Evde oturmayın Motosiklete binin.

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yiğit GÜLER'in bir yazısını paylaşmak istiyorum

    Evde oturmayın
    Paolo Volpara (c) OMM 1999

    Bir zamanlar Rudyard Kipling'in yazdığı üzere" Tüm şeyler göz önüne
    alındığı zaman,Dünyada sadece iki tip adam vardır:evde oturan ve
    oturmayan.

    İyi motorcular evde oturmaz ve sürekli olarak yeni yollar,yeni
    arkadaşlar,yeni beceriler keşfederler.

    Motosiklete binmek bir makina kullanmaktan çok daha ötedir ve usta
    sürücüler bunun canlı örneğidir.Motosiklet üstünde öğrenme süreci hiç
    bitmez: koşullar her zaman değişir ve buna göre de gözlem,planlama ve
    uygulama değişir.

    Aslında esas yapılan öğrenme beceriler hakkında değil işin ruhundadır.

    Eğitilmiş motorcular motosiklete sporuna yapılan dürüst,adanmış ve
    ciddi yaklaşımın elçileridir,devamlı olarak standartları yükseltir ve
    bu mücadeleci sanata yeni insanlar davet ederler.

    Daha da önemlisi eğitimli motorcu " kendinden bilinçli motosikletçi"
    olarak tanımlanabilir.

    Gelişme için her fırsatta kendini analiz eden,eleştriden korkmayan,
    kendi becerileri hakkında emin fakat... her seferinde daha da iyi olmak
    isteyen.

    Bu tutum,güven ve alçak gönüllülük ile beraber hayat için bir derstir
    ve çok net olarak iş hayatında,ailede, ve tüm ilişkilerde
    uygulanabilir.

    "En iyi benim.. ama hala öğrenmeliyim" eğitimin final mesajıdır: Hep
    yeni birşey keşfedilmeyi bekleyecektir.

    Ancak öğrenme eğrisi düzleştiğinde,güven kibirli bir tutum haline
    geldiğinde, ruhlarımız ve akıllarımız yeni şeyler öğrenmeye
    kapandığında işte o zaman motosiklete binmeyi bırakırız ve üzgün
    birer kalıplaşmış örnek oluruz toplumda.


    Öğrenme dürtümüzü,açık bir şekilde karşımızdakini dinleme
    alçakgönüllüğünü , gelişime karşı olan tutkumuzu canlı tutmalıyız.



    Yiğit GÜLER'den alıntıdır.
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    İleri Sürüş ipuçları: Keyif almak için.
    Ginny, Illinois (c) 2001

    Herbirine gülmekle kalmayın,hepsinin ciddi taraflarını da
    değerlendirin lütfen:

    Counter Steering: Eğer gidonu sola itersen motor sola,sağa itersen
    sağa gider.Sağ gidonu sonuna kadar ittirmeye devam etmedikçe ,motorun
    önü ve arkası yer değiştirdinde büyük bir ihtimalle sola gideceksin.

    Çarpma-kaza: Motor kullanmanın doğal olarak tehlikeli olmadığını ama
    kaza yapmanın tehlikeli olduğunu hatırlayın.

    Benzin: En çok benzininizin olduğu zaman sadece alev aldığınız
    zamandır.

    Arka Teker: Arka teker sürücüyü serin,kıçını rahat tutmak için
    tasarlanmış büyük bir vantilatördür.Eğer şüpheniz var ise
    seyredin.Arka kitlendiğinde veya yanladığında sürücünün terlediğini ve
    sele üstünde kırışıklıkları göreceksiniz.

    Çok Yavaş: Hiçkimse birşeye çok yavaş vurmaz.

    Sürüşler: İyi bir sürüş sonrası motorunuzu arkada
    bırakabilirsiniz.Muhteşem bir sürüş sonrası bırakır ama tekrar motora
    binersiniz.

    Çarpılmak: Eğer orada değil iseniz size çarpamazlar.


    Hatalar: Diğerlerinin hatalarından öğrenin.Hepsini kendiniz öğrenmeye
    çalışırsanız çok yaşamazsınız..


    Orta sepha: Altıncı viteste 4.ooo devirde hiçbiryere giderken orta
    sehpanın açık olduğunu fark edebilirsiniz.

