Fikirleriniz Benim Için Çok Değerli.

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Berat Aksoy tarafından paylaşıldı.

  1. Berat Aksoy

    Berat Aksoy Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2015
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Öncelikle herkese merabalar ben 2 gün sonra 18 ime girip ehliyetimi en kısa zamanda alıyorum .
    12 yaşımdan beri istanbulda okuldan sonraları ve tatillerde çalışarak biriktirdiğim parayla 15 yaşımda bi cbf 150 sahibi oldum ehliyetsiz ve hiç bir bilgi ve tecrübe sahibi olmadan başladım düşe kalka öğrendim ve yaklaşık 2.5 sene istanbulda ehliyetsiz motor kullandım asla ve asla övünmüyorum yaptığım hatanında farkındayım tabiki .
    Tekrar konuma dönüyorum cbf 150 imi aldıktan sonra üstünde yattım kalktım desem yeri olur 0 km aldığım motor 2.5 sene sonunda kilometre saati 50.000 ini geçikti yaklaşık 10 11 aydır avusturyaya babamın yanına geldim artık burada yaşıyorum ve burdaki motosiklet kültürünü gördüm ve bizim ülkemize kıyasla kat kat üstün olduğunu motosikletinde buradaki trafikte gayet ciddiye alınıp asla serseri vb benzetmelerin yapılmadığına canlı şahit oldum ve içimdeki sönmeyen ateş çok derinden körüklendi fiyatlarıda göz önünde bulundurunca. Burda alıcağım a2 ehliyetle yanlız 50 ps lik motorlara binebiliyorum ehliyeti aldığımda bi ninja 300 sahibi olmak istiyorum a2 ehliyetinle 2 seneni doldurunca A ehliyet veriyolar ve bu ehliyetle her motoru kullanabiliyosun size sormak istediğim şudur arkadaşlarım abilerim 2 sene ninja 300 ile geçirsem ve A ehliyetini aldığımda S1000rr ın üstesinden gelebilirmiyim yoksa araya 600 cc lik bi makine koymam gerekirmi ? eğer 600 cc koymam gerekiyorsa 2 silindirli ducati 848 evo da bu gruba dahilmidir ? şimdiden sıkılmadan okuyup cevap verip beni aydınlatan abilerime kardeşlerime sonsuz teşekkürler :)
     
  2. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kardeşim iyi güzel de ; bir hata 2,5 yıl sürmez ki. Ben Almanya'da 15 yaşımı doldurup MOFA denilen, 50 cc motor hacimli, 1,5 beygirlik ve 25 km/h ile sınırlı ilk motor tecrübemi ehliyetimi aldıktan sonra edindim. 16 yaşımda 80'lik denilen, 125'likten "dönme" :) ve 80 km/h ile sınırlı 2. motorumu almak için başka bir Sınav'a girdim ve ehliyetimi değiştirdim. 18 Yaşından sonra zaten malum prosedürler. Bu ehliyet, yaş ve hız sınırlamaları her yerde aynı olmak zorunda değil elbette. Birçok Avrupa ülkesinde de bu kadar katı kurallar uygulanmıyor. Ama mevcut kurallara ve kanunlara uymadan, üstelik bunları 2,5 yıl ezip geçerken ve bir de bunu burada güzelce anlatırken Avusturya'nın ve Avusturyalıların bu konuda ne kadar "üstün" olduklarını anlatman tam bir paradoks oluşturmuyor mu ? Acaba bizde motosiklet sürücülerine neden "serseri" gözüyle bakılıyor....

    Soruna gelince ; Avusturya'da zaten hız sınırını zor aşarsın, kırmızıdan geçmezsin, sana kimse "serseri" muamelesi yapmaz, ehliyetini ve eğitimini zamanında alırsın, ehliyetsiz ve eğitimsiz 50.000 km üzerine Ninja ile bir 50.000 km de ehliyetli yaparsın, zaten yeterince düşüp kalkmışsın ve dolayısıyla istediğin motora geçebilirsin. :)
     
    Berat Aksoy bunu beğendi.
  3. Berat Aksoy

    Berat Aksoy Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2015
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Valla ne desen haklısın gayet güzel yazmışsın bile bile yaptım yani :)
    Yorumun için teşekkürler :)
     
    H. Nuri bunu beğendi.