Debriyaj değişimi için servis önerisi (Anadolu Yakası)

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Gökhan Yasdal tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    150 CC bir Jinlun Cruiser'ım var. 7000 km civarında. Yokuşlarda bazen motorun gücünü tam tekerleklere aktaramadığını hissediyorum. Sanki zincirin gücü boşalıyor gibi bir etki yapıyor. Dün yüksek hızda ne gibi bir etki yapıyor diye denedim, TEM'de en fazla 90 km/h e kadar çıktı motosiklet. İlk 3-4 ay önce yine merak edip denediğimde 110 km/h civarına kadar hızlanmıştı. (tabi bu hızları sadece deneme amaçlı görüyorum- bu motosikletle bu hızda gitmenin akıl karı olmadığı aşikar) Sanırım bu bir debriyaj problemi. Bu motosikletlerin parçaları heryerde bulunmadığından bildiğim bir parçadıcan gidip debriyaj balatasını satın aldım. Debriyaj değişimi ciddi ve uğraş veren bir iş. Bu işi layığıyla yapabilecek bir servis önerirmisiniz? Hazırdebriyaj değişmişken, sübap ayarı ve yağ değişimi de yaptıracağım. İstanbul Anadolu yakası bostancı - kadıköy - maltepe veya ümraniye yakınları olabilir. Bu iş 2 saat kadar zaman alacak galiba. Debriyajı bir süre yağda bekletmek gerekiyormuş.
     
  2. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Bilgi; Dün akşam Kadıköy Uğurlu Motor'da gerçekleştirdik değişim işini. Debriyaj değişimi gerçekten ustalık ve maharet isteyen bir işmiş. Tam 3,5 saat sürdü. Kısaca yapılan işlemler, eski yağ boşaltıldı, yeni debriyaj balataları eski yağın içerisinde 1 saat kader yatırılıp iyice yağa alışmaları sağlandı, Bu sırada motorun kafaları da sökülüp emme-basma sübalarının ayarı yapıldı. (Avans miktarları izlendi, hava, benzin karışımı ayarlandı) Debriyaj ile birlikte debriyaja baskı yapan 2 adet sac'ın da değişmesi gerekiyordu (çoğu usta değiştirmiyor fakat dikkatli bakınca deforme olduğunu grebiliyorsunuz. Değiştirmenizi öneririm.) Motosikletin benzin hortumları sökülerek hava ile temizlendi. Bu arada karbratörün içinde çapak olduğu (motor durduğunda benzini tam kesmemesinden) anlaşılıp, sökülüp karbüratör temizlendi. (motosikletimde benzin hortumunda filtre yokmuş, elinde yoktu bir ara parçaçıdan alıp kendim takacağım) Debriyaj ve saclar değiştirilip motor gövde contası yeniden kestirilip contası da değişti. Buji değiştirilip, Modul 50/15 yağ konulup tıkır tıkır çalıştırıldı. Motosikletimin sesi ve gaza tepkisi oldukça iyileşti. Bir tek son hızı çok etkilenmedi diyebilirim. Dün akşam dönerken E-5 de denedim 100'e çıkmadı yine. Pek de gerekli değil zaten. Düşük viteslerdeki toparlanma benim oldukça işimi gördü.
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Gökhan bey
    Debriyajın 7000 km dedeğişmesi erken değil mi.Benim ki 60 bin i geçti hala tık yok.Bende mi bir sorun var acaba.
    Forumlarda okuyorum 3 bin ila 7 bin km de debriyaj değişimi yapılması çok garibime gitti doğrusu.Üstelik benim ybr yi sadece ben değil acemi bir sürü öğrencim kullanıyor olmasına ve benimde çok sık yarım debriyaj kullanmama rağmen 60 bin oldu hala debriyaj istemiyor.
     
  4. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Sanırım bu debriyaj kolu ayarımın beceriksiz bir bisiklet/motor tamircisi tarafından 1-2 ay önce yapılmasından kaynaklandı. Debriyaj basmama rağmen tam ayırmıyordu, bende ilk motosikletim olduğundan doğal zannediyordum. Sanırım bu şekilde 1-2 ay kullandığımdan çabuk hırpalandı. Çıkan balataların üzerinde yıpranmayı açık şekilde gördüm. Yine iş dönüp dolaşıp malzeme kalitesinde bitiyor sanırım. Çinliler içine kaliteli bir balata koymamış olsa gerek.
     
  5. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    öylede olsa gökan bey bu bence dahaçok malzemenin kalitesizliginden oluyor neolursa nolsun 7000 çok az birrakan debriyaz için bence onun gözünün yaşına bakmayın satın ve acilen bir honda yamaha gibi bişey alın elbette hadeyince olmaz ama bu öncelikli hedefiniz olmalı ben mondial 151rsi kullandım 20binde sattım bir hondaile 200bin yapsam okadar sıkıntı yaşatmazdı bana eminim motora firenbalatası dayandıramıyordum nerdeyse her1000km de deyişiyor deyişmesemde %80 özellik kaybıoluyorduzincirolmadıgı için birkaç kez kayış kopardı ve yolda kaldım 5000 gider diyorlar3000de kayış kopuyordu kaçkere ekzost deyiştim hatırlamıyorum birde gözüm gibi balıyorum hor kullansam vay halime demem oki buna rağmen scoter olsada ondada biraz farklı bir debriyajvar busuzin dediginiz soronu son 20000lerde yapmaya başladı ve baktım olacak gibi deyil sattım ve cbf 150 aldım dünya varmiştrabzone gittim geldim 5000km oldu şuana ve gelirken 1200km yi 17saatte geldim eşim ve 2 valizle bunu yapacak bir çinli motor ben tanımıyorum sizde honda ya geçişyapın aklınızda rahat olsun cebinizde
     
  6. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Bu motosikleti öğrenme amaçlı satın almıştım. Zamanında sıfırken satın alan bir iki arkadaşı mvardı. Sordum, olumlu yorum yaptılar detaya girmedi mfazla ve aldım. Aslına bakarsanız hala memnunum, işlevini fazlasıyla yerine getirdi, Fazla hızlanmaması, ani ve ivmeli davranmaması avantaj bile oldu diyebilirim. Ama dediğiniz gibi miyadını doldurmak üzere benim için. Düşüncem DragStar 250. Onda da garip bir durum var, piyasada 8-9 Bin liraya temiz 600'lükler varken 250'lik pek bulunmadığından 7-8 Bin lira fiyat istiyorlar. Çinlilere çok yükleniyoruz fakat bence işlevlerini yerine getiriyorlar, O fiyata motosiklete başlangıç için ideal motorlar.
     
  7. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Şenol hocam sizin ybr ye hastayım bozulmak bilmiyor:DYaklaşık 1 aydan beri kazalı 2011 ybr esd kullanıyorum Amarsör ve jantı yamuk olmasına rağmen kullandığım motosikletlerin çoğundan çok daha rahat ve seri dün akşam benim mondial ile adapazarında köye gittim 120 km yarı canımı aldı.Zaten bu scoterlarda nasıl rahat oturulur onuda bilmiyorum.(Acilen eğitim almam şart)Ama konforlu olmadığı kesin :DAslında hocam bu oturuş pozisyonu ile ilgili bir topick varmı? biraz faydalanmam gerekiyor.
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Oturuş pozisyonu ile ilgili topik yok ama pratik eğitim var.
    Rahmi hocamdan randevu al eğitimlerine başla iş işten geçmeden.
    Eğitim adresi sana çok yakın.