Efsane Motor Yamaha VMAX

Konu, 'Yamaha' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    On yıllık araştırma ve geliştirme çalışmasının ardından Yamaha, 80'li ve 90'lı yıllarda herkesin adından söz ettiği ilk VMAX modeline yaraşır bir varis yarattı. Yamaha'nın yeni özel VMAX modeli 21'inci yüzyılın motor ve şasi teknolojisi ile inanılmaz bir güç, rakipsiz hızlanma hissi ve benzersiz bir adrenalin yüklemesi sunuyor.
    [​IMG]
    Yeni VMAX. Hızlanma hiç bu kadar iyi hissedilmemişti!
    Elde cilalanmış alüminyum hava girişlerinden dört adet siyah susturucuya kadar VMAX güç ve adrenalini çağrıştırıyor. Daha yakından bakacak olursanız efsanenin gerçek olduğunu göreceksiniz. Tamamen yeni, yüksek teknoloji ürünü, 1,678 cc V4 motor, inanılmaz bir güç (200 BG) ve tork üretiyor - VMAX'ın hızlanma hissi, Yamaha'nın gelişmiş elektronik teknolojileri YCC-I (Yamaha Yonga Kontrollü Emme) ve YCC-T (Yamaha Yonga Kontrollü Gaz Kelebeği) ile azami düzeylere ulaşıyor. VMAX mega gücü mega kontrol ile birleştiriyor, seçtiğiniz yol ne olursa olsun.
    [​IMG]
    TEKNİK AÇIDAN V MAX
    V MAX MOTORUNUN ÖZELLİKLERİ
    Tamamen yeni sıvı soğutmalı 4 zamanlı V4 motor*
    Yeni VMAX modeline güç veren tamamen yeni 1,679cc, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı DOHC 65 derece V4 motor, yüksek seviyelerde güç ile yaratılan unutulmaz hızlanma deneyimiyle birlikte gösterişli tasarım sunmak için tasarlanmıştır.
    [​IMG]
    90.0 x 66.0mm'lik çap x strok (bir önceki VMAX 76.0 x 66.0mm) ölçüleri ve 11.3:1'lik sıkıştırma oranıyla; bu görsel olarak korkutucu yeni motor 9,000 dev/dak'da 147.2 kW (201 BG)** güç ve 6,500 dev/dak'da 166.8 Nm (17.0 kg-m) tork üretmektedir.
    [​IMG]
    TEKNİK AÇIDAN V MAX

    Kompakt beş köşeli yanma odaları
    • Yeni VMAX motorunun azami performansına ulaşmasını sağlayan hızlı ve verimli yanma sürecini elde etmek için, Yamaha, 4-supaplı beş köşeli yanma odasını tasarladı. Bu yenilik zincir ve dişli kam tahrikini birleştirerek emme ve egzoz kam milleri arasındaki teması en aza indirirken daha kompakt silindir kapağı tasarımına izin vermektedir.
    İridyum bujiler
    Yüksek performans sağlayan beş köşeli yanma odaları ve gelişmiş çip kontrollü teknolojinin yanı sıra, yeni VMAX aynı zamanda iridyum bujiler kullanmaktadır. Bu özel bujiler genellikler yüksek performanslı motosikletlerin çoğunda kullanılmaktadır ve tüm motor devirlerinde çok verimli yanma sağlamak için tasarlanmıştır.
    29 derecelik dar supap açısı
    V MAX tasarımında dar subap açısı kullanılmıştır. Bu dar açı, motor boyutlarını azaltırken aynı zamanda daha güçlü motor performansı için optimize edilmiş port şekillerinin kullanımına izin vermektedir.
    Özel metodla karbonlanmış biyel kolları
    Kırılarak ayrılan (FS) karbonlanmış biyel kolları ilk kez 2004 model YZF-R1 modelinde kullanıldı ve yeni 1,679cc V4 motorun yüksek güç ve tork çıkışı ile başa çıkabilmek için artık bu teknoloji yeni VMAX modelinde de kullanılmakta.
    YCC-I Yamaha Elektronik Kontrollü Emme
    Genel olarak, uzun emme kanalı düşük ve orta devir aralığında motoru güçlendirir, kısa emme kanalı yüksek süratlerde yüksek performans için basınç dalgası atımlarını hızlandırır.
    YCC-I (Yamaha Elektronik Kontrollü Emme) sistemi, emme kanalı uzunluğunu değiştirerek motor devrine en uygun pozitif emme dalgasını vermek için ?ayarlanmıştır'.
    Yakıt Enjeksiyonu ve YCC-T - Yamaha Elektronik Kontrollü Gaz Kelebeği
    Yeni VMAX modelinde görülen diğer bir gelişmiş özellik ise mevcut Yamaha supersport modellerinde kullanılan tasarıma sahip Yamaha Elektronik Kontrollü Gaz Kelebeğidir.
    Bu yenilikçi gaz kelebeği oldukça yüksek hesaplama hızına sahiptir ve sistemi devreye sokarak sürücünün hareketlerine cevap vermesi için her milisaniye motorun çalışma durumunu belirler.
    Yeni VMAX modelindeki YCC-T sistemi tüm durumlarda istenilen tork eğrisi ile birlikte muhteşem hızlanma duygusunu vermeye yardım etmekte ve ayrıca 1,679cc V4 motorun, gaz kelebeğinin çok hızlı açıldığı anlarda ?boğulmasını' önlemektedir.
    Daha az bakım gerektiren tahrik mili
    Yeni modele geçmek isteyen eski VMAX sahipleri ve aynı zamanda VMAX hızlanmasının olağanüstü heyecanını keşfetmek isteyen sürücüler yeni tahrik mili sisteminin daha az bakım gereksinimi ve üstün güvenirliğini takdir edecekler.
    Kısa titanyum susturuculara sahip 4-1-2-4 egzoz sistemi
    Tamamıyla mükemmel performans için yeni VMAX, kısa susturuculara sahip 4-1-2-4 egzoz sistemine sahip.
    [​IMG]
    Hafif magnezyum kapaklar
    Daha düşük ağırlık ve yüksek kaliteli görünüm için, debriyaj kapağı, AC dinamo kapağı ve tahrik mili kapağı hafif magnezyum alaşımdan üretilmiştir.

