Debriyaj Balatası değişimi(Fazer)

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Alican tarafından paylaşıldı.

  1. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Debriyaj konusunu işlemedim henuz ama yinede debriyajın ne olduğunu 3 aşşağı 5 yukarı burayı okuyanlar bilyordur diye umuyorum. Eğer bilmiyorlar ise yakında o konuyuda sitede yayınlarım nasılsa.
    Öncelikle neden açtım debriyaj kutusunu ? Belirtiler nelerdi ?
    - 1 nci vites kalkışlarda ciddi oranda vibrasyon ve silkeleme yapmaya başlıyor.
    - Ani gaz açışlarında motor kısa bir bekleyişten sonra kavramaya geçiyor
    - Vites geçişleri daha sesli olmaya başlıyor.

    Netekim serzeniş ve tespitlerimde yanılmadığımı debriyaj kutusunu açınca gördüm.

    Örnek olarak Yamaha Fazer motosikletimin ayrıntılarını yazacağım. Fazer’ın içinde 7 adet Balata ve bunların arasında yer alan 6 adet saç plakadan oluşuyor. Genelde debriyaj balataları ya yanmış (sıyırmış) oluyor yada kırılmış oluyor (-ki kırılma cok daha ciddi sonuçlar doğuruyor).

    Açtığım debriyaj kutusun da yukarıda yazdığım her iki sorunda mevcut idi.
    Hem bir debryaj balatası plakası darmadağın olmuş hem de bir saç plaka yanmıştı.
    Kullanımımı etkileyen yegane arızada bunlardan kaynaklanıyormuş.

    Tam zamanın da açmışım debriyak kutusunu. Dedim ya ; gerçekten de ısrarla bu şekilde kullanmaya devam etseydim, ve bu kırılan debriyaj balatası parçaları bir şekilde yağ pompasına geçip oradan da motor bloğuna dağılsa idi motor da ciddi problem yaşayabilirdim. Tam zamanında yapılmış bir müdehale idi.

    Fazer’ lar normal kullanımda 50.000 km ye kadar debriyaj problemi çıkarmaz. Agresif kullanımda ise cok kısa sürede debriyaj balatasını kırabilir yada yakabilirsiniz. ani kalkış, yarım debriyaj gazlama, teker vb. durumlarda debriyajın ömrunden yersiniz, bunu aklınızdan çıkarmayın.

    Debriyaj balatasını değiştirirken motorun yağınıda değiştirmek zorundasınız.(gerek yok diyenlere kulak asmayın siz yinede değiştirin yağınızı). Bildiğiniz üzere debriyaj kutumuzda aynı motor yağımız ile yağlanmaktadır. Gerek yok değiştirmeye diyenlere kulak kasmayın, yağ ve yağ filtrenizi de mutlaka değiştirin.

    Fazer için sokum işlemi için aşağıda ki adımları takip edin.
    Oncelikle yağınızı boşaltın.
    [​IMG]
    [​IMG]
    İşte karşımızda debriyaj kutusu
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Gerekli değişiklikleri yaptıktan sonra son olarak göbek bilyasını da iyice inceleyin. Gerekiyorsa yağlayın ve çalışmasını kontrol edin.
    [​IMG]
    Motorunuzu her daim dinleyin, tepkilerini kontrol edin.

    Kazasız sürüşler

    Aşkın KAYMAZ
    Başka siteden alıntıdır.İşinize yararsa ne mutlu :D Paylaşımlar devam ediyor...
     
  2. Gökhan TUNALI

    Gökhan TUNALI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Eskişehir,yazları Ayvalık.
    Motosiklet:
    Honda
    Alican helal olsun, motosiklet çok diskli kavramasını hiç merak edip bakamadım.
    Mekanik meraklılarına iyi gelir bu topik,tebrik ederim.
     
  3. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Saolasın abicim biraz araştırma ile her şey bulunuyor.