Eğitim Şart (MI)? Acaba

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Noyan Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Kesinlikle ben öyle olduğumu iddaa etmiyorum yanlış anlaşılmasın ama bazılarımız da bir şeylerin yeteneği sanki genlerine çakılı olarak doğuştan geliyor.Örneğin Kenan Sofuoğlunun hangi profesyonel eğitimleri aldığını merak ediyorum.Bildiğim kadarı ile maddi durumu çok iyi bir ailenin çocuğu değildi ve sanayi bitirimlerinin usulu ile çift mobilet makinasını yapıştırmak sureti ile çıktı yüksek hızlara,alüminyum tel jantlar üzerinde hemde :) Şimdi düşünüyorum da bu foruma 15 yaşında iken girmiş olsa idi param yok eğitim alabilecek ama 600RR gibi yüksek performanslı bir makinaya binmeyi çok istiyorum deseydi acaba ne ile karşılaşırdı?

    1)Sen önce ehliyet al sonra gel denirdi sanırım

    2)Hiç deneyimin yok sen önce küçük vitesli bir motor al denirdi

    3)Paran yoksa bu işlere girişme çünki epey masraflı olacaktır her yönü ile de denirdi muhtemelen.

    Yanlış anlaşılmasın körü körüne bir eleştiri yapmak değil niyetim ama üye olduğum günden beri karşılaştığım yaklaşımlardan bir demet seçtim.Şimdi düşünsenize Kenan'a çocukluğunda bunlar söylenmiş olsaydı acaba şimdi GP'de yarışan bir Türk pilotumuz olabilirmiydi.Kenan gerçekten çok şanslı olabilir
    tüm deneyimlerini bu şansı üzerinden elde etmiş 100binde bir olasılık da olabilir.Yada bu makinalar ile arasında seçilmiş kişi hesabı doğa üstü bir bağ ve yetenekde olabilir.Doğuştan bir pilot olabilir bilemem ama her iki ihtimalde de denemeseydi bilemezdi.Sizlerin bu makinalara bakış açısı sağlıklı olan normal olan ama bence küçük yaştan bu işe tutkunluğu küçük kardeşlerimizin racing merakını da hoş görmek gerekir.Yada Scooterden birden bire 600RR'a geçen kardeşlerimizi :D

    Ve fazla kapitalist yaklaşmaktansa sürüş ile ilgili olarak burada teorik olarak onları bilgilendirip(yapılmadığını iddaa etmiyorum) sonra eğitim almasının iyi olabileceğini ama alamasada bu işlerden umudunu yitirmeden vazgeçmeden devam etmesi gerektiğini teşvik eder söylemler daha doğru olmaz mı=?Pratikte ki mekanik sürüş eğitiminin boşluğunu burada onları mental olarak hazırlayarak en azından bir nebze olsun gidermeye çalışmak daha doğru olmaz mı?
     
    anil.yurtseven ve edip.aksoy bunu beğendi.
  2. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Yaklaşımınız güzel ama içinde çok yanlış var bana göre. Neden derseniz, Kenan'ın macerasını en baştan sonra bilmiyorum ama imkanlarını zorlayarak bugüne geldiğini duymuştum yani caddelerde race ile turlayarak başlamamıştı bu işe. Evet bu onun için bir iş. Zevk ve mesleğin mükemmel bir birleşimi ama bir iş. Onun yaptığı ortamda herşey caddedekinden daha güvenli. Onun arkasında bir takım var. Sponsorlar vs var ama caddeye büyük makinalarla çıkan genç insanların şansı yok. Bir kere bilinçle yaklaşmıyorlar olaya. Önlerine bakmaları gerekirken etrafa bakıyorlar dikkat çekip çekmediklerini görmek için. Kısacası sözüm meclisten dışarı %90'ı için motor bir yaşam biçimi değil bir piyasa aracı. Kimse kusura bakmasın ama bu kişiler için kısacası canlarını sokakta bulan, cadde motorcuları diyeceğim.

    Burda amacımız kimsenin önünü kesmek değil. İmkanı olanın kendine güvenenin yolu açıktır. Sorunluluğunu bilen adam gördük mü sonuna kadar destekleriz. Biz sadece kendi ya da başkalarının deneyimlerinden öğrendiklerimizi önerip karşımızdaki şahsın hızlı yaşayıp genç ölmesini değil normal hızda ama dolu dolu yaşamasını isteriz. Ama tabiki biz sadece söyleriz.

    Herkesin kararını ince eleyip sık dokuyarak vermesi gerekir. İşin ucunda bazıları hayvan olsada trafikteki diğer insanlara karşı, ailenize ve sevdiklerinize karşı ayrıca motor kullanan diğer insanlara karşı sorumlusunuz.
     
    edip.aksoy, o.somuncu, Erol ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Yazınızın bu kısmının çok doğru olduğuna inanıyorum sonuna kadar da katılıyorum.Piyasa yapmak için motorsiklet yada karakter edinmek için motorsiklet bencede çok riskli ve yanlış benim kast ettiğim kişiler zaten bunlar değil bunun anlaşılmış olması gerek.Ve daha da iyi anlatabilmek için kendimden biraz bahsedeyim isterim.

    Ben 17 yaşında iken yani yaklaşık 11 sene evvel evimiz İzmir'in Urla ilçesine girişte yazlık bir semt sayılabilecek bir yerde idi,evimize yakın bir sahil Cafe Bar vardı motorcu abilerimiz gelirdi oraya yaşları bizden büyük kimisinin altında Race kimisinin altında Cross motorlar ile güzel sohbetlerimiz olurdu tenha bir yerdi bazen ben okul zamanı falan evden çıkamazdım akşamları ve gece geç saatlere kadar takılamazdım orada.Ama her gece o abilerimden biri altında ki racing ile 2 sularında evine gidebilmek için önümüzde ki caddeden geçerdi,neredeyse hemen hemen her gece sırf onu görebilmek ve motorunun sesini duyabilmek için camda nöbet beklerdim,evin önünden bir kaç saniyeliğine bir geçiş için.Sesi çok uzaklardan duyulurdu vızıltı gibi ve tam evin önüne geldiğinde kulağınızın yanından bir mermi geçiyor hissi yaratır motorun olanca gürültüsü ile geçtiğini görebilirdiniz aynı anda kopma başlardı ve ses git gide tekrar vızıltı halini alırdı.Anlatmak istediğim böyle bir şeydi işte.Çocukluğumdan beri oyuncaklarım hep motordu neden bilmem :D İlk kez motora da 14 yaşımda daha çocuk aklımla gene yaşca benden büyük bir abimin ardında bindim.O motorda racing idi :D Yüksek hızlar yaptı yada bilemiyorum bana o zaman öyle geldi lakin motordan indiğimde artık korkudan bacaklarım titriyor olmasına rağmen şakasına bana bir tur daha atalım gel deyince hadi diyerek atlamıştım motorun üzerine :D Piyasaya gelince :D Yolda giderken tersine insanlar bana bakmasın istiyorum motorumu görmesinler :D o benim onun üzerinde iken aldığım zevki anlatabiliyormuyum ki onlara bana özensinler yada baksınlar yada motoruma imrensinler hangisi hediye etsem bile benim aldığım zevki alabilecek ki?Evliyim karı kızla zaten işim olmaz bilmiyorum beni deli sananlar için yazıyorum şimdi sanmayın ben deliyim :D doğru örnek olduğumu sanmıyorum zaten ama Kendi şartlarımı beklemeye neden tahammülüm olmadan 600CC bir race aldığımı ve anlatamadığım daha bir dolu şeyi anlatmak istedim.Evet belki duyacaksınız :D yarın ölmüş olacağım yada belki uzun yıllar sizlerle beraber motor gezileri yapacağız ama her iki halikarda da pişman olmayacağım.Denemeden bilemezsiniz...
     
  4. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    İstinalar kaideyi bozmaz.

    Tabiki yetenek çok önemli. Bazı insanlar doğuştan bazı şeylere yetenekli oluyorlar. Bazı insanlar çekirdekten yetişmiş oluyorlar. Mesala Çocuğu veriyorsunuz ilkokuldan sonra bir motor tamircisine burda yetişiyor. Bu çocuk on sene sonra bir arabanın motorunu indirip rektefe yapabiliyor. Diger taraftan adam üniversitede makine mühendisliği okuyor veriyorsun eline motoru bakıp kalıyor. (Burda makine mühendisleri bana kızmasın lütfen:) ) Ben yaklaşık dört ay önce kilisteydim. Orda inanın iki üç yaşındaki çocuklar gidonun üstünde gidiyor. İlkokula başlayan çocuk motosiklet kullanmayı öğreniyor. Çünkü Kilis gibi bir yerde çok az taşıt var her yer motosiklet hatta bir evde en az iki üç tane motosiklet var. Ufacık çocuklar motosikletle resmen oynuyorlar. Şimdi bunların hepsi bir istina arkadaşlar. Bizlerin ise böyle bir şansı yok malesef. Burda bir çok arkadaşım 20-30 yaşından sonra motosikletle tanışmış. Mesala ben kırkından sonra azdım :) Hiçbir deneyimim ve yeteneğim yoktu. Eğitim almadan nasıl motora binebilirdim.

    Arkadaşlar bence insan her ne kadar yetenekli ve becerikli olsada mutlaka eğitim almalı. Çünkü eğitimler öyle sıradan yapılmıyor. Bilimsel araştırmalar sonucunda bir takım teknikler öğretiliyor. Onun için EĞİTİM ŞART.
     
    ışın yıldırım bunu beğendi.
  5. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Sanmasın kimse ben eğitime karşıyım :D doğamdan gelen içgüdüleri ve yazasım gelenleri yazdım :D imkanı ve zamanı olanlar için ne güzel gerçekten de bu işi eğitimini alarak götürebilmek ben sadece kendimi anlattım ve ufak bir kardeşimize başka bir konu başlığında daha ehliyetin yok race düşünüyorsun tarzı şeyler yazılmış biraz da ona inceden sitem için yazdım.Hangimiz düşünmüyorduk ki o yaşlarda iken bu motorları yada hangimiz hayalini kurmadık=?

    Dip Not : Erol abi çok genç duruyorsun kırk bile göstermezken sonrası diyorsun birde ? Hayret doğrusu :D
     
  6. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Sağol Noyan ilk toplantımızda yemekler benden :)
     
  7. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bir arkadaşım vardı izmirde gene :D istanbulda bir senedir falan yaşadığım için maziye dönük anlatabileceğim herşey genelde izmirde ile başlayacak sanırım :D Yaşca benden büyüktü şimdi 30u geçiyordur tahminen o 25-26 iken ben 20li yaşlara yeni geçiş yapmıştım :D şimdi çok iyi bir sürücü ve motor üzerinde karadeniz turlarına falan gidiyor uzun soluklu sürüşleri ama arkadaşları ile ama tek başına sırf keyif için yapıyor :D Az da olsa hala arada görüşebiliyorum kendisi ile.Neyse çok iyi biliyorum daha bisikletin haricinde hiç bir şeye binmemişken inanın mobilet bile kullanmamışken almıştı ilk motorunu ve ona da bir çok kişi öleceksin sen deli misin gibi kehanetlerde bulunmuştu aldığı motor 750 CC SRAD suzuki idi :D aldığı ilk ayı hatırlıyorum ben gene ona göre daha cesur (ya da aptalmışım) demek ki :D o bir ay boyunca motoru hiç ama hiç sürmedi üzerine oturup ara gaz yaptı ayakları ile yarım debriyajda itmek sureti ile evinden garajına garajından geri evin önüne getirdi yada yan yana iki kişi olarak motoru boşa alıp bisiklet gibi gezdirdik :D ama hiç gezmedik.Bir ay sonra birinci viteste ilk kalkış denemelerine başladı sanırım altı aya yakın da 1.2.viteslerde ufak sürüş denemelerinden öteye geçmedi :D Sonra artık sürmeye başladı nihayetinde :D İlginç olduğu için anlatmak istedim.
     
