Commuter Arka Fren Balatası Nasıl Değişir (Resimli Anlatım)

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Alican tarafından paylaşıldı.

  1. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Motorsikleti aldığım ilk günden beri tam performan alamadığım araka fren balatalarımı kendim değiştirmeye karar verdim ve sitedeki abilerimizin kardeşlerimizin yararına dokunsun diye bir konu yazdım.Not:Alıntı değildir :D kendi motorsikletim üstünde denedim :D
    Şimdi ilk olarak her zamanki gibi motorsikletimizi orta sehpasına alıyoruz.
    [​IMG]
    Arka teker milini üzerine anahtar koyarak gevşetiyoruz.(çok sıkı olduğu için ayağımla bastım)
    [​IMG]
    Ardından zincir gergilerini açıyoruz her iki taraftan.
    [​IMG]
    Zincirimde yağsız kalmış :D
    [​IMG]
    Gergileri açtıktan sonra isteğe bağlı olarak zincir de çıkarılabilir.
    [​IMG]
    Tekeri ters tarafa doğru çevirin eliniz sıkışmasın:D
    [​IMG]
    Somunu tamamen sökün ve parçaları gruplandırın kaybolmasın.
    [​IMG]
    Fren koluna giden kolun civatasını sökün ve kolu boşandırın.
    [​IMG]
    Şaseden balataya gelen siyah koluda sökün saplama civata ve pullarını gruplandırın.
    [​IMG]
    Arka teker milini çıkarın.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Arka teker yere düşmeyecek kadar mili çekin.
    [​IMG]
    Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum balata ve şase arasındaki 4cm li kalın bir parça var onuda elinizle alın.Onda sonra kumbaramızı elimize alalım.
    [​IMG]
    Bakalım kumbaradan ne çıkıcak?
    [​IMG]
    Tozdan simsiyah olmuş bir balata döküm parçaları kırlmış bir yay ve bitmemiş papuçlar.Yay kırılıp kampananın içinde turladığı için bazen frenlerim takılı kalıyo ve her zaman zayıf bir fren kontrolü oluyordu her neyse devam edelim.
    Hayrına bi içini temizleyelim:D8kuru bezle)
    [​IMG]
    Eveet şimdi geldik yeni balatamızı takmaya gördüğünüz balatanın alt kısmında bulunan yuvarlak kısım balatanın saplama şeklinde olan kısma otucak şekilde takılcak takmak için iki elinizle balatayı açın.Yukardaki kısım ise arasına yukardaki fren mekanizmasını alacak şekilde otutturulur kaşarlı tost misali :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mekinazma frene bastığımızda yukarıdaki kol balatayı kastırarak sürtünme oluşturuyor ve böylece frenleme dediğimiz olay gerçekleşiyor.
    [​IMG]
    Ve kumbaramızı yerine takıyoruz...
    [​IMG]
    Şaseden gelen kolu yerine takıyoruz.
    [​IMG]
    Tekerlekle şasi arasındaki kalın puluda yerine koyuyoruz.
    [​IMG]
    Arka teker milini yerine sürüyoruz fakat tekeri tek elimizle yukarı kastırarak yapıyoruz bu işi isteyen çekiçle yapabilir fakat benim gibi motorsikleti ile hayvansal ilişkiler içerisinde biriyseniz tekmeliyebilirsinizde:D
    [​IMG]
    Fren kolunu bağlıyoruz kendi keyfinize göre sertliğini kendiniz ayarlıyabilirsiniz.
    [​IMG]
    Zinciri yerine takıp.Zincir gergi ayarlarını yapınız Şasenin üzerindeki çizgilerden faydalanın ki teker puluda aynı hizada olmalıdır.
    Arka teker milinin somunun tüm gücünüzle sıkın çok önemli bir parça :eek:
    [​IMG]
    Anlatabildiysem sizde anlayabildiyseniz ne mutlu :D
    Alıntı değildir.
    Maliyet tablosu:
    Fren balatası 15 ytl serviste işçilik dahil 35 ytl 20 ytl cepte 20/4 5 litre benzin =150km=150 km daha fazla özgürlük:D
     
  2. Gökhan TUNALI

    Gökhan TUNALI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Eskişehir,yazları Ayvalık.
    Motosiklet:
    Honda
    Alican,bu servislerle ne işin var,adamları iflas ettireceksin bu gidişle.
    Çok güzel paylaşım,emeğine sağlık. Bunca merak kimden geçti sana.
     
    Alican bunu beğendi.
  3. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    alican bu gidişle kimse servisegitmeyecek sayende::)
     
    Alican bunu beğendi.
  4. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    İflas etsinler hiç umrumda bile değil.Aslında param olsa daha iyi projelerimde varda işte maddi imkansızlıklar.Geçen gün 97 beyaz ledli çift sis farı projesi çizdim fakat biraz maliyetli 97*0.25 den led ler sadece 25 lira tutuyor.Bide sis farları için normal holojen far almam lazım onlarında tanesi 20 ytl toplamda 65 lira tutuyor.Devreye bide role bağlarsak eygidi eyy :D
     
  5. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Alican çalışmanı bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederiz.