Enduro Secenek

Konu, 'İstanbul Avrupa Yakası' kısmında osman yazıcı tarafından paylaşıldı.

  1. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    motorumu büyütmek istiyorum,ama karar veremiyorum,çünkü bilgim ve fikrim yok,honda waradero,crosstourer,bmw 1200 gs,trıumph,bunlar arasında dolanıp duruyorum,sizler bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim

    teşekkürler
     
  2. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    1200 adv veya triumph olabilir.

    ayrıca Super Tenere 1200ze çok rahat, dengeli, ağırlık hissettirmeyen baba bir motor. fiyat denge ye bakacak olursak yamaha derim.
     
    osman yazıcı bunu beğendi.
  3. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkürler İsmail bey
    varadero çok şık bir makine,süper tenere de o şekil, varaderonun sıkıntısız olduğu söyleniyor,tenere hakkında o anlamda hiç bir bilgim yok
     
  4. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Alıp İstanbul'da iseniz Ünal ustaya düzenli götürün, bir sorun olacağını sanmam.

    Yüksek cc motorlar için altın elbiseli adam karşılaştırmaları size daha iyi fikir verebilir.
     
    osman yazıcı bunu beğendi.
  5. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkürler kardeş ...ünal usta istanbulun neresinde,telefonu varmı,
    düzen konusunda sıkıntı olmaz,honda transalp var bende şu an ,servizden kovuyorlar beni,içeri almıyorlar,en ufak bir tıkırtı yada huylamdığım yada huylanmadığım bir şey olsa servise gidiyorum,10 000 lik yağ koyuyoruz 2 - 3 000 de değişiyorum. vs vs
    Altın elbiseli adamı takip ediyorum zaman buldukça gayet güzel anlatımları var,ama anlatımlarında bu motor binilmez diye bir şey söyleyemez söylemez,dinleyen kişi kendine göre şeçim yapması lazım., sıkıntı burada işte., karar veremiyorum,istiyorumki bir kaç kişi birşeyler yazsın yada söylesin ,,, bende ona göre karar vereyim........ acelem yok yaza kadar bol zaman var

    saygı sevgiler
     
  6. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Ünal usta İstanbul Zeytinburnu'nda. Biz yani 5 kişi (Mustafa abi, ben Erhan doğan abi ve Yavuz abi) nin Uğrak mekanıdır.

    Sadece Yamaha ya bakar. Hatır nedeniyle benim motorada şöyle göz gezdiriyor :)

    Yamaha alırsan eğer tanıştırıp zevkle sohbet ederz. Açıkçası Yamaha tercihi yapmamda ki en önemli neden Ünal ustadır.

    Bi geleyim İstanbul'a bir Çay kahve Akşamı ayarlıyacağım. Gelirsen eğer tanışır sohbetimizde ederiz
     
    murat acar bunu beğendi.
  7. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Memnun olurum, zamanım olursa muhakkak gelirim,zeytinburnu bana çok yakın

    selam kardeş
    ünal ustanın telefonunu veya adresini verebilirsen ziyaret etmek isterim,en azında bir fikir alırım ve tanışmış oluruz, seçeneklerimi bayağı eledim ( tenere - varadero ) ünal usta bir yamaha cı olarak daha iyi bilgilendirir diye düşünüyorum
    saygı sevgiler
     
    İsmail bunu beğendi.
  8. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    osman yazıcı bunu beğendi.
  9. Gültay kandemir

    Gültay kandemir Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2014
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul büyükçekmece
    Motosiklet:
    Yamaha
     
  10. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkür ederim,selamını söyleyip en kısa zamanda ziyaretine gideceğim
     
  11. Yavuz ÇIBUK

    Yavuz ÇIBUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    221
    Motosiklet:
    Yamaha
    Osman Kardeşim. Ünal Abi yaklaşık 40 yıllık motorcu. Bu işi iyi de bilir. Oğlu Sertaç ile birlikte çalışır. O da iyidir. Bazıları piyasada sevmez onu. Nedeni de lafını esirgemez yüzüne söyler. Benim Yamaha almamdaki yegane nedendir. Eğer ziyaret etmek istersen tavsiyem iş çıkışı gitmen saat 19.00 dan sonra. Cep telini de vereyim 0507 220 84 02 Ben genelde işim olmasa bile haftanın 3 günü giderim. Sohbetine doyulmaz. Gelirsen muhtemelen karşılaşırız :). Mesela bugun öğleden sonra ordayım kısmetse:)
     
    osman yazıcı bunu beğendi.
  12. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Isim olarak beni hatırlanabilir keza 6-7 aydır Görmüyor :)

    heh bende Yavuz Abim orda ev sahibidir diyecektim :) onun selamı makbuldür :)
     
    osman yazıcı bunu beğendi.
  13. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Teşekkürler yavuz
    Gün içinde fazla zamanım olmuyor,pazar hariç,
    Hangi saatler orada oluyor
    Eskilerimiz söyler ya ; '' iyi usta çok akıllı olmaz ''
    '' doğru konuşanı yedi köyden kovarlar ; biz kovmuyoruz........

    saygı sevgiler

    Süppper Tenereee
    Yamaha Super Tenére 1200 First Edition
    Birkaç yıl önceki fuarda gördüm kendisini ilk defa. Yamaha standında özel yeri vardı her motora nasip olmayan. Etkileyici görünüyordu alüminyum yan çantaları ile ve yanındaki taş kaya dekoru ile. Çok bir Enduro havası veriyordu bizlere. İlk bakıldığında bile “ güçlüyüm kardeşim ben, ona göre haa!” diyordu sanki. Ya da bana öyle geldi. Tasarımını kenara koyarsak, GS 1200 lerin tahtına fena halde göz dikmiş bir hali vardıSuper Tenére 1200ün. Ama bir sıkıntısı vardı ve o da aşırı olan fiyatı idi. 45.000 TL. lere varıyordu ve o paraya nerdeyse iki adet Honva XL100V Varadero alabiliyordunuz. Hakikaten o dar fark varmıydı acaba? Şimdi fiyatı çok daha makul olan 37.000 TL. lere çekildi. Allah razı olsun.
    Bu ay, standart bir Şile- Ağva yolu ve şehir içi testi yazısı okuyacaksınızSuper Tenére 1200 First Editioniçin. Diğer tüm testlerimde olduğu gibi. Ama dahası var ;
    Yarın sabah yola çıkıyorum. 14 Ekim Cuma 2011. Hava raporlarının söylemesine göre, Antalya’ya kadar olan 728km. lik yolun tamamı deli gibi yağmurlu olacak. Oradan ise, 10 gün boyunca, tüm güney ve batı kıyılarımızı dolaşarak tekrar İstanbul’a geleceğim. Yaklaşık 2.500 km. lik bir uzuuun sürüş testi yapacağım Süppper Tenere ile. Yazısını da sonraki aylarda okuyabileceksiniz. Yolculukta yanımda her zamanki dostum Serhat Küçükler de olacak ve resimleri ile gezimize renk katacak. Kaş civarında Suriye-Lübnan –Ürdün seyahatimde yanımda olan ve dergi için eskiden test resimlerini çeken sevgili dostum Bora Ömeroğulları da bize katılacak. Yol üzerinde bir çok motorcu dostumla ve öğrencimle de buluşacağım. Sanırım-umarım eğlenceli bir tur olacak. Detaylar geliyor… bizi takip edin efendim J
    Gelelim Super Tenére 1200 testimize.
    [​IMG][​IMG]devamı >>
    İlk intibam, bu motorun çok büyük olması idi. Hakikaten de iri bir şey namussuz. İri ile hantal kelimelerinin birbiri ile hiç alakası olmamasını motora binince fark ettim. Yan ayağı üzerinde bir YBR125 kadar kolay çevrilebilen, motor çalışıp debriyajı bıraktığınız andan itibaren oyuncak kadar kolay kullanılabilen, size hiç ama hiçbir şekilde ağırlığı hissettirmeyen bu motora hantal demek çok yanlış olur.
    Bence pek yakışıklı değil. Bir kısmı Varadero ya benziyor, şaft kısmı GS lere benziyor, arkası Fazer 800 e benziyor, aynalar ( ayna kısımları farklı elbette) YBR 125 e benziyor ve bana karma bir motor havası veriyor.
    Ama, kocaman benzin deposu, iki yandaki çok şık petekli devasa hava girişleri, uzaktan çok net ve hatta biraz kızgın görünen ön farları, inanılmaz şık bir şekilde tasarlanmış, kaymayı engelleyen ve çok rahat olan selesi, haşmetli duran egzost borusu ve korumaları ile Super Tenére 1200 çok etkileyici bir motor.Dahası var. Son derce sağlam görüntüsü verilmiş, sanki kurşun işlemeyecekmiş gibi duran çok şık gösterge paneline ne demeli. Sinyal okları iki yana dikine dar şekilde yerleştirilmiş. Çok akıllıca ve göze iyi çarpıyor. Rahat okunan analog devir saati ve hemen sağında, içerisinde bir sürü bilgi barındıran dijital bilgi kadranı, geçmiş ile geleceğin harika uyumunu yansıtıyorlar sanki. Güzel bir harmoni oluşturmuşlar. İçinde neler mi var bu çoklu bilgi panelinde? Buyurun efendim :
    Dış hava sıcaklığı, motor sıcaklığı, anlık yakıt tüketimi, genel yakıt tüketimi, iki adet tripmetre, TCS (çekiş kontrol sistemi) nin üç ! kademeli ayar göstergesi, T ve S (Touring – Sport) şekilde motorun gücünü iki kademeli değiştirebileceğinizi takip edeceğiniz gösterge ve diğer standart ışıklar vs. var içinde. Çok bilgi var yani. Sevdim.
    Makine o kadar güçlü ve gücünü o kadar net bir şekilde yola aktarabiliyor ki inanılmaz. TCS olmasa, arkasını düz tutmak nerede ise imkansız. TCS OFF ise, işiniz var demektir. TCS 1 ise arkanın patinajına azıcık da olsa izin veriyor. TCS 2 ise arka kaydırmaya biraz daha izin veriyor, canınız yaramazlık yapmak istediğinde. J
    T- Touring modu uzun otoban sürüşlerinde, makinanın 110 Hp. lik deli gücünü bir nebze de olsa! Sakinleştiriyor. Ama yine de dikkatli olun. 205 ile giderken gazı azıcık açtığınızda, Arnold Schwarzeneger in o kocaman güçlü bacağı, sırtınıza bir tekme atmışcasına ivmeleniyor deli motor. Bilmem anlatabildim mi gücünü sizlere.S- Sport modundan bahsetmek bile istemiyorum, varın gerisini siz düşünün. Bu kadar çabuk, seri, güçlü hızlanabilen bir Endur-Touring motor kullanmamıştım. Varadero, GS1200, DL1000, Capanord artık karşılarında uğraşmaları gereken çok ciddi bir rakip bulmuşlar. İzlemesi eğlenceli olacak.
    Elcik korumalar, iki kademeli ayarlanabilen ön cam, yağmur geçirmeyen çakmak çıkışı, far koruma, kocaman desenli fren diskleri, upside down ( ters) amortisörleri, çoklu ledli arka stop ve park lambası ise standart.
    İnanılmaz viraj alma becerisini daha sonraki yazımda anlatacağım. Ama şu kadarını söyleyebilirim;
    Spor makine kullanan arkadaşlar, aynalarında devasa bir Super Tenére 1200 görürlerse hiç düşünmeden yol verebilirler. Enduro görünümüne çok kapılmayın derim. İyi bir sürücünün elindeki Super Tenére 1200, diğer hızlı motorlu sürücülere çok sıkıntılı anlar yaşatacağa benziyor.
    [​IMG][​IMG]devamı >>
    Hadi sizi bırakıyorum artık. Daha eşya toparlamam gerek. Sabah yolculuk var malum. Yan çanta kullanmayı sevmeyen bendeniz, arka çanta da almadan sadece bir sosis çanta ve depo üstü çanta ile yola çıkacağım. Yararlarını diğer yazıda okuyacaksınız.
    Kış geliyor, lastiklerinizi değiştirin, yağmurluklarınızı çıkartın, parmak sileceğinizi takın ( Hasanpaşa Motoplus’dan temin edebilirsiniz) ve çıkın yollara…
    Unutmayın, kışın kötü hava diye bir şey yoktur. Kötü sürücü ve kötü ekipman vardır.
    Yollarda görüşmek üzere
    Rahmi Barutçu. Kışı seven Lama J
    10Haziran|Haberler,Test|Serkan Sogut
    2014 Yamaha Super Tenere XT1200 ZE Testi
    2014′de yenilenen Yamaha Super Tenere XT1200 ZE modelini bir süredir merak ediyordum. Fakat aklımı çeler filan diye yanına gidip bakmıyordum bile. Geçen Delta Motor’da sıra sıra dizili görünce dayanamadım bir oturdum, sağını solunu kurcaladım, sonra soluğu İlker’in (Yamah Türkiye) yanında aldım. Sağolsun kırmadı test etmem için bir tane ayarladı. Gittim hemen teslim aldım ve birkaç gün kullandım[​IMG]
    Özellikler
    [​IMG]
    Öncelikle motordan başlayım. 1190cc olması sevindirici haber çünkü Tenere 660 ile aynı vergi dilimine giriyor[​IMG]Malum MTV hiç ucuz değil. 2014′de motorda ufak oynamalar yapmışlar. Piston ve kam milini yeniden tasarlamışlar. Böylece daha az titreşim, 2 beygir fazla güç ve 0.3Nm fazla güç üreten daha hırçın bir motor olmuş. Yolda sürüşü de oldukça yumuşak olmuş, uğraştıklarına değmiş[​IMG]
    İlk defa YCC-T (Yamaha’s Chip Controlled Throttle) bir motor kullanıyorum. Sizin yerinize gazı kontrol eden bir çipin olması ilk başta tuhaf geliyor. Siz gazı açıyorsunuz ama kendisi durumu analiz ederek gerektiği kadar açıyor[​IMG]Aslında böyle güçlü bir motor için de yerinde olmuş. Özellikle ıslak ve kaykan zeminde size oldukça güven veriyor. Çünkü yaptığınız hataları kapatıyor. Benzin tasarufu açısından da işe yarar birşey. Ayrıca yine eskisinde olduğu gibi 2 farklı sürüş modu bulunuyor. Biri “Mode T” diğeri ise “Mode S”. Eskisine göre aralarında oldukça belirgin bir fark var. T yani Touring modu oldukça yumuşak bir sürüş için ideal. S yani Sport ise çok acayip[​IMG]
    Frenlerde ABS ve UBS (kombine) beraber kullanılmış. Herhangi bir mod ayarı bulunmuyor. Eğer sadece önü sıkarsanız arka freni de gerektiği kadar devreye sokuyor. Eğer önce arka frene basarsanız kombine devre dışı kalıyor ve ön/arka ayrı çalışıyor. Arkanın önden bağımsız olması çok güzel olmuş. Çünkü bazen ayrı ayrı kullanmak gerekebiliyor. ABS devreye girdiğinde frenlerin geri tepmesi baya az. Özellikle arka fren pedalı sizi hiç rahatsız etmiyor. Bunu sevdim. Unutmadan ABS yine kapatılamıyor[​IMG]Sanırım bu Japonlar ABS ve güvenlik konusunda baya bir takıntılılar.
    Beni sevdiğim bir diğer özellik çekiş kontrolü. Olmayınca dünyanın sonu değil ama olunca insan kendini bir güvende hissediyor[​IMG]Super Tenere’de 3 kademeli bir çekiş kontrolü bulunuyor. İlk modda arka tekerin patinaj çekmesini engelliyor. Islak zeminde baya abanmama rağmen başarılı iş çıkarıyor ve hemen arkayı toparlıyor. 2. modda ise biraz kaymasına izin veriyor. Özellikle bu mod arazi ve ıslak zeminde çok eğlenceli oluyor[​IMG]Hafif hafif yanlamasına izin veriyor ama riske girince hemen topluyor. 3. moda ise tamamen kapatıyor. Her 3 modu anlatan güzel bir video varburadan seyredebilirsiniz.
    ZE modeline elektrikli ayarlanabilen amortisörler de eklenmiş. Hem damping hem de preload ayarları mevcut. Preload ayarı sadece motor çalışıyorken ve hareket halinde değilken yapılabiliyor. Fakat bu gayet normal sonuçta motorun yüksekliği değişiyor[​IMG]SadeceSürücü,Sürücü+Çanta,Sürücü+YolcuveSürücü+Yolcu+Çantaşeklinde 4 farklı ayarı bulunuyor. Damping ayarı ise hareket halinde yapılabiliyor. Ön amortisörler için compression ve rebound, arka amortisör için ise sadece rebound ayarlanabiliyor. Siz bunları tek tek ayarlamıyorsanuz.Soft,StandartveHardolarak 3 farklı ayardan birini seçebiliyorsunuz. Ayrıca her birinin -3+3 aralığında 7 farklı ince ayarı bulunuyor. Toplamda 84 farklı ayar[​IMG]Aslında bu amortisör işi biraz da pazarlama işi oldu. Fakat amortisörün doğru ayarlanması çok önemli bir konu ve kullandığınız yol şartına uygun ayarlanmadığı takdirde sizi tehlikeye sokabilir. Onun için bu ayarların ne zaman, nasıl yapılacağını doğru şekilde öğrenmek ve uygulamak gerekiyor. Preload ayarları motosikletin yüksekliğini ve doğal olarak şase geometrisini değiştirdiği için bunun hızlıca bir tuşla yapılabiliyor olması çok güzel. Artçılı ve artçısız deneyimlerimde sonuçlar oldukça başarılıydı. Dumping ayarında 3 ana kademeyi denedim ince ayarlarını denemedim. Yolda ve arazide baya belirgin farklar sağlıyorlar. Tekrar ediyorum dumping ayarı önemli bir ayardır!
    [​IMG]
    Elcik ısıtıcılar standart olarak geliyor ve direk menüye eklenmiş. Güzel olmuş çünkü kumanda için ayrı bir ayar tuşu bulunmuyor. 4 Farklı kademesi var. Ayrıca her kademenin sıcaklık miktarı önceden ayarlanabiliyor. Oldukça ayrıntılı ve kullanımı kolay olmuş.
    4 kademli ve kolayca ayarlanabilen ön cam bulunuyor. Bu cam eski versiyona göre daha az rüzgar ve ses için yeniden tasarlanmış. Benim Kuzgun’da en büyük şikayetimdir[​IMG]Çünkü uzun yolda uzun cam çok işe yarıyor ama araziye girdiğinde ve cam biraz kirlendiğinde önünü göremiyorsun. Super Tenere’nin ayarlanabilir camı bu sorunu çözüyor. Benim boyum 1.85 hem otobanda hem arazide cam boyu gayet güzel iş çıkarıyor. Fakat çok fazla sallanıyor. Aksesuar barı da camın olduğu kısma bağlı olduğu için o da sürekli sallanıyor. GPS takınca nasıl olacak bilemedim. Unutmadan 2 kademeli ve kolayca ayarlana bilen bir de selesi var. Fakat yükseğe alınca ergonomisi baya bir değişiyor. Gidon ve ön cam çok aşağıda kalıyor. Sanki touring bir motor sürüyormuşun gibi hissettim.
    Son olarak Hız sabitleme özelliğine de değineyim. 3. vites ve saatte 50km hızdan sonra devreye alınabiliyor. 4. vitesde 150km/s ve 5.-6. viteslerde ise 180km/s’den sonra devre dışı kalıyor. Hız sabitleyiciyi kullanmadan önce açmanız gerekiyor. Bunu yapan ayrı bir tuş bulunuyor ve gösterge panelinde uyarı veriyor. Daha sonra SET tuşu ile hızınızı sabitliyorsunuz ve +/- tuşları ile hızınızı değiştirebiliyorsunuz. Her basışınızda 2km/s azalıyor ya da hızlanıyor. Ayrıca gaz kolunu kullanarak geçici olarak hızlanabilirsiniz. Mesela araba solluyorsunuz. Sonra gaz kolunu bırakınca tekrar set ettiğiniz hıza geliyor. Fren veya debrajdan herhangi birine basınca otomatik olarak devre dışı kalıyor. Açıkcası uzun yolculuklarımda çok ama çok aradığım bir özellik. ÇünküAfrikaveNordkappseyahatlerim boyunca yaptığım 30bin kilometrenin sanırım 20bini düz yoldur[​IMG]
    Bunlar dışında aklıma gelenler; yol bilgisayarı, vites göstergesi, orta ayak, 23lt (~400km menzil), led sinyaller ve fren lambası, artçı için el tutacakları, artçı koltuğunun altı ekstra bagaj taşımaya uygun, uzun süre bakım gerektirmeyen şaf aktarma.
    Kumandalar
    [​IMG]
    Acaba dokunmatik ekranı ilk hangi marka motosikletine koyacak merak ediyorum[​IMG]Gittikçe akıllı telefon ekranlarına benzemeye başladılar. Yamaha’da 2014 yeni Süper Tenere’de modaya uymuş ve tamamen dijital kocaman bir ekran koymuş. 2 farklı bölümden oluşuyor. Sol kısım motor hakkında, sağ kısım ise yol bilgisayarını kapsıyor. Hem gündüz hem gece rahatlıkla görülebiliyorlar. Ayrıca yazılar ve rakamlar da bit kadar değil, eğilip bakmanız gerekmiyor[​IMG]
    Gösterge paneli üzerinde sadece çekiş kontrolü ve reset tuşu bulunuyor. Diğer herşey gidona yerleştirilmiş. Sol tarafta bulunan kumanda tuşları bana hiç kullanışlı gelmedi. Mesela yıllardır sellektör olarak kullandığım tuş menü tuşu olmuş. Selektör uzun/kısa lamba tuşuna basınca yapılabiliyor. Neyseki kornanın yeri aynı. Menü sürekli kullanılan bir yere konulmuş fakat menüyü gezmek için kullanılan ileri geri tuşu çok uzağa konulmuş (yukarda aynanın hemen altında)[​IMG]onun yerine hız sabitleyicinin tuşları çok kolayda (lamba uzun/kısa tuşunun yanında). Bence kolay ulaşılabilirlik olarak selektör, menü, hız sabitleyici şeklinde olsa çok daha iyi olurdu. Bu arada dörtlü de sağ tarafta resmen gizlenmiş bir yerde duruyor. Sağ el gaz kolundayken ona basabilenin baya uzun bir baş parmağı olması gerekiyor[​IMG]Motoru kapatma tuşu aynı zamanda çalıştırmaya da yarıyor ve çok kullanışlı olmuş. Ayrıca sürüş modu değiştirme düğmesi de sol tarafta bulunuyor. Ona ulaşmak kolay fakat gazı çevirirken aynı anda basmak pek mümkün değil. Zaten sadece gaz kapalıyken (hareket halinde olabilirsiniz) değişebiliyor.
    LCD panelde devir saati, hız göstergesi ve vites göstergesi kocaman ve çok kolay okunuyor. Sol tarafta saat, devir saati, hız göstergesi, benzin göstergesi, çekiş kontrolünün modu, sürüş modu ve ekonomik sürüş yaptığınızı göteren bir “ECO” uyarısı bulunuyor. Bu ECO işareti o an ki sürüş şeklinize göre benzin tasarufu yapıp yamadığınızı gösteriyor. Ekranın sağ tarafında ise vistes göstergesi, yol bilgisayarı, elcik ısıtıcı sıcaklık modu, amortisör preload ve dumping ayarlarının durumu bulunuyor.Son olarak da gösterge panelinin altında bir çizgi halinde dizilmiş ABS, çekiş kontrolü, hız sabitleme, elektrikli amortisör, motor, yağ, hararet için uyarı ışıkları bulunuyor.
    Vites göstergesi sadece debrajı bıraktığınızda gösteriyor. Normalde vites göstergesine hiç ihtiyacım olmadı. Şimdiye kadar pek olan motor da kullanmadım. Fakat şimdi denediğimde de sürekli debraj basılıyken bakıyorum, tabii göstermiyor. Sanırım bir mantık hatası yapıyorum[​IMG] Neyse ki boşu ayrı “N” lambası ile göstergenin altına koymuşlar yoksa debrajı bırakmadığınız için vites boşta mı değil mi görmenize imkan yoktu[​IMG]
    Yol bilgisayarından hava ve motor sıcaklığı, toplam kilometre, trip 1-2, seyahat süresi, kalan benzin ile tahmini menzil, anlık harcanan benzin, ortalama benzin bilgileri alınabiliyor. Ayrıca depoda yaklaşık 4lt benzin kaldığında F-Trip diye ayrı bir kilometre saymaya başlıyor. Bir akü voltaj göstergesi de çok şık olabilirdi bunların yanına diye düşünmeden edemiyorum.
    Sürüş Deneyimi
    [​IMG]
    Ankara sunumu yüzünden İstanbul’dan ayrılacağım için motoru birkaç gün kullanabildim. Hatta test için aldığımda çok da işim olduğu için daha çok şehir içinde kullandım. Otobana ise ancak teslim edeceğim gün yolu uzatarak (Şile yoluna çıkarak) test edebildim. Motoru ilk teslim aldığımda “Mode T” sürüş modundaydı. Biraz sürdükten sonra bu motorun beygirleri, torku nerede diye içimden geçirdim ve hatta biraz da hayal kırıklığına uğradım. Fakat spor moda geçirince diğer modun ne kadar da gerekli olduğunu anladım.
    Touring sürüş modunda gaz tepkisi belirgin şekilde azalıyor. Hatta gazı çok hızlı açıp akarsanız makine tepki bile vermiyor[​IMG] böylece çok yumuşak bir sürüş sağlıyor. Özellikle arçı ile sürecekseniz en çok o sevecektir diyebilirim. Çünkü hızlanmalar ve ani kalkışlarda sizi çok sarsmıyor. Doğrusal bir ivmelenme ile hızlanıyor ani ataklar yapmıyor (çok mühendis açıklaması oldu) Ben bu modu çok beğendim çünkü çok huzurlu geldi[​IMG]Sürekli hırçın bir makine ile boğuşmak çok eğlenceli olmuyor. Ayrıca yağmur altında ve kaykan zeminde de bu mod sizi güvenli bir şekilde gitmek istediğiniz yere ulaştıracaktır.
    Spor modunda ise makinenin karekteri değişiyor. Sanki enduro değil 4 silindir bir canavar kullanıyormuşsunuz gibi hissettiriyor. Eğer çekiş kontolü açık değilse arka sürekli patinaj çekebilir gibi geliyor[​IMG]
    Şehir içi
    Motoru ilk teslim aldım ve Caddesbostan’da bir yere gitmem gerektiği için direk trafiğe girmek zorunda kaldım. 2 seneden fazladır 200kilo üzeri motor kullanmıyorum. Onun için biraz endişelenmiştim. Super Tenere 265 kilo ve üzerindeyken bunu size kesinlikle hissettirmiyor. Düşük hızlarda dengesi oldukça başarılı. Hiç zorluk çekmeden duran arabaların arasından aynı Kuzgun’u (Tenere XT660Z) sürüyormuş gibi kıvrıla kıvrıla geçtim. Motor çok geniş durmasına rağmen dar açılardan dönüş yapabiliyor. Düşük hızlarda rahatlıkla yatırarak manevra yapabiliyorsunuz. Bu koca cüsseli bir motor için beni baya şaşırttı. Oturuş pozisyonu, ayakların açısı, gidon uzaklığı ve genişili çok güzel olmuş. Zaten 2014′de gidonu 1 cm geri çekmişler iyi de yapmışlar. Fakat en büyük rahatsızlığım dizlerimin yan granajlara çarpması oldu. Eğer koltukta geri oturmazsanız direk dizleriniz dayalı sürüyorsunuz. Geri oturunca da kontrol zor oluyor.
    Touring sürüş modu şehir içinde kullanım için ideal. Çünkü Spor modunda iken düşük hızlarda motorla biraz uğraşmanız gerekiyor. Menülerde çok fazla ayar var. Şehir içi kullanımlarda onlara dalıp gitmemek içten bile değil[​IMG]Dikkatli olmak lazım! Tork yüksek olduğu için 2-3 bin devirden 7 bin devire kadar vites aralıkları oldukça geniş. Özellikle Kuzgun’dan sonra vites atmayı unutturdu desem yeridir. Vites geçişleri çok yumuşak ve kısa olduğu için hızlı şekilde vites değiştirebiliyorsunuz.
    Bütün büyük motorlada olduğu gibi bunda da ısınma sorunu var. Şehir içinde hemen hararet yapıyor ve fan devreye gidiyor. Neyseki fan havayı sürücüye doğru üflemiyor[​IMG]Benzin şehir içi kullanımda benim deneyimlediğim ve yol bilgisayarının söyledi kadarıyla 7lt/100km kadar çıkıyor.
    Otoban
    Otobanda yüksek hızlardaki performansı bir enduro için beni etkiledi. Özellikle yüksek hızlarda stabilizasyonu iyi. Ön lastik kolay kolay boşa çıkmıyor ve kafa sallamıyor. Titreşim konusunda da çok iyi, size 4 silindir bir makine sürüyormuşsunuz hissi veriyor. Yine yüksek hızlardaki viraj yeteneği güzel. Lastikleri sonuna kadar kullanmanıza izin veriyor. Eğer spor sürüş modunda kullanıyorsanız, 140′dan 160′a çıkmak için gaza basınca birinin sizi arkadan ittiğini hissedebiliyorsunuz. Ön camın rüzgar koruması benim boyum için iyi. Sağlı sollu geniş granajlarda bacak ve dizleri rüzgardan koruyor. Benim kullandığımda ayrıca gösterge panelinin orada rüzgar saptırıcı (wind deflector) vardı. Oldukça işi yarıyorlar tavsiye ederim. Artçılı kullanımda artçı baya geride kaldığı için sizden seken rüzgar onu rahatsız edebiliyor. Fakat şidiye kadar kullandığım büyük motorların hepsinde bu sorun oluyordu. Bunda da değişmemiş oldu. Yakıt harcamasına gelince; edepli kullanımlarda 5,5/100km civarında kaldı. Tabii yine yol bilgisayarının dediği.
    Offroad
    Ne yazik ki zamanım yetmediği için ve havada günlerdir yağmurlu olduğu için offroad performansını deneyemedim[​IMG]ilerleyen günlerde tekrar alıp denemeyi düşünüyorum.
    Son Yorum
    [​IMG]
    Genel olarak Yamaha Super Tenere’yi sevdim. Bir tek dizlerimin yan granajlara değmesine ve tuşlarının yerlerine takıldım. Alışmak zaman alır. Alıştıkdan sonra da başka motora geçince tekrar zaman alacak :) Diğer rakiplerinden kağıt üzerinde ağırlık ve motor gücü olarak zayıf kalmış gibi görülebilir. Fakat oldukça güçlü, dengeli ve kıvrak bir makine. Ayrıca standart olarak sunduğu teknoloji ve akseuarlar ile diğer rakiplerinden daha uygun fiyatlı olduğu kesin. Uzun süredir kullandığım bir marka olarak Yamaha, benim gözümde güvenli ve sağlam motorlar üretiyor. Servis olarak da ben şimdiye kadar bir sorun yaşamadım. Kısacası fiyat/performans anlamında rakiplerinden daha iyi kalıyor. KTM 1190 sürmedim ama BMW 1200Gs, Ducati Mutistrada, Triumph Tiger Explorer modellerini daha önce test etme fırsatı bulmuştum. Açıkcası bu sınıfta bir motor alacak olsam bunu tercih ederdim.

    Bu aletin hakkını ben verebilirmiyim, yeni sürücü için artıları eksileri nelerdir

    yavuz kardeş sesin çıkmıyor,senizde forum ve yorumlarına ihtiyaç var
     
  14. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Bu aralar işleri yoğun, bugün yanındaydım:) keyfi yerinde Yavuz Abi'min :)
     
  15. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    işler iyi olsun ... maşallah. .. işler iyi olunca her şey iyi oluyor