Derbi'nin Yeni Spor Motosikleti GPR 125 4S 4V

Konu, 'Motosiklet Karşılaştırmaları ve Sürüşleri' kısmında suhasen tarafından paylaşıldı.

  1. suhasen

    suhasen Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Piaggio
    [​IMG]
    [​IMG]


    Türkiye'de çok fazla tanınmayan, İspanya'nın motosiklet markası Derbi, yeni 125 cc lik spor modelini görücüye çıkardı.

    Tek silindirli 4 zamanlı bir motora sahip olan GPR 125 de 4 subap teknolojisi kullanılmış.

    Sadece 120 Kg. ağırlığı olan GPR 125, gençlerin ve motosiklete yeni başlayıp, spor motosiklet kullanmak isteyenlerin ilgisini çekecek bir model.

    Tanıtım yazısının devamını okumak için
    Bu link sizi motosikletforum haricinde bir sayfaya yönlendirecektir.
     
  2. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    125 cc.ye göre kaslı duruyor güzel bir motosiklet ama derbi türkiyede sanırım yedek parça servis ve düşük ikinci el gibi nedenlerden ötürü tercih edilmiyor
     
  3. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Eskiden 2 zamanli motor urettikleri icin pek ragbet gormuyor. Insanlarin aklinda hep 2 zamanli yag yakan tipleri kalmis.
    Keza aprilia rs125 de 4 zamanli uretmeye basladi ama kimsenin haberi yok. Hatta bence "spains no1" diye cikardiklari motor 125 sinifinin en motora benzeyeni ama pek taninmiyor. Yakindan gorseniz, makine resmen kalite kokuyor.

    [​IMG]
     
  4. Murat Koseoglu

    Murat Koseoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    54
    Motosiklet:
    Kawasaki
    barış bu makine 250cc kawasaki den bıle daha pahalı tahınım 12 bın lıra falandı tam fıyatını bılmıyorum bakmam lazım Aprilia için konusuyorum ama derbi yi bilmiyorum
     
  5. ANIL

    ANIL Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.390
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    İtalyanları seviyorum Derbinin bütün modelleri hoşuma gidiyor özellikle Derbi Terra 125 :)
     
  6. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Burada aprilia'yi 8000 liraya aliyorsun. Yamahadan cok az daha pahali.
    Derbi 7000 civari.
    Ninja 9500 lira civari olmasi lazim.

    Motorda "harley disinda" fiyat kaliteyi soyler zaten.
     
  7. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    italyan işi her zaman güzel ve zevkli bu işi biliyorlar!!!!
     
  8. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Görüntü olarak pek başarılı olmammış bence derbi.
    Yanlış biliyorsunuz aprilia rs 125 2 zamanlı bir motora sahip.
    APRILIA RS 125

    RS 125, 125 cc supersport’lar arasında tartışmasız liderdir. Aprilia yeni kavramlarda ve ileri teknoloji ürünü çözümlerde öncülük ederek ve başkalarının takip etmekte zorlandığı teknolojiler geliştirerek hafif sportif motorlarda her zaman lider olmuştur. Diğer tüm Aprilia sportif motosikletleri gibi RS 125 de, GP yarışlarında uzun başarı dolu yıllar boyunca geliştirilen ve hızlı bir şekilde üretime aktarılan sofistike teknolojiden yararlanır. Uzun yıllar boyunca RS 125, sportif 125`lerde standart koyucu olarak ün salmıştır. Satış başarısı da doğal olarak bunu takip etmiş, RS 125 Avrupa pazarlarının hepsinde satış tablolarının en tepesinde yer almıştır. RS 125, Sportif Üretim yarışlarına giren sürücülerin kaçınılmaz tercihidir. Bu da haklı bir seçimdir, çünkü rekabet zorlaştıkça Aprilia RS 125’e benzer bir başka motor yoktur.
    Aprilia 125 teknik üstünlük için tasarlanıp üretilmiştir ve buna uygun bir görünüme sahiptir. Grafikleri tamamen yenidir ve tamamen 2006 250 GP dünya şampiyonasına hükmeden motosiklete dayanır.