  8. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369





    noyan kardeşim diyosun egitime karsı deyilim diyede bitaraftanda aslında bişeyleri anlatmaya calısıyosun,saygı duyarım,ama bir olayın dogrusu vardır ve doğruda 2 tane olmaz,senin anlattıgın örnek acıkcası bu konuyu haklıda cıkarmaz yani hangi alanda olursan ol egitim sartmı dediginde orda cogunluk dur bakalım der,istisnalarla dogru budur demek veya olabilirmi acaba demek bile yanlış,bir kişinin hayatıyla örneklemek dogru bir tesbit deyil,hele bu konu motosiklet olunca hiç deyil senin 1 örnegine bin tane kaza örnekleri gösteririm ve nedenlerinide araştırdıgında egitimsizlik cahaleti acık farkla görebilirsin,egitim derken sadece motoru söyle kullanacan demek deyil,bunun içinde en önemlisi koruma kıyafetlerini biliçlendirmek var,yol sürüş teknikleri var,trafikde ki motorun pozisyonları var ,var da var,,,yaniküçük bir örnekle kendimden örnekleyim bende egitim almadım ve 27 senedirde motor kullanıyorum,cok sükür ciddi kazamda olmadı ama bu demek deyilki bu iş bu sekildede oluyo,enazından sana ciddi bir itiraf,bunca zaman kullanmama ramen burdan cok seyler ögrendim bilmedigim,bilmiyom bu acıklamam sana yeterlimi
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  9. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Açıklamanız yeterli tabii ki teşekkürlerimle.Bir örneğime binlerce kaza örneği verilebileceği ve sebepleri de aşikar tabii ki bunları biliyorum.Eğitime karşı değilim eğitimsiz de bu iş oluru anlatmak istemiyorum.Teşekkürlerimle...Sadece imkansızın olmadığı bir dünyam var benim bunu vurgulamak istiyorum...
     
  10. Umur.Arsoy

    Umur.Arsoy Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bunu sadece sizin için yazmıyorum...İmkansızın olmadığı bir dünyam var demişsiniz...Motosiklette imkansızı başarmanın kısa hatta en kestirme yolu 1 haftasonunu ayırıp eğitim almaktır.. Daha sonra bu eğitimlerin devamını kendiniz isteyeceksiniz, eğitim almadan olmadığını anladığınız için....Forum genelinde yetenekli olmanın eğitimi gerektirmediği kanısı o kadar fazla ki.. Yetenek işe 1-0 önde başlamanın sadece ön koşuludur, başka hiç bir işe yaramaz tek başına... onun da arkasından sıkı çalışma ve eğitimle takviye ettiğiniz takdirde ..Ama bunun ne kadar gerekli olduğunu sadece eğitim alınca anlaşılıyor malesef... Teoride bir şeyler öğrenilir, ama bunun pratiğinde hata yapma lüksümüz malesef yok... Nasıl mühendis olacaksanız mühendislik fakültesinden eğitimini almanız gerekiyorsa, doktor olacaksanız bunun yeri tıp fakültesidir, motor kullanacaksanız da bunun eğitimini almamanız gibi bir şey söz konusu değil çünkü işin ucunda sizin hayatınız var... Doğuştan kör olan birine renk öğretmek demektir bu işi tek başına öğrenmek... Yani 'mı' sı acabası yok '''motorun pratiği tek başına öğrenilmez''' Bu kadar basit ve nettir bu olay...
     
    Noyan Yıldız ve Emre PALAK bunu beğendi.
  11. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Son yazan Umur arkadaşım ve tüm diğer arkadaşlar;
    Trafiğe çıktım biraz mecbur kalarak ve servise götürüp getirmek durumunda kaldım motorumu anladım ki çok haklısınız,eğitim şart,motorun ani reflexlerini trafik içinde o kadar seri yapabilmek ve gideceğiniz yeri konumunuzu ayarlamak durumundasınız ki gerçekten zor durumlarda kalabiliyor insan.Ben Burak ERCAN NTV Moto Keyif programı test editörü ile çalışmayı düşünüyorum bakalım nasip kısmet gerisi herkeze teşekkürlerimle...