslında motorların hurda haline gelmesinde bizimde payımız çok. (çin işi motorda şans da önemli bir faktördür) ..biz motorları kullanmamız gerektiği gibi kullansak motora dahauzun süre binecez ama malesef gerktiği gibi kullanmıyorruz. yinede çinli alıncksa ilk tercihler kanuni mondial olabiir
     
  17. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili Kardeşim,

    Yaşım 42 bunun son 22 yılında aktif olarak motor kullanıcısıydım , Ankarada yaşıyorum iki motorum var bunlardan biri ramzey marka 125cc lik bir scooter (yeni falanda değil 7-8 senedir biniyorum) Bu anlattıklarınız bana çok yabancı kimse beni sıkıştır(a)mıyor yoldan falan it(e)miyor (Biraz irice bir adamım korkuyorlarmı acaba :)))
    Yada ben mi riskli alanlara hiç girmiyor ve olası tehlikelerden uzak durabiliyorum acaba??? . Bunu bir sorgulamak lazım. Evim Batıkentte dolayısı ile istanbul yolunu Anadolu bulvarını Eskişehir yolunu bolca kullanıyorum .Bunlar trafik akış ortalamaları oldukça yüksekana arterler ama hiç sıkıntı yaşamıyorum.
    Hayır motosiklet dahisi falan değilim hatta sürüş yeteneklerim ve reflekslerim pekçok genç arkadaşımızdan daha geridedir . Sadece ve sadece kurallara uyuyorum , sabırlı davranıyorum , hata yapmıyor başkalarının hatalarınıda absorbe edebilecek kadar güvenli kullanıyorum hepsi bu.

    Sevgilerimle
     
    burakakgun ve Şenol SEL bunu beğendi.
  18. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Yahu bari sen yapma İzmirli kardeşim , o şehirde çevre yolu hariç 90km ile gidilebilecek yolmu kaldı . Bırak 40-50 km yi bazen 30 km sürat bile zor yapılabiliyor motosiklet ile orada. Ayrıca asfaltınız berbat şekilde parlak ve kaygan bence çok çok daha yavaş ve dikkatli gitmelisiniz.

    Sevgiler
     
    burakakgun ve Şenol SEL bunu beğendi.
  19. Arda Karaca

    Arda Karaca Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İzmir/Foça
    Motosiklet:
    BMW
    Beni surekli hiz delisi gibi anliyorsunuz. Yazi yazma kabiliyetiniz de kuvvetli, benimli ise zayif oldugundan her mesajinizda ayni duruma dusuyorum.

    İzmir merkeze gidersem asfalta dikkat ederim.
     
  20. okan sinan ocan

    okan sinan ocan Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili kardeşim,

    Hiç olurmu ben sizin sürüşünüzü görmeden ,sizinle sürmeden nasıl böyle bir yargıya varabilirimki .
    Benim eleştirdiğim konu sizlerin sürüşü değil , sürmek isteyen bir kardeşimize vermiş olduğunuz hatalı bir tavsiyedir. İsterseniz net olarak tekrar yazayım lütfen alınmayınız.

    "Trafikte emniyette olabilmek için diğer araçlardan daha hızlı olmak zorunda değilsiniz."

    Trafik sadece ileriye doğru akan tek boyutlu bir yapı değildir , yol üzerinde akan trafiğe göre ileri,geri, sağa ve sola hareket imkanımız da vardır. Motosikletlerimiz diğer araçlara göre hem daha az yer kaplar hemde daha kıvraktırlar (Benim kamyondan bozma motorum hariç bazen arabamın daha kıvrak olduğunu düşünüyorum :))))) bu avantajı kullanmayı öğrenirseniz trafik ortalamasının üzerinde süratlere ihtiyacınız kalmaz. Bunu anlatmaya çalışmaktayım.

    Sevgilerimle