Egsoz rengi

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Özgür tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arkadaşlar, şu resimle örnek vererek sormak istiyorum:

    [​IMG]

    Motosikletin egsozlarına dikkat ederseniz kahverengi. Bu motosikletin çok yüksek devirde kullanıldığı anlamına mı gelir? Yani egsozların yandığı anlamına mı gelir?
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yeni aldığında üstündeki koruyucu yağ türevlerini çıkartmadan kullanmadığı için olur.

    Hayırdır yine fazere döndün galiba.:D
     
  3. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yok Şenol abi henüz dönmedim :D:D:D Sadece merak, her motosiklette görüyorum. O nedenle merak ettim.

    O zaman koruyucu yağ ısıdan dolayı yanıyor ve bu rengi alıyor doğru mu?
    Peki bunun bir zararı varmıdır? Bunu yaşamamak için motosikleti alınca ne gibi işlemler yapmak lazım.
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Onu senin yaomana gerek yok.satıcının yapması gereken bir şey.Bilinçli müşterisine sahip satıcılar bunu yapar.Ve bu tür renk değişimleri olmaması için satıcı müsterisine yavaş yavaş sarartmasını bunun için gerekli kullanma sırlarını söyler.
    Ama çok da sorun değil neticede görselliği ön planda olan bir araç kullanmıyorsan ver gazi :D
     
    Eren Göksel bunu beğendi.
  5. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Abi benim ybr de hiçbir renk değişimi yok. Sanki yeni alındığı gibi.
    Ama renk değişimi olan ybr de gördüm. Bence çirkin görünüyor. :D
     
  6. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    renk degişimi yaz döneminde ve uzun yola gidildiginde sıcaklıkdan dolayı degişir ve öylece kalır, renk degişimimi sorun var anlamına gelmez,özgür senin ybr degişmemişse sebebi şu, sürekli uzun yola girmemen ve gidiyosan şayet cok mola vererek motoru dinlendirdiginden reng degişimi olmamıştır,ama genelde cogunlugunki rengi degişir normal bir durum bu
     
  7. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Anladım, yani bu renk değişimi motosikletin motorunun zorlandığı anlamına gelmemektedir. Ama yine de çirkin görünüyor :D
     
  8. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    yok zorlandıgı anlamına gelmez,normal bir durum hatta senol abinin ekzozuda merak ettim bu arada onun cok iyi kullandıgını biliyorum ama tahminim onun eksozda renk degiştirmiştir,bayagı km yapmış sonucta
     
  9. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Peki 15000 km civarı yapmış bir motosikletin egsoz renginin değişmesi de normalmidir? Heralde yine kullanıma bağlı. Yani 15000 km boyunca uzun yol yaparsa da değişebilir öyle değil mi?
     
  10. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    bana göre normal,hatta daha fazla km lerde mümkün,sehiriçi kısa mesafede kullanılan uzun yolda sık sık dinlendirilen motorun eksozu yanmaz birde unuttum yazmayı sıcakken motor yıkamakda eksoz rengini degiştiriir,diyomya sen genelde sehir içi kısa mesafeler uzun yoldada sık sık dinlendirerek bindiginden,daha ileri gidiyorum senin motosiktin hiç yorulmamış bir motordur derim yıpranmamamış 15000 eksoz yanmamışsa temizligini düşün, nekadar temiz kullanıldıgını

    not: ama bu durum istisna genelde motosikletlerin eksozları yanıktır ve normaldir
     
    Özgür bunu beğendi.
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    benim ybr 135 binde ve uzun yolumda kısa yolumda şehir içi yolumda var ama yanma yok.
    ve yılda bir kaç kez yıkarım yağışta karda kullanırım :D
     
  12. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sanırım ybrnin klasmanı farklı. Bu motosiklete niye birşey olmuyor :D:D
    Nazar değecek valla. :D
     
  13. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Egzost manifold borularının kromaj kalitesi ayni olan iki motorun birinde erken sararma oluyorsa sadece kullanımdan değildir..
    Motorun yakıt sistemiyle de ilgilidir..Karbüratör veya enjeksiyon sisteminde daha zengin karışım oluşuyorsa o motorun manifoldları daha az veya geç sararır...Dolaysıyla bu motorlarda yakıt (lt/100km) daha fazladır..
    Manifoldu sararmış olan motorlarda yakıt-hava karışımı daha idealdir ve uzun bir yol yapıldığında (bihassa sıcak bir havada) motor yeni bile olsa egzoslar daha çabuk sararır..
    Çünkü çalışma ısısı diğerine göre daha yüksektir...
     
    Şenol SEL ve Özgür bunu beğendi.
  14. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Abi o zaman egsoz sararmışsa daha iyi bir durum denilebilir.
     
  15. Gökhan TUNALI

    Gökhan TUNALI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Eskişehir,yazları Ayvalık.
    Motosiklet:
    Honda
    Kısaca hepsi doğrudur,yağ kalıntısı,yanma kalitesinin yüksek devirlerde kullanım ile egsozu aşırı ısıtması...
    Bana göre de şehir içinde yüksek devirli kullanım,yağmurda kullanım sonucu ve cilası fazla kaçmış manifoldda kararma daha fazla olacaktır.
     
  16. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW

    Eksozun sararması önemli değil kardeşşş, önemli olan motorun hakkını verebilmekte :D:D:D
     
  17. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    600 cc motosikletimiz yokki konuşalım :D:D
     
  18. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Nasıl yani varda sor bakayım en son ne zaman kullanmış :D:D Kaç aydır :D:D
     
  19. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Geçtiğimiz pazar bindim hocam, kapalı garajımda bi döndüm şöle akü boşalmasın die:D:D:D

    En son uludağ gezisinde kullanmıştım :):)
     
  20. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    :D:D editlemen iyi oldu :D:D