    Aprilia RS 125, pek çok yüksek performanslı motorda bulunmayan teknik özelliklere odaklanması ile parça ve ekipman açısından genç sürücülere pazardaki en iyi ürünü sunar.

    Aşağıda, Aprilia RS 125’in çok sayıdaki temel özelliklerinden sadece bazıları yer alır.

    Denenen ve test edilen, son derece sofistike Rotax iki zamanlı motor.
    Aprilia’nın kapsamlı GP deneyimi sonucu ortaya çıkan süper sağlam alüminyum gövde ve arka maşa.
    Ters çatal.
    Radyal kaliplerli ve dört zıt konumlu pistonlu ön fren.
    RSV 1000 R tarzı kaporta, ön cam ve kuyruk.
    RSV Fabrika tarzı çapraz kollu jantlar.
    Çok işlevli bilgisayarlı analog/dijital gösterge paneli.
    RSV Fabrika tarzı dövme direksiyon çatalı.
    Perçinli kenar plakalı oval kesitli yarış susturucusu.
    STİL
    Yeni RS 125’in güçlü, modern görünümü, bunun bir yarış makinesi olduğunu gösterir. RS’in tasarımı RSV 1000 R’ye dayanır ve diğer tüm Aprilia spor motosikletlerinde olduğu gibi zahmetli bir aerodinamik araştırmanın sonucudur. Örneğin maksimum pist verimliliği sağlamak için GP sınıfı bir rüzgar koruması ve minimum sürtünme garanti etmek üzere kaporta, kapsamlı rüzgar tüneli testleri ile kusursuz hale getirilmiştir. Kaporta, ön cam ve kuyruk sadece haşin ve saldırgan görünmekle kalmaz aynı zamanda sürücü çevresindeki tüm türbülansı ortadan kaldırarak RS 125’in inanılmaz bir azami hıza ulaşmasına olanak tanır. Söz konusu Aprilia RS 125 olduğunda insan ve makine tam anlamıyla bir bütün haline gelir.

    En yeni nesil ikiz halojen farlar da yeni RS 125’in haşin görünümüne katkıda bulunur ve gece geliştirilmiş bir görüş açısı ve güvenlik için yüksek güçte bir ışık huzmesi verir.

    Zarif kuyruk, GP yarışçısının kuyruğu ile tamamen aynı görünür. RS 125’in kuyruk tasarımına gösterilen özen sayesinde yolcu koltuğu bile motosikletin kusursuz çizgisini bozmaz.

    Çapraz kollu jantlar sadece daha hafif ve şık olmakla kalmaz, aynı zamanda daha güvenli ve güvenilirdir.

    MOTOR
    Güçlü ama güvenilir, tek silindirli, iki zamanlı Rotax-Aprilia motorun hiçbir tanıtıma ihtiyacı yoktur. Yıllar boyunca pistte yenilmez ve yolda güvenilir olmak konusunda ün kazanmıştır. Motor bloğu okuma sübap girişi, sıvı soğutması, titreşim önleyici dengeleme mili ve otomatik karıştırma sistemi gibi özellikleriyle bu motor bugün de iki zamanlılar için son teknoloji ürünü teknik çözümlere sahiptir. Performanstan ödün vermeden en yeni emisyon kontrolü yasalarına uyum sağlamak için RS 125’in motoru geçen yıllar boyunca sürekli güncellenmiştir. Katalitik konvertör ve hassas karbürleme sayesinde Aprilia’nın tek silindirli iki zamanlı motoru, Euro 3 standartlarına uyumlu hale gelmiştir. Ve inanılmaz olan tüm bunların performansta hiçbir kayıp olmadan başarılmasıdır: Aprilia RS 125’in motoru, tüm 125 cc makineler için referans noktası olmaya devam eder.

    ŞASE
    Hiç şüphesiz RS 125’deki en üstün tek parça gövdesidir. Aprilia’nın GP 125 yarışlarındaki geniş deneyimleri sonucu geliştirilen RS 125 gövdesi, çapraz kiriş takviyeleri olan dökme alüminyum alaşımdan yapılmıştır. Son derece düşük ağırlığına karşın bu üstün yapı inanılmaz bir burulma sertliği sağlayarak Aprilia’nın rakipleri için standartları belirler.

    Çanta bölümü, alüminyum alaşım arka maşa, üretilmiş tüm 125 cc arka maşalar arasında en yüksek burulma sertliğine sahiptir. Diferansiyel yan elemanları egzozun motor performansını maksimum düzeye çıkartan bir yol izlemesini sağlar ve asfaltla tehlikeli bir teması risk etmeden virajlarda daha dik eğilme açılarına olanak tanır.
    Süspansiyon da RS 125`in sadece performansında değil aynı zamanda güvenlik ve konforunda da temel bir rol oynar. RS 125, normal yolda daha tatminkar bir sürüş vermenin yanı sıra pistte maksimum performans için iyileştirilmiş bir ters çatala güvenebilir.

    Dengesiz yol yüzeylerinde bile mükemmel çekiş ve üstün konfor için arka süspansiyon Aprilia’nın 125 GP yarış teknolojisine dayanan yükselen oranlı mafsallı mekanizmalara sahiptir. Arka maşa için sönümleme sağlayan hidrolik amortisör de yay ön yükünde ayarlanabilir.

    FRENLER
    Her kendine güvenen supersport motosiklet gibi RS 125 de söz konusu parçalar olduğunda en iyisine sahiptir. Frenleme sistemi tamamen yenidir ve rekabetçi sürüş koşullarında maksimum verim için tasarlanmıştır. Ön fren radyal kaliperi ve dört zıt konumlu pistonu olan gerçek bir üstün teknoloji ürünü yüksek performans sistemidir. 320 mm ön diske ek olarak sistem aynı zamanda maksimum hassaslık ve rakipsiz frenleme gücü için radyal merkez silindire ve havacılıkta kullanılan hortumlara sahiptir. Arka diskin çapı 220 mm’dir ve kusursuz bir dengede, yüksek performanslı frenleme için metal örgülü hortumlarla donatılmıştır.

    EKİPMANLAR

    Dünya yarış lideri 125 elbette en üst kalitede ekipmanlar hak eder. İleri teknoloji şasiye ek olarak Aprilia RS 125 piyasada bulunan en prestijli parçaları kullanır. Kompakt ve hafif en yeni nesil göstergeler, RSV 1000 R modelinden türetilmiştir ve analog devir sayacına ile doğrudan gidonlardan çalıştırılan dahili bilgisayar içeren çok işlevli dijital ekrana sahiptir. Her şeyi kontrol altında tutmak için gösterge panelinde hız göstergesi, devir sayacı, soğutma suyu sıcaklık göstergesi ve yarış kronometresi yer alır. Sistem pek çok yarış pistinde bulunan optik bitiş çizgisi aygıtları ile arabirim kurma hazırlığına bile sahiptir.

    RENK TEMALARI
    Yeni renk temaları, Aprilia RS 125’in vahşi stilini daha da geliştirmek için seçilmiştir. Klasik Aprilia Siyahı, Kırmızı ve özgün Replica Spain No. 1.


    GÜÇ TAKIMI
    Yarış pistinde kullanım için özel olarak tasarlanan güç takımı da bu inanılmaz iki zamanlı motorun tam potansiyelini yakalayabilmek için isteğe bağlı bir aksesuar olarak temin edilebilir.
    Kitin içerisinde şunlar yer alır:

    yarış genleşme odası egzozu
    komple yarış egzoz valfi
    yarış egzoz valfi için kontrol ünitesi ve solenoidi
    tam güçte karbürleşme için iğne, ana jet ve püskürtme memesi
    yarış bujisi
     
    Turgay bunu beğendi.
  9. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    bu makinanın fiyatı 6000 € ve 2 zamanlı
     
  10. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
  11. Turgay

    Turgay Site Müdavimi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.499
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Regal Raptor
    Çok başarılı buldum moturu :)
     
  12. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Bence 2 modelinde albenisi var :D
     
  13. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    motorlar süper söylenecek söz yok ancak tek eksi tarafı fiyatı bence.biraz daha makul yapsalar eminim ki piasada bu tarz motorları çok daha fazla göreceğiz.