    MOTORUN ÖNE ÇIKAN DİĞER TEKNİK ÖZELLİKLERİ
    • Azami güç 9,000 dev/dak'da 147.2 kW (201 BG) (Fransa'da: 5,250 dev/dak'da 78.1 kW (106 BG))
    • Azami tork 6,500 dev/dak'da 166.8 Nm (17.0 kg-m) (Fransa'da: 5,000 dev/dak'da 145.2 Nm (14.8 kg-m))
    • Birleştirilmiş zincir ve dişli kam tahriki
    • Mevcut VMAX modeline kıyasla önden arkaya motor uzunluğunda 27 mm'lik kısalma
    • Yakıt Enjeksiyonu
    • Geniş kapasiteye sahip hava kutusu
    • Ön sol ve sağ tarafa yerleştirilmiş hava girişleri
    • Sıyırmalı debriyaj
    • İmmobilizer
    V MAX ŞASİ ÖZELLİKLERİ
    Yeni tasarlanmış düşük profilli alüminyum şasi
    Yeni VMAX, yüksek seviyede yol tutuş performansı sunmak ve sürücüye olağanüstü güce sahip 1,679 cc, V4 motorun yüksek potansiyelini kullanma imkanı sağlamak için tamamen yeni, gelişmiş özelliklere sahip alüminyum şasi ile donatılmıştır.
    Siyah renkli ana şasi direklerinin güçlü bir şekilde kudretli V4 motorun üzerine kavisi ve pivota doğru yarım halka şeklinde uzanması, güçlü motorun yakışıklı profilini ön plana çıkarmakta ve yeni VMAX modeline çekici, atletik ve yüksek teknoloji ürünü imajı vermektedir.
    [​IMG]
    Titanyum kaplamaya sahip geniş çaplı çatallar
    Kudretli V4 motorundan radikal tarzına ve korkutucu imajına kadar görsel olarak yeni VMAX modeli ile ilgili her şey diğer motosikletlerden çok farklıdır. Daha önce hiç bir motosiklette görülmemiş olan büyük borulara sahip ön çatallar modelin benzersiz karakterini kusursuz şekilde yansıtmaktadır.
    52mm çaplı borular, oksitleniş titanyum kaplamanın verdiği yüzey sertliği ve yumuşak çatal hareketi ile mükemmel sağlamlık sunarken yırtıcı koyu renkli boya, siyah şasi ve motor ile kusursuz bir uyum içerisindedir. Yeni ön süspansiyon dengeli yol tutuş ile birlikte yumuşak sürüş sunmak ve aynı zamanda sürücülerin, genişleme ve sıkışma kuvveti ve ön yük gereksinimlerine göre kendi ayarlarını sağlamak için tamamen ayarlanabilir şekilde tasarlanmıştır.
    Merkezden tek amortisörlü arka süspansiyon sistemi
    Bağlantı tipi monokros sistem arka süspansiyon, önyük, sıkıştırma ve genişleme kuvveti açısından yeni ön çatallarda olduğu gibi tamamen ayarlanabilirdir.
    Daha fazla konfor için yeni VMAX modeli, ön yükü ayarı yapılmasında kullanılan hidrolik uzaktan kumandaya sahiptir, tandem ayak dayamasının arkasına yerleştirilmiş olan ayar düğmesi ise sıkışma sönümlemesini ayarlar. Sol salıncak kolu tarafında bulunan diğer kontrol düğmesi ise arka amortisörün genişleme kuvvetinin kolay ayarlanmasına izin vermektedir.
    Genellikle supersport modeller üzerinde kullanılan ön ve arka süspansiyon sistemlerinin tamamen ayarlanabilirliği, VMAX sürücüsüne üstün yol tutuş için motosikletinde sürüş kalitesini optimize etme olanağı sağlamaktadır.
    2 parçalı radyatör su soğutmalı yağ radyatörü
    Yeni VMAX iki radyatör ve yağ soğutucusundan oluşan üstün soğutma sisteminden yararlanmaktadır.
    Geniş çaplı dalga desenli ön ve arka fren diskleri
    Yeni VMAX modeli için geliştirilen fren sistemi, Yamaha motosikletlerinde görülmüş en gelişmiş ve güçlü tasarımlardan biridir. Güçlü, güven sağlayan frenleme için yeni VMAX, kayar pim tipi tek pistonlu kaliperle yavaşlatılan 298mm dalga tipi diske sahiptir.
    Doğrusal kontrollü ABS sistemi
    VMAX fren kontrolünü farklı yol yüzeylerinde ve farklı sürüş durumlarında üst seviyeye çıkarmak için yeni geliştirilen doğrusal kontrollü hidrolik ABS sistemine sahiptir. Hidrolik kontrol sistemi, frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen çizgisel selenoid valf ile devreye girerek sürücüye yumuşak kaldıraç deneyimi ve farklı tipteki yolarda etkili frenleme sağlar.
    18 inç ön ve arka jantlar
    VMAX modeli, doğal yol tutuş özellikleri için optimum tutuş dengesi, darbe emilimi ve yol tutuş sağlayan, özel geliştirilmiş lastiklerle donatılmış 18 inç jantlara sahiptir. Bu üstün motosiklet, hiç bir motosiklette olmayan seviyelerde güç ve tork sergilemek için 120/70-R18 ön ve büyük 200/50-R18 arka lastiklere sahiptir.
    [​IMG]
    Hafif gövde
    Kütlenin merkezde etkili ve ideal bir şekilde toplanması içinen önemli faktör, 15 litrelik yakıt tankının sele altına konumlandırılması oldu.
    Yakıt tankına monte edilmiş olan çok işlevli göstergeler
    Göstermelik yakıt tankı üzerine yerleştirilmiş olan "OEL" (Organik Elektro-Aydınlatma) gösterge paneli, 256x64 çözünürlüğe sahip ekran üzerinde bir çok bilgi görüntülemektedir. Bu yeni tasarıma sahip olan OEL panel kolay okunabilir parlak ekran sağlar ve mesafe sayacı, kilometre sayacı, saat, yakıt göstergesi, sıcaklık göstergesi, vites konumu, yakıt tüketimi, emilen hava sıcaklığı ve gaz kelebeği açıklığı ve aynı zamanda geri sayım fonksiyonu için kronometre gibi işlevlere sahiptir.
    Kaslı yeni tasarım
    Yeni VMAX en son tasarımları ve materyalleri bünyesinde toplayarak yaşayan bir efsanenin 21'inci yüzyıl için modern bir versiyonu haline getirildi.
    Orijinal VMAX, drag yarışçısı ruhunu güçlü imajıyla birleştirmişti, yeni model de içerisinde gizli olan büyük gücün her an ortaya çıkabileceği beklentisini yaratacak bir şekilde tasarlandı.
    Bu hayali oluşturan noktalar yüksek performans motosikletinin güzelliğinin altını çizen büyük hava girişleri, kaslı V4 motor ve 4 adet kısa yukarı kıvrılan susturucudan oluşmaktadır.

    ŞASİDE ÖNE ÇIKAN DİĞER ÖZELLİKLER
    • Mükemmel düz çizgi kararlılığı için daha uzun 1,700 mm dingil mesafesi
    • Hızlanma sırasında optimum yol tutuşu sağlayan daha uzun salıncak kolu
    • Tamamen ayarlanabilir ön ve arka süspansiyon
    • 320 mm çift ön dalga tipi diskler ile radyal monte edilmiş 6 pistonlu kaliperler
    • 298 mm arka fren diski
    • Yüksek kaliteye sahip bileşenler ve hafif materyaller
    Renk:
    Yeni VMAX, Solar Siyah renk ile mevcut olacaktır.
    YENİ VMAX MODELE SAHİP OLMAK İÇİN
    Yamaha, yeni VMAX modelini tüm dünyada sınırlı adetlerde piyasaya sunacaktır.Bu nedenle, yeni VMAX’i satın almak için online rezervasyon sistemi oluşturulmuştur. Online rezervasyon sistemi ilk rezervasyon yaptıran bu benzersiz ürüne en çabuk sahip olandır mantığı üzerine kuruludur.
     
    Ferhat, ANIL, Recep Varlı ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. izzet.SARITAS

    izzet.SARITAS Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    ordu
    Motosiklet:
    Yamaha
    muhtesem bir makına paylasım için tesekkurler...
     
  3. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    ilk vmax bile bence hala muhteşem bu dahada süper olmuş :)
     
  4. Murat.TÜRKÖZ

    Murat.TÜRKÖZ Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2009
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    Paylasım için tesekkurler...
    VMAX muhtesem bir makına öyle bir makina ki yıllardır bende hayranlığı bitmedi , öyle bir makina ki tarzı belli deil her tarza ayak uydurur ve beklentilerinizin üzerinde bir performans verir
     
  5. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    bu motor hangi kategoriye giriyor :)
     
  6. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    oguzhan bunu beğendi.
  7. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Dehset bır makına paylasım ıcın tşk ler herkese bundan bır tane nasıp olsun ınsallah
     
  8. ANIL

    ANIL Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.390
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yamaha 2009 Vmax
    Türkiye fiyatı 27.500 € (indirimli:26.500 €)
    Amerika fiyatı 18.000 $
    Avrupa fiyatı 32.500 $.

    Fiyatlar arasındaki uçurumlara bak :D birde Türkiye'deki satış fiyatı indirimliymiş gözlerim yaşardı :)

    Paylaşım için teşekkürler..
     
  9. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla