Devlet hatasının faturası vatandaşa.

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında Emrah.Saka tarafından paylaşıldı.

  1. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar bir sitede şu haberi okudum;

    Hükümetin hazırlığını yaptığı yeni trafik kanunu, kurallara uymayanlara ağır cezalar getiriyor. Buna göre yolda su ve çamur sıçratacak biçimde araba süren sürücülere 60 YTL ceza kesilirken, geçiş üstünlüğüne sahip olmadıkları halde hileli davranışlarda bulunanlar da 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezasına çaptırılacak. Düzenlemede, birçok AB ülkesinde olduğu gibi ehliyet kurslarının da ortadan kaldırılması öngörülüyor.

    Hükümetin üzerinde çalıştığı yeni Karayolları Trafik Kanun Tasarısı, su ve çamur sıçratacak biçimde araç süren sürücülere 60 YTL ceza kesilmesini öngörüyor. Tasarı ehliyet alabilmek için gerekli olan kursa gitme zorunluluğunu kaldırırken, bölünmüş yollardaki hız sınırını da 11 kilometreye çıkarıyor. Hükümet, geçen dönem çok tartışılan ancak üzerinde sadece kısmı rötuşlar yapmakla yetinilen Karayolları Trafik Kanunu'nu değiştirme çalışmalarında son aşamaya geldi. Hazırlanan kanun tasarısı bakanlıkların ve ilgili sivil toplum örgütlerinin görüşüne açıldı. Görüşe açılan tasarı taslağında ilginç düzenlemeler bulunuyor. AB'ye uyum çerçevesinde, alt yapısı olan yerlerde taksiler için, dijital harita üzerinde aracın bulunduğu yeri ve gideceği yönü gösteren cihazın bulundurulması zorunluluğu getirildi. Dijital haritası olmayan taksiciye 500 YTL ceza kesilecek.

    Sürücü belgesi almak için de sürücü kursuna gitme zorunluluğu da ortadan kalkıyor. Yürürlükteki yasanın 41. maddesinde sürücü belgesi alma şartları arasında yer alan "Sürücü kursuna katılmış ve yapılan sınavları da başararak sertifika almış olmaları" hükmüne yeni tasarıda yer verilmedi.
    Tasarı ile "saygısız" araç kullanma nedeniyle idari para cezası uygulanacak suçlar arasına "Araçların bir başkasının üzerine su veya çamur sıçratacak şekilde kullanılması" da eklendi. Bu hükme aykırı hareket edenler 60 YTL ceza ödeyecek.

    Söz konusu tasarıda, şehirlerarası karayolları ve otoyollarındaki hız sınırları mevcuttaki gibi 90 ve 120 kilometre olarak aynen korunurken, bölünmüş yollarda hız sınırı ise 110 kilometre olarak belirlendi. Geçiş üstünlüğüne sahip olmadıkları halde, bu kolaylıktan yararlanmak amacıyla hileli davranışlarda bulunanlar 3 aydan 2 yıla kadar hapis ile cezalandırılacak. Kazanın oluşuna ilişkin gerekli tespitler yapılmadan aracı ile birlikte olay yerinden ayrılan sürücüler hakkında da 3 yıldan 2 yıla kadar hapis
    istemiyle dava açılabilecek. Yürürlükteki yasada bu suç için sadece para cezası hükmü yer alıyor.



    Şimdi arkadaşlar mantıklı bir şekilde düşünelim. Kaçımız bilinçli ve sırf heyecan olsun diye birilerini araçlarımızla ıslatıyoruz? Bir kişiyi ıslatmamak için bizim ortalama 10 km/s hız ile gitmemiz gerekir. Böyle bir gidiş mümkün olurmu sizce? tabiki hayır. Peki ne yapılmalı? Yollar balık sırtı olmali çökmemeli, çukur bulunmamalı yağmur suyu tahliye sistemleri olmalı. Bizim ülkemizde TÜRKİYE CUMHURİYETİ KARAYOLLARI BELEDİYELER yada TAŞERON FİRMA ların hangisi sizce böyle bir yol yapıyor? yada böyle bir yol varda ben bu ülkenin başkentinde yaşadığımı zannederken bir köydemi yaşıyorum acaba? Şimdi benim su sıçratmadan bu trafik akışında nasıl gitmem gerekir? Tamam yayalar konusunda çok haklı bir davranış ancak bunu isteyerek yapan kaç kişi var? ve neden bu saydığım mercilerin yanlış yapılan yollarında biriken suyu aracım sıçrattı diye ben ceza ödüyorum?


    Bir diğeri ise sürücü kursları ile ilgili hüküm.. Kurs eğitimi varken bu kadar çok trafik canavarı yetiştiriyoruz kurslar olmazsa ne olacak? artı zırt pırt kanun değişen bir ülkedeyiz. Kurslar olmasa bu yeni kanunları nerden öğrenicez yada kaçımız trafik kanunları kitabı alıp okuyor her yıl?


    Bu sorularımın cevabını bulabilen birisi varmı arkadaşlar?
     
  2. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    güzel noktalara değinmişsin ama ülkemizde o kadar imzalar toplanıp kampanyalar yapılmasına rağmen bişeyler aynı kalmaya devam ediyor avrupada b sınıfı ehliyetle 125 cc kadar motosiklet kullanılıyor bu nedemek peki? motosiklet alternatif ulaşım vasıtsası olarak görülüyor ve önemseniyor işten eve gidip gelmek için ufak bir scooter alana zorluk çıkatılmıyor üst hacim motosikletler için ehliyet aranıyor..
    bizde bırak ehliyet kolaylığıı satılan her motosikletin % 22.si devlete ötv ödeniyor yani devlet motosiklet almayı zorlaştırıyor :)
    işte dostum asıl mesele bu bakış açısını değiştirebilmek..
     
  3. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    bağlama kardeşlerden uğur... dediklerinize katılmamak mümkündeğil insanları motosiklet sahibi yapmak bu kültürü aşılamak devlet açısındanda yılda belki milyon dolarlık kar demek trafik sorununa çözüm benzinden + park alanlarının uygun kullanımı v.s. gibi ama devletten bırak teşvik nerdeyse tersi.. türkiyr genelinde motorcular bir eylem düzenlese ne güzel olur ama biz eylemi birileri ölmeden oda nüfuslu birileri tercihen eylem meylem olmuyor... hadi hayırlısı.
     
    Emrah.Saka ve ulas bunu beğendi.
  4. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Arkadaşlar cezalar az bile daha fazla olması lazım. Sürücü kurslarına gelince, ben bu kursların kalkmasından yanayım. Çünkü hiçbir işe yaramıyorlar, boşu boşuna milletin parasını alıyorlar. Haaa hakkıyla yapsalar sözüm yok. Ancak gördügüm kurslar sadece ve sadece para tuzağı. Bende motosiklet ehliyeti alırken mecburen sürücü kursuna kayıt oldum. Kayıt paramı aldılar, 100 soruluk bir liste verdiler buna çalış sınava gir dediler. Bu mudur şimdi sürücü kursunun görevi. Ben o soruları Emmniyetin internet sitesinden de alabilirim. Ders yok eğitim yok hiçbir işe yaramazlar bir dünya para alırlar.

    Bence bu kursların kapatılıp, adam gibi devletin bu işe el atması ve ehliyet alacak kişileri iyi bir eğitimden geçirmesi lazım.
     
    Haluk, Emrah.Saka ve A.HAMDİ bunu beğendi.
  5. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    recep arkadaşım

    Dediklerinin bir bölümüne katılıyorum. Özellikle ülkemizde motosiklete yatırım yapılması ülke ekonomisi için gerçekten faydalı olacaktır. Öyle insanlar varki 2500 cc lik otomobille tek başına evden işe işten eve gidiyor. yakılan yakıta yazık. Ancak insanımızda haklı olarak iki tekerden korkuyor. Çünkü trafikte bize saygı yok. Bir tek eğitim konusunda katılmıyorum. Bununda sebebi şudur; Günümüzdeki 125 cc lik düşük hacimli motosikletler 100 km hızın üzerine rahatlıkla çıkabilmekte. en nihayetinde iki teker. dört tekerden çok daha fazla tecrübe bilgi ister. Bu sebeple b sınıfı ile motosiklet kullanılmasına karşıyım. Ancak a2 ehliyetin böyle verilmesinede karşıyım. Erol arkadaşımız çok doğru söylemiş parayı al sorulara çalış ehliyet al. Bunun yerine dört dörtlük direksiyon eğitimi verilmesi şart. Hakkıyla. Ancak bunu sürücü kurslarının vermesi gözetmenlerin denetlemesi gerekirken bu malesef ülkemizde yok. Bu kurslar için ayrı ücretler ödeyip eğitim alıyoruz ve yararlıda oluyor ancak dediğim gibi sen yarış amaçlı motor kullanmayacaksan trafikte motorunu sevk ve idare edebilmeni tehlikeleri bertaraf etme yollarını kursun öğretmesi ve öğrenmeyeninde trafiğe çıkarılmaması gerekir. Çünkü bir otomobil 40 km hız le kaza yaptığında sadece kaporta aksamı zarar görürken motosiklette bu bir kaç kırık anlamına gelebiliyor ne yazıkki.

    Uğur arkadaşım.

    Dediklerin doğru. Bir eylem yapma isteğinde doğru ancak yaşadığımız ülkede eylemlerle mitinglerle malesef hiç bir şey değişmiyor. Eğer değiştirebilselerdi 68 kuşaği değiştirebilirdi. Ne yazıkki bizim neslimiz bir çok hata ile devam edecek. Değiştirilmesi gereken ise yeni nesilleri bu bilinçle yetiştirmek. Cezaların çok ağır olmasını sağlamak. Örneğin yap bi kırmızı ışık ihlalinin cezasını 1000 ytl. bakın bu cezayı ben yesem koymaz inanın. nedenmi? eğer bir başkasının canını tehlikeye atıyorsam o canın bedeli 1000 ytl dende yüksektir. Uygula kuralları bak bakalım kaza oranı kural ihlali bi anda nasıl azalıyor? Bunu pek söylemek istemiyorum ancak çoğu insanımız bu tarz uygulamaları hak ediyor. Hatta bazen biz bile hakediyoruz inanın. Bu sebeple cezalar caydırıcı olmalı üç kırmızı ışıkta geçene bir kırmızı ışık bedava gibi bir zihniyet varsa o ülkede polis ne yapsın?

    Erol Demirtaş arkadaşım.

    Sürücü kursları konusunda haklısın. Bu tarzda olan bir kurs mantığı yanlış ancak sen 22 yaşında daha trafik levhasını bilmeyen birisinin altınada 46 kişilik otobüsü veremezsin. yada 17 yaşını bitirmiş birisine hayabusa. Bu sebeple sürücü kurslarının kalkmasından yana değilim. Tam tersi dört dörtlük bir eğitime geçmeleri taraftarıyım ama buda malesef zor görünüyor ve seninde dediğin gibi kurslar sadece para alıp evrak düzenleyen iş yakipçileri gibi çalışmaya bir süre aha devam edecek önlem alınmazsa.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu ve ulas bunu beğendi.
  6. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hepinizin düşünceleri sorgusuz süalsiz doğru. Aslında hepsinin sonunda sistemsizlik var. Emeklemeden koşmaya çalışmak var.Bizler ve kurumlarımız hiç bir zaman bir sistemi tam olarak oturtamıyoruz. Bunun en güzel örneği de şuna benzer

    "Hiç birimiz bir ürünün ilk önce kullanma klavuzunu okumuyoruz. Deneme yanılma yöntemiyle öğrenmeye çalışıyoruz. Sonun da ne mi oluyor tabiki yarım yamalak bir kullanma kabiliyeti"

    Sistem de böyledir.

    Motosiklet kullanmak da

    Ehliyet almak da vermek de

    Devlet dairesi yönetmek de çalışmak da

    Cep telefonu kullanmak da musluk tamir etmek de

    Hatta sevmek de ;) Sevilmek de

    Aslında sorun çekirdekte. Yani bizlerde. sonuçta toplum biziz devlet de.. İş biz de bitiyor arkadaşlar.

    Yol kenarında ıslanan da biz oluruz ıslatan da. Biz değil miyiz? Trafikte motosikleti sıkıştıran. Biz değil miyiz? motosiklet kullanırken arabalara küfreden. Demek ki sorun harbiden bizde.

    Biz değil miyiz? Elektrik kesilince hemen tedaşı defalarca arayan neden halen bitmedi diyen. Yahut yine biz değil miyiz tedaşta çalışırken amann giderim beklesinler biraz diyen


    Biz değil miyiz? Ehliyeti Bakkaldan mı aldın diyen? Yada o bakkalı işleten.

    Balık baştan kokar arkadaşlar. Tıpkı görünen köy klavuz istemez gibisinden. Yani ne yapacağız duyarlı vatandaş mı olacağız kısa bir süreliğine.

    Ne yapacağız? Bunu diyen var mı?

    Patron olunca işçiyi sevmeyiz. İşçi olunca Patronu ve işi sevmeyiz! Peki ne yapacağız.

    Daha bugün bankadan hiç yoktan yere hesabımdan yıllık ücret kesmişler. Arayınca özür dileyip geri yatırmışlar. Bu bankayı işleten biz değil miyiz.

    Aslında biz ne yapıyoruz biliyor musunuz?

    Biz bir birimizi kazıklamayı çok seviyoruz. Kazık yemeyi de de seviyoruz. Boşluk bulunca kazık atmayı da seviyoruz. Değerli arkadaşlarım vatandaşlarım canlarım abilerim ablalarım biz bir birimizi çok seviyoruz ve devam de edeceğiz.

    Taaaaa ki güneş sistemi sönünceye kadar.
     
  7. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    emrah arkadaşım : bende sana kısmen katılıyorum ehliyet verimlilik sistemi diye bişey var adam avrupada b sınıfı ehliyet aldığında motosiklet kullanmayı biliyormusun diye soruyorlar evet derse sadece direksiyon sınavına girip ehliyetini onaylıyorlar ben kuşadasında rent a car ortağıydım ordan biliyorum
    ben bayrampaşada oturuyorum altımda 2000 cc ama lpg.li bir araç var tek başıma taksime gidip gelmek ortalama 20 ytl.ye maloluyor eğer devlet vergi ve ehliyet sistemini özendirse altıma 100-125 cc arası bir cup yada scooter çeksem aynı mesafe 5 ytl bile etmeyecek kaldıki trafikte daha az yer işgal edeceğim ve park sorunum olmayacak :)
    işte bu sebeplerden ötürü b sınıfı ehliyetle 125 cc.ye kadar motosiklet kullanılmasını isteyenlerden yanayım anlaşamadığımız tek konu bu yoksa eğitim şart kısmında sana aynen katılıyorum duyarlılığın için teşekkür ederim
     
    Emrah.Saka bunu beğendi.
  8. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Ulaş arkadaşım sana tamamen katılıyorum. kendimizi düzeltmemiz lazım ve bunun ufaktan başlaması lazım. yani bireyden. Ve sesimizi duyurmalıyız. Örneğin bir başka ülkede motorin zammına kamyoncuların tümü kontak kapatınca hayat durdu ve devlet istediklerini vermek zorunda kaldı. Bizde bu yok. dediğin gibi sadece şikayet ederiz. Mesela bir yoldaki çukura girince küfrederiz fakat kaçımız karayollarını aradık? ama arasak hangisi için arıycaz? kısacası bizim işimiz tamamen kördüğüm. nasıl çözülür bilemem.

    recep kardeşim. Avrupadaki sistem dediğin şekilde işliyorsa gerçekten güzel. Ancak onların trafik levhalarıda bizimki gibi zırt pırt değişmiyor yollarıda trafik düzenleride. bu sebeple onların yürütmesi doğal. Ben bir tek direksiyon konusunda tereddütlüyüm. Çünkü inan ülkemizde öyle kişilere ehliyet veriliyorki inanamazsın. 55 yaşında amcam scooter için ehliyet almaya geldi gözümün önünde slalomu yapamadı ilerden u çekerken motor yatırdı bu adam bile ehliyet aldı. Şimdi böyle bir ülkede o sistem uygulansa sence ne kadar verimli olacak? Ben inan Türkiyedeki eğitimi yeterli bulmuyorum açıkçası. senin düşüncene katılmamadaki tek nokta bu. Bizim insanımız ulaş arkadaşımızında dediği gibi karadüzen bir sistemde gidiyor malesef ve bu insanlara motor vermek demek ölümü demek oluyor. Yoksa tam anlamıyla avrupadaki sistemler otursa haklısın güzel bir uygulama ancak ne yazıkki burası türkiye...
     
    ulas ve Recep Varlı bunu beğendi.
  9. Hüseyin Çankaya

    Hüseyin Çankaya Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mart 2008
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    oazman yolları adam gibi yapsınlar zeten yol yok berbat dimi arkadaşlar