    Tutuş: Eğer tutuş sürekli değil ise,hayatta kalma şansı ile yatış
    açısı arasında ters orantı vardır.Çok yatış açısı,az hayatta kalma
    şansı veya tersi...

    Beyniniz: Beyninizin beş saniye once olmadığı yere motorunuzu
    götürmeyin.

    Sis: Sisten kaçın.Önünüzde gördüğünüz ve yakalamaya çalıştığınız
    kırmızı stop lambası,bir teknenin iskele ışığı olabilir.

    Park etmek: Motora biniş sayınızla park etme sayınızı her zaman aynı
    tutun.

    Şans & Tecrübe: İşe dolu bir şans torbası ve boş bir tecrübe torbası
    ile başlarsın.İşin sırrı şans torbanız boşalmadan tecrübe torbanızı
    doldurmaktan geçer.


    Değerlendrime: İyi değerlendirme tecrübeden kaynaklanır.Ne yazık ki
    tecrübe kötü değrerlendirmeden gelir.

    Bakış: Etrafa bakmaya devam edin.Muhakkak kaçırdığınız birşeyler
    olacaktır.


    Yiğit GÜLER'den alıntıdır.
     
    o.somuncu ve Mert.Semercioglu bunu beğendi.
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet:Disiplin Öğretmeni ve Kendini İfade Etmenin Üstadı
    Paolo Volpara (c) 1998


    Motosikletler üstüne sohbetlerin her seferinde hararetlenmeye
    başladığı zaman bana hep niye ikitekerler üstünde bu kadar çok zaman
    geçirdiğim soruluyor. Bütün bunların sonunda geniş boyutlarda
    zevklerimin ve kütüphanemin olduğuna dair arkadaşlarımın tespitleri
    ile karşılaştım.Fakat hala ne zaman ruhumu rahatlatmak istesem ve
    hayatımda bir gerçek istesem motosikletimle bir seyahat yapmak üzere
    garajıma giderim.

    40 yıllık motosiklet hayatımda, içimden gelen"Herşeyi unut herzaman
    motorum yanımda çünkü" çığlığı sayesinde hayatımda oluşan zorluklara
    karşı ruh bütünlüğümü ve huzurumu sağlayabildim.Şu an motosiklete
    binmemin benim için ne anlama geldiğin biliyorum: Disiplin Öğretmeni
    ve Kendini İfade Etmenin Üstadı ... tek ihtiyacımız olan hayatı daha iyi
    anlayabilmek.Biraz abartılı gelebilir ama,lütfen satırlarımı takip
    edin ve sonra motora binin.

    Motosiklete binmek bana sürüş becerilerimi iyileştirmemi ve hergün
    daha çok şeyi öğrenmem gerektiğine dair farkındalığı
    sağladı.Motosiklette,yolda,sürüş koşullarındaki, yol arkadaşlarındaki
    değişiklikler heb bunu sağladı."Bildiğinize" inandığınız anda gerçek
    çok acıtıcı bir şekilde suratınıza vuracaktır.

    Alçak gönüllülük tek çıkış noktası.Biri bize muhtemel bir kazayı nasıl
    atlattığımıza dair övgü dolu sözler söylediği zaman, bizler bence daha
    çok o kazayı yaratan duruma nasıl düştüğümüzü düşünmeliyiz.Hayatta ve
    motosiklete binmede kendine güven ve bireysel gelişim iyi ayrılmaz
    eski dosttur.

    Motosiklete binmek bana kendimi ifade etmenin mutluluğunu ve herbir
    kesimden insanlarla tanışma imkanını tanıdı.Motor ve yolun gönderdiği
    milyonlarca değişik mesajı devamlı olarak işleyebilme ve yorumlama
    becerisi sürücünün aklını açık tutar ve onu canlı kılar.


    Motosiklet mevki,cinsiyet,eğitim,din,ırk gibi bariyerleri dikkate
    almaz, kırar geçer.Gerçek motorcu ruhuyla adanmışlığa,tutkuya ve
    dürüstlüğe olan yolculuğunuz başlar.

    Yolu dinlemek için gerekli olan ruhu size motorunuzun
    markası,aksesuarlarınız,
    kıyafetleriniz sağlayamaz.

    Eğer bu ruh elinizde yok ise elde etmek için çok çalışmanız
    gerekecek.Zor zamanlarda,kendinizi yanlız ve moralinizi bozuk
    hissettiğinizde, bir sebepten ötürü hayat sizi sıktığında gerçek
    hislerinizi olduğu noktaya size getirecek olan motosikletiniz
    olacaktır.

    Son olarak motosiklete binmek bana "orada olmak" kadar "oraya
    gitmenin" de önemli olduğunu öğretti.Yapılan seyahat varılacak yer
    kadar önemlidir.Bütün yapmanız gereken gözlerinizi,aklınızı ve
    kalbinizi açık tutmanız.


    Yiğit GÜLER'den alıntıdır.
     
    o.somuncu ve Mert.Semercioglu bunu beğendi.
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yönlendirmenin kötü tarafı:Hataları düzeltin
    Keith Code (c) Motorcycle Consumer News 1997

    Bir sağ ya da sol virajı alma hakkında sürücülerin korkuları ile
    ilgili teknik noktalar bulunmakta.Birçok sürücü bu korkulara sahip ve
    gerçekten bu durum rahatsız edici.

    Birçok sürücü bu durumla ilgili olarak bana yakınıyorlar ve bu durumla
    ilgili akıllarının oldukça karışık olduğunu kabul ediyorlar.


    Sürücülerin aldıkları virajların kabaca %50 lik kısmının arkasında
    açık kaynağı ve sebebi olmaksızın,bilinmez,sınıflandırılamaz bir
    korku tarafından engellenmekte.Bu soruna cevap olarak da sürücüler
    sola veya sağa olan virajları suçlamaktadırlar.

    Bu gerçekten mantık dışı,çözümlerin hiçbiri sorunlarına cevap
    olmayacak,süphelerinin,korkularının kaynağını saptayamayacak.

    Eğer Kansas veya Nebraska' da yaşıyorsanız sağa olan virajlardan
    korkmanız en beteri olacaktır.Çünkü keyif için alınan virajlar bu
    bölgelerde sadece serbest stilde rampalardan yapılan atlamalardır.Eğer
    rampadan atlamaya gitseydiniz,sıranın en arkasında olurdunuz buna
    şüphe yok.


    Sola olan virajlardan duyulan endişe size arazide yapılan yarışlara
    katılmanızı da engelleyecekir.Ama biz orada temel olarak günlük
    sürüşlerden bahsediyoruz ve bunun gibi endişeler( ve diğerleri tabi)
    sürücünün güvenini zedeler.


    Aslında duyulan bu endişelerin üç sebebi var ve bu üç sebep orta
    dereceli bir paniğe aşırı duygusal tepkilerin verilmesinden
    kaynaklanmakta.

    İlk Sebep


    Bu korku için ilk sebep olarak bir zaman once sola ve sağa düşmeniz ve
    bunun hala aklınızın dip köşelerinde saklı olmasını
    söyleyebiliriz.Aklımızın hayatta kalma dürtüsü ile ilgili olan kısmı
    kolay unutmuyor ve türümüzün hala devam edebiliyor olması bunun en
    büyük kanıtı.

    Bir düşme,kaza geçirme sonucunda dışarıda olan biten hakkında
    farkındalığımızı azaltması çözüm olmayacaktır, kaldı ki sürüşümüze
    tahmin edilemeyecek unsurlar ekleyecektir.İşin kötü yanı eğer bir
    süredir motora binmemişseniz, bu sola veya sola viraj almadaki endişe
    iyice gündeme gelecektir.

    Aklın yapısına ve Dianetics disiplini baz alındığında, bu olaylar
    beynimizin reaktif akıl olarak adlandırılan kısmında saklanmaktadır.Bu
    sebepten dolayı kişinin soruna karşı tavır alması gerekirken tepki
    vermektedir.Bu durumda için örneğin sola veya sağa karşı olan
    virajlardan duyulan endişelerden bahsedebiliriz.




    İkinci Sebep

    Sürüş teknolojisi disiplininde, counter-steering denilen eylem ve
    aktivite bulunmakta.Burada sürücü panikleyip bir çeşit hayatta kalma
    tepkisi vererek,hatalı yönlendirme hareketini yaparak başının belaya
    girmesine sebep olabilir.

    Bu devam eden karmaşa sürücülerin gaz açmak için bileklerini hiç bir
    zaman çevirememelerine ve motosikletten keyif alma şanslarını ortadan
    kalkmasına sebep olmaktadır..Sola gitmek için solu,sağa gitmek için
    sağı it.


    Counter-steering ilgili olarak kafa karışıklıklarını analiz
    ettiğinizde, doğru ve bilinçli bir şekilde yapılmadığı takdirde arka
    freni kitlemekten çok daha tehlike sonuçlara yol açacağı kesindir.


    Hatırlayın, motosiklette sadece iki şeyi değiştirebilirsiniz:Hızını ve
    yönünü.Countersteering hakkındaki kafa karmasıklıkları yağsız
    bırakılan bir şanzımandan çok daha sıkı bir şekilde sürüccnün aklının
    ve duyularını bloke eder ve motosiklet üstünde değiştirebileceğimiz
    iki faktörü bir anda bire indirir.

    Üçüncü sebep

    Sağa ve sola olan virajlarda duyulan endişenin diğer bir sebebi ise
    yeteri kadar pratik yapmamaktır.

    Sürücülerin %95'i özellikle hızlı yapmak istediklerinde bir dönüşü
    veya yönlendirmeyi başlatmak için motoru aşağı basmakta ve
    vucutlarından uzaklaştırmaktadırlar.Burada hızdan kasıt önünüzde
    aniden biri durduğunda veya önünüze bir çukur veya kaya düştüğünde
    yapılacak acil durum manevralarından bahsediyoruz.

    Örneğin, otobanda saate 96 km ile giderken önünüzdeki aracın
    susturucusu düşer ve siz o anda saniyede 27 metre yol
    yapmaktasınızdır.Aracla aranızdaki mesafenin 12 mt olmasına
    rağmen,tepki verme süreniz de dahil motorun yönün değiştirmek için 1.5
    sn süreniz olacaktır.
    .
    Yönlendirme yapmak için motoru kendinizden uzağa itmek belki otomatik
    bir hareket gibi gözükebilir ve kişinin bu dünyayla olan bağını
    koparmama ve yerçekimine karşı dik bir durumda kalma adına yapıldığı
    söylenebilir.Bu yürüyüş,oturma ve ayağa kalkmak için iyi bir fikir
    olabilir ama motor sürmek için asla.

    Motosikletin üstüne çıkıp, motoru altınızdan ve uzağa ittiğinizde
    birkaç sürüş dinamiği günahı işlersiniz.Bunlardan ilki kötü yolcu
    sendromudur.

    Kötü Yolcu Sendromu

    Kötü yolcular motosikletin yattığı yönün tersine yatarlar.Kendileri
    sizin aldığınız pozisyonun tersini alırlar ve sıkıntı yaratırlar.

    Siz de böyle yapıyor musunuz,motosikleti kendinizden uzaklaştırıp veya
    vucüdunuzu viraj alırken esnek olmayan bir şekilde dimdik mi
    tutuyorsunuz?

    Bunu yapan bir yolcumuz olduğu zaman onu bir daha arkamıza almak
    istemeyiz.Peki bizlerde bulunan bu eğilimi nasıl giderebiliriz??.

    Kötü bir sürücü oluşturduğu kuvvetlerden dolayı sizin yaptığınız
    yönledirmenin düzeltilmesi gerekmektedir.Çünkü motor artık değişik
    cevap vermektedir.Bu da dönüşlere daha gergin bir hala gelmemize sebep
    olmaktadır.


    Dik Şekilde Motordan sarkmak(hang off)

    Birçok motordan sarkan sürücü bu kapsama girmediğini düşünür ama ne
    yazık ki durum öyle değildir.Birçok sürücü sarkenken bile motorlarını
    altlarından bastırmaktalar.Birçok yarış fotolarına,özellike klüp
    seviyesindeki resimlere baktığımız zaman virajlarda sarktıkları halde
    vucütlarının dik olduklarını görüyoruz.


    Motorun üstünde dik olmalıyım düşüncesinde kurtulup motora karşı değil
    motorla beraber tek vucüt olmaya çalışmalıyız.İlk başta çok garip
    gelebilir ama tek yolu gerçekten bu...



    İyi Yolcu

    İyi yolcu ne yapar?Hiç! Orada öylece oturur ve sürüşün tadını
    çıkartır.Motor yatar O da aynı yöne yatar.



    Daha çok yatış

    Ne kadar dik durur ve motoru altınızda iterseniz(motocross tekniği)
    virajı almak için motoru daha çok yatırmanız gerekecektir.Bu bir
    gerçek.

    Bu terst etkiyi motorla aynı yöne yatarak bertaraf edebilirsiniz.Bu
    size daha iyi hissettirecek ve motor üstündeki kontrolünüzü
    arttıracaktır.,Aynı zamanda yön ile ilgili olan korkularınızı yenmek
    için de size kapıları aralayacaktır.


    Teşhis

    Kendinizde bulunabilecek bir veya birden fazla kötü alışkanlıklarınız
    olabilir mi??

    * Viraj almayı sevmediğimiz tarafa yaptığımız dünüşlerde vucüdumuz
    gergin veya dik.
    * Motorun yattığı yöne vucüdun yatmasına izin vermemek:Bir aşamaya
    kadar,siz motor ile motor sizinle kavga ediyor.
    * Tam anlamıyla dik kalmak için müthiş çaba sarfediyorsunuz.
    * Bakışınızı düşüyor,önünüze bakmaya başlıyorsunuz.
    * Kendinizi her bir dönüş esnasında gidonu itip bırakarak düzeltme
    yönlendirmeleri yaparken yakalıyorsunuz.
    * Kollarınızın gergin bir biçinde yönlendirme yapma eğilimi mevcut.

    * Kollarınız yerine motoru omuzlarınızla yönlendirdiğinizin farkına
    varıyorsunuz.

    Daha çok belirtiler bulabilirsiniz.Ama yukarıdaki maddelerden bir
    veya daha çoğu sizin kötü tarafınızı temsi etmektedir.

    KOÇLUK


    Motoru kendi altında bastıran sürücüleri tedavi etmek için bir
    otoparkta slalom ,sağa-sola hızlı yön değiştirme alıştırmalarını
    yaptırabilirsiniz.

    Kukaların arasından kendinizi rahat ettiğiniz bir hızda,genelde ikinci
    viteste slalom hareketine başlayın ve arkadaşınız da size
    seyretsin.Böylelikle motorun her yön değiştirmesinde motorla beraber
    yatıp yatmadığınızı kolayca tespit edebilecektir.


    YARDIMCI UNSURLAR

    Aslında bu tip idmanların ana amacı sürücünün motoru ile olan
    iletişiminin artması,motoru ile tek bir vucüt olabilmesi, bir rodeo
    sürücüsü gibi onunla savaşır durumda olmaması için olduğunu söylemek
    hatalı olmaz.

    Bu bize alt ve üst kısmımızı gevşetmemiz için bir uyarıdır.Bazen
    sürücü depoya doğru yaslanmak durumunda kalır ve deponun ve kendisini
    tek ve bir bütün olduğunu hayal eder.Spor makinalarda depoya tam
    yatmak bazı anlarda sürücünün motoru ile tek parça olmasında yardımcı
    olur.

    Sürücünün bu yatışla beraber dirseklerinde de bir miktar
    bükülme,esneklik olmalıdır.Motoru bir yandan bir yana yatırmak için
    aşırı güç kullanma eğilimi, avuç içlerimizle yapacağımız çok hafif
    baskılar ile bertaraf olacaktor.


    Dirsekleri aşağı düşürüp gevşek bıraktığımız zaman ön kol kısmı depo
    ile aynı hizada olacak ,yönlendirme daha kolay yapılacak ve gergin
    kol sendromu ortadan kalkmış olacaktır.Omuzların gevşetilmesi ve
    yönlendirmeyi sadece kolların yapmasıda sürüş esnasında bizlere ilave
    yardımcı olacak unsurların başında gelir.



    Yiğit GÜLER'den alıntıdır.
     
    o.somuncu ve Mert.Semercioglu bunu beğendi.
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Dört teker sürücülerinden kaçının: Onlar meşguller.
    Paolo Volpara (c) 1999

    Atılabilir ürünler çağında ve birden fazla şeyi yapabilen çok amaçlı
    aletler modern zamanın birer akıl göstergesi olma yolunda
    ilerliyorlar.


    TV seyrederken yemek yiyoruz, yazarken müzik dinliyoruz, telefon ile
    konuşurken yürüyoruz.İyi eğitimli bir insan aynı anda 4-5 aktiviteyi
    gerçekleştirebilir:İtiraf etmeliyim ki ben geride kaldım.Eski stile
    aitim ve bir anda sadece bir işe kendimi odaklayıp, onu en iyi şekilde
    yapmaya çalışıyorum.

    Birkaç gün once düşünüyordum.Kötü hava şartları ve bir gün tam olarak
    motoruma yaptığım temizlik sonrası, iki saatlik araba kullanmak fikri
    olumlu geldi.Bu kutunun içersinde otururken sürücüleri seyretmekten
    kendimi alamadım ve süregelen çok yoğun bir aktivite vardı.Tüm sürüş
    boyunca sürücünün dikkati çok nadiren sürüş aktivitesine konsantre
    olmuş durumdaydı:araba müzik sisteminden telefon çalıyordu,bir tuş ile
    CD değişiyordu,haberleri dinlemek için kanallar aranıyordu,arabadaki
    klimanın termometresi ayarlanıyordu,yandakilerle konuşuluyordu,güneş
    siperlikleri bir aşağı bir yukarı hareket ediyordu,çocuklara sessiz
    olmaları için arkaya dönerek uyarılar yapılıyordu....

    Sürüşün sonunda sürücünün yaptığı yol,aldığı virajlar,geçtiği araçlar
    hakkında en ufak bir fikri bile olmuyordu.Çoklu aktivite bu etkiyi
    yaratmakta: Tam olarak bir şeye odaklanmıyorsunuz ve zaman hatıralar
    olmadan geçiyor.


    Korkutucu olmasına karşın güzel bir tecrübe idi ve kutudan çıkarken
    kafamda iki düşünce vardı.

    Bu sürücüler bizlerin motor kullanırken karşılaştığımız,takip
    ettiğimiz ve solladığımız kişilerdi.Bizlerin yaptığı şeyi onların da
    yaptığını sanarak yanılıyoruz:Sürmek.

    Daha iyi bilmeliyiz.Büyük ve ufak kutularının içinde milyarlarca şey
    yapıyorlar.

    Savunma olarak? Her zaman yaptığımız gözlem ve tahmin yetenekleri
    devreye girmeli:Sürücüyü aracında analiz etmeliyiz( arabanın durumu,
    yan aynalarınbozuk olması,ışıklar v.b...),sürüşünden( düz hatta
    gezinmesi,sinyal kullanmaması,ani frenleme),vucüt hareketleri(kafa ve
    el hareketleri),arabadaki grup( eğlenme,yeme ve içme) Bütün bu
    unsurlar bize sürücünün ne yaptığı,ne düşündüğü hakkında bir fikir
    verebilir.İyi gözlem bizi olacaklar hakkında iyi görüşe sahip
    olmamıza yardımcı olur,bu sayede aptal bir davranış sonucunda zarar
    görmeniz engellenmiş olur.

    İkinci nokta ise bence çok daha önemli.Eğer bu tip sürüclerin
    alışkanlıklarını değiştiremiyorsak herzaman kendi sürüş tarzımızı
    değiştirebiliriz.

    Aynı anda birçok şeyi yapma sadece araba sürücülerine has değil.Aynı
    günahi bizlerde de bazen motosiklet üstünde iken işliyoruz ve
    ödeyeceğimiz bedel çok daha yüksek olacaktır.Biliyorum beynin şu ana
    odaklanması gerçekten zor: Normal olarak geçmişin anılarından
    geleceğin beklentilerine göç ederiz. ''Şimdi'' zaman kavramının
    anlaşılmasında motosiklete binmek bu anlamda yapacağımız meditasyona
    büyük katkı sağlayacaktır:Motosiklete binerek şimdiki zamana
    odaklanmayı öğrenebiliriz.

    Şu ana odaklanmak adına motorunuzdaki ekipmanları minumumda tutun.Ne
    kadar çok ekipmanınız olursa sürüş boyunca o kadar az
    konsantrasyonunuz olacaktır.Dikkatimiz temel unsurlarda
    olmalı:gidon,vites,frenler,ilerideki trafk ve yol koşulları.Diğer
    geri kalan herşey beyhude.


    Yiğit GÜLER'den alıntıdır.
     
  6. Omer

    Omer Site Müdavimi

    Kayıt:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.595
    Beğeniler:
    692
    Şehir:
    SAKARYA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Vay güzelmiş.Güzel açıklamış.Teşekkürler.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.