Enduro başlıyorum da karar veremiyorum ..

Konu, 'Enduro Kullanıcıları' kısmında Onur Alan tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Aslında bir çok soru kafamda fakat hepsini sorup çoğuna yanıt alamamak yerine, bir soru ile başlayıp sonra yanıtlara göre sormak istiyorum :rolleyes:

    henüz motorum yok, sadece birkaç kez scooter ve çinli bir chopper kullandım.
    Tarzım enduro, yani uzun yollara çıkıp çadırımı alıp dağda bayırda yaylada kamp kurmak, köyleri şehirleri arazileri fotoğraflamak hayalim. Zaten asıl amacım gezmek ve doğada olmak motor bunun için bir araç.

    Tabi bu amaçlara uygun modeller okuduklarıma göre Transalp, F650 vb...
    Fakat ilk kez motor alacak birisi için nasıl bir motorla başlamalı?

    Benim kafamda beliren seçenekler ve kendi yorumlarım şöyle;

    1) 250 cc ve altı bir chopper mı?
    keeway, regal raptor, bisan, ya da daha kaliteli bir hyosung ?
    endurocuysam chopper ile başlamak mantıksız mı? genel motor bilgisine kullanımına ne kadar yararı deneyimi olur?

    2) 250 cc altı bir enduro/cross tarzı bir motor mu ?
    salcano, zealsun gibi ucuz çinliler, ramzey, skygo, honda xl200 gibi daha kaliteli ama pahalı modeller?

    3) yamaha ybr, honda cbf150 gibi şehir motoru mu?
    en azından oturuş pozisyonu, tipi ile enduro için bir deneyim sayılabilir choppera göre.
    Çünkü güvenilir ucuz sorun çıkarmayacak modeller olduklarından başlangıçta tercih edilmesi mantıklı görünüyor bana ?

    4) kararsız kaldıkça son günlerde aklıma takılan, bu motorlardan birini alıp 1 yıl binip satıp sonra Transalp vb. almak yerine, önce ehliyet al, motor kirala, özel kurslara katıl ve ilk motorunu Transalp yada F650 al diyor içimdeki başka bir ses.
    Alacağım dersler, kiralık motorlar ne ölçüde yararı olur 600 cc lik motoru kullanabilmek için, bu kadar hızlı ilerleyebilmek mümkün müdür?
    diğer sorun da, derslere ve kiralamaya verilecek para miktarı zaten bir çinliye yaklaşık olacaktır, buna değer mi?
    Tabi alım satım derdinden filan kurtulmuş olurum ve sezona hemen idealimdeki motorla başlamış olurum bunlar da avantajları

    eğer 250 cc ve altı bir motor alırsam şubat- mart gibi sanırım, bir yıl içinde onu satıp asıl idealim olan F650 gibi bir motor alırım hayallerimi gerçekleştirmek için, o yüzden 1 yıl kullanmayı düşünerek hangi seçenek en mantıklısı sizce ?


    umarım fazla sıkmadım :eek:
    ustaların, özellikle deneyimlerine dayalı yorumlarına ihtiyacım var aydınlanmak için, yoksa okudukça bu işin içinden çıkmak zor kafam daha da karışacak bu gidişle.
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aslında bir çok soru kafamda fakat hepsini sorup çoğuna yanıt alamamak yerine, bir soru ile başlayıp sonra yanıtlara göre sormak istiyorum

    henüz motorum yok, sadece birkaç kez scooter ve çinli bir chopper kullandım.
    Tarzım enduro, yani uzun yollara çıkıp çadırımı alıp dağda bayırda yaylada kamp kurmak, köyleri şehirleri arazileri fotoğraflamak hayalim. Zaten asıl amacım gezmek ve doğada olmak motor bunun için bir araç.

    Tabi bu amaçlara uygun modeller okuduklarıma göre Transalp, F650 vb...
    Fakat ilk kez motor alacak birisi için nasıl bir motorla başlamalı?

    Benim kafamda beliren seçenekler ve kendi yorumlarım şöyle;

    1) 250 cc ve altı bir chopper mı?
    keeway, regal raptor, bisan, ya da daha kaliteli bir hyosung ?
    endurocuysam chopper ile başlamak mantıksız mı? genel motor bilgisine kullanımına ne kadar yararı deneyimi olur?

    Bunları bir kaç kalem geç.Bunların enduro ile alakası yok.Bunlarla dağa bayıra şimdi gidemezsin.Ve öğreneceğin de pek bir şey olmaz.

    2) 250 cc altı bir enduro/cross tarzı bir motor mu ?
    salcano, zealsun gibi ucuz çinliler, ramzey, skygo, honda xl200 gibi daha kaliteli ama pahalı modeller?

    Honda XL200 artık TR ye gelmiyor.2. el ekmeğini yemiş yada yemeğe yüz tutmuş modelleri var piyasada.Bunuda geç

    3) yamaha ybr, honda cbf150 gibi şehir motoru mu?
    en azından oturuş pozisyonu, tipi ile enduro için bir deneyim sayılabilir choppera göre.
    Çünkü güvenilir ucuz sorun çıkarmayacak modeller olduklarından başlangıçta tercih edilmesi mantıklı görünüyor bana ?

    Bence de al bir ybr.Hafifi ekonomik.Vur dağa bayıra git.Ama bir kaç sorun var.Sorun senle ilgilili.Aşağıda bunu yazacağım.

    4) kararsız kaldıkça son günlerde aklıma takılan, bu motorlardan birini alıp 1 yıl binip satıp sonra Transalp vb. almak yerine, önce ehliyet al, motor kirala, özel kurslara katıl ve ilk motorunu Transalp yada F650 al diyor içimdeki başka bir ses.
    Alacağım dersler, kiralık motorlar ne ölçüde yararı olur 600 cc lik motoru kullanabilmek için, bu kadar hızlı ilerleyebilmek mümkün müdür?
    diğer sorun da, derslere ve kiralamaya verilecek para miktarı zaten bir çinliye yaklaşık olacaktır, buna değer mi?
    Tabi alım satım derdinden filan kurtulmuş olurum ve sezona hemen idealimdeki motorla başlamış olurum bunlar da avantajları

    Kesinlikle önce ehliyetini al.Sonra full korumalı kıyafet ve ekipmanlarını ve Kafanı koruyacak kalitede bir KASK al.
    Daha sonra başlangıç eğitimleri ve güvenli sürüş teknikleri eğitimlerini al.www.lamatech.com Rahmi BARUTÇU bu konuda sana yardımcı olacaktır.

    eğer 250 cc ve altı bir motor alırsam şubat- mart gibi sanırım, bir yıl içinde onu satıp asıl idealim olan F650 gibi bir motor alırım hayallerimi gerçekleştirmek için, o yüzden 1 yıl kullanmayı düşünerek hangi seçenek en mantıklısı sizce ?

    Bir yıl çok az bir süre.Sen önce ybr ni al.Neyin ne olduğunu, "ne olmadığın" gör ondan sonra otur kararını ver.

    umarım fazla sıkmadım
    ustaların, özellikle deneyimlerine dayalı yorumlarına ihtiyacım var aydınlanmak için, yoksa okudukça bu işin içinden çıkmak zor kafam daha da karışacak bu gidişle.

    Kafanı karıştırmaya gerek yok.Ne kadar çok kurcalarsan o kadar işin içinden çıkmazsın.Önce bir sürücü ehliyeti veren Ticarethanelerden birine kaydını yaptır.Sonra motosikletten ve motosiklet sürüşünden anlamayan öğretmenlerin girdiği direksiyon sınavından geç.(Çok kolaydır bu sınavdan geçmek.4 Kuka arasından geç aferin aldın 100 puan):)
    Sonra sana verdiğim linkten Rahmi Hocamı telefonla ara.0 533 553 29 56
    Selamlarımı söyle.Sana yardımcı olacaktır.Rahmi hocamdan başlangıç ve Güvenli Sürüş Teknikleri eğitimlerini al.Hocamın sana önerdiklerini yaparsın artık.
    Ama bir çok konuda olduğu gibi bu konuda da acele etme.Motosikleti kullanmak ayrı şeydir sürmek ayrı şeydir.
    Ve motosiklet kullanmak efendi kişi işidir.Efendiliğini hep muhafaza et.Bilinçli olarak motosiklet kullan ki torunlarına da bu sevdanı anlatabilesin.
    ALLAH yolunu açık etsin.
     
  3. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
     
  4. Furkan.Celebi

    Furkan.Celebi Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    İkiteker'e yazmıştım madem Rahmi Hoca'nın adı geçmiş ve arkadaş da yeni başlamak üzere aynı yazıyı kopyalıyorum izninizle.

    Başlığın amacına uygun olan kısmını ekledim kendimle alakalı son paragrafı çıkardım.

    "Evet biraz önce Rahmi Hoca'nın yanından geldim. Gerçekten çok başarılı, faydalı ve iyi ki de gittim diyebileceğim bir eğitim.

    Tıpkı burada yazdığınız gibi ilk önce motosiklet teorisine giriş ve korumanın önemi gerekliliği gibi konuları içeren. Hayat kurtaran ve yanlış bilinen bilgilerin düzeltildiği bir sohbet-seminer yaptı Rahmi hoca.

    Biraz dinlendikten sonra tam koruma piste çıktık motor tanıtıldı, inilirken binilirken yapılması gerekenler ve dahası.

    Sonra sürüş eğitimi başladı, içeride verilen teorik eğitimler uygulamayla pekiştirildi. Bir çok değişik antreman türü yapıldı.

    Daha sonra Rahmi hoca yeterli gördü sanırım kendi motorunu (F 650) verdi onunla bir kaç antreman yaptıktan sonra tekrar YBR'ye geçip viraj çalışmasının yapıldığı pistte çalışmalar yaptık.

    Ve CBT eğitiminin bu kısmı komutları yeterli şekilde yerinde getirmem ve çalışmaları düzgün bir şekilde geçtiğimden dolayı biraz erken bitti.

    Bu bölümde başarılı olduğum için (burada başarıdan kasıt normal üstü yetenek veya başka birşey değil verilen antremanı düzgün yapmak) Rahmi hocayla beraber trafiğe çıktık. Yaklaşık 40KM'lik önlü-arkalı içinde bol bol virajın, asfaltın kaymak olduğu bomboş otoyol ve otoban dahil şehir içi bir parkur izledik. Via Port'ta yemek yedikten sonra eğitim alanına geri döndük. Ve son bir sohbet yaptık her eğitim ve sürüşten sonra yaptığımız gibi bir değerlendirme.

    En son olarak sürebilecek pozisyona geldiğim motorların ve aldıktan sonra kendi motorumla alır almaz katılmam gereken ek bir eğitimle sürebileceğim biraz daha yüksek hacimli motorların listesini verdi ve motorlardan kısaca bahsetti.

    Ben çok memnun kaldım yeni başlayanlara veya başlayacak olanlara kesinlikle tavsiye ederim.

    Bana tavsiye ettiği motorlar arasında CBF 250 ve alır almaz yukarıda bahsettiğim eğitime katılmak şartı ile F 650 var.

    "
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  5. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkürler, yani F650 ile de başlanabiliyor demekki

    Rahmi Hoca sanırım İstanbul'da ? Ankara da bu tarz kurslar veren yerler var mıdır?

    Bu kurslar kaç gün kaç saat sürüyor ve fiyatı nedir?
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    F650 ile başlanır mesajını nereden aldınız.

    Alıntı yaptığınız arkadaşımız CBF 250 ile başlayıp eğitimlerden sonra ve biraz kullandıktan sonra F650 diyor.

