düşük devirlerde vuruntu gaz kelebek sensörü sorunu.

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında fuat karadag tarafından paylaşıldı.

  1. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    arkadaşlar bir kaç ay önce aldığım falcondan istediğim randımanı maalesef alamadım.motor deniz seviyesinde harikaydı ama erzurumun rakımına çıkınca tuhaflaştı 1850m. düşük devirlerde 2500 3000de vuruntu ve tekleme yapıyor . ustaya gittim hertarafına baktı. buji bobin hava ayar vidası vs ellemedik yer kalmadı ama sorun devam ediyor.vites boşta iken songaza rağmen devir 7500 ü geçmiyor. rölanti yükseliyor düşüyor .anlayacağınız mootor bi tuhaf çalışıyor. gazı kesik kesik yiyor bazen yemiyorda.falconun karbüratörünün yanında siyah bi parça var gaz kelebek sensörümüdür ne işte onun kablo bağlantısını söktüm motor aynı soruna devam ediyor . normalde onu çıkarınca saçmalaması gerekirken şuan sürekli saçmalıyor. yani o okuyucu sensörün varlığıda yokluğuda aynı. şimdi sizce bu sensörün arızalı olduğuna işaret edermi çıkma bi karbüratör sordum 300 lira istediler fiyat normalmidir. veya sadece sensörü değişme veya tamir imkanı yokmudur. özellikle istanbuldaki arkadaşlar orda sıfır karbüratör bulabilirmiyiz falcon için. veya başka model bi karbüratör falcona uyarmı . bilgi ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. motor aldık diye sevinirken şimdi hergün verem oluyorum yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
     
  2. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    arkadaşlar bişi sorduk ses yok yokmu bi bilen . yoksa sadece falcon kullanan saf benmiyim:D:D
     
  3. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Fuat Bey ,sizin motorunuzdan hiç kullanmadım ve görmedim ama tarif ettiğiniz sensör,motorun elektronik ateşleme avansını karbüratör kelebeğine bağlı olarak ayarlayan sistemin bir parçası olarak gözüküyor..Ateşleme avansı,düşük devirlerde ve yüksek devirlerde ateşlemeyi otomatik olarak ayarlıyarak güç ve yakıt durumunu dengeler!..Örneğin düşük devirde avansı yükselterek torku yüksek tutar,yüksek devirde de avansı düşürerek güç artışına devamı sağlar.Bunu gaz kelebeğinin açıklığına,emme manifoldundundaki vakum gücüne göre elektronik avans ayarlama sistemine ileten,bahsettiğiniz sensör olmalı..
    Avansı yüksek motor vuruntulu çalışır.Gaz verince avans değişikliği olmadığından da yüksek avansta motor nihai devire ulaşamaz..
    Yapacağınız bu sensörü ya tamir etmek(eğer edebilme imkanı varsa) ya da yenisini temin etme yoluna gitmek..
     
  4. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Karbüratör kolay bozulabilen bir aksam değildir ..Onu değiştirmeniz gerekmez.Sadece rolanti hava-yakıt ayarı yapılabilir..
     
  5. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    ey vallah .karbüratörde sorun yok gibi lakin 3000 devirde vuruntulu çalışan motor 5000 7500 arası gayet normal.sensörün bağlantısını söküyorum motor gene aynı . artı eksozdan siyah duman çıkarıyor . benzini yakmadan dışarı atıyor.buji kurum bağlıyor.hava ayar vidasını tamamen söküyorum motor süper gaz yiyor . bu seferde rölantide durmuyor.sanırım gaz kelebek konum sensöründe sıkıntı var.nasıl tamir olur bilmiyorum .sanırım tamiri zor. internette baktım değişmesi gerekir diye yazmışlar.birde bu sensör bozuk olunca beyin gerekli sinyalleri alamadığı için rölanti ayarını otonmotikman kendi yapıyormuş ve gaz ayarını yüksek tutuyormuş diye duydum. eksozdan siyah duman çıkışı belkide bundandır.fikirlerini bekliyorum arkadaşların.