Elektrikli benzin pompasuu

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Torsiyon Kemal tarafından paylaşıldı.

  1. Torsiyon Kemal

    Torsiyon Kemal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Minumum 0.5 bar maksimum 0.7 bar arası bir değerde çalışacak depo dışı elektrikli benzin pompası arıyorum.Bu pompayı karburatörlü ölüm makinasında kullanacağım karburatör şamandıra meme si kapattığında pompa sıkışmaya başladığında stop etmeli şamandıra tekrar açtığında pompa içerisindeki basınç düştüğünde tekrar aktif olmalı.

    Burada memleketteki bir gerzekten aldığım duyumlara göre motorsikletlerde bu şekilde çalışan pompalar mevcut imiş.Ancak bar değerleri hakkında bir bilgim yok istediğim şekilde ve basınç değerinde motorsikletlerde kullanılan pompa varmıdır ?
     
  2. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    karburatörlü ölüm makinası nedir???
     
  3. Torsiyon Kemal

    Torsiyon Kemal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Karburatörlü ölüm makinam V6 3.0 Ford GT Engine (Cosworth blok) swaplı 74 model 1303 S

    [​IMG]

    [​IMG]

    http://www.youtube.com/watch?v=pkKQEccths0

    Şu an karburatör spec devam yakında megasquirt 3.0 Edis 6 Ateşleme sistemi ile gazlayacağım inşallah ! Ancak şimdilik bir adet pompaya ihtiyacım var.
     
  4. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arka kapak nasıl kapanacak acaba merak ettim!...:) Defransiyeli orijinalse bu motora dayanacağını sanmıyorum..Artı fren sistemi de onun ivmesine gerekli tepkiyi vermez!..
    Onlarda da bir değişikliğe gidildi mi?..
     
  5. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Karbüratörlü Yamaha TDM 850 yakıt pompası çıkış basıncı: 7 kPa (0.07 kgf/cm2, 0.07 bar)
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  6. Torsiyon Kemal

    Torsiyon Kemal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Fren sisteminde sadece arkalar diske çevrildi önler zaten disk ti onun haricinde şimdilik bir değişiklik yok.Frenler eh işte,çok çok acil olmamakla birlikte bir güçlendirme istiyor evet.

    Şanzıman ile diferansiyel bir beraber ler.Direk diferansiyel istavrozun aks çıkışlarında iki adet kapak var istavroz sağdan ve soldan rulman ile bu kapaklara sabitleniyor.Bu kapaklar tornada daha sert malzemeden daha kalınca işlendi ve yerine monte edildi.

    Şimdilerde kavrama problemim var debriyaj bu gücü taşıyamıyor özellikle 4 ve 5 te gaza basıldığında debriyaj boşa dönmeye başlıyor.Sinter bana siparişi verdim ve bir adet yeni baskı alarak ankarada bir firmaya gönderip sertleştirme işlemi yaptırdım balatam geldiğinde montajı yapıp sonuca bakacağız.Araç şu anda net 220 hp.
     
  7. Torsiyon Kemal

    Torsiyon Kemal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Yazmayı unutmuşum bu pompayı nereden tedarik edeceğim peki ?
     
  8. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Çok zor bir işe kalkışmışsınız. Umarım aktarma organlarındaki sıkıntılarıda çözersiniz yakın zamanda. Yinede 30 yıllık bir şasi ile çok fazla kendinize güvenip hız yapmamanızı tavsiye ederim. Motor kapağını yeniden mi yaptıracaksınız?
     
  9. Torsiyon Kemal

    Torsiyon Kemal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Kime söylesem inanmıyor 210 km de tabiri caiz ise ok gibi gidiyorum ne bir sapma ne bir çekme ne bir titreme.Beni ara sıra şeytan dürter bu yüzden geçenlerde durduğum yerde üçüncü vites patinaj ile kalkabilecekmiyim diye bir denemek istedim aks kırdım şimdi özel yapım mavsallı aks larımız var çok daha güçlüler.Ama yinede 3. vites ile patinaj çekmeye çalışmadım bir daha.

    Vosvos ların aerodinamiği mükemmeldir bir çok aracın aksine rüzgar direnci arttıkça asfalta yaklaşır rüzgar aracı yere doğru bastırır.Arka tekerler bağımsız süspansiyon olduğu için arka alçaldıkça kamber alır normalde araç durur haldeyken arka tekerlerde çok çok az bir kamber var 200 km de arka tekerlerdeki kamberi görseniz yuh dersiniz resmen asfalta yaklaştığını hissediyor insan.

    Zaten bu yüzden tarihte istisnai durumlar hariç (refüje çarpma vs.) takla atan vosvos görülmemiştir.

    Motor kapağı bu şekilde duracak geçenlerde trafik polisi aracın yanına gelmiş kurcalıyor kapatmaya çalışıyor ve bana dostum bu açık kalmış diyordu :)
     
  10. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Çok daha teknik problemlere kafa yorarken o kapağın kapanmama hadisesini kendi haline bırakmanız beni şaşırttı. Fiber işi yapan ustalardan birine güzel bir kalıpla yeni bir arka kapak yaptırmanızı tavsiye ederim.
     
  11. Torsiyon Kemal

    Torsiyon Kemal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    1
    Vosvosun şase yapısı yüzünden motoru daha içeriye gömmek mümkün değil.Sizinde dediğiniz gibi çok daha teknik problemlere kafa yorduğumuz için şimdilik kapağı o şekilde bıraktık bakalım ileride ne olur.Yada hiç olmaz.Aslında benim hoşuma da gitmiyor değil bakan gören insanlar alışık olunmayan farklı bir şeylerin olduğunu kavrayabiliyor.