Doğru Mantalite'ye sahip olmanın Önemi üzerine..

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bugün birisi dedi ki; ''Eğitim zararlı galiba abi''.

    ''Neden böyle düşünüyorsun?'' dedim?

    Dedi ki; ''Kaza yapanlar hep eğitimli olanlar.'' .......konuştuk...konuştuk...konuştuk....


    Sevgili Arkadaşlarım,

    Bu çok ama çok önemli..''Kaza yapanlar hep eğitimli olanlar'' cümlesini yabana atmayınız. Dışarıdan birçok kişi bunu böyle de görebiliyor. Kesinlikle haksız da sayılmazlar aslında çünkü böyle algılanmasında suç azıcık da bizlerde. Hep beraber birazcık şapkayı önümüze koyalım ve düşünelim.

    İyi motosiklet sürücüsü, hem motoru iyi kullanan (İleri Sürüş- Hakimiyet), hem de doğru mantaliteye sahip olan sürücüdür. Ne kadar iyi kullanırsanız kullanın,doğru mantaliteye sahip değilseniz, kesinlikle Doğru İyi Sürücü değilsinizdir. Hem kendinize, hem de yoldaki diğer tüm kullanıcılara, zararı dokunabilecek bir pozisyondasınız demektir. Yani ''tehlikeli'' sinizdir.

    Kendime kızıyorum. Motosikleti sürme konusunda kişileri geliştirebilidiğime inanıyorum ama tam tamına doğru mantaliteyi verebilme konusunda hala çok eksikliklerim olduğunu düşünüyorum (Bu konuda kendimi ciddi revize etmem, bu konuya çok daha fazla önem vermem gerek..)

    Eğitim alan sürücü düşmez diye birşey yok tabiki.. Eğitim, diğer eğitimsiz sürücülere oranla, sizlerin kazaya karışma riski oranını çok daha aza indirir sadece. O da öğrendiklerinizi ugularsanız. İşte bu noktada, motor konusunda doğru, olgunlaşmış bir mantaliteye sahip değilseniz, kazaya hekesten fazla açıksınız demektir. Yani kazaya karışma riskiniz fazlalaşır..

    Çünkü doğru mantaliteye sahip değilken, sürüş seviyeniz geliştikçe, motora hakimiyetiniz arttıkça, daha da çok kazaya açık hale gelirsiniz. Ve kaza yapmanız an meselesi haline gelir.

    Neden mi?;

    Bir sürücü düşünün..Ürkek ve hep o meşhur Yusuf'la gezen. Sonra o sürücü, ürktüğü şeylerin çözümünün metodlarını buluyor..Deniyor ve bakıyor ki işe yarıyor..Uyguluyor, pratikler yapıyor..Ve sürüş seviyesi (motor hakimiyetiyle beraber) ilerliyor..Ve; aman ne güzel, çözdüm ben bu işi diye düşünmeye başlıyor. Seviyesi geliştikçe, birilerine bunu gösterme arzusu ve hırsı başlıyor..Ben sizden iyiyim, ya da en az sizin kadar iyiyim egosu öne çıkmaya başlıyor. Mentalite tümüyle buna yoğunlaşıyor = Motosiklete binmek demek = Birilerine ne kadar iyi kullandığını göstermek = Daha hızlı...daha süratli..daha hızlı...daha süratli...düşünmeden....Tek amaç = Ben de Virajlarda En hızlılardan birisiyim.. Mantalitesi sadece buna odaklanmıştır artık. Ve o sürücü ilk olarak Hız Bilincini kaybeder.. Artık süratlerini bulunduğu koşullara göre, gördüklerine göre değil, sadece ve sadece hızlı olma üzerine kurar ve ayarlar hep. (Sigortacı olsam, Psikolojik bir testle bunu çözmek kolay ise, bu testi yapmadan sürücüleri kasko yapmam..Ve bu mantalitedeki birisi kesinlikle kasko yapılmaz..Kaza yapacak çünkü..)

    Hepiniz hatırlarsınız..Katıldığınız eğitimlerin sonunda kaç defa ''Şimdi daha da dikkatli ve yavaş kullanın..''Aşırı Kendine Güven'' hastalığına dikkat dendiğine...Eminimki herkes işin başında iken buna dikat ediyor. Ama seviyesi ilerledikçe.....hala dikkat ediyor mu acaba?? Bunu kendinize sormanızı ve üzerine düşünmenizi istiyorum. (Gerçekçi Öz Değerlendirme (Eleştiri) )

    İyi Sürücüde olması gereken Doğru Mantalite nedir?

