Değiştireyim mi artık?

Konu, 'Ne Almalıyım Nereden Almalıyım' kısmında Armağan Pekatik tarafından paylaşıldı.

  1. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Selam arkadaşlar

    Toplam 35.000 km devirmişim. Bunun neredeyse yarısı 250cc Hyosung. Başlangıç ve orta seviye eğitimi de geçen sene almıştım. :D.
    Artık beni yormayacak bir motora geçmek istiyorum. Apache den memnunum, işimi de görüyor ama titreşimi ve 90km/h 8bin devir çevirip zorlanmasından yoruldum. Şehir içinde yormayacak ama uzun yolda (200-300km) da sıkmayacak bir motor istiyorum. Bu arada önümdeki ilk boşlukta ileri sürüş teknikleri için Rahmi hocama gideceğim. Ondan sonra motorumu değiştiriyorum. Şimdi önerilerinize ihtiyacım var. İhtiyaçlarım

    1) Yumuşak kullanımda şehir içinde çok yakmasın :D (5-6 lt/100'ye kadar tamam), kitlenip kalmasın yani manevra yapabileyim, sıkışık trafikte aralara gireyim er6, cbr250r, ninja 250, cbf600

    2) Mümkünse 4 silindir olsun. (Bu üstteki madde ile çakıştı ama o ses, o serilik ve titreşimsizlik çok güzel) Diversion, F6 Fazer, CBF600, z750, gsr600

    3) Yakışıklı olsun. CBR 600RR, GSX-R 600, r6, Diversion

    4) Uzun yola gitsin. (3. madde ile çakıştı. Racingle uzun yol yapılamaz)

    5) Rüzgar beni tokatlamasın. Bunun için touring camı takılabiliyor sanırım. Apachede bunun sıkıntısını çok yaşadım.

    6) Yedek parçası çok uçuk olmasın, biraz yaygın olsun. (Honda, Yamaha. Kawasaki'de buradan kaybediyor)

    7) Bütçem 18bin.

    Buraya kadar bela okumadıysanız devamı var :D
    Hayalimde hep bir diversion vardı ama
    Eksi olarak fazer ve diversion biraz hırçın sanırım. gerek var mı?. Şehir içinde nasıl olur? Bilmiyorum.
    cbf600 ve f6 fazer (s2)'ın üretimi yok. Yedek parça fln neni korkutuyor.
    Racing'ten ağzım yandı içim gitsede almam sanırım. Yolda kol, bilek, sırt ağrısı.
    İçimden bir ses 250cc bana yetecek diyor. cbr250r mi alsam? gene titreşim tek silindir vs. yoksa ninja 250'de olabilir sanki.

    Böyle tarz karmaşası naked mı, roodster mı, super sport, sport touring mi, cc karmaşası 250 mi 600 mü, bilimum karmaşa içine girdim.

    Yardımlarınıza, yönlendirmelerinize ve ekstra önerilerinize ihtiyacım var. Yani hadi bi el atında bana tarz bulalım diyeceğim neredeyse. Yoksa şehir için apache'im kalacak ve uzun yol için bir touring alacağım. (bunu istemiyorum. En son plan olarak konuşalım :D)
     
  2. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    "Bela okumadıysanız" dan sonrasını biraz zip'lemişsin ama yine de uzunluğu gözden kaçmadı söyleyeyim :) Bence kafan karışık değil ve ne istediğini veya istemediğini çok iyi biliyorsun öncelikle. Hepsi bir araya gelince sanki Suzuki İnazuma 250 cc sana çok uygun ve isteklerinin büyük bir kısmını karşılayabilirmiş gibi geldi bana. Bu da benim sana önerim olsun.
     
    Doğan PARILTI ve Şenol SEL bunu beğendi.
  3. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aaa inazumayı yazmamış mıyım? Gerçekten çok iyi bir motor kendileri. Ancak yeni olduğu için ikinci elini bulmak zor. 250cc naked bir motor için sıfırına da 12 bin TL'de pahalı gibi geliyor. Bilmiyorum siz ne dersiniz?

    Bir de bir şey sormak istiyorum. İnazumada 2 tarafta da eksoz var. Sizce iki yanda eksoz kullanışlı mı?
     
  4. cagri.erarslan

    cagri.erarslan Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    2 silindiri 2 egsoza bağlamışlar. Görsel bir detay olmaktan öteye gittiğini sanmıyorum :)
    8bin devir/90 km/h den yoruldum demişsin. Inazuma tek silindirli kadar rahatsız etmiyormuş (şu ana kadar yaptığım en yüksek 12 km/h, henüz kullanamadım yani) sonuçta çift silindirli ve vibrasyon yok denecek düzeyde. Ama genede 8250 devirde 110 ile gidebiliyor, ki birkaç forumda bunun sürüş konforu için üst limit olduğunu söylüyor kullanıcıları. Uzun yolda yorucu olabilir.
    tüketimi 3-3.5 civarında olacaktır. fiyatı da 10.9k olması lazım. Aksesuar paketi çok da gerekli değil ve içindeki malzemelerin kalitesini kullanıcılar yeterli bulmuyorlar. En basitinden çanta için 33lt givi denmişti ama gelenler 29lt başka dandik bir marka, ön cam hiç gelmemiş gibi.
     
