F1 araçlarının 20 ilginç özelliği....

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Ozgur Baglama tarafından paylaşıldı.

  1. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    * Bir F1 otomobili 80 bin parçanın birleştirilmesiyle ortaya çıkar. Eğer bu parçaların yüzde 99.9'u bile doğru montaj edilmiş olsa yarışa hala 80 hata ile başlamışsınız demek.

    * F1 aracının 0'dan saatte 160 kilometre hıza çıkıp tekrar 0'a inmesi sadece 4 saniye sürer.

    * F1 otomobilindeki fren diskleri virajlarda frene basmadan önce 1000 santigrat dereceye kadar ısınır. Bu nedenle fren diskleri çelik değil karbon fiberle yapılır. Karbon fiberin erime noktası çok yüksektir.

    * Aerodinamik sporda başarının anahtarı. Takımlar bu alanda araştırma ve gelişme faaliyetlerine her yıl 10 milyonlarca dolar harcıyor.

    * Küçük bir uçak, F1 aracının ulaştığı hızdan çok daha düşük bir hızda havalanabilir. Ön ve arka kanatlar sayesinde aerodinamik bir aşağı çekiş kuvveti sağlanır. Saatte 160 kilometre hızla giderken F1 aracı kendi ağırlığı kadar aşağı çekiş kuvveti üretebilir. Yani başka bir anlatımla eğer mümkün olsaydı bir F1 aracı tünelde tavanda ters şekilde gidebilir.

    * Aşağı çekiş kuvveti Monaco'daki gibi şehir içi yarışlarda atık su kapaklarını kaldırmaya yetebilir. Bu nedenle yarıştan önce hepsi kaynakla güçlendirilir.

    * F1 araçlarında parçaların büyük bölümünü kontrol edip izleyen ve üzerinde 100 sensör ile harekete geçirici bulunan, bir kilometre uzunluğunda bir kablo bulunur.

    * Bir F1 aracının ağırlığı 550 kilogram. Yani bir Mini'nin yarısından daha az.

    * F1 aracının motorundaki piston bir saniyede 300 kere yukarı ve aşağı hareket eder. Normal bir otomobilde bu, üç kat daha az.

    * En iyi F1 pit stop personeli 3 saniyede yakıt doldurma ve lastik değiştirmeyi tamamlayabilir.

    * Eğer bir su borusu koparsa tüm soğutma sistemi sadece bir saniye içinde boşalır.

    * Vites dişlisi sadece bir yarış kullanılır.

    * Kokpit o kadar dardır ki, pilot inip binerken küçük bir mandalı çevirerek direksiyonu yerinden çıkarır. Vites de debriyaj da direksiyonda yer alır.

    * Lastikler yarış sırasında ağırlık kaybeder. Her lastik aşınma nedeniyle yarım kilogram hafifler.

    * F1 araçları saatte 480 kilometre hıza ulaşabilir.

    * F1 yarışlarında kullanılan yakıt doldurma sistemi bir saniyede 12 litre yakıt doldurabilir. Bu demek oluyor ki, 50 litrelik bir aile otomobilinin yakıt deposunu doldurmak sadece 4 saniye sürer. ABD askeri helikopterleri de benzer bir sistemle dolduruluyor.

    * Yarış otomobil lastikleri normal otomobil lastikleri gibi hava ile dolu değildir. Birçok yarış lastiğinde nitrojen bulunur. Çünkü nitrojen normal havaya göre daha devamlı basınç sağlar.

    * Normal otomobil lastikleri 60-100 bin kilometre kullanabilir. Yarış lastikleri ise 90-120 kilometre sonra ömrünü bitirir.


    kaynak-www.izmirtuning.com
     
    SERVET, oguzhan ve hay.alper.est bunu beğendi.
  2. hay.alper.est

    hay.alper.est Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Edremit/Balıkesir/Türkiye
    Motosiklet:
    Keeway
    Yani başka bir anlatımla eğer mümkün olsaydı bir F1 aracı tünelde tavanda ters şekilde gidebilir.

    bana en ilginci bu geldi gerçekten olsaydı denerlerdi her halde çünkü gösteri devam etmeli

    paylaşım için tşkler
     
    Ozgur Baglama bunu beğendi.
  3. semih_55

    semih_55 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Honda
    F1 aracının 0'dan saatte 160 kilometre hıza çıkıp tekrar 0'a inmesi sadece 4 saniye sürer.(bu nasıl bi alettir:D)
     
  4. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    F1 araçları saatte 480 kilometre hıza ulaşabilir. peki dünyanın en hızlı motosikleti nedir. kaç km hız yapabilio
     
  5. semih_55

    semih_55 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Honda
    470 yapan bi motor var ama ismini unuttum formlarda da vardı bi ara
     
  6. polat

    polat Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Honda
    y2k ismini unuttuğunuz motosikletin markası MTT diye bir firma üretiyor bide içine motor koymayı unutmuşlar tribün sistemi çalışıyor. hem yakıtıda az mazot yakıyo :) biraz çirkin ama olsun

    görüldüğü gibi motosikletin kalbinde bu var
    [​IMG]


    Bu da sarıkız hali
    [​IMG]

    Bu amca icat etti herhalde :))
    [​IMG]

    [​IMG]
    150 bin dolar veren herkese yapıyorlarmış

    birde sesi patlarlı motor sesi değil tribünün sesi var yani jet gibi ses çıkarıyor:)
     
    Sanem ve fanuc bunu beğendi.
  7. semih_55

    semih_55 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Honda
    eyw bu motor ama bitane daha vardı polat kardeşim bu senin dediğin y2k 407 vuruyor dediğim motor başkaydı ama bu da süper
     
  8. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    tomahawk tı ama seri üretimiyokdaha
    çünkü 500bin dolar
     
  9. polat

    polat Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Honda
    hocam tomahawk bana pek motosiklet gibi gelmiyor yani görüntüsü oturuş pozisyonu tekerleri sanki

    [​IMG]
    [​IMG]

    şuna baksana ne çirkin alamaycazya nasıl olsa biras daha kötüleym
     
    Sanem ve fanuc bunu beğendi.