    Kurs Ankarada yok.Ama özel eğitim için Rahmi Hocam Ankaraya geldiğinde sizde katılabilirsiniz.
    Bu eğitimler 2 gün sürüyor.
    Eğitim 3 aşamadan oluşur.
    1- ARA Teori
    4 saatlik teorik bir eğitimdir.Motosiklet Yol Sanataı hakkında detaylı bilgi verilir.
    2- ARA Kontrol
    Trafiğe kapalı lanada sabah 08:00 da başlayıp akşam 17:00 de biten bir kapalı alan eğitimi.Teoride aldığın bilgilerin pekiştirlmesi ve uygulanması eğitimleri
    3- ARA Yol
    Hocanın takdiri ile 150 ila 300 km lik bir yol eğitimi.Trafiğe açık alanda viraj dönüş bakış frenleme eğitimleri yapılır.
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  7. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkür Şenol Hocam,

    Arkadaş mesajında diğer eğitimi aldıktan sonra F650 ile başlayabilirim yazısından çıkarmıştım sonucu.
    Doğrudan cbf250 ile fakat diğer eğitimi de alırsam F650 ile de başlanabilir anlamında.
    Her neyse benim o kadar büyük ve pahalı motorla başlama niyetim yok zaten. Sonuçta elbet kişinin yeteneğine, ilgisine, dikkatine bağlı başlangıç motoru.
    Küçük ve ucuz bir motorla başlamak istiyorum çünkü belki motor hevesi başlamadan sönecektir, emin de değilim yani.
    Davulun sesi uzaktan hoş geliyor da, sürekli bakımları, korumaları okuduktan sonra motor dünyasına girince anlaşılacak herşey.
    En iyisi önce küçükten motor dünyasına dalmak, sonra kişisel eğilimini isteğini görüp ona göre bir yönde ilerlemek sizin de söylediğiniz gibi.
     
  8. Furkan.Celebi

    Furkan.Celebi Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Gerekli eğitimler alınıp eğer hoca uygun görürse ve yine eğitime devam şartıyla F650 tavsiye etti hoca. Tabii ki tam koruma ve antreman şart. Zaten eğitimden önceki teori kısmında hepsinin önemini teker teker anlıyorsun.

    Burada fiyat vermem doğru olmaz maalesef.

    Bugün benim aldığım eğitim tanışma vs'den sonra 9:10 gibi başladı 13:50 gibi trafikte yol sürüşünden sonra yemeğimizi yemiştik. Sanırım dönüş son bir değerlendirme derken 14:30 gibi bitti.

    Bunu içinde yukarıda saydığım bütün herşey yapıldı.

    Özellikle şunu belirtmek isterim hocanın ağzından çıkan şudur: Ben de bir bilgi var ve sen bu bilgiyi ne kadar zamanda ne kadar doğru alabilirsin.

    Birebir yapılan eğitimle grup eğitiminin süreleri doğal olarak farklı olacaktır.

    Şenol Hocam yanlışsam düzeltin sanırım siz CBT'den sonraki adımlar için yazdınız o süreleri. Çünkü hem web sitesinde hem de hoca CBT için bir günün yeterli olduğunu, gerekirse öğrenciye göre ikinci gün de gelinmesini istendiğini söyledi.

    Bir dipnot olarak da İngiltere'de ikinci günün sonunda da bu eğitimde başarılı olamayan sürücülere ömür boyu ehliyet verilmediğini de söyledi hoca sohbet arasında..
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  9. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    hmmm.. bire bir özel ders almışsınız siz, tabi fiyatı da ona göre artıyordur.
    Aslında bire birin çok da avantajlı olduğunu sanmıyorum, sonuçta bu matematik değil, topluca da öğrenilebilir, tabi 8 kişiyi geçmemek kaydıyla, soru sorabilmek ve hocanın kontrol edebilmesi için.
     
  10. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    banakalsa albi 150 lik bir iki yıl bin sonra zaten büyüğü kendini istetir
     
  11. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Arkadaşlar, grup eğitimiyle bire bir eğitim çok farklı. Forumdan beş arkadaş bende dahil bir ay önce Rahmi hocadan grup eğitimi aldık. Alan çalışması sırasında pek fark olmasada, Yol eğitiminde çok fark var. Ben Arefe günü Rahmi hocadan birebir eğitim aldım. Grup olarak yola çıktığınızda yaptığımız mesafe yaklaşık 200 km. Bu 200 km lik yolda hoca yaklaşık 20 km tek tek herkesi gözlemliyor. Ancak birebir eğtimde 200 km nin tamamında gözü sizin üzerinizde. Yapılan her yanlışı ve hatayı görüyor, anında uyarıyor ve düzelttiriyor. İmkanı olan her arkadaşımın bu eğitimlere katılmasını isterim.
     
    Özgür bunu beğendi.
  12. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM
    Bende diğer arkadaşlara katılıyor ve eklenti olarak diyorum ki Onur arkadaşım cross veya enduro kullanımı diğer araçlara göre daha zordur asfalta benzemez söylediğine göre hiç motor kullanmamışsın önce motorsikleti tanısan asfaltta kullansan hakimiyeti kursan daha sonrada araziye hangi motorla çıkacağını öğrensen yani kısacası işin içine bir gir belki fikirlerin değişebilir alacağın motor konusunda senin için faydalı olacağını düşünüyorum...
     
  13. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    1 e1 eğitimle grup eğitimi bir olmaz.Burda matematik arama.Burda aranacak kriter "Güvenlik".Eğitmen sana tek olarak daha fazla vakit ayırır.
    Tamam çok kişi ile ekonomik olur ama asla 1 e 1 eğitmde olduğu kadar sağlıklı olmayabilir.3 kuruş için"Güvenlikten" bu kadar taviz vermeye değmez.Bunu ancak ileride anlayabilirsin.Şimdi değil.
    Şimdi sen mantığınla hareket ediyorsun.İleride tecrübe ettiğinde keşkelerin başlar.
     
  14. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Arkadaşlar motor almak için sizce en uygun ay hangisidir?

    Kışın ucuzladığını söylüyorlar, mesela aralık, ocak, şubat hangi ay en ucuz olur fiyatlar?
    Aslında ben mart gibi almayı düşünüyordum, sanırım martta fiyatlar artmaya başlar bu durumda?

    Bu fiyat düşüş yükselişleri 2. el motorlar için de geçerli oluyor mu?

    Ancak Mart ayına kadar sıfır bir ybr yada cbf alabilecek bütçeyi oluşturabilirim çünkü, yanında koruyucu ekipmanlarla birlikte.
    2000-2500 civarı 2. el alacak olursam aralık ayından itibaren almam mümkündür.

    Artık ağırlıklı olarak ybr125, cbf150 ye odaklandım.. evim Ankara Batıkentte ve Honda Efe bayiye yakın o yüzden cbf ye biraz daha sıcak bakmaya başladım. Biliyorum herkes ybr de hemfikir fakat eve yakınlığı da önemli bir avantaj olmalı değil mi?

    Bir diğer faktörde tabiki Ankara nın kışı, Nisana kadar Ankara da motora binmek mümkün değil her taraf kar, buz. O yüzden kış bitimine yakın almak istiyorum, motoru garajda bekletmek yerine.
     
  15. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    0 fiyatlarda düşüş bekleme
    2. el fiyatlarda ki düşüşde öyle afaki rakkamlarda olmaz.Bir kaç yüz TL düşer yükselir.Bence bu kadar takılma.Kafanda takılı kalacağıan al 3e 5e bakmadan.
    Böyle giderse ALLAH korusun sürmenaj olursun.:)
     
    Onur Alan bunu beğendi.
  16. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    hocam haklısın :)
    düşüne düşüne hiç bir şey yapamama durumu var :confused:

    Hocam, sıfır mı? 2. el mi önerirsin?
    mesela sıfır ybr 4000, 2.el 2500 diyelim sorunsuz bi motor
    Hani alım satım tutarı, ve belki bir sezon sonra satıp 600 cc bir motor alma olasılıklarını hesaba katarak.

    Sıfır için, parayı martta bulabilirim ancak, 2. el alacak olursam, kasımda 2500 tl bulabilirim. Tabi umarım siteden bana yardım edenler olur, 2. el motor alımında ;)
    anlamam ya aldanmayım.

    yav vallahi bir an önce alıp kaçak maçak bizim buralar tarla taban heryer dolaşmak istiyorum, havalar iyi oldukça epey bir pratik yapmış olurum, belki nisan gibi de altıma bi yamaha xt660r çekecek duruma gelirim :cool:
     
  17. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aklın fikrin 600 de
    ve ben desem boş
    Sen 125 i hallettinde 600 kusur kaldı.
    Eski hipodramda çalış.Oraya kadar usul usul sağdan git.Orda aurodron un tesisi var Onun yanıdaki alanda (TJK'ya aittir orası) boş alanda çalış.
    Herr hava şartında yol yap.Yağmurda soğukta (gizli buzlanmaya dikkat et) güneşte.
    600 için bu kadar çok acele etme.Ne var 600 de.Bende 2 gündür 2009 XT 660 var.Bol vibrasyonlu makine.Tamam ben binerimde senin çok çok erken.Dediğim gibi bitir 20 bin km yi eğitimlerini tamamla.O zamana kadar paranıda eğitiminide tamamlarsın alırsın.
     
  18. Onur Alan

    Onur Alan Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    hocam aklım 600 de değil de daha çok doğada ve gezmekte aslında.
    Mesela ybr ile Kızılcahamam, Bolu filan yapabilir miyim? yoksa sadece Ankara içinde mi dolaşabilirim asfaltta?

    İşin aslı ben Ankara trafiğine çok karışmak istemiyorum motorla, arabamla işe gidip geliyorum zaten, evim Batıkentte yani İst yolu üzerinde, buralar motor için çok ideal, ve hemen İst yoluna çıkılıyor, köyler, araziler filan, ybr beni bu amaçla düşündürüyor, o yüzden adam akıllı bir enduro için acele ediyorum ve araştırarak ayrıntılarını öğrenmek istiyorum, biraz da yeteneğime güveniyorum açıkçası, çabuk öğreneceğimi ve her motorun üstesinden gelebileceğime inanıyorum, sizler de haklısınız elbet, genel olarak uyarmakta yol göstermekte haklısınız bende yeni başlayanlara aynısını yapardım çok deneyimli olsam da insan kendini tanıyor ve kandıramıyor.

    demek xt660 çok titreşimli :( yav niye bu koca pahalı makineleri hatasız yapmazlar anlamam, nerdeyse araba fiyatı :mad:
    hocam bmw hayalimi söndürdün, bunu da söndürüyosun :(
    Hocam makine bırakmadın bana :mad:
     
  19. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben ybr ile Bursa - Gerede - Safranbolu - Bartın - Amasra - Sinop - Samsun - Çankiri - Merzifon - Bolu - İzmit - Bursa olarak yaptım

    Bursa dan Trabzona, Bursa'dan Marmarise Datçaya ordan Bursa'ya, Bursa'dan Mardine ordan Bursa'ya , Bursa'dan Adana'ya ordan Mersin ve Hatay'a ve geri akdenizden Bursa yaptım.
    Neden ybr yi bu kadar gözünüzde küçümsüyorsunuz.

    Al birde buna bak.
    http://www.re-moto.com/index.php

    Ben ybr ile mahalle aralarında 250 bin km yapmadım ki.
     
    Onur Alan ve Eren Göksel bunu beğendi.
  20. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki

    Muhabbetinizi bölmek istemem ama..Bu konu hakkında Şenol abimle görüştüm..Söyledikleri çok doğru..