  5. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bence 18.000 TL'lik bütçenize sığdığı sürece kendi sınıfı içerisinde ne kadar ucuz veya pahalı olduğundan ziyade sizin ihtiyaçlarınızı ne ölçüde karşıladığı önemli. Tabii bu benim fikrim. Egzoz sorusu iyi ama benim dumura uğradığım bir soru oldu :confused:
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Uzun yolda rüzgarsız 18 bin TL bütçe ile ikinci el Honda Deauwille al derim.Şaftlı dır kendileri.Şehir içinde iyi oynarsın iyi de kaçar bakımları çok sorunlu değildir.100 de 4 - 5 yakar
     
  7. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hocam deauville gerçekten çok yakışıklı. Arka tarafı biraz kalınca değil mi şehir içi için? bi arkadasimiz deauville ile sehir icinde hic rahat edemedigi icin satip cbf600 e gecip rahat ettigini soyluyordu. Ben bu motoru hic denemdim. Denemek lazim belkide kisiye gore degisir. Yan çantaları çıkıyorsa hele :D
    6. Vites 8.200 devirle 110, 250cc bir makine icin uygun bence.
    Ayrica kaldirima yakin gecerken eksozum degicek mi diye saga bakarsin. Sag kurtarirsa direksiyonu saga kir sol elcigin gectigi yerden motor gecer. Bu sefer aynini sol taraf icin de yapmak gerekecek. Goruntu disi bu. Seneye bak tum inezumalar eksozlari cizik gezecekler. Bence tabii..
    Son olarak da 10.9k ya plaka muamele ve sigorta masraflarini katmiyorsun.
    Abi tamam da 250cc nin de bir ederi var yani. Ayrica su an pahali olmasi bence satis stratejisi yakinda dusecektir. Bence 9bin tl civari olmaliydi.
     
  8. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    CBR 250 R bu fiyatın az altında kalıyor. Ninja 250 ise üstündeydi. Yani kopuk bir fiyat değil. Kaldı ki Suzuki genel olarak zaten ucuz değil. Hani egzoz vs. ile ilgili konulara bir şey diyemeyeceğim ama bence fiyat fayda oranında çok bir sorun yok. Gören beni Suzuki bayii sanır valla, öyle bir savunuyorum ki :D
     
    Armağan Pekatik bunu beğendi.
  9. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aslında haklısın muadili sym 250 wolf var 700 lira daha ucuz. Abi 13bine fazer görünce insanın bakası gelmiyor abi :D. Bir de sanki inazumada cbf 250'den fazla ne olabilir ki diyor insan. Değil mi? (Hiç test etmedim belki farklıdır :D)
     
  10. cagri.erarslan

    cagri.erarslan Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Suzuki
    cbf250 hava soğutma tek silindir değil mi ?
    sigorta 130 tl
    ruhsat 200 tl (plaka ile)
     
  11. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Evet tek silindir hava soğutmalı ama bence inazumayla aynı.
    10.900 + bana 500 lira istediler muamele için + 500 çanta ve bağlantı koruma demiri vs = 11.900 :D
     
  12. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    hyosungdan sasma en iyisi :)
     
  13. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    1 seneye yakın kullandım. Alacağım en son motordur. :D
     
  14. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yan çantaları çıkmıyor
     
  15. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hocam fazer ya da cbf600 yedek parça ve bakım olarak beni üzer mi? Üretimin durması yedek parçayı etkiler mi? Yoksa diversion bu konuda daha mı avantajlıdır?
     
  16. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    honda vfr 800 aradığın olabilir .
     
  17. Erdal Özgüner

    Erdal Özgüner Site Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Şubat 2009
    Mesajlar:
    786
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    istanbul/küçükçekmece
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sakin bir sürüş tarzın varsa Şenol hoayı dinle dövil al, yok biraz sert ve agrasif kullanıcıyım dersen KLE 500 veya F 650 yi tercih etmelisin derim. KLE 500 ile trafikte hiç sorun yaşamazsın.
     
    Berkay Ömür bunu beğendi.
  18. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Teşekkürler.
    Honda vtec motorlu bu aleti de araştırmalarım arasına alıyorum. Sesi biraz garip geldi ancak alet gerçekten çok güzel bana uyacak gibi.

    Enduro hiç sevmiyorum ama şu bir gerçek ki; tüm yollar enduroya çıkıyor.
    KLE500 ile şehir içinde hiç sorun yaşamazsın diyorsun ama 85cm lik sele yüksekliği 1,68 boyumu şehir içinde çok zorlar. İki ayağımı aynı anda asla yere koyamam. Özellikle motordan inmeden o motor geri geri gitmez :D
    F650GS efsanesini tatmak isterim hem selesi de 78,5cm. Ancak hiç eli yüzü düzgün bir f650 görmedim. Şöyle 2003-2004 model 30bin km yi geçmemiş bulabilsek..
    Deauville'yi ilk firsatta test edeceğim ama görüntü ön yargıma ben arkadan yan çantalı maxi scooter'ım şehir içinde arkana bakmadan aralara girersen, kalırsın izlenimi yarattı. Ancak son derece de yakışıklı kerata. Görüntü içime sindi.

    Şu an için fazer'a yakınım sanki.
     
  19. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    5 gün önce KLE aldım. Sele yüksekliği 85 cm. Sorun yaşamıyorum. Benim de boyum 1.72 falan. Hatta bunun üstüne üstlük araziye girdim. E artık gerisini sen düşün. Tecrüben ve niyetin varsa KLE al derim. Çok memnunum. Türkiye yolları için en uygun ve ideal motor endurodur.

    Fazer çok agresif motordur. Zaptedebilirim diyorsan onu da alabilirsin. Ama ne kadar güç o kadar tehlike derim ben.
    Deauville tam yol motorudur. Aşırı rahattır. Uzun yol yapacağım diyorsan onu al.
    F650 ise 2004 model ve üstü, 50 bin geçmemiş al derim.
    Sevgiler.
     
  20. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    vayyy harbiden güzelmiş motor :)
    Hayırlı uğurlu olsun ,allah kaza bela göstermesin
     
    Berkay Ömür bunu beğendi.