    Cevabı en basit haliyle, felsefe yapmadan; İleri Sürüş ile beraber, hiçbir koşulda, ödün vermeden Güvenli Sürüş'ü de devam ettiren bakış açısı ve zihniyetdir. (İleri Sürüş ve Güvenli Sürüş ile ilgili yazımı hatırlayınız..) Ve bu Güvenli Sürüş, her koşulda, sürücünün sadece kendi güvenliğini değil, yoldaki tüm diğer kullanıcıların da güvenliğini gözeten bir sürüş olmak zorundadır (beraber seyahat ettiği motorcu arkadaşlarının ki de dahil).. Beyin, sadece daha da hızlı' ya değil, daha da güvenli, daha da hatasız ve hep bir sürekliliği olan sürüş'ü arzu eder ve uygulamaya çalışır durumunda olmalıdır. Motor üstünde sağ kalmamızı sağlıyacak sürüş ve mantalite budur.

    Silver olmak, Gold olmak, RoSPA olmak, IAM olmak...Motor hakimiyeti gelişmiştir, ileri düzeydedir..Ama eğer doğru manalite hazmedilmemiş ise en tehlikeli gruptur dikkat!! Hem kendilerine hem de çevrelerindekilere..

    Düşmek...Hep deriz ya düşmeyecek motorcu yoktur diye..Her zaman söylerim, benim de, örneğin yarın motora bindiğimde kaza yapmayacağımın garantisi yok ki...Ama biliyorum ki, doğru mantalite ile beraber yaptığım ileri sürüş, kazaya karışma riskimi minimize ediyor. Kanıtı, kanıtları, ortada çok şükür ki..( İstatistiklere göre Kaza Riski en Fazla olan Sürücülerden birisiyim - Yıl içinde herkesten fazla km. yapan sürücüler.)

    Hiç bir zaman lütfen unutmayın..Sürüşlerinizde Güvenlik her zaman önceliklidir. Sürüşlerinizde risk ve tehlikeleri okuma (analiz) yetinizi geliştirme konusuna her zaman öncelik veriniz. Ve şu cümleleri tekrar okuyarak aklınıza lütfen kazıyınız;

    ''......doğru mantaliteye sahip değilken, sürüş seviyeniz geliştikçe, motora hakimiyetiniz arttıkça, daha da çok kazaya açık hale gelirsiniz. Ve kaza yapmanız an meselesi haline gelir.''

    ''Doğru mantalite; İleri Sürüş ile beraber, hiçbir koşulda, ödün vermeden, Güvenli Sürüş'ü de devam ettiren bakış açısı ve zihniyetdir. (İleri Sürüş ve Güvenli Sürüş ile ilgili yazımı hatırlayınız..) Ve bu Güvenli Sürüş, her koşulda, sürücünün sadece kendi güvenliğini değil, yoldaki tüm diğer kullanıcıların da güvenliğini gözeten bir sürüş olmak zorundadır (beraber seyahat ettiği motorcu arkadaşlarının ki de dahil).. Beyin, sadece daha da hızlı' ya değil, daha dagüvenli, daha da hatasız ve hep bir sürekliliği olan sürüş'ü arzu eder ve uygulamaya çalışır durumunda olmalıdır. Motor üstünde sağ kalmamızı sağlıyacak sürüş ve mantalite budur. ''





    Uğur ERTEKİN'den alıntıdır.
     
    Özgür, Metin ve Erol bunu beğendi.
  2. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    Bir sürücü düşünün..Ürkek ve hep o meşhur Yusuf'la gezen. Sonra o sürücü, ürktüğü şeylerin çözümünün metodlarını buluyor..Deniyor ve bakıyor ki işe yarıyor..Uyguluyor, pratikler yapıyor..Ve sürüş seviyesi (motor hakimiyetiyle beraber) ilerliyor..Ve; aman ne güzel, çözdüm ben bu işi diye düşünmeye başlıyor. Seviyesi geliştikçe, birilerine bunu gösterme arzusu ve hırsı başlıyor..Ben sizden iyiyim, ya da en az sizin kadar iyiyim egosu öne çıkmaya başlıyor. Mentalite tümüyle buna yoğunlaşıyor = Motosiklete binmek demek = Birilerine ne kadar iyi kullandığını göstermek = Daha hızlı...daha süratli..daha hızlı...daha süratli...düşünmeden....Tek amaç = Ben de Virajlarda En hızlılardan birisiyim.. Mantalitesi sadece buna odaklanmıştır artık. Ve o sürücü ilk olarak Hız Bilincini kaybeder.. Artık süratlerini bulunduğu koşullara göre, gördüklerine göre değil, sadece ve sadece hızlı olma üzerine kurar ve ayarlar hep. (Sigortacı olsam, Psikolojik bir testle bunu çözmek kolay ise, bu testi yapmadan sürücüleri kasko yapmam..Ve bu mantalitedeki birisi kesinlikle kasko yapılmaz..Kaza yapacak çünkü..)




    şenol hoca yazmışın gene,,,yukardaki yazın bir kısım insan için olabilir ama sen genelleme yapmışsın sanki herkes bu aşamadan gecer sonuda bu olur gibi,ne alaka 28 sene motosikletin üzerindeyim yaptıgım kilometreleri ben dahi bilmiyorum ve bugun olmuş hala motora binmemde onun nekadar tehlikeli,hata yaptıgımda sonucun ağır olacagını,hatta sıfır hatayla kullanmam gerektiginin psikolojisi hep beynimde olur,bağlayım konuyu cesaret 2 sekilde olur ya cahildir acemidir bilmez başına gelecek tehlikeyi yukardaki yazındaki gibi kendine cok güvenir cahalet cesaretidir,,yada gercekden kendine güvenmesi gerektigi kadar güvenir tecrübesinin altında perfonmansla kullanır motorunu buda bilgi tecrübe cesaretidir
     
  3. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok

    Bu nedir yaa.
    Hiçbirşey anlamadım.

    Ömer bey lütfen daha açık yazarmısınız.
     
  4. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    ilhan abi açıkça yazdım başka nasıl anlatabilirimki,benim yazımın yukarısındaki senol hocanın altındakide benim yazım,neyi anlayamadınız
     
  5. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Ömer bey.
    Uzun zamandır takip ediyorum genellikle Şenol hocanın yazdığı her yazının altında sizin "muhalefet" yazınız muhakkak mevcut oluyor.
    Şunu demek istiyorum ki siz Şenol hocanın anlattığı motor sürücülerinin istisnası olabilirsiniz. Ve bilirsiniz ki istisnalar kaideyi bozmaz.
    Şunu da demek istiyorum ki Şenol hocam tanıdığım kadarı ile yazdığı tüm yazılarda motor kullanıcıları için her zaman yararlı bilgiler vermeye çalışmıştır.
    Ben sizin tutumunuzu anlamaya çalışıyorum ama şu ana kadar anlayamadım.
    Sizin motosiklet hakkındaki bilgileriniz belki Şenol Hocamdan daha fazla olabilir ama unutmayın ki bu sitedeki üyelerin birçoğu motosiklet kullanımı ile ilgili hatta motosiklet seçimi ile ilgili hiçbir bilgisi olmayan kişilerler doludur
    Ben de bunlardan biriydim ve bu siteden çok şeyler öğrendim.
    Ama sizin yaptığınız gibi bu sitede motosikletle ilgili her bilgi veren insanın verdiği bilgileri çürütürcesine şeyler yazarsanız motosikletle ilgili bilgisi olmayan insanlar nasıl bilgilenecek acaba çok merak ediyorum.
    Yani kısaca demek istiyorum ki lütfen yıkıcı değil biraz yapıcı olun.
    Muhalefetin de bir sınırı vardır.
    Son olarak demek istiyorum ki eğer motosiklet ile ilgili daha fazla tecrübe ve bilgiye sahipseniz neden bizlerle bu tecrübe ve bilgileri paylaşmıyorsunuz da sadece yazılanlar hakkında muhalefet yapma yoluna gidiyorsunuz bunu anlayamıyorum.
    Bu sizin izlediğiniz yol Türkiyede yapılan kötü siyasetin bir örneğidir diye düşünüyorum.
     
  6. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369




    ,,,,,,bugun olmuş hala motora binmemde onun nekadar tehlikeli,hata yaptıgımda sonucun ağır olacagını,hatta sıfır hatayla kullanmam gerektiginin psikolojisi hep beynimde olur,bağlayım konuyu cesaret 2 sekilde olur ya cahildir acemidir bilmez başına gelecek tehlikeyi yukardaki yazındaki gibi kendine cok güvenir cahalet cesaretidir,,yada gercekden kendine güvenmesi gerektigi kadar güvenir tecrübesinin altında perfonmansla kullanır motorunu buda bilgi tecrübe cesaretidir,,,,,,


    ilhan abim bakın yukardaki yazıyı senol hocanın yazısına cevap olarak yazdıgım yazı,bir kısmını aldım yazımın,birkısmını diyorum cünkü yazımı dikkatli ve önyargısız,tarafsız okursanız aslında eleştirirken senol hocanın yazısını destekler hatta biraz daha acarak mesajlar vermişim,yazımda başka bir pencereden bakış yol gösterme uyarma var bilgi almak isteyen arkadaşlar için,ayrıca sunuda diyim benim diger arkadaşların konularına yazdıgım yazıları okursanız onlara karsıda yazı seklim eleştirilerim farklı deyil,ayrıca okuyun yazılarımı eleştirdigim yazılarda,kesinlikle kendi düşüncelerimide tecrübelerimide yazmıştırım,kimse üzerine alınmasına gerek yok,sonuçta burası forum forum paylaşmak demek yanlış bişeyler yazılırsa zaten diger arkadaşlar karsı cevap yazar ve okuyanda dogruyu cok kolay bulur,yazılarımı lütfen biraz tarafsız okursanız benim her konudaki yazı tarzım asagı yukarı aynıdır,tarafsız dedim cünkü bu eleştirinizi senol hocanın bana yapması gerekirken size yazmak zorunda kaldım,savunmaya gectiginiz için, ilhan abim biraz daha dikkatli yazılarımı takip ederseniz sevinirim,,,saygılar